Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:12

xSannee schreef:
Haha zo heeft ie geen sokjes nodig Shaya :')

En gaaf hoor Pippa! Evi kan verder goed tegen de kou, dus lijkt me supervet om een keer te doen *D

Het is en blijft onze prins :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:32

Het zag er naar uit dat ik niet van de sneeuw kon gaan genieten met Arya vandaag, maar last minute toch nog! Ik ben wel echt helemaal dood nu want dit was fysiek pittig voor me, maar wat heeft ze toch weer GENOTEN. We hebben zelfs bij ons in heerlen ruim 15cm liggen achterom op de tuinset. Voor de wandeling ben ik naar Eys gereden, heuvelland, waar ik ook door diepe sneeuw mocht baggeren. Onder de sneeuw lag veel water en modder van de laatste dagen dus op bepaalde paden zakten we echt heel diep weg en gleed ik veel uit (niet gevallen gelukkig haha, telkens kunnen redden, lol) maar ik vind dit stukje van het zuiden jaarrond altijd heerlijk om te lopen en wat zelfs met m’n ziek zijn op de betere dagen gelukkig kan- dieper het heuvelland in met meer hoogteverschil is nog steeds een no go.

#Zuidlimburgjezalermaarwonen
Afbeelding
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:37

Dan had je bijna op de koffie kunnen komen bij ons :')
Woon dorpje verder.

Ja pratsj hebben we genoeg. Maar viel nog best lang sneeuw! We kunnen weer even vooruit. Hopelijk krijgen we geen ijsspiegels op de weg.

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:47

Waaauw fantastisch zoveel sneeuw!! <3
Lekker geglibberd dus Curse haha, maar Arya ziet er heel gelukkig uit!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:23

Leuke foto's in de sneeuw, hier gelukkig geen sneeuw en voor een mooie Chim foto in de sneeuw zal hij wel eerst flink met zilvershampoo gewassen moeten worden. :+

Vandaag te horen gekregen dat Chim in principe over mag naar de Agility, zodra er plek is krijgt hij zijn vervolg certificaat. Ik ben benieuwd want voor mij is het ook totaal nieuw, maar we gaan gewoon beginnen en zien wel. Na twee weken vakantie was hij iig weer blij dat hij naar school mocht.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:49

Lijkt wel photoshop maar foto rolt zo uit mijn gsm :')

Afbeelding

We hebben nu verschillende agility wedstrijden opstaan. Kilometers maken. Zijn zo kort bij een foutloos rondje met mijn rakket dus hopelijk lukt het binnenkort!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 13:05

Ik lees hier al geruime tijd gezellig mee, met onze -bijna niet meer- pup die deze maand 1 jaar wordt. Veel herkenning :D
Dankzij dit topic dacht ik bij wat diarree die af en aan bleef aan giardia, op naar de DA voor een test en inderdaad positief. Dus ik mag in het rijtje aansluiten :+

Kleedjes, kussentjes, vloeren, mand, speeltjes, auto en ook puppylief zelf zijn dit weekend allemaal gewassen en gesopt. We hebben een plan voor de komende dagen wat we wel even buiten bereik kunnen houden, en wat we schoon moeten blijven maken. De deurmat heb ik bijvoorbeeld naar buiten gebonjourd in de zon, en tijdelijk vervangen voor wisselende (te wassen) handdoeken.

Maar ik weet nog niet wat ik met mijn bank aan moet. Ik pak hem in met kleedjes, maar mevrouwtje giardia vindt het reuze gezellig om die allemaal op één grote hoop te gooien *\o/* Waarna ze dan precies het kleedjesvrije plekje kiest om trots naast haar creatie te gaan zitten.
Het is een vrij nieuwe stoffen bank, we hebben er een "vlekkenreiniger" bij gekregen en instructie om echt niets anders te gebruiken omdat dan de coating aangetast zou worden. Dat spul is waarschijnlijk niet genoeg om het ook giardia schoon te krijgen. Ik durf niet zo goed een stoomreiniger erop te zetten, bij sommige banken doet dat meer kwaad dan goed. Iemand ervaring met banken en giardia? Tips zeer welkom :j

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:53

Little_Gift schreef:
Bielsje schreef:
Ik heb ondertussen contact gehad met Utrecht. Die denken ook dat het niet goed is en hebben uitgelegd waar ik precies op moet letten, mocht ik die tekenen zien dan gaan we vol gas die kant op. Ze boden ook aan om hem op te nemen, maar dat geeft geen garantie dat we dan meer weten voor de 31ste want de niet spoedartsen hebben vakantie. Dus hij blijft lekker thuis en we houden hem strak in de gaten en maandag bel ik nog even met onze eigen da om te kijken of ze misschien nog even het bloed kunnen testen op het ammoniak level.

