Hondensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:34

Hier gaat de gehoorzaamheid door. Maar we trainen allemaal achter elkaar, dus nooit met meer dan 2 op t veld. Als de avondklok komt gaan we kijken of we het kunnen vervroegen of naar het weekend verplaatsen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:15

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:47

Wij trainen vooralsnog ook nog verder maar als de avondklok komt zullen we moeten verschuiven. Nu hebben wij gelukkig mogelijkheden genoeg om te kunnen schuiven voor de avondklok.

Mijn nieuwe agilitytopper staat ook al te trappen om te mogen beginnen (uiteraard wel tussen haar slaapjes door :') )
Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:04

Als er alleen een avond klok komt heb ik niet zo veel problemen en kan ik nog steeds 2 x per week trainen.
Als die reis beperking komt... dan heb ik wel een probleem. :n

Leuke foto Kim! Is toch fantastisch als je het vanaf zo klein en zo dichtbij allemaal kan mee krijgen en zo vaak op bezoek kan! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:26

Nicky91 schreef:
Als er alleen een avond klok komt heb ik niet zo veel problemen en kan ik nog steeds 2 x per week trainen.
Als die reis beperking komt... dan heb ik wel een probleem. :n

Leuke foto Kim! Is toch fantastisch als je het vanaf zo klein en zo dichtbij allemaal kan mee krijgen en zo vaak op bezoek kan! <3

Hahaha ja, ik woon er bijna. Maar ik ben er natuurlijk ook als zij er niet zijn, maar dat is dan geen straf om 'uit te helpen'. :+

De reisbeperking zou inderdaad heftiger zijn aangezien wij in een dorp wonen en makkelijk 15km rijden om überhaupt ergens te komen. _O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:42

KimD schreef:
Hahaha ja, ik woon er bijna. Maar ik ben er natuurlijk ook als zij er niet zijn, maar dat is dan geen straf om 'uit te helpen'. :+

De reisbeperking zou inderdaad heftiger zijn aangezien wij in een dorp wonen en makkelijk 15km rijden om überhaupt ergens te komen. _O-

Dat is toch heerlijk! hahaha ik had dat met mijn eerste katje, die werd geboren bij mn beste vriendin. Dat is zo'n bijzondere ervaring <3

Ja... voor mij zou dat betekenen niet meer trainen...
Omdat enkele reis naar Bergen op zoom is 65 km... :')
En aangezien we 2 x in de week in brabant trainen. :')

Ik heb voor Mezzy een groeicurve bij gehouden, ik heb overduidelijk een Large hond. :')

Afbeelding

Wel grappig, vriendin van mij kwam met een meet methode dat je van de elleboog naar de grond meet x2(vanaf een maand of 4) en dat zou de uiteindelijke hoogte worden van je hond. Bij Mezzy klopt dat dus gewoon! :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:45

Beter goed large dan een net-nietje! Bij onze honden klopte het ook (redelijk) wat de schofthoogte ging worden. :j

Ik verwacht niet dat de nieuwe pup heel groot gaat worden, vader en moeder zijn beide tussen de 11 &12,5kg. Zou frappant zijn als wij weer de joekel hebben. We hebben wel weer het dikkertje. :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:54

KimD schreef:
Beter goed large dan een net-nietje! Bij onze honden klopte het ook (redelijk) wat de schofthoogte ging worden. :j

Ik verwacht niet dat de nieuwe pup heel groot gaat worden, vader en moeder zijn beide tussen de 11 &12,5kg. Zou frappant zijn als wij weer de joekel hebben. We hebben wel weer het dikkertje. :')

Hahaha nouja, dat zegt denk ik ook niet zo veel?

Mezzy haar moeder is 52cm hoog en dr vader 50cm...
Mezzy word 54... :')

Haar zusje is 52cm

Andere zusjes weet ik niet zo goed..

Dus wie weet krijg je toch een "grotere"
Maar de moeder springt wel heel gemakkelijk, dus wellicht dat ook verschil maakt. (van jou nieuwe hondje)

Benno de hond van m'n tante is intermediate, maar die heeft ook niet de bouw om Large te springen. Kost hem best veel moeite, voor hem is het heel fijn dat hij intermediate kon gaan springen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:12

Ik heb het over kilo's, niet over hoogte. Ze moet hoe dan ook large springen, ongeacht haar hoogte of klein genoeg blijven voor een medium maar dat verwacht ik niet. :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:24

Wij mogen al sinds november niet meer trainen en aangezien we fok plannen hebben zal het dit jaar wel niet meer van de grond komen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:32

Jinn was een net-nietje. Heel irritant qua hoogte sprong

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:43

Elin is met haar 48cm een mooie intermediate. Prim is echt een twijfel geval, net wel of net niet large. Met haar trainen we dus large en als ze kleiner blijkt gaat ze omlaag.

Wij trainen nog maar zal met een avondklok ook lastig worden denk ik..

