[VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:23

Ondertussen zijn de pups alweer 2 jaar :oo

Roek heeft bijna alle testen al gehad. En vorige week zijn we naar Duitsland afgereisd om een reu te ontmoeten. De hopelijk toekomstige vader van Roek puppies <3
Het komt nu toch wel heel dichtbij :):)
Afbeelding

Oryani

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:29

Oh, Van, wat een mooi stel! Maak je ook een topic?

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:33

Oohh ik baal zo dat ik niet in de gelegenheid ben om een pup/hond erbij te hebben!
Wat een leuk stel zeg! Hoop ook op een volg topic <3
Wat gaat de tijd snel zeg. Ze is wel heel knap geworden!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:00

Wauw wat een prachtig stel, als het kon had ik daar ook wel een pup van willen hebben ja <3

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:02

Mooi stel zo. Komen vast mooie puppies uit.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:26

Wat leuk! De pups vanaf het begin gevolgd.
Mijn vriend en ik willen na onze verbouwing graag een eigen hond erbij. Zijn aan het kijken voor een Tamaskan. Dit zal begin 2019 worden.. ik ga dit even aan mijn vriend laten lezen. :):)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:47

Oh wat gaaf! Krijgen we ook een roek baby topic? Ze is zo mooi van kleur. Is nu de bedoeling dat er weer terug gefokt wordt op de “wolven look”?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:40

Ik zal een topic maken :Y)

@xoranlover, de wolvenlook is wel een raskenmerk van de Tamaskan dus dat is wel de bedoeling :j Al staat Roek qua uiterlijk niet eens zo ver weg daarvan. Het zwarte kleurtje is gewoon toegestaan al hoop ik dat de eventuele zwarte pups wat meer grijs in de vacht zullen hebben zoals Roek haar broers

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:59

Oh wat een gave combi <3 Toch stiekem een beetje spijt dat ik hier niet op gewacht heb :=

Wat hoop je te verbeteren aan Rook haar look (see what I did there :)) )? Afgezien van haar echt typische Groenendaeler kop is ze toch echt wel typisch Tamaskan?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:10

Qua bouw heeft ze toch ook wel veel van een Groenendaeler hoor :D Ze is bijvoorbeeld vierkant gebouwd Tamaskans horen iets langer te zijn dan hoog en haar koppie ben ik juist blij mee. Wel echt een groenendaeler uitstraling maar haar mooie lange neus met weinig stop is wat ik graag zie. Zusje Florina heeft qua kop wat meer van Ravi maar dat vind ik juist minder mooi.

Wat betreft keuze van de reu kijk ik eerst naar gezondheid en lijnen daarna naar karakter en dan pas naar het uiterlijk. Het ras is gewoon nog te klein om op alle details te gaan letten. Al zou ik niet snel een hele grove reu gebruiken omdat ik dat simpelweg niet mooi vind.
Sherlock is overigens geen Tamaskan maar weer een outcross. Hij is een lowcontent wolfhond. Geen van de nu beschikbare Tamaskan reuen spreekt mij echt aan als combinatie voor Roek.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:18

Leuke combi. Werd deze reu wel als outcross graccpteerd? Ik las dat ze veel reuen afwijzen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:28

Hij is goedgekeurd door de TDR :)

Athosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:49

Wat leuk, Van! Ik vind hem ook erg mooi, Sherlock <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:21

Geweldige mooie combinatie om weer te volgen! Hou je zelf mogelijk ook een pup? Vind die zwart/grijze vachten in combinatie met wolven look echt mega mooi!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:05

Ik hoop er ook eentje te houden ja. Drie honden beviel mij veel beter dan twee :)
Maar alleen als er eentje bij zit met een passend karakter

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:24

Gaaf, komen veel prachtige nesten aan volgende jaar

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:46

Ja :) Er is ook een groenendaeler reu goedgekeurd ben heel benieuwd hoe die gaat vererven

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:55

Wat leuk! Ik ben benieuwd

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:21

Van schreef:
Ja :) Er is ook een groenendaeler reu goedgekeurd ben heel benieuwd hoe die gaat vererven

Oh das ook goed nieuws! Ben met Loki de langhaar duitser ook erg benieuwd.

Vind het echt fantastisch hoe dit ras gefokt wordt!! Een voorbeeld voor vrijwel alle andere rassen wat mij betreft. En voor veel verschillende mensen geschikt door de enorme variatie zo lang je maar een energieke hond zoekt met wolven look, redelijk stabiel en eigenzinnig karakter en flinke dosis humor

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:24

Ben ook erg geïnteresseerd in het ras. De wolfshonden zijn mij niet baasgericht genoeg. Maar de ramadan lijkt me erg goed te kunnen uitpakken. Een idee of er tamaskans in de sport lopen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:00

Zoe_97 schreef:
Ben ook erg geïnteresseerd in het ras. De wolfshonden zijn mij niet baasgericht genoeg. Maar de ramadan lijkt me erg goed te kunnen uitpakken. Een idee of er tamaskans in de sport lopen?

Haha de spellingcontrole op zijn best. Ramadan als hondenras

Maar er lopen er zeker in sporten. Wel meer canicross, bikejoring, dogscooter enz dan hogere gehoorzaamheid. Veel husky en malamute invloeden.
Echter worden ook best herders in gekruisd dus zitten ook best veel honden tussen die willen samenwerken met de baas. Ik ken er niet zoveel volgens mij die echt wedstrijden doen in behendigheid enz. maar zie van best wat nesten wel honden er toe in staat die dat heel aardig zouden kunnen doen.

Je moet enkel niet het slaafse van een border verwachten en als baas geduld en humor hebben denk ik haha.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 18-07-18 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:04

Zoe_97 schreef:

Ik denk dat je dan de kruising met Loki ook wel erg interessant gaat vinden. Komt begin volgend jaar. Is een (oud?) Duitse herder. Erg gaaf <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:06

Kaus schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik denk dat je dan de kruising met Loki ook wel erg interessant gaat vinden. Komt begin volgend jaar. Is een (oud?) Duitse herder. Erg gaaf <3

Langhaar duitser idd en de teef is ook best baas gericht en relaxt. Erg gave combinatie en zeerrr spannend wanneer deze er gaat komen qua of ik tijd genoeg heb tegen dat de pups het nest mogen verlaten en nog zoveel meer dingen haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:11

Wolfhonden vind ik fantastisch maar zijn in alles net "te" voor mij. Dit soort outcross nesten zijn voor mij wel erg interessant. Ook eventueel bijv. outcross met groenendaeler maar vind dat ras qua uiterlijk op zich niet aantrekkelijk en zijn wat nerveuzer dan de gemiddelde duitser. Echter honden zoals Roek trekken mij weer wel dat is het mooie van het kruisen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:18

Loki is ook erg leuk maar niet door de TDR goedgekeurd alleen door de nederlandse club

En inderdaad wat dierenfan zegt qua sport is het vooral het trekwerk. Gehoorzaamheid is wel mogelijk maar alleen als je zelf ook over een goede dosis humor en geduld beschikt :D

Ik zal dan inderdaad zoeken naar lijnen met een flinke scheut herder. Roek zou het hogere gehoorzaamheid best kunnen. Ik wou behendigheid met haar gaan doen dat vind ze vanaf pup af aan al geweldig maar er kwam steeds wat tussen :o We doen wel achtertuin behendigheid _O-
Sherlock heb ik ook gekozen mede om zijn trainbaarheid, hij doet trekwerk maar ook filmwerk