Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani199764 schreef:Nou ja zeg, moeders heeft gewoon het volgende ei al weer gelegd, en de kleintjes zijn pas +- 6 weken. Ik ga deze vervangen voor nep eieren, maar moeders doet nu wel fel naar de kleintjes en ze kunnen nog niet allemaal zelfstandig eten, dus uit elkaar halen wil ik eigenlijk ook nietZit echt te twijfelen wat ik nu moet doen.
Meliaforever schreef:Dani199764 schreef:Nou ja zeg, moeders heeft gewoon het volgende ei al weer gelegd, en de kleintjes zijn pas +- 6 weken. Ik ga deze vervangen voor nep eieren, maar moeders doet nu wel fel naar de kleintjes en ze kunnen nog niet allemaal zelfstandig eten, dus uit elkaar halen wil ik eigenlijk ook nietZit echt te twijfelen wat ik nu moet doen.
Kan je niet de vader en ukkies apart zetten?
Cayenne schreef:Dat gebeurt helaas wel vaker. Bij valkparkieten komt het ook voor. Dan gaan ze soms ook plukken.
Ik zou de eitjes zeker niet opnieuw laten uitkomen. Dat kost veel te veel energie.
Heb je nog een nestblok hangen? Die moet je dan wel weg halen.
Dani199764 schreef:Heb ze gescheiden. Papa en mama samen in de nieuwe kooi en de kleintjes nog in de kleine zodat ik daar iniedergeval makkelijk bij kan. Ze staan direct tegen elkaar aan dus kunnen elkaar zien, maar er kan niet meer gevoerd worden nu natuurlijk. Gezien ze op deze leeftijd al een beetje zelfstandig kunnen eten had ik zo het idee dat ik papa en mama 's ochtend en 's avonds iniedergeval een uurtje er uit haal, dan kan papa 2x per dag voeren, dit schijnt toch ook gebruikelijk te zijn, en de overige tijd kunnen de kleintjes de zaadjes etc. proberen.
Ik hoop wel dat ik de kleintjes een beetje tam krijg, ze blijven mij toch als een monster zien, zeker nu ze kunnen vliegen, vliegen ze gewoon weg natuurlijkJe merkt ook echt hoe "afhankelijk" ze van hun ouders zijn, gaan er overal achteraan en als die bij mij zitten is het goed, maar als die weg gaan dan is het paniek.
Ik ga nu maar gauw slapen, ik vermoed dat het vogelalarm rond een uur of 6 af gaat.
xxShetLover schreef:Hallo, daar kom ik weer even binnenvallen met een vraagje!
Ik was een tijdje geleden op zoek naar een nieuwe kooi voor de grasparkieten van mijn oma en heb nu tweedehands een kooi gevonden van geschat een meter hoog en een meter breed, waarschijnlijk minimaal 6 keer zo groot als wat ze nu hebben en voor een goede prijs. Er is echter één probleem: de tralieafstand... Ik heb hem niet opgemeten, maar hij is waarschijnlijk wel boven de 1 cm, net geen 1.5. Kan dit of is dit al te groot? Wat is de maximale tralieafstand die veilig is voor de pootjes?
Alvast bedankt
IMJ schreef:xxShetLover schreef:Hallo, daar kom ik weer even binnenvallen met een vraagje!
Ik was een tijdje geleden op zoek naar een nieuwe kooi voor de grasparkieten van mijn oma en heb nu tweedehands een kooi gevonden van geschat een meter hoog en een meter breed, waarschijnlijk minimaal 6 keer zo groot als wat ze nu hebben en voor een goede prijs. Er is echter één probleem: de tralieafstand... Ik heb hem niet opgemeten, maar hij is waarschijnlijk wel boven de 1 cm, net geen 1.5. Kan dit of is dit al te groot? Wat is de maximale tralieafstand die veilig is voor de pootjes?
Alvast bedankt
Denk niet zozeer dat het met de veiligheid van de pootjes te maken heeft als wel het feit dat ze zich er doorheen kunnen proberen te proppen. Ik zou de aanbevolen maasgrootte aanhouden. Ik weet niet wat dat is voor grasjes.
Citaat:Nu heb ik dit zelf nooit bij de hand gehad, maar is het juist niet beter om (vooral bij de kleintjes) nog 1 ouder te houden? De papa in dit geval omdat hij nog volop voorde?
xxShetLover schreef:Hallo, daar kom ik weer even binnenvallen met een vraagje!
Alvast bedankt