Hond ziek. Herkent iemand dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:21

Morgenochtend duim ik weer !

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 21:23

Lukasje schreef:

De uitslag hebben we (helaas) pas einde vd week :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:39

Kabayo schreef:
Lukasje schreef:

Oké, dan duimen we door :D !

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:09

Heb je bij jouw DA dan niet meteen de uitslag van die acth test? Wij kregen die gelukkig wel meteen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:12

Hoe is ze nu dan? Vind haar op die foto's van vandaag best goed!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:28

Wat bij ons werkt is iets geven wat ze heel lekker vind, een hondensnack, stukje worst? Een of twee kleine stukjes ingeven alsof het een pil is, even tijd geven (paar seconden) om het op te eten. Dan de pil en dan weer een stukje van het lekkers. Met een paar dagen is pillen geven bij ons bij eigenlijk elk nieuw dier dan geen probleem meer. Je moet het nog wel doen, natuurlijk, maar de weerstand verdwijnt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:53

Zijn die foto's van gisteren?

Sterkte deze ochtend en met het wachten.. dat altijd weer zo lang duurt..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 07:34

Jaa klopt. Die foto's waren van gisteravond :) Ze is zo helder als wat :D

Mijn vriend brengt haar zo naar de DA. Ik kom net uit de nacht en ga even de ogen sluiten :Z

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:48

Hopelijk heb je straks dus echt gevonden wat het is. Ook al is het chronisch, ze kan er wel oud mee worden. Je hebt ook van die speciale pilvermommers, ik heb geen idee meer hoe het heet, die kneed je ook om een pil heen, maar dat kan je ook met normale worst ofzo.

Ik heb één hond die een ramp was met pillen en helaas lange tijd wel pillen kreeg. Dat werd echt een gevecht, tot ik elke keer een feestje ervan maakte. Ik pakte de pil en 4 stukjes worst. In 1 deed ik de pil, dan deden we leuk en enthousiast en kreeg ze 2 normale. Die 1e pakte ze altijd twijfelend aan, maar de 2e al normaal, want geen pil! De 3e had er wel 1, maar die slikte ze in 1 keer door _O- Dan nog een normale en klaar. Hopelijk lukt zoiets ook bij jullie. Kan je nu alvast oefenen met lekkere worst, zoals leverworst? Dat ze een aantal stukjes krijgt? Mijn andere hond kreeg ook altijd haha

Ik duim nog even tot de uitslag er is. Hopelijk kan je even rustig slapen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:57

Kabayo schreef:

Oh ik dacht dat ze een uur voor de test en een uur na de test bloed prikte, of moet de da het bloed opsturen? Want anders zou ze het toch dezelfde dag al wel bekend zijn?
Misschien dat het verkeerd in mijn hoofd zit hoor haha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:24

Dat heet easy pill mywishmax, is idd soort worstje waar je de pil tussen kan kneden.
Heb het voor de kat, werkt daarbij goed.

Kabayo, hoop dat je snel zekerheid hebt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:25

Tinkermuts schreef:
Dat heet easy pill mywishmax, is idd soort worstje waar je de pil tussen kan kneden.
Heb het voor de kat, werkt daarbij goed.

Kabayo, hoop dat je snel zekerheid hebt

Zo simpel en ik kon er niet op komen. -O- Maar is dat niet kostbaar als je dat dagelijks misschien meerdere keren moet gebruiken? Is normale worst oid niet hetzelfde dan?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:53

Zal eens kijken wat ik er voor betaal.
Hij eet het in de worst enzo niet terwijl hij de easypill zo in 1 x door slikt.
Weet ook niet of het voor alle dieren werkt, bij mijn kat gelukkig wel.
M'n hond eet z'n pillen idd gewoon met stukje worst op

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:45

MissMarije schreef:
Ik lees al mee vanaf het begin en moet zeggen dat ik het wel eens met Moonfish. Alle adviezen werden weg gewuifd want he volgens Google past het er niet bij..
Daarbij een dierenarts is ook maar een mens en die kan ook niet alles weten. Had liever gezien dat de hond eerder was doorgestuurd naar een internist, of zelf even nadenken en hierna vragen.
"Gelukkig" is er nu een voorlopige diagnose en kan je hiermee verder. Ik hoop van harte dat het allemaal verder goed gaat!

Ik ben het hier ook mee eens. Jammer ook dat er alleen maar ah en oh gezegd mag worden en een kritische opmerking not done is. Zijn vaak wel de opmerkingen waar je het meeste aan hebt.

