Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:30

Tuurlijk :D Ga volgend weekend naar Grathem (zonder hond, met paard) dus ben t wel gewend om ritten te maken :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 15:31

xxwienekexx schreef:
Tuurlijk :D Ga volgend weekend naar Grathem (zonder hond, met paard) dus ben t wel gewend om ritten te maken :D

Vind de foto's van de paarden altijd zo gaaf! Maar buiten deze topic's ben ik eigenlijk niet actief dus reageer bijna nooit :')

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:33

kiwiwitje schreef:
xxwienekexx schreef:

Vind de foto's van de paarden altijd zo gaaf! Maar buiten deze topic's ben ik eigenlijk niet actief dus reageer bijna nooit :')

Haha leuk om te horen! :D Ben ook zo blij met ze, vandaag met Grace (Footworkdunitgreat) weer op les geweest, heb een foto van o.a. een stop in dr volgtopic gezet *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 15:36

Ik ga eens kijken! :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:36

Op mijn werk in de kennel is Kymo verre van zindelijk. Thuis wel omdat ik gewoon maak dat hij er veel uit gaat. Hij geeft niet aan als hij moet en ophouden vind hij onzinnig tenzij in bench zit (122 cm lange bench waar hij vele malen in past haha)

Hij is 6.5 maanden en kan er niet mee zitten eigenlijk. Ja ik woon 4 hoog dus tuurlijk frustreerd het soms maar uiteindelijk langer zindelijk dan onzindelijk hoop ik.
Overigens Kymo houdt het wel 2 uur vol en s nachts 8 uur.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:37

kiwiwitje schreef:
Ik ga eens kijken! :D

Altijd leuk :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:38

Qua verharen ach het went. Als we vrij zijn dagelijks stofzuigen en als we werken dan zien we het niet haha. 2 husky's, 3 herders en een kruising in huis dan is haarloos wonen onmogelijk. Nu scheelt het dat wij zelden visite hebben en we halen gerust eens de bezem er door. Beiden wel allergisch voor honden dus we moeten het wel bijhouden haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:26

Wij voeren WOW Blue River en ik vind de brokken echt %) Stinken enorm naar vis en ik vind niet snel iets vies ruiken.

Simone, als een hond moet dan moet ie. Hier beide honden nooit geplast in de bench maar wel gepoept als ze diarree hadden en wij dat nog niet wisten (moet er een keer uitkomen voordat je weet dat ze diarree hebben). Als ze moeten dan moeten ze.

Dexter heeft ook tot een maand of 8 geduurd voordat hij zindelijk was. Nu plast hij echt nooit meer naar huis maar hij staat wel standaard s avonds wanneer wij in bed liggen te miepen dat ie moet poepen. En dat moet ie dan ook. Eerder voeren maakt niet uit. Hele dag niet voeren ook niet. Zodra wij in bed liggen moet meneer poepen. We doen het er maar mee >;) :Y)

Haren hier vallen enorm mee. Echt totaal geen last van. Onze vijf ratten verharen meer := Wij stofzuigen om de dag maar ook gerust een week niet. Zand is hier meer wat het huis vies maakt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:35

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:36

Lieve mensen. Mag ik aan jullie voorstellen, Skye!
Afbeelding
Over dertien hele lange weken mag ze eindelijk mee naar huis(België naar NL dus rabiës verplichting).
Ik had de keuze uit deze, en een blauwe en zwarte teef maar hier meteen een soort "click" moment mee dus geen enkel twijfel. Dit is mijn meisje!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:40

Ik snap dat echt niet fokkers die mensen op deze leeftijd laten kiezen. Zo werkt je kiezen puur op kleur toch in de hand.
Met een pup van deze leeftijd kan een klik toch echt niet. Dat zijn wurmpjes die gewoon wat rondscharrelen. De “klik” is gewoon wat vind je mooist..

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:49

Maar dat is toch hetzelfde als kiezen op bouw? dan weet je ook niet of je die 'klik' hebt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:50

Maar ik beweer ook nergens dat ik op klik gekozen heb. En dan nog op 2 weken is er niets anders te zien dan kleur.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:52

Ik leerde vroeger "als je niks aardig te zeggen hebt, zeg dan niets".

Vanaf het moment dat pups beginnen te kruipen en onderling communiceren is er al een basis karakter te zien. Daar afgaand is deze keuze dus gemaakt. Die leeftijd hadden ze nu. Het had niets met uiterlijk te maken want dan was ik wel voor een "bijzonder" kleurtje gegaan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:58

Ik vind het een mooitje hoor! Veel plezier er mee :)

Bij de fokker is nu een nestje geboren van het teefje dat 'voor' 'mijn teefje' gaat … volgende maand verwacht ze de teef loops. Spannnnnnneeennnndd …

Ergens komt er een beetje een twijfel. Dat komt door alle meningen van alle mensen die menen hun mening te moeten geven over het wel of niet 3e hond. En ik zeg altijd .. bij twijfel niet doen … maar die twijfel wordt mij aangepraat … maarja … Het is nog niet zo ver :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:07

Kimvicious schreef:
Ik leerde vroeger "als je niks aardig te zeggen hebt, zeg dan niets

Bokt is nog altijd een discussieforum en dit topic is dan ook om elkaar te helpen en wijzer te maken.
Ik ben het ook wel eens. Mijn fokker beslist ook pas met 6/7weken.
Ze kunnen inderdaad al karakter tonen maar dit verandert nog zo fel in de eerste weken (en daarna nog).
Spijtig dat je zo reageert. Zoë zegt ook niets op jou maar op de fokker. En jij hebt niet op kleur gekozen misschien maar sommige anderen zullen dit zeker wel doen.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:07

Wat is Skye een schatje zeg! Dat worden inderdaad lange weken!

