Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik hoop volgend jaar toch ook nog echt mijn handen aan goede cream legbar eitjes te kunnen krijgen.
De jongste zelfs meteen vanuit de broedmachine
heerlijk al die kleintjes
Die groep is ook echt heel leuk, niet alleen kwa kleur maar ook karakters. De orpington springt regelmatig op mijn rug of op schoot en loopt altijd bijna tussen mijn voeten haha, ik hoop zooo erg dat hij lief en leuk blijft
in die groep is ook een sussex hen die heel tam is en elke keer op of tussen mijn voeten gaat slapen.
) daarvan zijn er zowieso 12 hanen voor de vriezer en van de jongste 13 weet ik de geslachten nog niet, maar ik gok op 6, dus dat zijn dan 18 hanen voor de vriezer. De volwassen barnie en 1 van de 2 araucana's mogen eind volgende maand ook verhuizen. En verder moet ik tegen die tijd eens gaan kijken welke hennen blijven en welke verkocht worden

).

wat een leuk toompje. Ik zeg altijd cochins. Een zand bad is wel favoriet hoor. Ik zou het zeker doen. 
Gaabje schreef:Oh goede tip, voor nu helaas te laat… hopelijk houden deze kuikens er niets aan over. We hebben maar een klein broedmachinetje. Deze draait en zou de eieren zelf ook moeten draaien. We wilden en weten wanneer welk ei erin is gegaan en weten of dat draaien wel goed gaat. Iemand andere tips om dat toch te kunnen monitoren?
Hier kan ik zandbakken neer zetten zo veel als ik wil maar ze kiezen toch hun eigen plekjes, dus ik zet hier niks neer maar strooi soms wel wat diatomeen aarde neer waar ze veel hun zandbad nemen of in de winter gooi ik er houtas neer voor in de zomer of wanneer ze in de winter een zandbad willen nemen
Kwa kippen van mij over nemen gaat denk ik niet zo makkelijk zijn voor het overgrote deel van bokt
Ik woon namelijk in Frankrijk
Die zijn naar buren 2 huizen verder gegaan (2 huizen is alsnog bijna 1 km haha
), Zondag verhuizen de andere 3 jonge barnevelder hennen die ik te koop aangeboden heb ook al. Had niet verwacht binnen 2 uur alle 5 al verkocht te hebben
Scheelt iets
Ik moet dus nog eventjes kijken hoe en wat ik daarmee ga doen hihi
Ik denk dat ik van de dorking nog wat verkoop en van de olijfleggers ook. En dan heb ik denk ik wel weer mijn toom klaar voor volgend jaar