xSannee schreef:Haha zo heeft ie geen sokjes nodig Shaya
En gaaf hoor Pippa! Evi kan verder goed tegen de kou, dus lijkt me supervet om een keer te doen
Het is en blijft onze prins

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Bielsje schreef:Ik heb ondertussen contact gehad met Utrecht. Die denken ook dat het niet goed is en hebben uitgelegd waar ik precies op moet letten, mocht ik die tekenen zien dan gaan we vol gas die kant op. Ze boden ook aan om hem op te nemen, maar dat geeft geen garantie dat we dan meer weten voor de 31ste want de niet spoedartsen hebben vakantie. Dus hij blijft lekker thuis en we houden hem strak in de gaten en maandag bel ik nog even met onze eigen da om te kijken of ze misschien nog even het bloed kunnen testen op het ammoniak level.
Hoe is het nu ondertussen met Chef?
En al een afspraak in de agenda gekregen?
Oeska schreef:Maar ik weet nog niet wat ik met mijn bank aan moet. Ik pak hem in met kleedjes, maar mevrouwtje giardia vindt het reuze gezellig om die allemaal op één grote hoop te gooienWaarna ze dan precies het kleedjesvrije plekje kiest om trots naast haar creatie te gaan zitten.
Het is een vrij nieuwe stoffen bank, we hebben er een "vlekkenreiniger" bij gekregen en instructie om echt niets anders te gebruiken omdat dan de coating aangetast zou worden. Dat spul is waarschijnlijk niet genoeg om het ook giardia schoon te krijgen. Ik durf niet zo goed een stoomreiniger erop te zetten, bij sommige banken doet dat meer kwaad dan goed. Iemand ervaring met banken en giardia? Tips zeer welkom
Leo schreef:Ach wat rot
De pest is ook echt dat je in een vicieuze cirkel kan komen. Zowel de parasiet als de medicatie verminderen de darmgezondheid en kwaliteit van het slijmvlies, maar daardoor heeft de parasiet juist weer extra kans om weer te hechten.
Fitz is nu bijna een jaar zonder herbesmetting na meerdere besmettingen en het ging pas echt stabiel beter toen ik vol ben gaan inzetten op eerst darmherstel en daarna darmgezondheid.
xMazzel schreef:Leo schreef:Ach wat rot
De pest is ook echt dat je in een vicieuze cirkel kan komen. Zowel de parasiet als de medicatie verminderen de darmgezondheid en kwaliteit van het slijmvlies, maar daardoor heeft de parasiet juist weer extra kans om weer te hechten.
Fitz is nu bijna een jaar zonder herbesmetting na meerdere besmettingen en het ging pas echt stabiel beter toen ik vol ben gaan inzetten op eerst darmherstel en daarna darmgezondheid.
Daar zijn we inderdaad wel een beetje huiverig voor… we hebben ook wel zaken uitgezocht over darm herstel dus ze heeft ook probiotica gekregen een tijd. Op basis van welke informatie en producten ben jij gestart met darmherstel?
Als iemand nog een goede voedings deskundige/adviseur of ervaringsdeskundige hiervoor weten dan ontvang ik graag informatie! We hadden het bedrijf waar we voer van hebben benadert en ook twee anderen maar doet voelt toch als ‘wij van wc-eend…’ we hebben er zeker dingen uitgehaald maar ze adviseren wel hun eigen voer
xMazzel schreef:Leo schreef:Ach wat rot
Daar zijn we inderdaad wel een beetje huiverig voor… we hebben ook wel zaken uitgezocht over darm herstel dus ze heeft ook probiotica gekregen een tijd. Op basis van welke informatie en producten ben jij gestart met darmherstel?
Als iemand nog een goede voedings deskundige/adviseur of ervaringsdeskundige hiervoor weten dan ontvang ik graag informatie! We hadden het bedrijf waar we voer van hebben benadert en ook twee anderen maar doet voelt toch als ‘wij van wc-eend…’ we hebben er zeker dingen uitgehaald maar ze adviseren wel hun eigen voer
Leo schreef:Ik ben zelf aan het studeren voor integraal Voedingstherapeut, ik studeer begin dit jaar af. Ik ben dus de kennis rond de darmen direct aan toepassen op eigen hond.
Probiotica is de laatste stap na een traject herstel en vervolgens opbouwen gezondheid. Vaak wordt te vroeg moment probiotica gegeven (of niet de juiste stammen) waardoor het niet aanslaat. Wij leren het als een "akker inzaaien die daar nog niet klaar voor is".