Denise, uiteindelijk draait het meer om wat jij van een 3e hond vindt dan wat anderen ervan vinden natuurlijk.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:09

Ahh wat een schatjeee :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:11

Galaika schreef:
Wat is Skye een schatje zeg! Dat worden inderdaad lange weken!

Denise, uiteindelijk draait het meer om wat jij van een 3e hond vindt dan wat anderen ervan vinden natuurlijk.

Dat klopt. Ik wil gewoon niet dat Bodhi ineens alleen komt te zitten en ik ben van mening dat zolang Lupa er gewoon nog is de pup daar ook voldoende van mee kan krijgen/leren. Lupa kan gewoon niet alles meer, zij wordt in april 12. Dat is niet per definitie oud, maar het is aan haar duidelijk te zien dat het begint mee te wegen. Zij kan niet meer lange stukken wandelen of uitrazen op het wandelpad op vakantie. En omdat ik wil voorkomen wat er voorheen is gebeurd, dat een hond ineens wegvalt, dat je andere hond alleen komt te zitten … :( Dus vandaar mijn keus.

Maar ik denk wel te weten waar de reactie vandaan komt. Maar dan kan ik net zo goed al mijn dieren verkopen en dan thuis op de bank gaan zitten en voor mij uit gaan staren. Ik leg dat liever in PB uit als iemand dat zou willen weten en nog een ander advies wilt geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 19:12

Ik vind 2 weken ook wel heel vroeg. Zo kun je echt van karakter weinig zeggen. Dat karakter gaat echt nog zoveel veranderen en ontwikkelen.

Als je op bouw kiest, dan kies je natuurlijk met een heel ander doel.

Maar het lijkt een mooie pup(zie alleen t snoetje :P ). Veel plezier met haar

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:15

Wat Lara dus zegt. Een pupje dat iets dominanter of actiever of luier... (noem allemaal karaktertrekken) is op 2 weken zegt enkel iets over het moment in hun ontwikkeling welke iets sneller ofzo is. Toen ik op 2,5 week bij aelynn ging kijken was aelynn de deuktemaker van het nest. Beet al in mijn vingers en ging mama al irriteren.
Het andere teefje was heel rustig, lief en still. Nu op 7 weken is het andere teefje net erg actief, wild met speeltjes. Terwijl aelynn nu de princes is die rustig ligt toe te kijken hoe de rest stoeit.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:15

Zoe_97 schreef:
Ik snap dat echt niet fokkers die mensen op deze leeftijd laten kiezen. Zo werkt je kiezen puur op kleur toch in de hand.
Met een pup van deze leeftijd kan een klik toch echt niet. Dat zijn wurmpjes die gewoon wat rondscharrelen. De “klik” is gewoon wat vind je mooist..

Dat heb ik toch anders ervaren. Met mijn tweede hond had ik ook bij de eerste kennismaking op 2 weken echt een klik, het is een gevoel dat je bij de pup krijgt. Nu hoefde en wilde ik toen nog niet kiezen, dat kwam pas na de karakter testen maar dat gevoel is niet weggaan. En gelukkig bleek ze ontzettend goed te passen bij ons dus we zijn ontzettend blij met haar.

En nu bij mijn eigen nest wist ik het achteraf gezien ook al bij de geboorte. Hoewel ik de pup qua kleur niet het meest interessant vond en ik netjes gewacht heb of het karakter paste bij ons was het gevoel bij hem vanaf de eerste seconde al heel sterk. Dus toch echt een klik :) (die nu gelukkig ook wederzijds bleek te zijn )

Maar in beide gevallen is de echte knoop wel pas doorgehakt nadat de karakters duidelijk waren dus op dat punt ben ik het wel met je eens dat fokkers niet op kleur zouden moeten laten kiezen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:21

xDenies schreef:
Ik vind het een mooitje hoor! Veel plezier er mee :)

Bij de fokker is nu een nestje geboren van het teefje dat 'voor' 'mijn teefje' gaat … volgende maand verwacht ze de teef loops. Spannnnnnneeennnndd …

Ergens komt er een beetje een twijfel. Dat komt door alle meningen van alle mensen die menen hun mening te moeten geven over het wel of niet 3e hond. En ik zeg altijd .. bij twijfel niet doen … maar die twijfel wordt mij aangepraat … maarja … Het is nog niet zo ver :)

Denies echt laat je niet gek maken, 3 honden is echt niet veel meer werk als 2 ik heb ook 3 werkhonden en ja soms baal ik wel dat we in de regen naar buiten moeten omdat ze moeten werken :')

enne als je wilt PBen mijn box staat open hoor, toen wij balto er bijnamen joh wat een gezeik van mensen, vinden het niet normaal 3 honden

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:28

In de regen wandelen vind ik gelukkig nog wel het minst erge :P Al die andere honden zitten dan lekker binnen en kunnen wij ongestoord wandelen.

Afgelopen maandag is Bodhi weer aangevallen door een hond die los liep langs een fiets. Ik ben me echt rot geschrokken. Hij hing tot drie keer toe in Bo … godzijdank heeft ie een enorme kraag. Maarja, zijn trauma wordt er niet minder van!
Afbeelding

Toen goot het trouwens ook … dus door de discussie die er ontstond was ik echt zeikes nat .. maar gelukkig zaten we niet in de kliniek.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:31

Wat schrikken zeg.. maar wat een prachtige foto!