Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:54

Feliway deed ik dag voor poes kwam erin :)

Boris deed het ook , dus hij eerst eten en als hij minimaal de helft op had de andere 2 voeren. Als die klaar waren dan mocht hij de restjes opeten , en als ie nog eten wou zijn bakje was er nog dus eet dat maar.

Na castratie snel op volwassenen voer en daar doet hij het super op

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:59

waarom mag ze alleen haar eigen voer? Het is voor kittens ook goed om verschillend voer te eten, worden ze later minder kieskeurig van. Mijn katten vreten alle vormen van brok, wat het erg makkelijk maakt als ik ze op speciaal dieet voer moet zetten... Zoals nu :+ (Hill's I/D) Maar bij mij staan ze op 24/7 voer. Dit omdat het onmogelijk is om vaste tijden voer te geven. Maar straffen? Waarvoor? Zij ziet het verschil niet in voer en snapt niet waarom ze opeens een tik of spuit water krijgt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:01

Laatste bericht gelezen, ik denk dat je kitten gewoon graag samen eet ;) Geef ze samen 1 groot bord met hetzelfde voer, dan is het probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:05

Precies ik vind het onnodig om daarvoor te straffen ..

Maar goed iedereen voed zijn katten kinderen anders op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:06

Omdat ze nog een kitten is en ik wil dat ze alleen van haar bordje eet, net zoals de rest doet, vind stelen een no go. Bij de rest gaf een kleine tikje of een spuit blijkbaar de doorslag om niet bij de rest te gaan jatten, ze weten het allemaal dondersgoed dat het niet mag, en alleen eigen bordje mag of een bordje die 'onbemand' is.

Hier 24/7 op voer gaat helaas niet, hadden we wel maar dit brok vinden ze te lekker daarvoor.

Samen eten maakt dus ook niks uit, want ze gaat gewoon elk bordje af.. Van sommige krijgt ze dan ook een tik omdat die niet willen dat ze van hun bordje eet, wat ik best logisch vind. Met 1 groot bord krijgt niet iedereen zijn eigen portie, dan groeien ze alsnog tonnetje rond.

Ik vind het gewoon typisch dat zij dit heeft omdat de rest dit eigenlijk nooit heeft gehad of zo afgeleerd (wouden niet tijdens het eten van bordje wisselen, maar als hun bordje klaar was bij de rest gaan boeven).

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:08

Uit wat voor situatie komt ze? Is erbij blijven en haar gewoon tot vervelens toe bij haar eigen bordje zetten geen optie? Mijn ervaring is dat ze het dan uiteindelijk wel opgeven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:11

Juist met afzonderlijk laten eten (dus eigen bordje) ontwikkel je voedselagressie bij de katten omdat ze hebben gemerkt dat iets van HUN is. Dat is in mijn ogen niet echt goed... Hier eten en drinken ze samen uit hetzelfde bakje terwijl er nog een bakje is, dit vinden ze leuk, mogen ze ook gewoon doen. Is goed voor de sociale ontwikkelingen.

Maar iedereen kiest voor zijn eigen manier van opvoeden...
Als ik straks een nest heb krijgen ze ook gewoon 24/7 voer tot hun beschikking. Ik vind dat de beste manier van voeren omdat katten dan niet het eten naar binnen schrokken, wat katten wel doen die op bepaalde tijdstippen voer krijgen. Hier pakken ze telkens een klein beetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:15

Nouja dat doen we nu dus al 2 weken, en dat helpt in mijn idee nog steeds 0,0..
Toch nog langer proberen in de hoop verbetering te zien?

Het is er eigenlijk maar 1 die echt 'zijn' bordje heeft. Rest heeft gelukkig wel geaccepteerd dat het maar een stomme kitten is die 2 brokjes komt snoepen zeg maar :').

Onbeperkt had ik ook liever, maar dan heb ik het idee dat ze veeeeel te dik gaan worden.. schrokken doen ze niet, eten rustig aan hun eten, hoeven ze niet meer laten ze het staan, ligt vaak zat nog 2-3 wat voer voordat ze weer honger krijgen.

Misschien dat die bakjes met tijdinstelling nog een oplossing kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:17

Kan niet wachten op jou nest Lifaya :') , moeten wel enorme knapperds zijn :P

Weegschaal deugt niet , ene keer is Boris 4 kilo dan 3.5 hem .

Voer hier is paar keer per dag als ze zeuren een handje , mijn obesitas poes ziet er super uit voor mijn gevoel begint ze af te vallen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:23

Van onbeperkt worden ze niet dik mits je goed voer hebt. Supermarkt rommel worden ze dik van ja, verder valt het best mee.
De eerste dag zullen ze blijven eten, maar ze hebben snel genoeg door dat het eten wel blijft. Helemaal als ze nu al uit zichzelf stoppen als ze genoeg hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:25

Ik voer Royal Canin en nog zie ik ze niet stoppen.. Misschien als ze ook buitenkomen dat we het nog is kunnen proberen.

