Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:15

Pandora2 schreef:
Iemand een idee waarom meelwormen niet geschikt zijn voor duiven en pluimvee ?
Ik heb net een zak gekocht voor de vogeltjes waar mijn kipjes ook wel graag van meesmullen.
En toen las ik dat dus op die zak :+

Dat is juist een traktatie voor de kippen. ;)

Muronia

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:32

Meelwormen zijn juist een lekkere trakatie als ze met mate worden gegeven.

Ik heb ook weer wat.. onze haan is begin december overleden en een week of 2 later heb ik deze jonge Amrock haan opgehaald om de nieuwe vriend van mijn dames (9 stuks) te worden.
Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft nog wel wat te leren, maar hij doet goed zijn best en volgens mij is het best een hunk. Nu is het alleen zo dat ik sinds een paar dagen niet alleen deze jonge man hoor kukelen in het nachthok, maar daarnaast probeert 1 van de hennen mee te krijsen. Ik kan je vertellen, het klinkt nergens naar! Ik heb nog niet ontdekt welke dame dit doet, maar ik vraag me wel een beetje af waarom ze dit doet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:34

dat is zeker een hunk, prachtig!
Hoor het wel vaker dat hennen ook lawaaierig worden. Ben benieuwd of ze dat blijft doen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:39

Ik baal zo van de eksters. Vorige zomer hebben ze ontdekt hoe ze de eieren kunnen jatten. Ik dacht dat onze kippen nog steeds niet legden, maar gisteren komt de pup vrolijk aan zetten met een halve eierschaal. Dus de kippen leggen weer na de winterstop, maar die k&#@*t eksters jatten ze weer. Er is echt geen enkele manier om de ren eksterproof te maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:22

Mooi dier, Muronia! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:24

Ceetje_bokt schreef:
Ik baal zo van de eksters. Vorige zomer hebben ze ontdekt hoe ze de eieren kunnen jatten. Ik dacht dat onze kippen nog steeds niet legden, maar gisteren komt de pup vrolijk aan zetten met een halve eierschaal. Dus de kippen leggen weer na de winterstop, maar die k&#@*t eksters jatten ze weer. Er is echt geen enkele manier om de ren eksterproof te maken.

Hoezo kan jullie ren niet Eksterproof gemaakt worden? Als er iets is waar welke vogel dan ook (zelfs roofvogels) een hekel aan heeft, dan is het wel zo'n tuinnet. Gaas met mazen daar trekken vogels zich inderdaad niets van aan, maar zo'n net is echt een goede afketser.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:57

Ik post dit net in een topic over rare mensen op Marktplaats, maar het is kip-gerelateerd dus stiekem even dubbelposten want het is echt te hilarisch.

Heb op MP 2 hanen te koop staan, Sabelpoot kleurslag citroenporselein. Bericht van iemand die een bod doet op de twee, maar 1 euro minder dan ik vroeg dus ik ga akkoord. Zouden ze vanmiddag komen halen. Staat mevrouw aan de deur:
"ik kom voor de hanen!".
Ik: "mooi, ik trek even jas aan, ze zitten al apart. Heeft u zelf een doos ofzo mee?"
Mevrouw: "eh... mijn man in de auto misschien".
Ik: Nou, is wel handig om ze hier meteen in te doen, wel zo veilig. Anders heb ik ook wel een doosje?""
Mevrouw, grote ogen boven mondkapje: "Het zijn toch geen ECHTE??? Er stond porselein"
}:0
Rubriek Pluimvee, 5 foto's hanen in de ren, prijs onderaan in de omschrijving waar verder ook instond geboren 2019, en eten uit de hand. HOE DAN? 8)7 _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Karina op 07-01-21 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:59

Briljant _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:58

8)7 :oo _O- _O- _O-

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:44

:D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 06:14

Omg.....ik neem aan dat ze de hanen niet meegenomen heeft? Hahaha

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:42

Nee ik heb haar maar niet aan het bod gehouden _O- . Nog nooit iemand zo hard terug naar auto zien rennen _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:44

Och jeetje, hoe dom ben je dan! Wel hilarisch! _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:17

Karina schreef:
Ik post dit net in een topic over rare mensen op Marktplaats, maar het is kip-gerelateerd dus stiekem even dubbelposten want het is echt te hilarisch.

