Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:33

Een hond moet voor mij een staart hebben. Ik vind echt dat er iets mist zonder
Maar daarnaast zie ik wel het liefst puntoren. Een dobermann met flappers vind ik echt niet om aan te zien :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:38

Leuk al die wensen en smaken.

Ik vond juist een aussie zonder staart mooier, gelukkig is er voor iedereen wel een hond te vinden die ze leuk vinden en bij ze passen!

Afbeelding
Ze krijgt er zo een lekker kontje van.. <3

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:52

Wat is candy Al groot! Haha, skye :'). Ik wil zelf misschien een DP importeren en dan zit ik ook met van te voren aangeven om niet te couperen, maar dat blijkt toch best lastig zoals diandra ook al zei.

Even egopost: AJ is ziek, lijkt me een buikgriep. Hij heeft me vannacht 3x wakker gemaakt om naar buiten te gaan, zodra hij buiten was spoot de diarree eruit en zonet heeft hij zijn eten eruit gekotst. Twijfel om naar de DA of gewoon diarree remmers te halen, verder ziet hij er prima uit en waarschijnlijk zegt de DA toch weer 'hij ziet er prima uit, hier diarree remmers'

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 13:00

ZoZenn schreef:
Wat is candy Al groot! Haha, skye :'). Ik wil zelf misschien een DP importeren en dan zit ik ook met van te voren aangeven om niet te couperen, maar dat blijkt toch best lastig zoals diandra ook al zei.

Even egopost: AJ is ziek, lijkt me een buikgriep. Hij heeft me vannacht 3x wakker gemaakt om naar buiten te gaan, zodra hij buiten was spoot de diarree eruit en zonet heeft hij zijn eten eruit gekotst. Twijfel om naar de DA of gewoon diarree remmers te halen, verder ziet hij er prima uit en waarschijnlijk zegt de DA toch weer 'hij ziet er prima uit, hier diarree remmers'

Ik zou er eigenlijk qua medicatie even helemaal niks in stoppen. ook geen voer of snacks geven alleen water en gewoon een dagje of 2 even niks geven of hij moet zich ineens veel beter voelen.
Een keer een dagje spugen en diaree is niet echt vreemd of ongewoon. Wij hebben dat ook wel eens.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:06

Zolang hij goed drinkt, geen diarreeremmers erin. Als het eruit moet moet het eruit. Ik zou pas diarreeremmers gebruiken als de DA dat adviseert.

En als het langer dan een paar dagen aanhoudt zou ik sowieso langsgaan. Ik bel altijd wel graag even voor advies, dat kan je ook doen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:27

Ik vind het bij Olly´s ras veel mooier zonder staart. Eentje met staart wil ik niet. De reuen zijn compact gebouwd, dan vind ik zo´n lange staart echt lelijk staan. En een wiebelkont is ook extra leuk. :+

En over dat couperen, je moet dan inderdaad direct een pup uitkiezen als je een lange staart zou willen, dat is ook niet echt de juiste manier om een hond voor show en fok uit te kiezen. Couperen doen ze heel vroeg, daar kan je niet mee wachten totdat ze een paar weken oud zijn. Bij de oren kan dat wel, dat doen ze pas veel later.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:48

Ik zal het ook gewoon even aankijken Zozenn. Iedereen is wel eens een keertje beroerd

Gelukkig dat smaken verschillen. Ik vind het echt geen gezicht die staartloze konten. Zelfde geld voor mij voor honden met een krulstaart, kun je altijd zo mooi recht in dat gat kijken :x

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:22

Ik vind krulstaarten ook wel een beetje raar ja. Vooral als ze dan echt plat op de rug liggen.

Gecoupeerde staarten afhankelijk van het ras. Bij cattle dogs doen ze het vaak maar daar staat het helemaal niet in de rasstandaard. Maar bij aussies vind ik het wel erg typisch bij het ras passen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:46

Ik heb nu een auss met staart en dat komt hier niet meer in :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 18:06

En ook de aller laatste foto ontvangen!
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:18

xLaraaj schreef:
Ik heb nu een auss met staart en dat komt hier niet meer in :P

Nee. Jij hebt geen aussie. Jij hebt een naya!!!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:47

Zoë FY :') }:)

Leuke foto’s kim ! :D vind wel dat ze iets meer belicht mochten zijn. Of mijn gsm geeft ze donker weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:19

Wat Zijn die meiden weer gegroeid zeg jeetje!

Door de broekjes zie je gelukkig niks bij de lapjes al hebben ze de krulstaart :D

Ylvi groeit ook mega door.
En man wat zit er soms een kop op :+
Ze lijkt teveel op mn zoon :')

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:23

Wat is ze groot geworden!!

