Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:14

Ja dat is ook zeker zo, dat dat vaak de leukste foto's geeft! Vind foto 4 ook superleuk <3
Moet dat met Ot toch ook eens doen, zo'n shoot. Ga eens kijken bij die Studio Damon!

Hopelijk blijft Mezzy ook gewoon rustig :knuffel:
Onweer is ook stom! Ik ben sowieso heel gevoelig voor harde geluiden, vroeger toen ik klein was ging ik ook altijd heel hard huilen als er een vrachtwagen langs reed als ik op de stoep liep ofzo. Hou er nog steeds niet van :\

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:28

cursebreaker schreef:
Dat wilde ik idd net schrijven Nicky;
Dat de fotograaf echt prachtige moment opnames heeft weten vast te leggen en dat icm die mooie donkere achtergrond en sfeer die je dan krijgt in de foto's is echt heel gaaf! Zulke sprekende foto's <3 Ik ga de fotograaf eens opzoeken en kijken waar ie zit. Dat is een keer een stukje rijden wel waard vind ik hihi.

Arya gaat niet echt liggen, maar ze springt wel gelijk ook overal het water in en zeker in modderpoelen vind ze vaak leuk om dan te graven. Ik ga ook heel vaak met een vieze hond terug naar huis; maar moet zeggen dat ze toch nooit echt stinkt en dat ze ook qua vacht heel goed schoon te maken is gelukkig. Maar we hebben ook standaard meerdere handdoeken in de auto mee :')

Ik ben blij dat Mezzy alleen nog maar de sloten waar water in staat op zoekt hahaha

Ik wil jullie wel waarschuwen voor de prijzen. :') Niet zo zeer de shoot, maar hetgeen erna komt. :')

Maar goed, hij is wel heel goed in wat die doet. :D
Hij zit in Wassenaar, ik ben erg fan van zijn werk. Voornamelijk bruiloften enz, echt wauw!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:29

Mijn Duitse Herder was helemaal niet bang voor vuurwerk. Jinn wel. Als ik er niet ben dan piept ie heel erg. Als ik er ben dan ga ik altijd samen op de bank of bed en dan tv kijken. Dan gaat ie altijd naast me liggen, dicht tegen me aan, liefst in mn broekzak maar dan moet ik zeggen issie wel lekker rustig. Wel wat gespannen maar het is te handlen.

Afgelopen zaterdag begonnen met kivo. Jinn heeft tot moment van typen nog niet weer irritant gesmakt/gelikt en ook heb ik het idee dat ie niet misselijk is geweest.
Wel was de 1e keer poep, mega spierwit maar nu weer gewoon normale kleur.

Denk toch maar vriezer kopen om voorraad te kunnen houden...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:32

Ik wilde toevallig net nog gaan vragen hoe het gaat met de honden hier die idd onlangs ook met kvv gestart zijn.

Maar dat klinkt toch heel positief al JesdaJinn. Hier is de poep ook nog een beetje wisselend, maar ze krijgt dan ook veel afwisseling in dieren dus denk dat dat ook meespeelt. Maar sowieso moet je het toch zeker 4 weken de kans geven om idd echt te kunnen zien wat het op langere termijn idd doet. Maar ik vind wat je nu schrijft toch al zeer positief :j

Nicky
Ja, iets laten afdrukken/nabestellen kost klauwen vol geld |(
Maar je krijgt er idd wel wat fantastisch voor terug <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:39

Studio Damon heb ik inderdaad nu al een paar keer voorbij zien komen. Gaat op m'n lijstje erbij :D

Hier is het de laatste paar weken vrij rustig wat knallen betreft. Misschien komt dat ook omdat er een of andere pipo met een lading vuurwerk op zak liep is opgepakt. :Y)
Maar wij gaan toch met O&N weg, dus ik hoop dat we er niet zoveel last van zullen hebben.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik ben best wel trots op m'n puber. Onze overburen hebben een ODH pup, ik gok nu van een week of 14, of we mee wilden wandelen. Max (de pup) had van de week een paar nare ervaringen gehad met andere honden en met Jip gaat het altijd wel goed.

Normaal gesproken is het bij Jip continu spelen en uitdagen, maar nu zaten er ook periodes tussen dat hij het uitdaag gedrag van Max compleet negeerde. Dat gedrag heb ik nog niet vaak terug gezien tijdens een wandeling met een andere hond of pup. +:)+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:51

Ik zie gave foto's voorbij komen! Super mooi <3

En slootmonsters! Ik hou van slootmonsters :)) Mijn vorige hond was ook een slootmonster :j
Toby niet zo. Hij vindt water best ok, als hij er in kan staan en als het niet al te vies is. Modder vindt hij maar niks. Heel schoon, zo'n hond haha. Ik geniet op afstand van jullie moddermonsters :')

Klinkt positief toch JesdaJinn van de KVV? Niet meer misselijk was het doel toch?