Heb op MP 2 hanen te koop staan, Sabelpoot kleurslag citroenporselein. Bericht van iemand die een bod doet op de twee, maar 1 euro minder dan ik vroeg dus ik ga akkoord. Zouden ze vanmiddag komen halen. Staat mevrouw aan de deur:
"ik kom voor de hanen!".
Ik: "mooi, ik trek even jas aan, ze zitten al apart. Heeft u zelf een doos ofzo mee?"
Mevrouw: "eh... mijn man in de auto misschien".
Ik: Nou, is wel handig om ze hier meteen in te doen, wel zo veilig. Anders heb ik ook wel een doosje?""
Mevrouw, grote ogen boven mondkapje: "Het zijn toch geen ECHTE??? Er stond porselein"
}:0
Rubriek Pluimvee, 5 foto's hanen in de ren, prijs onderaan in de omschrijving waar verder ook instond geboren 2019, en eten uit de hand. HOE DAN? 8)7 _O- _O-

Goud! _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:21

Muronia schreef:
Och jeetje, hoe dom ben je dan! Wel hilarisch! _O-

Deels wel gezien de rest van de tekst, maar je moet maar net weten dat porcelein ook een kleuraanduiding is.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:41

Als je into porselein bent dan gaat er toch een belletje rinkelen als er citroenporselein staat, niet gewoon porselein. En ik had duidelijk buitenfoto's, niet bepaald een beeldje op de schoorsteenmantel. Plus de rubriek.... nee ik vond het echt heel bijzonder.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:04

Dit ben ik met mijn 2 kipjes.
Afbeelding

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:53

leuk! die 2e foto...de uitdrukking van die kip _O- _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:19

https://www.youtube.com/watch?v=gWWAobc ... l=tent1977
Wat denken jullie die met de gele poten haan en de andere hennetje. :o

22 oktober 2020 en het zijn kruising kippen (Sussex/Wyandotte/?)

Nou ben benieuwd sommige zeggen haan en hen, andere zeggen weer hennen en ik weet het niet meer. Maar denk zelf 2 hennen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:03

Hallo! Ik heb een paar pagina's bijgelezen, wat een leuke kippen en hanen hier :) binnenkort hoop ik ook een paar kippen aan te schaffen hier. We wonen buitenaf, met de paarden aan huis, op een oude boerderij. De voormalige ligboxenstal is recent gesloopt, binnenkort gaan we een nieuwe stal bouwen voor de paarden en vast aan ons huis komt de kippenstal/-hok. Maar da de kippen...graag krijg ik wat tips van jullie. Wat zijn leuke, mooie, vriendelijke kippen, zodat onze kinderen (5 en 8 jaar) ze ook kunnen verzorgen en evt mee kroelen? Liefst ook geregeld een eitje leggen...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:04

Ik denk dat veel rassen wel geschikt zijn daarvoor. Vaak zijn grotere kippen wel rustiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:40

Je wil het kippenhok aan huis vast. Welke kant van je huis? Wij hebben 1 deel kippen onder ons woonkamer raam. En zeker met regen kan de niet overdekte ren behoorlijk stinken :')

Er zijn veel rustige kippenrassen, maar je moet ook een beetje geluk hebben. Wil je echt kans hebben op kroelkippen, dan moet je gaan voor eendagskuikens en ze heel veel in de hand nemen. Oudere kippen krijg je vaak wel tam genoeg dat ze meelwormen bij je halen. Maar echt kroelen, moet je wel zeer veel geluk hebben. Maak van een haan iig geen kroelkip, dan willen ze nogal eens dominant worden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:55

Mijn Maransen komen prima eten bij me halen, maar als ik ze wil aanraken gaan ze aan de kant. Nu heb ik ze dat ook niet geleerd, maar toch. Ik denk dat kippen in het algemeen niet echt geschikt zijn om mee te kroelen, uitzonderingen daar gelaten.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:13

idinn schreef:
Je wil het kippenhok aan huis vast. Welke kant van je huis? Wij hebben 1 deel kippen onder ons woonkamer raam. En zeker met regen kan de niet overdekte ren behoorlijk stinken :')

Er zijn veel rustige kippenrassen, maar je moet ook een beetje geluk hebben. Wil je echt kans hebben op kroelkippen, dan moet je gaan voor eendagskuikens en ze heel veel in de hand nemen. Oudere kippen krijg je vaak wel tam genoeg dat ze meelwormen bij je halen. Maar echt kroelen, moet je wel zeer veel geluk hebben. Maak van een haan iig geen kroelkip, dan willen ze nogal eens dominant worden.

Haha, ik snap je zorgen, maar ons huis heeft een aanbouw en daaraan komt het kippenhok. Al gauw een meter of 15 van mijn woongedeelte vandaan.

Echt knuffelen gaat beter met de paarden maar het gaat me erom dat de kippen wat handtam worden, dus jonge kuikens is misschien wel het beste ja.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:16

Kippen hebben net als paarden en mensen hun eigen karakter. Het is de grote hobby van mijn vriend en hij besteed veel tijd en aandacht aan zijn kippen. Er zijn erbij die nog steeds niet graag opgepakt willen worden en die echt moord en brand schreeuwen ook al wil je alleen maar naar hun pootje kijken en er zijn erbij die ontzettend lief en rustig zijn. Zo heeft hij Charly en dat is een haan maar is werkelijk de liefste haan die je maar kan hebben. Je kunt hem makkelijk vastpakken en hij blijft rustig in je armen zitten. Hij zal je nooit aanvallen of lelijk naar je doen als je tussen zijn hennen loopt. Het kuiken dat we langs de snelweg hebben gevonden is gek op mijn vriend en springt regelmatig zelf op zijn schouder.