Mooie strandfoto's overigens :)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:47

Die van mij heeft medicijnen voor haar schildklier, maar die douw ik gewoon smorgens en sávonds in haar bek voor het eten.

Gewoon bek open, pil achterin, bek dicht, soms even wrijven en klaar.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:00

Toverbal schreef:
Die van mij heeft medicijnen voor haar schildklier, maar die douw ik gewoon smorgens en sávonds in haar bek voor het eten.

Gewoon bek open, pil achterin, bek dicht, soms even wrijven en klaar.

Als het je niet lukt om het in een stukje kaas/worst of wat dan ook te geven dan is dit een prima oplossing. Kwestie van handig zijn/worden en je hond opvoeden om het toe te staan (als je dat nog niet gedaan had).

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 12:16

Die van mij wacht gewoon net zolang met slikken dat de pil vergaat zeg maar. En dan kwijlt ze het er uit. Tis mij er een :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:37

Kabayo schreef:
Die van mij wacht gewoon net zolang met slikken dat de pil vergaat zeg maar. En dan kwijlt ze het er uit. Tis mij er een :+

Haha zo'n kat hadden wij, echt drama.

Bij beide honden werkte het hier altijd super om de pil te verstoppen in een plakje leverworst. Degene die een pil kreeg, kreeg dan als laatste het plakje worst hihi.
Maar ook eentje gehad waarbij eten niet boeide ( eentje die ook veel vaak moest spugen, bijna dagelijks, en gevoelig op haar darmen) daar werkte het ook niet bij

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:26

Kabayo schreef:

Wij hadden zo'n kat, vandaar de pillenschieter :Y)
Ik was een keer met hem bij de dierenarts en die had de pil er in 1x in, ik dacht nog dat kan niet. En de beste man een beetje lachen zo van ja dierenartsen zijn handig hè. Maar ik ben ook best handig en ik kende mijn katlief. Eenmaal thuis zat de pil op zijn buik geplakt _O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:57

Kabayo schreef:

Hydrocortison smaakt naar niks, en mag opgelost worden dus je kunt het altijd oplossen iets ontzettends lekkers. Denk aan natvoer, viyo, smeerkaas etc.

Maar als het de bijnieren zijn kun je ook problemen krijgen met aldosteron en daar zijn injecties voor (maandelijks geloof ik).

Ben benieuwd wat er uit de acth test komt, bij mensen is die test regelmatig niet uitsluitend! Dat zie je eigenlijk bij jouw hond ook als kans lijkt mij aangezien er toch eerder naar addison is gekeken en die natrium en kalium goed waren?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:25

Kabayo schreef:

Zachtjes het strottenhoofd masseren/er zachtjes en met beleid in knijpen (laat het je DA even voordoen), dan maak je gebruik van de slikreflex en heb je geen probleem met wachten of oplossen van medicatie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 14:34

GDG schreef:
Kabayo schreef:

Zachtjes het strottenhoofd masseren/er zachtjes en met beleid in knijpen (laat het je DA even voordoen), dan maak je gebruik van de slikreflex en heb je geen probleem met wachten of oplossen van medicatie.

Werkt niet :P

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:41

Kabayo schreef:
GDG schreef:

Werkt niet :P

Ofwel mankeert haar iets dat bij haar de slikreflex niet werkt (zeer onwaarschijnlijk), ofwel je doet het niet goed.

Heb je het je al eens voor laten doen door een kundig persoon?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:27

Moderatoropmerking:
Zoals jullie kunnen lezen heeft mijn collega mod op de vorige pagina deze opmerking geplaatst:

[***] schreef:
Wij snappen heel goed dat de emoties hoog op kunnen lopen in een zenuwslopende situatie zoals deze die TS nu doormaakt, maar dat betekent niet dat er op zo'n manier met elkaar om gegaan mag worden. Zullen we vanaf nu weer meeleven en de discussie hierboven laten rusten? Uiteindelijk wil iedereen het beste voor de hond en hopen wij allemaal dat Fenna weer helemaal de oude wordt!

We vragen nu nogmaals met nadruk om deze op te volgen en met respect naar elkaar te reageren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 15:28

Zo we zijn weer terug. Infuus gehad en testen gedaan. We hebben medicatie mee gekregen voor Addison. Ze moet 6 pillen per dag en een mespuntje zout. Die behandeling zetten we gewoon in tot we de test binnen hebben. Ze sturen het op. Ook een doorverwijzing gekregen naar een kliniek in Amsterdam voor als ik vragen heb. Dit is de 2e addison patient die deze dierenarts heeft.

Knap kind
Afbeelding