Qua angst voor knallen is Toby heel erg. Hij ligt meestal in een hoekje te bibberen, eet niet, drinkt niet, plast niet en verstopt zich meestal echt of kruipt helemaal tegen mij aan. Gelukkig is de hond van mijn ouders iets stoerder (die speelt gewoon en is alleen buiten wat kijkeriger) en trekt Toby zich daar dan wat aan op als we daar zijn. Wat we dus met oud en nieuw steeds maar doen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:21

cursebreaker schreef:
Ik wilde toevallig net nog gaan vragen hoe het gaat met de honden hier die idd onlangs ook met kvv gestart zijn.

Wij starten hopelijk volgende week. Er zit niet echt een leverancier in de buurt en bezorging vanuit NL is ook wel een dingetje. Nu wel iets gevonden met veel keus en die levert door heel België - alleen zitten we vast aan bezorgdagen. De eerst volgende is de 23ste. Nu komen we zaterdag langs een dierenwinkel die de merken heeft die we hebben bestelt, dus ga alvast wat halen. Ben wel benieuwd wat het gaat doen - zeker als ik het zo lees van JesdaJinn . We hadden wel het idee dat hij wat minder smakte / likte, maar hij zit dan ook weer aan de gember / kamille. Dat was nu op en na 1 dag weer meer smakken etc.
We gaan het zien :). Ben wel al helemaal meegezogen in het uitzoek werk. Moet eigenlijk van alles voorbereiden voor werk, maar heb vooral schermen over kvv en barf open staan ;).

Qua vuurwerk heb ik geen idee met Beer. Hij is niet zo van de geluiden, maar heel heftig reageert hij niet. Knallen hebben we hier totaal nog niet - zowiezo is het volgens mij (als ik mijn vriend zo hoor) minder in België. Wij zitten hier in een complete uithoek, dus erg vuurwerkvrij ;).

Vroeg me wel nog af - in een standaard vriezer la, hoeveel rollen kvv kan je daar ongeveer in kwijt? Iemand een idee?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:02

Bij ons passen er 32 rollen van 500 gram in... maar dat is dus wel een grote Amerikaanse koelkast/vriezer.
Afbeelding

Vanmiddag ben ik voor het eerst met Otje met de heupgordel wezen wandelen, 5 km gewandeld en stukjes gejogd. Ik wil het hardlopen graag weer oppakken met Otje samen. Het ging echt boven verwachting goed, had echt verwacht dat ze als een gek zou gaan springen als ik zou gaan hardlopen. Maar ze was echt heel braaf, bleef netjes naast/voor en was heel erg op mij gefocust. Trots op d’r! <3

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:24

Die la van Warboel is idd gigantisch hihi, wel echt ideaal! <3

Ik heb nu 2,5/3 lades vol in ons tafelmodel met 42 rollen van 500g en dat is voor ons dan net iets meer dan een maand. In de nieuwe vriezer die donderdag komt ga ik even kijken eerst hoeveel ik wil 'preppen' in bakjes en dan wil ik een deel gewoon van rollen op voorraad hebben, dus denk dat ik dan voor 1,5-2 maanden ga inkopen de volgende x.

Warboel
Wat heeft ze dat netjes gedaan dan, leuk! Ideale hond ook om samen mee te gaan joggen denk ik :j

Cupcakes
Klinkt alsof Jip een fijne match is met die pup, wat leuk! :j <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:47

Ja we hebben die koelkast van een vriend van ons gekregen toen we in ons huis gingen wonen, eerst dachten we echt mijn godddd wat moeten we met zo’n enorme unit _O- maar nu met Otje is het wel echt handig hoor! Heb in de koelkast ook een aparte lade waar ik Otje d’r vlees in bewaar als het ontdooit is, dus apart van ons eten.

@CB ja ze vond het in ieder geval heel leuk! Ik heb een beetje problemen met mn hiel en achillespees dus we bouwen het súper rustig op, wat ook fijn is voor Otje. Ze heeft ook nog geen canicross tuig, ze loopt grotendeels nog gewoon lekker naast me. Als we beide wat getrainder zijn krijgt ze wel een beter tuig hiervoor :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:01

Warboel schreef:
Ja we hebben die koelkast van een vriend van ons gekregen toen we in ons huis gingen wonen, eerst dachten we echt mijn godddd wat moeten we met zo’n enorme unit _O- maar nu met Otje is het wel echt handig hoor! Heb in de koelkast ook een aparte lade waar ik Otje d’r vlees in bewaar als het ontdooit is, dus apart van ons eten.

@CB ja ze vond het in ieder geval heel leuk! Ik heb een beetje problemen met mn hiel en achillespees dus we bouwen het súper rustig op, wat ook fijn is voor Otje. Ze heeft ook nog geen canicross tuig, ze loopt grotendeels nog gewoon lekker naast me. Als we beide wat getrainder zijn krijgt ze wel een beter tuig hiervoor :P

De compressiesokken van Back on Track zouden super fijn moeten zijn, misschien heb je er wat aan!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:04

Iemand hier nog een goede tip qua merk of shop waar ik een soft/padded half-slip dollar kan vinden? al 2 dagen hopeloos opzoek. Of ik vind het heel veel geld of het versturen kost stukken van mensen ...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:06

xLaraaj schreef:
Iemand hier nog een goede tip qua merk of shop waar ik een soft/padded half-slip dollar kan vinden? al 2 dagen hopeloos opzoek. Of ik vind het heel veel geld of het versturen kost stukken van mensen ...

De meeste windhonden shops hebben er véél. En @Kiwi heeft ze soms ook, met fleece padding, meen ik?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 20:10

Skippy01 schreef:
xLaraaj schreef:

De meeste windhonden shops hebben er véél. En @Kiwi heeft ze soms ook, met fleece padding, meen ik?

Ik heb ze niet meer. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:10

xLaraaj schreef:

Ik heb jammer genoeg de padded niet meer, anders had ik je er een kunnen maken van Biothane.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:14

Inderdaad spijtig! Heb nu een biothane maar deze is te klein aan het worden en wil nu een padded. :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:19

xLaraaj schreef:
Inderdaad spijtig! Heb nu een biothane maar deze is te klein aan het worden en wil nu een padded. :(

Helaas, ik kan de padded foam echt niet meer vinden. Die wat ik proef besteld had vond ik niet zacht genoeg.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:15

Limoen schreef:
Ohhh ik ben benieuwd wat hij ervan vindt! Zahra vindt het ge-wel-dig!

Nou.... hij vond er geen ruk aan -O-
Kan er beter een biefstuk aan knopen dan een zakje denk ik, dat vond ie soort van spannend misschien. Of iets van sliertjes fleece ofzo.

Oh die Cody, ben blij dat ik hem niet ruik :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:27

Karina schreef:
Limoen schreef:

Kan er beter een biefstuk aan knopen dan een zakje denk ik, dat vond ie soort van spannend misschien. Of iets van sliertjes fleece ofzo.

Voor een zakje gaat Toby ook niet. Voor een knuffel wel ;) het moet bij voorkeur fluffy zijn, dan rent hij wel ;)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:31

Tjee wat een lade zeg! Daar kun je wel heel veel in kwijt! Ik haal meestal 1 doos en een stuk of 12 groenteworsten en dat verdeel ik over 2 lades.

En Karina, ik zie dat jij ook uit Ede komt, waar woon je?

Verder beginnen de cavia's van Kim inmiddels echte pups te worden en heb ik Otje als rat gezien.
Een Golden die niet meer golden was :)
En mooie foto's van Mezzy.
En wat betreft oncharmante foto's
Afbeelding
Roetsj wou nog niet naar de auto, grapjas.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:10

Warboel
Jaa, slim idd om met zo’n ‘blessure/problemen’ goed op te bouwen en ook voor Otje gelijkertijd natuurlijk. En dat tuigje komt idd wel. Maar wel iets leuks om naar uit te kijken wat je zo samen kunt ondernemen!

xLaraaj
Ahh wat jammer dat het zo lastig te vinden is! Ik zal m’n ogen en oren open houden. Zou zo ook even geen shop weten. Wat ik momenteel veel voorbij zie komen op social media enz is leer of touw of een combinatie ervan.

fannetje
Leuke foto van Roetsj tussen de blaadjes!

Wij hebben een wandeling gemaakt in de buurt van Schinveld en de Duitse grens vlak voor zonsondergang. Werden nog overrompeld met een hoop mist - waardoor ik hele verschillende sferen in de foto's heb haha - en waren net voor het donker weer mooi terug bij de auto. Vandaag dus gewoon even een aanlijn rondje waarbij ze veel gesnuffeld heeft - en weer eens moest poseren voor foto's, dus dan pak je ook alweer wat gehoorzaamheid mee want mevrouw moet behoorlijk wat geduld hebben met mij af en toe :') Maar ze bleef netjes zitten terwijl er een mountainbiker en jogger voorbij kwam bv. dus ze kan het wel prima als ze wil.

Afbeelding
Afbeelding

En even netjes de auto bewaken terwijl ik even wat rotzooi weggooi in de prullenbak verderop - parkeerplaats was helemaal leeg, anders zou ik d'r natuurlijk niet zo laten liggen als er nog mensen zouden zijn hihi.
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:32

<3 <3 <3 Knappe Arya! Die onderste "collage" heeft echt een superfijn sfeertje met die mist <3

@fannetje Otje als rat? :P Dat was Yoshi :Y)
Maar hier Otje in d'r rat-fase :P
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:34

Oh ja, Yoshi idd. Ot was dan wel een tamme rat, zo met dat bonte velletje.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 23:26

Karina schreef:
Limoen schreef:

Ik had ook de eerste keer Zahra’s favoriete konijnen slinger knuffeltje eraan gedaan hoor :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:50

Saartje is not amused met de nieuwe snood.
Afbeelding

Tot zover "Windhonden zijn zo mooi!"
Afbeelding