Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 17:00

__Sannne schreef:
Nee? Haar nageltjes zijn nu namelijk lichtjes gekruld maar wel naar beneden zegmaar, lijkt me dat als ze loopt dat dat wel op de grond komt?

Sorry! Soms lees ik berichten op mijn telefoon om het vervolgens op mijn laptop te vergeten :')
In principe niet omdat de onderkant van de krulling moet slijten, maar wellicht valt het nog dusdanig mee en gebeurd het wel!

Het is een knap beestje! Ziet er uit als een mooie creatieve scape! Was de plaat niet iets kleiner te maken? Leuk voerbakje trouwens!!
Het enige wat ik je wil afraden is om de grote ladder op de bodem te plaatsen. Hij is wel erg breed maar nu wordt de hamster eigenlijk daar belemmerd wat betreft graven en heeft maar een beperkte mogelijkheid. Als je de ladder omhoog haalt en op de bodem laat rusten dan kan de hamster naar onder graven en er onder door.
Als kleine tip wil ik ook meegeven om er op te letten dat je de bodem goed mixt en aanduwt. Zeker met cotton is dat best lastig! Maar het geeft wel meer stabiliteit aan alles. Is geen kritiek :)

Lukasje

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:19

Wauw, erg mooi gedaan! Een pronkstukje in de woonkamer!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:06

Welke maaswijdte voor (vierkant) gaas blijft een Russische dwerg eigenlijk achter? Bij voorkeur heb ik een zo groot mogelijke maas, maar hij moet niet ontsnappen uiteraard. Ik ben al het kijken hoe ik een 120x60 caviabak tot hamsterkooi kan omtoveren (15cm hoge onderbak en de achterkant en zijkanten wil ik van hout maken en kunnen dus hoger).

Voor tralies weet ik dat het 1cm moet zijn, maar daar hebben ze horizontaal natuurlijk flink de ruimte.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 19:10

Je hebt inderdaad het kleinmazige gaas nodig. Volieregaas noemen ze dat ook wel dacht ik?

Heb je zoiets in huis of wil je zoiets gaan aanschaffen? In dat laatste geval zou ik de vraag willen stellen waarom zoiets? Als je toch wilt gaan knutselen zou ik de IKEA eens raadplegen :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:04

Ik heb 8 van die bakken in huis, dus bij voorkeur gebruik ik die. Ik heb ook nog een ouderwetse duna (80×40) in huis, maar die is eigenlijk aan de lage kant. Overigens in die maat ook nog een gewone traliekooi (en zelfs nog ergens een 100x50 bak).

Hout is er bij ons eigenlijk altijd wel, dus ik hoef hoogstens een stukje gaas te regelen als we dat niet in de goede maat hebben, maar daarvoor moet ik wel eerst de maat weten. En groter is leuker en ik vind een bak met houten zijden mooi.

Plexiglas vind ik al snel erg prijzig worden en lastiger om mee te werken. De Ikea is voor mij echt de laatste optie.

Enfin, het gaat me dus om de gaasmaat, want bij voorkeur zo groot mogelijk, maar dus wel nog veilig. Voor een jong dier tijdelijk fijner gaas er tegenaan is geen probleem. Maar grovere maas vind ik mooier (minder zichtbaar).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 22:06

Dat gaat hem niet worden. Je hebt volieregaas nodig anders krijg je nare taferelen.

Mijn Syren dame (van Chantal, haar pensioentje) is helaas net overleden :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:13

Helaas van je Syr. Sterkte.

Volière gaas betekent vierkant gaas. Maar dat is er in 0.6x0.6cm, 1x1, 1.2x1.2, 1.5x1.5 en 1.2x2.5cm (en groter uiteraard. Maar dat werkt niet verwacht ik).

Kippengaas (dus zeskantgaas) is er ook nog in 1.3cm diameter (en flink groter). 1x1cm zal werken, maar blijven ze ook achter 1.2, 1.3 of misschien zelfs 1.5cm?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:12

Sterkte Denise.

Hier staat Sneaky nu onder de douche :P
Afbeelding
Het is hier boven de 25 graden en daar is het minstens 5 graden koeler. Hij geeft me wel iedere keer als ik naar de wc ga de "wat mot dat hier"-blik. _O-
Afbeelding

Die van mij piept zo door een kier van 1.5 cm heen in zijn bak en dat is inmiddels geen kleine hamster meer. Mijn deksel is kleiner dan 1x1 cm denk ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 21:11

Groot gelijk! Badkamer is vaak een stuk koeler :)

Mocht iemand met interesse dit bericht lezen: Mijn 120x50x50cm aquarium komt te koop. Eventueel met een aantal spulletjes formaatje Syr.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:25

Floki heeft weer een nieuwe scape.
Floki is een rusje in een bak van 100x40x50

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:34

En heb je ook nog een foto van de Scape!? :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:20

xDenies schreef:
En heb je ook nog een foto van de Scape!? :P

Nee. Niet gemaakt :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 19:25

Haha .. oké dan! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 19:33

Dan vul ik het topic wel! *\o/*
Ik heb weer lekker gescaped afgelopen dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe Scape na mijn vakantie in de winkel. Erg blij met het resultaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En twee SAMLA's ingericht voor twee ontzettend leuke nieuwe bewoners <3

Voor geïnteresseerde: Mijn 120x50x50 bak is gereserveerd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:34

Ik zag dat Floki bij de vorige scape niet echt gangen had gegraven maar wel veel verschillende holletjes. Beetje lastig uitleggen.
Was 1 groot 'gat' en van daaruit allemaal kleine holletjes. 1 was duidelijk het toilet en de andere 4 sliep die denk. Elke nacht een ander bed leek het wel.

