Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:23

Bennie is cool zeg <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:27

ann , je moet je verwarming even een stukje omhoog doen.
nu rust de onderkant op de bodem en dat is niet goed.
weet niet meer waarom.

ik voer savonds, meestal zo rond 8 uur.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:31

Nu kan het glas knappen? Ik ga hem even hoger plaatsen. :-)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:41

Dan houd ik ook 1x per dag aan. Ze leken echt wel honger te hebben, maar goed, het zijn wel vreet zakjes :')

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:45

Platy's hebben volgens mij altijd honger. :D Ben je al voorbereid op jonge Platy's? Ik heb ze weleens 'live' zien worden geboren, echt heel apart om te zien.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:49

Ja volgens mij ook haha. Vind het sowieso lastig hoeveel je ze mag voeren. Als ze me zien (elke keer) doen ze al of ze honger hebben :')

Ik doe er niets aan, laat de natuur heen doen. Degene die overleven mogen gratis weg, dus gewoon op marktplaats of Facebook. Als het uit de hand loopt mogen de jongste dieren ook terug naar de aquarium zaak :)
Dus mocht iemand al interesse hebben :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:51

je moet wel selecteren straks hoor,anders heb je allemaal inteelt en krijg je zieke en misvormde vissen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:54

ellepel schreef:
je moet wel selecteren straks hoor,anders heb je allemaal inteelt en krijg je zieke en misvormde vissen

Ja de visjes die ik nu heb blijven. Dus de baby's gaan weg.

En ik hoop over een jaar sowieso een grotere bak te hebben. Al zit je dan nog met het inteelt stuk. Ik ben gewoon dom geweest en heb in al mijn enthousiasme visjes gekozen zonder op het geslacht te letten of erna te vragen... Het was mijn idee om alleen mannetjes of alleen vrouwtjes te houden. maar ja... Te laat. En Goldy fokt er op los :')

Maar de baby's hè... Kan ik die tijdelijk in een vissenkom plaatsen totdat ze weg kunnen? Of overleven ze dat niet?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:44

En nog een vraagje.. ik wil eigenlijk nog graag een drijfplantje in mijn aquarium. Welke raden jullie aan voor mijn formaat aquarium? Of toch beter maar niet doen? En komt er dan nog wel genoeg licht in de bak?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:58

Mmm ik wilde inrichting nog weer veranderen ben niet tevreden.met hoe het nu is... dus... een deze dagen gaat alles er uit en begin op nieuw... morgen nog effe langs de winkel of ik mooi spiderwood kan vinden voor mijn idee.. en veel Google met afbeeldingen bekijken. Qua vissen wel van alles
Koppelmaanvissen meerde apistogrammes 2x clownbotias een labeo
ergens een plecto achtig iets 12x kleine algeneter 2x garnaal( meestal in mijn filter) 8x tetra ik wil dus zwemruimte genoeg schuilplekjes ( bak is een juwel vision 260 die iets meer als een jaar draait ) eerste half jaar met zeer veel problemen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:57

Zertab schreef:
En nog een vraagje.. ik wil eigenlijk nog graag een drijfplantje in mijn aquarium. Welke raden jullie aan voor mijn formaat aquarium? Of toch beter maar niet doen? En komt er dan nog wel genoeg licht in de bak?

Zou ik zeker doen, juist om licht te dempen. Voor kleine bakjes gebruik ik tegenwoordig salvinia minima.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:31

J0anieke schreef:
Zertab schreef:

Zou ik zeker doen, juist om licht te dempen. Voor kleine bakjes gebruik ik tegenwoordig salvinia minima.

Ziet er leuk uit! :)
Maar komt er dan niet te weinig licht in de bak?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:08

Zo jammer dat je bij aquaplants meer aan verzending betaald dan aan dat plantje :')

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:23

Ja, dat is helaas zo. Maar ik vind het ook wel fijn om niet de deur uit te hoeven nu we in corona tijd zitten. Andere spullen bestel ik ook zoveel mogelijk online. Je kunt ook wachten totdat je meer spullen nodig hebt?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:17

Ann schreef:
Ja, dat is helaas zo. Maar ik vind het ook wel fijn om niet de deur uit te hoeven nu we in corona tijd zitten. Andere spullen bestel ik ook zoveel mogelijk online. Je kunt ook wachten totdat je meer spullen nodig hebt?