Hoe is het nu ondertussen met Chef?
En al een afspraak in de agenda gekregen?

Ohoohhh, we hadden het topic ontstipt :=. Ik zeg we omdat zowel Chef als ik daaraan schuldig kunnen zijn :')

De beste wensen nog iedereen (als dat nog mag...)!

Wij zijn oudjaarsdag naar Zwolle gegaan, gelukkig zijn ze hier al zo enorm lang aan het knallen dat Chef er al aan gewend was en hij het overslaan van het ontbijt veel erger vond :+ . Begonnen met klinisch onderzoek, bloedonderzoek en ammoniaklevel. Het ammoniaklevel had ik een paar dagen ervoor ook laten meten en dat was te hoog, op oudjaarsdag viel dat weer mee. Vervolgens de orthopeed erbij en dat (zeer uitgebreide) onderzoek deed Chef zo'n pijn dat ik nu weet hoe zijn gemene hoofd eruit ziet :(. Maar, het zijn niet de gewrichten, het is groeipijn...
Vervolgens hebben ze een echo gemaakt en hoewel de lever wat groter is en niet helemaal op de juiste plek ligt (waardoor hij erger vergroot lijkt), is het voor een pup die zo in de groei zit niet zorgwekkend.

Omdat Chef met kerst ziek was, kreeg hij pijnstilling en misselijkheidsremmers. Toen was hij compleet anders en in Zwolle dachten ze dat dat kwam doordat de pijnstilling hielp bij de groeipijn. Dus pijnstillers mee naar huis.

Geen enkel verschil, 0,0. Dus Zwolle gevraagd of ik de pillen tegen misselijkheid mocht testen. Dat was overbodig want 0 reden dat hij misselijk is, maar mijn gevoel zei met kerst al dat die pillen iets deden (itt het gevoel van mijn man) en ik mocht ze testen. Nou, die maken dus verschil! Geen enorm verschil dachten we, tot ze op waren :')

Dus, ik heb Zwolle en mijn eigen da gemaild of we nog iets over het hoofd gezien kunnen hebben... Ik weet het niet meer :(

Ga ik nu even alles bijlezen :Y)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:58

Wat een fijn nieuws dat de lever mee lijkt te vallen en ook de gewrichten vrij zijn!
Groeipijn raakt hij uiteindelijk wel overheen...

Nu nog effe inzetten op het misselijke/de maag en dan kan niets jullie nog in de weg staan!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:16

Bielsje wat fijn dat er dingen zijn uitgesloten maar wat lastig dat je nog steeds niets weet.. sterkte!!

Oeska schreef:
Maar ik weet nog niet wat ik met mijn bank aan moet. Ik pak hem in met kleedjes, maar mevrouwtje giardia vindt het reuze gezellig om die allemaal op één grote hoop te gooien *\o/* Waarna ze dan precies het kleedjesvrije plekje kiest om trots naast haar creatie te gaan zitten.
Het is een vrij nieuwe stoffen bank, we hebben er een "vlekkenreiniger" bij gekregen en instructie om echt niets anders te gebruiken omdat dan de coating aangetast zou worden. Dat spul is waarschijnlijk niet genoeg om het ook giardia schoon te krijgen. Ik durf niet zo goed een stoomreiniger erop te zetten, bij sommige banken doet dat meer kwaad dan goed. Iemand ervaring met banken en giardia? Tips zeer welkom :j

Wij hebben wel de stoomreiniger erop gezet ondanks het advies dit niet te doen en dit lijkt geen gevolgen te hebben. Wij hebben geen speciaal materiaal oid dus durfden dat wel aan. Garantie op onze bank was wel verlopen ook. Hopelijk heeft iemand anders een advies voor je waarbij het ook niet wenselijk was om met de stoomreiniger te doen!

Wij hadden hier de routine test bij het Woud weer opgepakt en voor de zekerheid toch Giardia meegetest. Heel af en toe slechtere ontlasting maar helaas wel Giardia positief. We merken dat er in deze situatie veel verschillende adviezen zijn… super lastig.. voelt bijna alsof je het niet had willen weten, maar je bent ergens ook blij dat je het nu weet want dan kun je actie ondernemen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:01

Ach wat rot -O-

De pest is ook echt dat je in een vicieuze cirkel kan komen. Zowel de parasiet als de medicatie verminderen de darmgezondheid en kwaliteit van het slijmvlies, maar daardoor heeft de parasiet juist weer extra kans om weer te hechten. -O-
Fitz is nu bijna een jaar zonder herbesmetting na meerdere besmettingen en het ging pas echt stabiel beter toen ik vol ben gaan inzetten op eerst darmherstel en daarna darmgezondheid.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:32

Leo schreef:
Ach wat rot -O-

De pest is ook echt dat je in een vicieuze cirkel kan komen. Zowel de parasiet als de medicatie verminderen de darmgezondheid en kwaliteit van het slijmvlies, maar daardoor heeft de parasiet juist weer extra kans om weer te hechten. -O-
Fitz is nu bijna een jaar zonder herbesmetting na meerdere besmettingen en het ging pas echt stabiel beter toen ik vol ben gaan inzetten op eerst darmherstel en daarna darmgezondheid.