Het heeft lang geduurd maar ook prim heeft de palen nu door.. :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:47

KimD schreef:
Ik heb het over kilo's, niet over hoogte. Ze moet hoe dan ook large springen, ongeacht haar hoogte of klein genoeg blijven voor een medium maar dat verwacht ik niet. :')

Oh :')
wij kijken alleen naar de hoogte omdat de zusjes zo verschillend zijn qua bouw/hoogte :')

Hahaha dat is wel heel klein... Dat zou onder de 43 cm zijn toch?
Als ik dat goed heb onthouden...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:47

Abbay ook, die zou nu inter zijn maar toen we met haar begonnen moest die nog over 65cm, dat hebben we dus ook niet lang gedaan. Toen hebben we haar BM-Veteranen laten doen, dat vond ze leuk.

Zeldzame foto's van Abbay's carrière.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nicky91 schreef:
wij kijken alleen naar de hoogte omdat de zusjes zo verschillend zijn qua bouw/hoogte :')

Ja zoiets, ik ben helemaal niet thuis in de medium, we hebben daar geen een van.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:48

XxDiandraxX schreef:
Elin is met haar 48cm een mooie intermediate. Prim is echt een twijfel geval, net wel of net niet large. Met haar trainen we dus large en als ze kleiner blijkt gaat ze omlaag.

[ Video ]

Ja Benno is zelfs 46 cm haha

Ben benieuwd, ze springt wel makkelijk, Prim :) Zo lijkt het op het filmpje!

Mooi die palen zo :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:50

KimD schreef:
Abbay ook, die zou nu inter zijn maar toen we met haar begonnen moest die nog over 65cm, dat hebben we dus ook niet lang gedaan. Toen hebben we haar BM-Veteranen laten doen, dat vond ze leuk.

Zeldzame foto's van Abbay's carrière.
[ [url=m/XLzTkC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F7dUhb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pK9qwH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nicky91 schreef:

Ja zoiets, ik ben helemaal niet thuis in de medium, we hebben daar geen een van.

Kan je toch haast niet meer voorstellen... 65cm... :')

Mooie foto's!

Ik heb 1 jaar getraind met Henkie, de hond van mn moeder, dat was een medium hondje..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:52

XxDiandraxX schreef:

[ Video ]

Enige tip die ik je kan geven is train het meten! Ongetraind was Dana altijd large en toen zijn we het meten gaan trainen en oefenen en ze is nu inter ingemeten. *\o/*

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:15

Gioia zou officieel onder medium vallen, ook een grensgevalletje. We hebben het aangekeken en toen besloten dat ze niet goed genoeg sprong daarvoor. Dus zij heeft altijd small gesprongen.
Aangezien we geen wedstrijden lopen kon dat gelukkig.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:17

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

[ Video ]

Enige tip die ik je kan geven is train het meten! Ongetraind was Dana altijd large en toen zijn we het meten gaan trainen en oefenen en ze is nu inter ingemeten. *\o/*

Prim is/was een showhondje en dus getraind op stand.

Hoogte springt ze ook goed hoor maar 50 gaat haar beter af. Ik schrijf haar de intermediate in, kan ze hooguit large gemeten worden en dat is ze al gewend. Word ze inter dan hebben we een meevaller.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:53

Hier in Frankrijk is het zo dat bvb border collies of Australische herders altijd in large springen, ongeacht hun hoogte. Staffies bijvoorbeeld in small. Gaat in Nederland alles volgens de hoogte en niet volgens ras? Sia wordt waarschijnlijk een medium.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:56

Klopt. Hier worden ze gemeten en aan de hand daarvan vallen ze in de categorieën die zijn gemaakt hoe hoog ze springen

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:04

En gelukkig ook maar, elin zou met 60 echt meer moeite hebben. Vind het niet eerlijk om je hond meer dan nodig te belasten alleen omdat er een bepaald ras op de stamboom staat. Hoe doen ze dat dan met kruisingen of vuilnisbakjes?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:43

Hier ligt de hondenschool ook stil.. we trainde individueel buiten.. maar de weersomstandigheden zijn de afgelopen weken te slecht geweest met vorst etc waardoor t telkens niet door gegaan is..

Voor mij ligt het voorlopig sowieso allemaal stil aangezien 2 weken geleden heel plots mijn hond is overleden.. ben er echt helemaal kapot van

Ben wel weer aan t rondkijken voor een nieuw maatje want ik mis t enorm.. maar blijft toch heel moeilijk

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:47

Ach wat erg licor dat is o verschrikkelijk ... heel veel sterkte komende tijd!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:01

Licor, sterkte. Hoe oud was hij/zij? En waaraan is die overleden?
En waar ben je nu naar op zoek?

Wat hoogte betreft, vorig jaar op wedstrijd, waren er echt mensen bij die dachten dat hun duidelijke large hond (grote boxer o.a. , die hond was nog groter als Roetsj ) intermediate zou zijn, dat snap ik dan echt niet.