Ik ben onderweg naar Engeland voor een showweekend met aelynn en rocky :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:23

Van schreef:
Ik zal het ook gewoon even aankijken Zozenn. Iedereen is wel eens een keertje beroerd

Gelukkig dat smaken verschillen. Ik vind het echt geen gezicht die staartloze konten. Zelfde geld voor mij voor honden met een krulstaart, kun je altijd zo mooi recht in dat gat kijken :x

Bij Olly kijk je juist doordat die geen staart heeft niet in zijn gat;) Zijn mini stompje hangt er net over heen en gaat ook niet omhoog dus je ziet het nooit

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 19:35

Succes Zoe!

Hier zijn ze niet zo donker als jij schetst lara :) gelukkig haha

Ik vind ylvi zo leuk <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:33

kiwiwitje schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Diandra! Uiteraard zijn we allemaal (ofja dat mag ik hopen :P ) tegen couperen. Maar in dit geval ben je wel behoorlijk gebonden aan het buitenland dus was een overgangsregeling voor NHSB, show en sport wel praktisch geweest.

En een topic gemaakt van de fotoshoot!

kiwiwitje @ [BB-ITP] staffie pups portfolio shoot

Ik ben tegen couperen, maar vind het bij veel rassen wel veel mooier staan. Ik zou dus ook nooit zo'n ras in huis nemen, ik vind het 'intact' een afbreuk aan de hond. Maar zou zelf nooit couperen.

kiwiwitje schreef:
Succes Zoe!

Hier zijn ze niet zo donker als jij schetst lara :) gelukkig haha

Ik vind ylvi zo leuk <3

Hier zijn ze ook heel donker, wilde inderdaad hetzelfde aanhalen!

ZoZenn schreef:

Maar diarreeremmers van de DA zijn behoorlijk anders dan de mensen variant.

Waarom zou je er zo'n medicijnen in willen stoppen? Dat is nooit een slim idee. Gewoon even langs de DA, dan krijg je goed advies en de juiste medicijnen. :)

Abbay was trouwens ook heel lang een naaktrat, kan me nu niet meer voorstellen dat ze ooit zo was, maar de foto's bewijzen het.

Afbeelding

Afbeelding

En nu met teveel haar!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 08:48

wow wat een verschil KimD

Ik vind bij veel rassen couperen indd ook mooi maar zou t nooit doen en nooit een gecoupeerde in huis halen inderdaad.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:00

Ik zou nooit de mensen variant geven hoor, ik bedoelde of met AJ naar de DA of diarree remmers bij de DA halen!

In ieder geval, ik heb de DA gebeld en ze zeiden dat ik het beste diarree remmers kon komen halen en licht verteerbaar blikvoer van hen kon voeren dus dat heb ik gehaald. Vannacht ben ik er 1x uit geweest met hem, nog steeds diarree, maar het is wel beter dan de 4x van gister en hij heeft zijn eten binnen gehouden. Verder is hij nog steeds fit, maar wel moe van gister nacht waardoor hij nu nog steeds slaapt. Meestal is hij rond 10 uur wel weer wakker.

Wat was abbay kaal! :').

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:07

ZoZenn schreef:
Ik zou nooit de mensen variant geven hoor, ik bedoelde of met AJ naar de DA of diarree remmers bij de DA halen!

In ieder geval, ik heb de DA gebeld en ze zeiden dat ik het beste diarree remmers kon komen halen en licht verteerbaar blikvoer van hen kon voeren dus dat heb ik gehaald. Vannacht ben ik er 1x uit geweest met hem, nog steeds diarree, maar het is wel beter dan de 4x van gister en hij heeft zijn eten binnen gehouden. Verder is hij nog steeds fit, maar wel moe van gister nacht waardoor hij nu nog steeds slaapt. Meestal is hij rond 10 uur wel weer wakker.

Wat was abbay kaal! :').

Oh sorry! Verkeerd begrepen dan, ik dacht dat je er 'onze' diarreeremmers in wilde stoppen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:33

Hoi iedereen, lang geleden dat ik hier nog gepost heb maar ik zit met wat een vervelende situatie..
Een paar maanden geleden hebben we een puppy van 5 maanden gekocht bij een fokker. (nu 8 maanden)
Daar kregen ze dagelijks rauwe kip te eten, 3 keer per dag.

We hebben hem ook een paar dagen dit gegeven, maar meerdere dierenartsen raden ons dit af om meerdere redenen dus zijn we overgeschakeld naar zo'n rauwe diepvriesworsten met vlees en groenten. Maar hij heeft een keer na zijn maaltijd gebraakt en sindsdien weigert hij rauw. Dan at hij gewoon een dag niet, ik heb dan hem wat korrels gegeven en dat at hij wel.

Dus sindsdien geven we eigenlijk al een paar maanden korrels. Maar het is zeker geen grote of goeie eter..
En vaak laat hij ze ook gewoon staan :(
De dierenarts zei om er eens wat water op te doen zodat ze wat zachter zijn en de geur meer vrijkomt. Dat helpt een klein beetje maar met zeer wisselend succes. We waren nu enkele dagen weg en de honden verbleven bij mijn ouders. Ik heb hem donderdag ochtend een portie korrels gegeven en blijkbaar had hij die portie pas vrijdag avond op -O- -O- Hij is ook zichtbaar afgevallen.
Ik heb al geprobeerd met nat voer te mengen, kippenbouillon over zijn korrels... Als je er wat stukjes vlees ofzo tussen doet, vist hij het vlees ervan tussen en de korrels blijven liggen
Laatst bijgewerkt door Farjen op 04-08-19 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:01

Pff lastig Farjen. Hier altijd makkelijke eters gehad dus weinig adviezen...