Heb nu nog meer bodembedekking er in gedaan. Misschien gaat ie nu echt graven maar valt me op dat ie nooit gangen graaft alleen mega veel holletjes

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:44

Mooie scapes xDenies! Bedankt voor je tips over mijn scape. Ik heb juist expres niet al het bodembedekking met elkaar gemengd, zodat er verschillende lagen ontstaan. Ik begreep dat dat juist een leuke "verrassing" is voor de hamster haha!

Floki is echt te cute!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 20:55

JesdaJinn schreef:
Ik zag dat Floki bij de vorige scape niet echt gangen had gegraven maar wel veel verschillende holletjes. Beetje lastig uitleggen.
Was 1 groot 'gat' en van daaruit allemaal kleine holletjes. 1 was duidelijk het toilet en de andere 4 sliep die denk. Elke nacht een ander bed leek het wel.

Heb nu nog meer bodembedekking er in gedaan. Misschien gaat ie nu echt graven maar valt me op dat ie nooit gangen graaft alleen mega veel holletjes

Maar zo te lezen heb je hier gewoon een tevreden hamster die lekker bezig is en verschillende mooie plekjes voor zichzelf maakt. Ik lees alleen maar iets positiefs!

__Sannne schreef:
Mooie scapes xDenies! Bedankt voor je tips over mijn scape. Ik heb juist expres niet al het bodembedekking met elkaar gemengd, zodat er verschillende lagen ontstaan. Ik begreep dat dat juist een leuke "verrassing" is voor de hamster haha!

Floki is echt te cute!

Een ''verrassing''? :') Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord maar ik denk dat de hamster ook gewoon prima tevreden is met een goed gemixte bodembedekking om lekker in te graven :) Experimenteren met welke varianten er allemaal samen werken is natuurlijk altijd goed.
Dankjewel!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:17

Je kan ook hooi als laagjes gaan doen. Dat werkt nog wel eens fijn!

Hier gaat alles prima met de hammies.

Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:27

Afbeelding

Dit vond ik op de website hamsterscaping.nl :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 21:48

__Sannne schreef:
[ [url=m/d6zJ9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vond ik op de website hamsterscaping.nl :))

Maar je weet toch wel dat dit een namaak website :Y) Snel een .nl domein onder mijn neus weggekaapt. www.HamsterScaping.Info is de enige officiële HamsterScaping website met de juiste informatie zoals HamsterScaping ontstaan & bedoeld is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:26

Die filmpjes ook op die site, maar 15 cm bodembedekking, huisjes op plateaus zodat er niet vanuit gegraven wordt. Teveel mos en plateaus is mijn opinie. Zo jammer dat DRD die domeinnaam van je gekaapt heeft.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:33

Oh meen je, dat wist ik niet joh. Ik heb al mijn info van die site. :') Bestel ook mijn spul bij DRD haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:45

__Sannne schreef:
Oh meen je, dat wist ik niet joh. Ik heb al mijn info van die site. :') Bestel ook mijn spul bij DRD haha.

Dat is prima, maar bij hamsterscaping denken we wel aan een andere inrichting dan op de blog van DRD :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:52

Heb hun filmpjes niet gekeken verder trouwens, alleen voor info over bodembedekking en dat soort dingen. Maar goed, ze zijn ook de eerste hit wanneer je Hamsterscaping googled. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 08:45

Heeft ze goed geregeld heh :) Mooie promotie voor de webwinkel. Helaas verspreid ze niet kloppende (en ook niet eerlijke) informatie zoals dat HamsterScaping begonnen is in Amerika. Ik kan mij nog goed heugen dat toen het nog helemaal niet populair was we er op de beurs over hebben gepraat en ze enthousiast was met wat ik deed. Toen uiteindelijk eind 2016 HamsterScaping op social media kwam is dit natuurlijk ook opgepakt en is het domein gekocht (er was toen nog geen website, er was alleen te zien dat .nl niet meer beschikbaar was). Onwijs balen natuurlijk, maar het zij zo. Ik heb nog hele gesprekken waarin er wordt gezegd dat het te maken heeft omdat het concept in een dierenwinkel is gestart. Ondanks dat ze er nu zelf een gigantisch groot commercieel slaatje uit slaat, lekker omgekeerde wereld.

Men doet elkaar nu eenmaal na. Zeker toen de Dibevo bij ons is langs geweest ging het als een lopend vuurtje en zeker niet allemaal met de juiste kijk er op. Maar ik kan er zo slecht tegen als men niet gewoon eerlijk is en wilt toegeven waar of door wie het ontstaan is. En vervolgens aan de ene kant het helemaal de hemel in te prijzen en er geld mee te verdien, om aan de andere kant blogs te typen waarin staat dat hamsters geen gravers zijn en dat het maar een hype is.

Vandaar dat ik dus zo mijn gigantische best doe om HamsterScaping.info onder de aandacht te brengen, staat ook in de openingspost. :) Het is mijn website en ik betaal daar ook voor zonder dat het mij iets oplevert, gelukkig wel veel bezoekers. Ik heb dan ook niet de intentie om er meer geld in te steken om bovenaan google of dergelijke te staan. Ik kan het nóóit 'winnen' tegenover een subdomein van een webshops.