Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eoweyn_x schreef:Ik heb zelf eem groep met 2 rammen en 2 voedsters. Dat is dan wel wat ik je aan zou raden.
Maar ik zou ze dan naar een opvang brengen, een groep is toch vaak wat anders. De kans bestaat dat jouw koppel niet klikt met de ram
AnnaB schreef:Ik hoop inderdaad ook dat ze "gewoon" schijnzwanger is; al is het wel typisch dat er daar in het asiel totaal geen sprake van was? Ze heeft daar geen nesten gebouwd o.i.d. en is daar echt afgelopen nacht ('s avonds nog niks, vanochtend was er een nest) mee begonnen.. Op het konijnenforum las ik dat drachtige konijnen net voor de bevalling pas een nest gaan maken dus dan zou het snel moeten gebeuren; anders kan ik van schijnzwangerschap uitgaan.
Ik ben niet zo'n voorstander van dieren bij de dierenwinkel kopen, maar ze zijn inderdaad erg schattig. Met koppelen heb ik zelf nog geen ervaring, maar wat ik tot nu toe gelezen heb is dat 2 rammen en 2 voedsters wel goed kan gaan, maar het is natuurlijk altijd afhankelijk van de karakters.
Eoweyn_x schreef:Als je dat zeker weet zou ik de gok aangaan en kijken of je het konijn niet gewoon zo meekrijgt. Dan steun je ook niets... En verkocht worden gebeurt niet meer zo snel als ze wat ouder en groter zijn. Terug naar waar ie vandaan komt kost ook geld
Wel een plan B in je hoofd houden: wat als het niet klikt? Kun je dan 2 koppels houden? Of ruil je hem om?
Eoweyn_x schreef:Laten castreren, 2 weken daarna je 3 konijnen naar de opvang brengen en laten koppelen met een voedster erbij.
Natuurlijk wel op tijd even contact opnemen en bespreken hoe en wat
_Tarzan schreef:Willeke, ik ga mee met wat Eoweyn zegt, meenemen, castreren en 2 weken later alle 3 meenemen naar de opvang en met een voedster erbij laten koppelen
Ik denk dan altijd, weer een konijn gered
Ollie komt ook uit de winkel, prima stabiel konijn die nooit iets mankeert, hij is alleen de angstigste die ertussen zit, m'n andere 5 komen uit de opvang.