Daar zijn we inderdaad wel een beetje huiverig voor… we hebben ook wel zaken uitgezocht over darm herstel dus ze heeft ook probiotica gekregen een tijd. Op basis van welke informatie en producten ben jij gestart met darmherstel?

Als iemand nog een goede voedings deskundige/adviseur of ervaringsdeskundige hiervoor weten dan ontvang ik graag informatie! We hadden het bedrijf waar we voer van hebben benadert en ook twee anderen maar doet voelt toch als ‘wij van wc-eend…’ we hebben er zeker dingen uitgehaald maar ze adviseren wel hun eigen voer

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 23:00

xMazzel schreef:
Leo schreef:
Ach wat rot -O-

Daar zijn we inderdaad wel een beetje huiverig voor… we hebben ook wel zaken uitgezocht over darm herstel dus ze heeft ook probiotica gekregen een tijd. Op basis van welke informatie en producten ben jij gestart met darmherstel?

Als iemand nog een goede voedings deskundige/adviseur of ervaringsdeskundige hiervoor weten dan ontvang ik graag informatie! We hadden het bedrijf waar we voer van hebben benadert en ook twee anderen maar doet voelt toch als ‘wij van wc-eend…’ we hebben er zeker dingen uitgehaald maar ze adviseren wel hun eigen voer

Voor Odin hebben we veel gehad aan puurdierenliefde. Ze heeft zich ook echt extra verdiept is darm/maag klachten, was voor ons echt een fijn traject.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 23:29

xMazzel schreef:
Leo schreef:
Ach wat rot -O-

Ik ben zelf aan het studeren voor integraal Voedingstherapeut, ik studeer begin dit jaar af. Ik ben dus de kennis rond de darmen direct aan toepassen op eigen hond. :)

Probiotica is de laatste stap na een traject herstel en vervolgens opbouwen gezondheid. Vaak wordt te vroeg moment probiotica gegeven (of niet de juiste stammen) waardoor het niet aanslaat. Wij leren het als een "akker inzaaien die daar nog niet klaar voor is".

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:56

Lees nog steeds mee maar niet zo actief meer ivm verbouwing. Maar dacht jullie hebben hier vast ook goede tips voor. Mijn wandelschoenen beginnen te slijten en zijn niet zo waterdicht meer. In de herfst en winter kunnen de paden hier behoorlijk modderig zijn. Ook heb ik een manier van lopen waardoor ik vaak modderspetters tegen m’n broek krijg :')
Dus ik moet eigenlijk waterdichte wandellaarzen aanschaffen voor deze periode van het jaar. Hebben jullie wandellaarzen waar jullie tevreden over zijn?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:02

Bielsje wat een rollercoaster met Chef, hopelijk vinden jullie een manier om hem helemaal te helpen!

Claire wat poedersuiker dat jullie weer aan de giardia zitten -O- sterkte!

Gaabje: Ik loop meestal op m'n ANWB wandelschoenen, soms op mijn laarzen voor op stal (van Horze). Maar ik vind laarzen persoonlijk niet fijn voor lange wandelingen, dus dan pak ik toch de schoenen.

In de omgeving zie ik vooral mensen op van die type wellies - laarzen haha, van die rubberen met voering. Doet me altijd beetje aan Engeland denken. Lijkt me vreselijk zitten :') maar ze zijn wel waterdicht haha. Of die mud boots? Schijnen ook goed te zijn. Maar of het voor het wandelen ook fijn is, geen idee :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:05

Gaabje
Ik vind laarzen altijd zo mooi uitzien maar ik heb tot op heden nog steeds niks gevonden wat langdurig goed blijft met wandelen in omgevingen met gelijke ondergronden ed waarbij je dus constant wisselend belast, dus ook niet in modderige gebieden. Bij mij zakt het altijd achter bij de hak in, ondanks dat ik ze met laarzen spreiders weg zet na wandelen, waardoor ik daar flinke wonden krijgen bij de hiel dus dat is snel niet grappig meer plus dat het gewoon nooit zo fijn aansluit als een goede wandelschoen. Kan misschien door mijn manier van lopen komen ook? geen idee, maar niks voor mij helaas.