Gaat sws nu niet omdat er 1 op kittenvoer staat en de rest op volwassen brok.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-16 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:27

Froukje schreef:
Van onbeperkt worden ze niet dik mits je goed voer hebt. Supermarkt rommel worden ze dik van ja, verder valt het best mee.
De eerste dag zullen ze blijven eten, maar ze hebben snel genoeg door dat het eten wel blijft. Helemaal als ze nu al uit zichzelf stoppen als ze genoeg hebben.

'Supermarkt rommel' is bij ons nooit een probleem geweest, kerngezonde katten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:27

Mijn opa's kat is ook al 17 op 'supermarkt rommel' nog nooit een DA gezien.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:28

Beloven schreef:
Mijn opa's kat is ook al 17 op 'supermarkt rommel' nog nooit een DA gezien.

Die van ons zijn ook rond die leeftijd geworden en de 2 die we nu hebben doen het er ook prima mee.
Elke kat zijn mankementen zo had die van ons laatst een soort griep maar dat kun je niet op de brokken gooien. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:30

Nee wij zijn ook wel is ziek toch? Ouderdom gaat uiteindelijk ook wel meespelen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:32

*zucht* En mijn opa werd 80 op een half pakje sigaretten per dag, zullen we dan ook maar massaal beginnen met roken?

Het punt is dat katten prima overleven op supermarkt zooi maar dat 9 van de 10 katten daardoor wél te dik is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:38

Vind het gek dat de alle beesten die ik ken met supermarktvoer gezond zijn en daarmee bedoel ik niet te dik en dat de DA er geen problemen mee heeft. Ik vind dat zo'n fabeltje he.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:41

Je hebt bijvoorbeeld nutrivet, dat is hoog vleesaandeel en geschikt voor zowel kittens als volwassen poezen, hoef je dus ook geen verschillend voer te hebben. En nutrivet is goedkoper dan Royal Canin ;)

Ik voer ook onbeperkt, maar joh, als het maar om 2 brokjes gaat dan zou ik het de katten onderling laten uitzoeken. Laat haar zelf maar ontdekken dat ook zij gewoon brokjes krijgen en niets bijzonders.

Nienke > Feit is wel dat heel veel katten last van blaas en/of nier aandoeningen krijgen vanwege teveel zout in het goedkopere voer om te zorgen dat het gegeten wordt.
Laatst bijgewerkt door Amable op 28-04-16 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:41

Zooplus eindelijk laatste deel van mijn bestelling teruggestort, hehe.

Nutrivet ga ik is voor kijken, maar ze moet alsnog gewoon van der eigen bordje eten :+

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:08

Gelukkig Beloven, wat een gedoe heb je daaraan gehad zeg.

Hier hebben alle katten tot nu toe ook geleefd op de goedkoopste supermarktrommel die er te vinden was :+

Daarnaast kregen ze ook alle tafelrestjes die ze lustten zoals tomaat, vetrandjes, frieten en zelfs potjes boterhamsmeersel zoals bijvoorbeeld vleessla om het allerlaatste eruit te likken. Sla me maar dood, maar ze zijn nooit ziek geweest.

Brokjes kregen ze haast onbeperkt en nochtans nooit een te dikke kat gehad. Het waren wel allemaal katten die ook buiten liepen.

Zo nu en dan vingen ze dan ook een vogel, muis of de zeer getalenteerde jagers konijnen :+

Alleen de laatste kat had uiteindelijk op 13-jarige leeftijd tumoren in de melkklieren, maar dat was doordat ze ooit de kattenpil heeft gehad... Blijkbaar krijgen alle katten die dat ooit hebben gehad vroeg of laat kankergezwellen daardoor.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:42

Loes kan hardvoer (Royal Canin) eten wanneer ze wil.
En 's avonds krijgt ze een schaaltje vis van Aplaws. Dat gaat meestal in 1 keer op.
Ze is perfect op gewicht.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:46

Ik zweer nog steeds bij mijn voertoren. Met een gewone bak hadden ze het zo naar binnen geschrokt, nu eten ze niet eens de hele portie per dag die ze eigenlijk mogen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:05

Die wil ik ook :P , lijkt me super voor de beestjes . Zeker als ik weg ben van 2 tot uur of 10 , dan hebben ze wel eten in elk geval

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:07

Die gebruikte ik bij mijn vorige kat die schrokte. Dit hielp bij overstap naar 24/7 voer

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:55

Gaaf dat voerbakje! Nog nooit zoiets gezien eigenlijk!