Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 12:37

Hij heeft trouwens zelfs één van de manden stukgemaakt in zijn paniek :(:) de klep is helemaal losgebroken.

Ik heb mijn mandjes hier eigenlijk altijd in de woonkamer staan, maar ook dat heeft niet gewerkt -O- .

Ik heb trouwens ook een tuigje aangeschaft, omdat sommige katten het daar soms beter mee doen heb ik gelezen.

Dus ben benieuwd hoe dat bij hem gaat zijn :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:01

Even een ego post maar wij gaan vanavond Tiger al ophalen *\%/*

We zouden hem eigenlijk maandagochtend ophalen en dan gelijk mee naar de dierenarts, maar zijn hele nestje is al weg nu en de moeder kijkt er niet meer naar om. Vanmiddag dus snel even de laatste dingen halen zoals voer en kattengrind en dan zijn we er helemaal klaar voor!

Alleen de krabpaal is nog niet binnen... We hebben voor nu zo’n stukje karton met catnip.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:02

Wat leuk Eline! :D

Ik ga vanavond Muis ook ophalen. Vanmorgen de papieren gehaald en brokken gekocht bij de opvang.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 13:05

Jaaaa Eline en Zertab, wat super leuk <3 ben benieuwd hoe het gaat!

Kijk nou wat er hier aan mijn voeteneind ligt :+:
Afbeelding

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:28

Wat leuk Eline en Zertab!! <3

Lieve foto hierboven! Wat tuigjes betreft; dat kan inderdaad heel goed werken! Ik vind dat zelf in de auto wel een beetje eng, dus ik weet niet of je ver moet naar je dierenarts? Eventueel kan dan een grote mand of evt een kleine hondenbench nog een oplossing zijn, voor alleen het ritje? Mijn kater zit bij de dierenarts (met aparte wachtruimte voor katten), altijd gewoon aan zijn tuigje, met de mand open :j Vindt ie prachtig.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:57

Aah wat lief die foto samen! Coco er bovenop :=

Ik moet volgende week vrijdag naar de dierenarts voor enten. Ik woon tegenover de dierenarts (nog geen 10m afstand) dus ik zit even te denken of ik ze gewoon aan een tuigje meeneem of ze toch in het vervoerbakje doe.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:38

Wat fijn dat sommige vanavond al hun kat/kitten op kunnen halen! Veel plezier!! Hier nog druk aan het aftellen... (nog 8 dagen....)

En wat balen dat hij zo paniekerig werd! Hoop dat de grotere mand snel helpt! En zoo schattig samen zeg!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:58

Zertab en Eline, wat leuk! Veel plezier :D

Fireheart wat naar dat Coco zo in paniek was.. hopelijk werkt de grotere mand beter!

Wij zijn een lang weekend weg, voor het eerst Fido zo lang alleen. Cinna was het wel gewend en ze hebben nu elkaar, maar Fido is wel heel aanhankelijk. Schoonouders komen elke dag even voeren en knuffelen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:16

Leuk, weer nieuwe poezen in aantocht!

Wij gaan in september een weekje weg (als het al doorgaat ) en ik heb nu al buikpijn over Pamuk. De buurvrouw komt haar voeren en aaien. Pamuk is dan 4 en is nog nooit alleen geweest, voor ze hier kwam, woonde ze bij de fokker

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:53

<3 <3 <3

Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:02

Zertab schreef:
<3 <3 <3

[ [url=m/OUT549.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooohhh die is leuk <3

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:56

Wat een schatje Zertab! Heeft ze jullie andere poes al ontmoet of houd je haar apart?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:12

Wat een leuke zertab! Hoe oud is hij/zij?

Ty doet het super goed! In de auto naar huis was hij ontzettend aan het janken maar sinds we de auto uitstapten heeft hij dat niet meer gedaan. Ik had verwacht dat hij zich eerst onder de bank schuil zou houden maar hij klimt al heerlijk overal op en volgt ons door het hele huis :D We hebben hem vannacht gewoon in de woonkamer gehouden en heeft de hele nacht lekker doorgeslapen. Vanochtend gegeten, gedronken en al op de kattenbak geweest *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 11:13

Morrie, ik kan me je zorgen wel voorstellen :(:) maar vaak doen ze het echt zoveel beter dan je je bedenkt.
Als ik met vakantie ben dan ben ik ook eigenlijk in mijn hoofd constant bezig met thuis en met de katten :=

Zertab schreef:
<3 <3 <3

[ [url=m/OUT549.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar is ze dan eindelijk :+: gaat het goed?

Het gaat echt heel soepel hier, Spotty slaapt er bovenop en Coco is aan de binnenkant alles aan het ‘stukmaken’. Dit is niet hoe het werkt jongens :')
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:27

wat een schatjes Zertab en eline_S_S <3

@Fireheart het is zelfs zo erg dat ik camera's in huis heb waarmee ik het poesbeest ook kan toespreken. Dat deed ik vaak toen ik nog op kantoor werkte. Nu ik al maanden thuiswerk, zie ik dat madame alleen 's morgens als ik net op ben even wakker is en speelt en de rest van de dag ligt te pitten :')

Vorig jaar had ik een betaalde kattenoppas die 2 x per dag kwam, mijn vorige kat was 20 en moest 2 x per dag eten. Maar dat durf ik nu niet aan, dat meisje komt overal en met corona wil ik dat liever niet. De buurvrouw komt, net als wij, nergens en ziet behalve haar man ook niemand.
Poes kan ook nog naar het kattenhotel, maar dan krijgen we het gedoe met niet willen eten en dwangvoederen weer.
Ach, we blijven in Nederland dit jaar, dus als er iets is, zijn we met een uurtje thuis :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:10

Aah Eline <3

Muis doet het super. Ze was gister net tien minuten bij ons en begon al meteen te eten. Ook al op de kattenbak een kleine en grote boodschap gedaan. Ze is erg nieuwsgierig en aanhankelijk. Totaal niet bang! :D

Edit: onze andere kat en zij hebben elkaar alleen via glas even gezien. Beiden miauwen naar elkaar, nog niet echt boos ofzo. Maar we houden ze zeker uit elkaar totdat Muis helemaal is genezen van de sterilisatie.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 21:00

Ooooh Eline ik had jouw post nog helemaal niet gezien, omdat we vanmiddag denk ik tegelijk aan het posten waren. Wat een droppie zeg <3 super fijn dat het zo goed gaat!

Morrie, welke camera had je daarvoor? Ik wil stiekem ook een camera zodat ik op werk af en toe even kan kijken of het goed met ze gaat := .
Ik begrijp wel dat je nu met Corona even geen oppas wil, gelukkig zitten jullie dan niet in het buitenland!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:09

Afbeelding
Fireheart schreef:
Morrie, welke camera had je daarvoor? Ik wil stiekem ook een camera zodat ik op werk af en toe even kan kijken of het goed met ze gaat := .
Ik begrijp wel dat je nu met Corona even geen oppas wil, gelukkig zitten jullie dan niet in het buitenland!

Ik heb 2 oude Iphones met een gratis app die Alfred heet en met mijn huidige Iphone kan ik de beelden bekijken. Werkt met iedere smartphone

Afbeelding
The Queen zit nu te eten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 23:15

Oh wat geweldig! Ik mag binnenkort een nieuwe telefoon want mijn abonnement verloopt, dus weet wel waar ik mijn oude dan voor ga gebruiken _O-

Hebben jullie ook dat je je kat(ten) soms echt extreem mist als je van huis bent? Ik werk soms dagen van 10 uur en dan wil ik halverwege de dag niks liever dan naar huis en mijn harige kindjes knuffelen :+:

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:54

Heel erg. := Ik heb woensdag en donderdag voor het eerst weer de hele dag gewerkt sinds de kittens er zijn. Nou ik werd gewoon onrustig. Ik ben in mijn pauze teruggefietst om even te kijken hoe het ging. Ook als ik langer dan 1u van huis ben voor boodschappen of afspraken oid word ik alweer onrustig en wil ik gauw naar huis. :=

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 00:12

Ik had dat in het begin ook heel erg, maar het is uiteindelijk gelukkig minder geworden.

Ik ga ze echt wel missen als ik langer weg ben (Bv nacht weg of langer), maar zo erg als in het begin is het gelukkig niet meer haha. Hoewel ik soms op mn werk nog steeds denk “ik wil nu best even een kattenknuffel”. Werk nu nog steeds thuis door corona, dus het zal wel even wennen zijn straks.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 00:15

Ik heb mijn oudste kat dus al 6 jaar en nog steeds heb ik er last van _O- echt heel erg.
Ik ben ook die collega die constant over haar huisdieren praat zonder dat er naar gevraagd wordt :+ .

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 00:34

Fireheart schreef:
Ik heb mijn oudste kat dus al 6 jaar en nog steeds heb ik er last van _O- echt heel erg.
Ik ben ook die collega die constant over haar huisdieren praat zonder dat er naar gevraagd wordt :+ .

Oh dat ben ik ook wel hoor :')

Ik ben vorig jaar 3 weken op vakantie geweest met ook mijn ouders (die normaal oppassen). Dat vond ik wel echt heel erg.

Toen we terugkwamen heeft Luna het hele weekend achter ons aan gelopen en ze ging steeds keihard mauwen als ze ons even niet zag. Dat maakte het nog erger, arme kat :(:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:09

ik heb dat ook, had ik ook met mijn paard, halverwege de dag wilde ik ze even zien.

Ik heb Pamuk sinds december, haar voorganger had chronisch niesziekte dus kon als wij met vakantie gingen niet in een kattenhotel. Pamuk heeft een eetstoornis, heeft de eerste weken dat ze hier was niet gegeten, moest gedwangvoederd dus durf ik ook niet in een kattenhotel te doen als ik met vakantie ga.
Gelukkig heb ik een hele lieve nieuwe buurvrouw die ook een kat heeft en we hebben afgesproken voor elkaars kat te zorgen als we op vakantie gaan. Ik hoop dat het lukt.

Pamuk is bijna 4 en slaapt zo ongeveer 22 uur per etmaal, ik vind dat niet normaal, mijn schoondochter, die dierenarts is, lacht me uit, zij vindt het niet abnormaal.
Pamuk gaat ook op hele rare plaatsen liggen slapen: op de vloer, achter de kattenbak, bij de (tochtige) balkondeur en vooral NIET in de mandjes, holletjes, doos of op het vetbedje..... wij vinden haar een hele rare kat (zij zal ons heel vreemd personeel vinden denk ik :') )

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:21

Ja met vakantie ga ik ook moeite hebben denk ik. Wij gaan van de zomer een kleine week weg. Toevallig komt vandaag de oppas even langs om kennis te maken. Ze is een buurvrouw en heeft ook een kat, dus dat is wel fijn!
Maar ik heb er ook wel moeite mee dat ze dan toch hele dagen alleen zal zijn. Ik ben nu veel thuis geweest met Corona en weet wel dat ze overdags geen aandacht aan ons besteed en dan lekker slaapt. Maar ‘s ochtends en ‘s avonds vind ze gezelschap wel heel fijn.