Fijn dat het iets beter ging al ZoZenn!

Wat een verschil kimD! Dat geeft goede hoop voor Skye haha.

Vanmorgen weer rondje heide gedaan met het hele span. Was vrij druk maar ze hebben weer ontzettend genoten.
En de heide begint paars te worden!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 13:18

Farjen schreef:
Hoi iedereen, lang geleden dat ik hier nog gepost heb maar ik zit met wat een vervelende situatie..
Een paar maanden geleden hebben we een puppy van 5 maanden gekocht bij een fokker. (nu 8 maanden)
Daar kregen ze dagelijks rauwe kip te eten, 3 keer per dag.

We hebben hem ook een paar dagen dit gegeven, maar meerdere dierenartsen raden ons dit af om meerdere redenen dus zijn we overgeschakeld naar zo'n rauwe diepvriesworsten met vlees en groenten. Maar hij heeft een keer na zijn maaltijd gebraakt en sindsdien weigert hij rauw. Dan at hij gewoon een dag niet, ik heb dan hem wat korrels gegeven en dat at hij wel.

Dus sindsdien geven we eigenlijk al een paar maanden korrels. Maar het is zeker geen grote of goeie eter..
En vaak laat hij ze ook gewoon staan :(
De dierenarts zei om er eens wat water op te doen zodat ze wat zachter zijn en de geur meer vrijkomt. Dat helpt een klein beetje maar met zeer wisselend succes. We waren nu enkele dagen weg en de honden verbleven bij mijn ouders. Ik heb hem donderdag ochtend een portie korrels gegeven en blijkbaar had hij die portie pas vrijdag avond op -O- -O- Hij is ook zichtbaar afgevallen.
Ik heb al geprobeerd met nat voer te mengen, kippenbouillon over zijn korrels... Als je er wat stukjes vlees ofzo tussen doet, vist hij het vlees ervan tussen en de korrels blijven liggen

Mijn pup van 5 maanden heeft sinds dat ze ''alleen'' overgebleven is ook wat moeite met eten maar wel alleen brok. Wat je kan proberen is van die rijstenbloem met vanille een beetje aanmaken en over de brokken. Of die rijstenbloem in een bakje doen en na een paar dagen in een ander bakje en de brokken in het bakje van de rijstenbloem doen.
Uiteraard is dit net zoals jij doet met water en natvoer en kippenbouillon geen echte oplossing. Djessey eet inmiddels top als ik een beetje water in haar voerbak doe, een hapje kvv en dat dus ''oplos'' en dan de brokjes erover.
Mijn reu heeft 1,5 jaar moeilijk gedaan tot ik gewoon een brok vond die hij lekker vind.
Het grote verschil met mijn reu is dat ie veel brok echt niet lekker vond en dat Djessey het te lang vind duren voordat ze haar bak leeg heeft en het dus ook niet geweldig vind en het dan gewoon laat staan. Nu met de kvv en water er door gaat het goed. Yoghurt, paardenvet en broodkruim(uit het bakje van de rijstenbloem) met olie hadden ook even succes maar met dat hapje kvv gaat het het best.

Ik denk dat je uiteindelijk zal moeten gaan zoeken wat ie echt lekker vind qua voeding.
Maar alleen rauwe kip 3x per dag is wel een aparte manier van voeren -O-

Ze kleurt mooi met haar tuigje bij de heide Kim! Ziet er wel weer gezellig uit!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:49

Ik vind elke vorm van lichaamsdelen van je hond af hakken om cosmetische redenen verschrikkelijk dus ik kan het ook nooit mooi vinden. :+

@Farjen Ik weet niet echt een goede oplossing, lastige eters zijn gewoon echt moeilijk. Maar kregen ze daar letterlijk alleen maar stukken rauwe kippenvlees of hoe moet ik dit voor me zien? Klinkt heel erg eenzijdig?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:42

Oh die Abbey! Wat vergeet je dat snel hè hoe anders ze waren.

De heide begint idd nu zo mooi weer te bloeien! Ik wandel er altijd graag hier maar nu extra.

Farjen lust pup echt geen enkel vlees meer? Ook geen pens/hart of ander dier zoals hert of vis?

Vandaag zijn we lekker op stal geweest en veel gespeeld met Nysse haar halfzusje. Ze zijn zo leuk met zn drietjes :+:

Lieve Nysse
Afbeelding

Met dr lekkere grote flappers :')
Afbeelding

En de 3 meiden
Afbeelding

Volgende week zondag hebben we fotoshoot samen met de hondjes. Naar de hei is nu best goed idee bedenk ik me haha