Ik koop altijd hogere wandelschoenen van Lowa of Meindl, en heb ook een paar van Timberland - met name ook om mijn zwakkere enkels te ondersteunen anders zwik ik geheid elke wandeling m’n enkels om op de paden hier in het zuiden, in de bossen ed). Allen blijven bij mij super waterdicht en ik loop er echt gewoon enkel diep mee door waterplassen en modder plassen.

Maar ja, mijn broek zit ook gewoon onder de spetters. Ook met laarzen voorkom je dit niet ben ik bang - ik in ieder geval niet. Ik zou dan aanvullend ook gewoon kijken naar kleding wat vies mag worden bv. Ik heb wandelleggings van Revolution Race en die wassen weer prima schoon in de machine als ze onder de modder zitten. Ik ga ook nog wel eens onderuit. Ik kom echt nooit schoon thuis iig dus heb dat gewoon geaccepteerd :o In de herfst/winter met kouder weer draag ik ook nog vaak beenwarmers en deze vangen dan het meeste op qua spetters wanneer ik ze draag.

Voor de rest is het even veel voor me om bij te lezen en reageren dus sorry dat ik de rest skip.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-01-25 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:07

Ik heb voor wandelingen tot zo'n 5km gevoerde outdoorlaarzen van Horka. Langere wandelingen loop ik op hoge leren wandelschoenen, behoorlijk goed waterdicht. Maar, ja vies ben ik altijd :')

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:13

Haha ja ik snap dat vies worden erbij hoort. Wij wonen echter tegen een natuurgebiedje aan waardoor ik ook tijdens lunchpauzes als ik ‘s ochtends thuis werk daar makkelijk even naartoe kan lopen. Het gaat om rondjes van 35/40 minuutjes. Als ik daarna dan nog naar kantoor moet en me nog moet omkleden dan verlies ik wel een hoop tijd. Maar was er al bang voor dat het waarschijnlijk niet zo comfortabel loopt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:18

En een dunne regenbroek die je snel tussendoor aan kunt schieten? Dat doe ik vaak als mn broek schoon moet blijven.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:21

Dat is ook wel een goede! Heb nu overigens jack wolfskin halfhoge wandelschoenen. Was ik wel tevreden over omdat die wat smaller vallen. Misschien dat ik daar dan toch weer gewoon voor ga. Misschien hebben ze een iets waterdichtere versie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:27

Dan zou ik idd ook voor een dunne regen/outdoor broek gaan die je even snel aan/uit kunt trekken.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:29

Ja of gewoon een outdoor broek, alleen je broek wisselen 's ochtends kost ook niet superveel tijd natuurlijk :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:46

In plaats van een regenbroek aantrekken, kun je ook gamaschen aanschaffen. Als je dat googelt zie je wat het zijn. Ik ken ze van bergtochten, je gebruikt ze bijvoorbeeld ook als je over een gletsjer wandelt en niet je hele broek nat wilt hebben van het ijs. Die trek je makkelijk aan/uit en passen over je wandelschoenen.

Wij zitten bijna aan het einde van de kuur tegen giardia, maar nog steeds diarree. Dus ik ben benieuwd wat de dierenarts daarvan gaat zeggen.
Na wat rondzoeken gaan we in ieder geval beginnen met bokashi ter ondersteuning in het herstel (en misschien stopt ze dan ook gelijk met kattendrollen eten die ze in het donker een stuk beter ziet dan ik, alleen dat al vind ik winst :+ ). Maar er zijn zoveel tips/adviezen op de markt van voeraanbieders, kruiden, supplementen, probiotica... Hele markt omheen ontstaan. Tja, dan weet ik ook niet helemaal waar we goed aan doen en wat niet. In ieder geval niet alles tegelijk, de tijd nemen om te kijken hoe het gaat.
De wasmachine zal helaas nog wel even overuren blijven maken vrees ik...

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:49

Dank voor de tip Love_Mandy!

Leo schreef:
Ik ben zelf aan het studeren voor integraal Voedingstherapeut, ik studeer begin dit jaar af. Ik ben dus de kennis rond de darmen direct aan toepassen op eigen hond. :)

Probiotica is de laatste stap na een traject herstel en vervolgens opbouwen gezondheid. Vaak wordt te vroeg moment probiotica gegeven (of niet de juiste stammen) waardoor het niet aanslaat. Wij leren het als een "akker inzaaien die daar nog niet klaar voor is".

Oh dat is super interessant! Zie dat je eerder al fijne tips had gegeven, dank! We hebben nu wat lijntjes uitstaan qua contact, maar gaan wel echt eerst voor darmherstel inderdaad.

Vind het maar ingewikkeld, je leest zoveel verschillende dingen. Ook over hoe besmettelijk het echt is. En de een doet zus en dat werkt en de ander weer zo en dat werkt ook. En ook veel meningen over hoe besmettelijk het nu echt is..