Voorlopig ben ik echt wel voorzien denk ik... Of ik moet vragen of de aquariumzaak ze kan bestellen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:21

Dat kun je ook doen inderdaad. :-)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:42

Melyoramel, wat voor sterkte qua filterpomp kan een Plakat betta aan? Moet er echt weinig stroming zijn of kan dit type betta met korte vinnen en staart wel tegen een normaal 60 liter filter?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:06

Ann schreef:
Melyoramel, wat voor sterkte qua filterpomp kan een Plakat betta aan? Moet er echt weinig stroming zijn of kan dit type betta met korte vinnen en staart wel tegen een normaal 60 liter filter?

Filters zijn al snel te sterk.
Maar je moet wel genoeg filtratie-vermogen hebben, dus een kleiner filter is niet altijd verstandig.
Dan zou ik eerder kijken om de stroming te verzwakken, zoals bevoorbeeld de uitstroom op het glas te richten ipv de open ruimte van het aquarium.

Ik heb een Eheim Classic 2213 voor mijn 85 liter, maar met de spraybar of de normale uitlaat is de stroming veel te sterk, ook voor een plakat betta.
Daarvoor heb ik een Eheim Flow Pipe (soort van plastic lily pipe) gekocht, dat matigt de stroming en spreid het ook meer uit, in plaats van dat het een straal is. Dat werkt heel prettig!

Bumblebee heeft er een vinnetje van om dan een stukje heel hard tegen de stroming in te zwemmen, dan eronder te duiken, een beetje rond te kijken, en dan naar de andere kant van het aquarium te gaan om weer een baantje tegen de stroming in te zwemmen :')

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:21

Bumblebee is echt leuk <3 <3 <3 <3 alleen daarvoor zou ik nog een klein bakje aan willen aschaffen

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:21

Bumblebee is echt leuk <3 <3 <3 <3 alleen daarvoor zou ik nog een klein bakje aan willen aschaffen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:31

Ann schreef:
Dat kun je ook doen inderdaad. :-)

Of weet jij nog een leuk, klein, makkelijk drijvend plantje?
Of iemand anders nog? :)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:10

Waar woon je Zertab? Ik heb destijds wat drijfplantjes gekocht bij de aqua zaak in Oss en die groeit vrij explosief! Gooi met elke waterwissel de helft weg...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:03

LieveLoes schreef:
Waar woon je Zertab? Ik heb destijds wat drijfplantjes gekocht bij de aqua zaak in Oss en die groeit vrij explosief! Gooi met elke waterwissel de helft weg...

Noord-Brabant :)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:25

Vandaag zijn mijn guppies naar een nieuw huisje gegaan :)
De mannen in het kleine aquarium heb ik wel gehouden, maar mijn grote zat nog vol met vrouwen en baby's. Wilde even wachten tot ze wat ouder waren, maar nu mochten ze naar een nieuw plekje in een grote groep!

Geeft gelijk een stuk rust in mijn bak hahaha

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:15

Zo, mijn aquarium weer een waterwissel gedaan en alles weer netjes gedaan. Alsook heb ik mijn koolstoffilter eruit gezwierd omdat dit blijkbaar niet nodig is en de plantenvoeding ook zou vernietigen :\
Die grote plek heb ik vervangen door speciale, poreuze steentjes waar bacteriën zich kunnen in vestigen :)) . En hopelijk gaan mijn planten het nu ook wat beter doen ...
Ik heb ook mijn 2 sponzen eens vervangen na 5 jaar :Y) . Ik stond er niet voor te springen voor mijn bacterien, maar ze waren constant direct verzadigd en de pomp trok voortdurend lucht, dus ik denk dat ze gewoon op waren en compleet vol. Blijkbaar zou je elk jaar nieuwe sponzen moeten steken :roll:

Nu beetje met een bang hartje en hopen dat mijn bacteriën snel hun werk terug doen :Y) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding