Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:55

Afbeelding
Even een fototje van vanochtend spammen. We bekijken week per week hoe het gaat, zo lang er vooruitgang in zit doen we verder.

Vandaag ben ik voor de allereerste keer helemaal alleen met haar op pad geweest (anders dan een snel rondje omdat mijn man niet kan). En het ging zowaar GOED. Gelukkig maar een paar andere honden tegengekomen, en dan ook nog eens op voldoende afstand. Een positieve ervaring voor mijn zelfvertrouwen! :D

Ivm herplaatser: zo jong en artrose zou ik ook niet aan durven beginnen. Mocht je interesse hebben, op de belgische facebook met honden van alle asielen, staan een aantal honden (bordeauxdog, bullmastif en een paar kruisingen), misschien is het de moeite waard om eens te kijken, ik had begrepen dat er een paar fijne en stabiele dieren tussen zitten :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:56

Hij staat verder niet op een site oid hoor :) ik heb een boerboelfokker uit mijn buurt gecontacteerd en zij hadden de dag ervoor nog gesproken met een collega fokker. Dus hij wordt niet openbaar aangeboden oid :)

Maar ik snap je punt zeker. Ik ga zoiezo foto's even opvragen en idd vragen waar ze hem aan laten opereren. Hij moet maandag naar de dierenarts, voor foto's en verdere info.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:57

klinkt top bakkabouter

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:29

Nou, we zijn in elk geval vast kennis wezen maken bij de fokker. Hond bekeken enzovoorts. Hij is in elk geval precies zo omschreven zoals hij ook is.

Hij gaat maandag naar de dierenarts om nogmaals foto's te maken en aan de hand daarvan wordt bekeken of ze een kijkoperatie gaan doen. Idd niet om iets weg te halen oid omdat dat niet kan. Maar om te kijken hoe het er uit ziet. Maar dit wordt aan de hand van de foto's gedaan.

Als de dierenarts aangeeft dat het behoorlijke artrose is, zal de hond ook niet herplaatst worden en blijft hij daar.

Dus we wachten rustig af. Want zowel wij als de fokker willen geen risico's. Zij zijn daar ook heel realistisch in.

Zou alles toch doorgaan en mocht het dan na een tijd nog echt niet gaan met Zenna, dan kan hij altijd terug naar hun. Dus dat is wel een prettig idee. Al maken we ons daar geen zorgen over. De hond is erg kalm en rustig van zichzelf wat juist voor die balans in huis zorgt.

Dus we zullen zien :) we wachten eerst af hoe het bij de dierenarts verloopt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 06:53

Hoewel ik het met de anderen eens ben dat het niet verstandig is een hond erbij te nemen die "al van alles mankeert" zegt mijn gevoel toch iets heel anders....
Ik denk dat jullie hem heel gelukkig kunnen maken en goed voor hem zullen zijn. Niet alles en iedereen is nu eenmaal perfect en deze hond verdient ook een goed tehuis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:36

Dat is idd de keerzijde van het verhaal...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:52

Margee schreef:
Hoewel ik het met de anderen eens ben dat het niet verstandig is een hond erbij te nemen die "al van alles mankeert" zegt mijn gevoel toch iets heel anders....
Ik denk dat jullie hem heel gelukkig kunnen maken en goed voor hem zullen zijn. Niet alles en iedereen is nu eenmaal perfect en deze hond verdient ook een goed tehuis.

Ja precies! Ik snap jullie ook heel goed hoor! Vandaar ook mijn vraag wat betreft artrose. Ik heb er geen ervaring mee.
Dus we wachten maandag zoieZo af. Nu zijn wij gelukkig flexibel qua aanpassen in de beweging van de hond. Wij gaan niet dagelijks 10 km fietsen oid. Het wordt een fijne huishond die Savonds met Jack mee gaat naar de garage waar hij lekker kan lopen of kan liggen enzovoorts.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:33

Dat is ook wel zo.
Ook deze hond verdient een goed plekje!

Kunnen jullie honden ook zo lekker snurken?? :D

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:51

loez: bij artrose moet niet alleen met de beweging rekening gehouden worden, mijn hond heeft ook al lange tijd artrose en het verbetert zeker niet, wordt alleen maar erger. Wandelen kan niet meer, ze gaat hooguit 2 maal op een dag buiten om haar behoefte te doen en dan nog moeten we haar dikwijls dwingen om op te staan omdat ze anders de hele dag blijft liggen. Ze heeft af en toe verlammingsverschijnselen in de achterhand en wordt incontinent door de artrose.
We staan met haar op het punt van inslapen omdat het geen doen meer is...

Ik zou persoonlijk zeker niet bewust kiezen om een hond met artrose in huis te nemen, maar veel hangt natuurlijk ook af van de gradatie waarin hij het heeft.
Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke beslissing.
Veel succes met de keuze straks!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:21

MiVita, wat vervelend zeg!

Daarom wachten wij maandag idd ook af. En de fokkers zelf geven hem niet af als blijkt dat het al in een verder stadium is.

Dus we wachten verder af. Verder lijkt hij gewoon echt perfect.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:54

waarom kies je eigenlijk voor de boerboel als herplaatser?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:03

Ik ben van thuis uit met de boerboel opgegroeid en ben nog steeds verliefd op het ras.

Deze hond is bij zijn fokker tot nu toe opgegroeid en opgevoed en er wordt enorm veel tijd ingestoken wat ook positief te merken is.

Hij heeft nog geen rugzakje zoals menig herplaatser. Deze hond heeft een enorme goede en stabiele basis.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:01

zerena schreef:
Dat is ook wel zo.
Ook deze hond verdient een goed plekje!

Kunnen jullie honden ook zo lekker snurken?? :D

Die van mij slaapt in de kamer beneden onze slaapkamer, ik hoor haar altijd!!!! :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:43

Haha Boy slaapt bij ons op de slaapkamer, maar regelmatig komt hij boven mijn vriend uit :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:27

loez schreef:
Pfoe kregen gister een mail van de boerboel fokker. Hebben een reu van 9 maanden met lichte artrose, kan zijn dat hij geopereerd moet worden nog, maar dat zullen zij regelen. Alleen castratie plicht maar dat is begrijpelijk. Heb meer info over de hond opgevraagd.

Iemand ervaring met artrose bij honden? Jack is namelijk bang dat de hond daardoor niet lang mee kan gaan en dat we dus weer op jongere leeftijd een hond moeten laten gaan.

Is dit levenslang medicatie of zal hij veel
Pijn hebben? Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik dat graag!

Oef ik schrik daar best wel van eigenlijk.
9 maanden is vreselijk jong om al artrose te hebben. Weet je waar het zit en wat het volledige probleem is?
Bij een hond op die leeftijd moet je er idd vanuit gaan dat die niet oud zal worden, behandeling kan het over het algemeen alleen draaglijker maken voor de hond. Enige wat wel kan gebeuren als het probleem heel specifiek is, is dat er een kunstgewricht geplaatst word of dat het gewricht wordt vast gezet.
Is dat wat ze bij deze hond willen gaan doen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:39

Maandag gaat hij opnieuw op de foto omdat er 2 maanden geleden op 1 foto niets te zien was en op de andere foto een heel klein wolkje.

Dit gaan ze dus nog een keer checken voor de zekerheid. Wat betreft de operatie, dit zou een kijk operatie zijn om
Te zien hoe het er uit ziet. Dit wordt besloten aan de hand van de uitslag van de foto's.

Als er al te veel te zien is op de foto's gaat het vanuit de fokker zelf al niet door. Dan blijft hij of daar, of wordt uiteindeljk ingeslapen.

Dus dat wachten we gewoon af.

Zij geven aan als het een hele lichte vorm is zullen wij en de hond er weinig last van hebben omdat hij niets zwaars of geks hoeft te doen, maar gewoon lekker huishond mag zijn.

Ik heb bij de fokker zelf een goed gevoel en ook zij hebben het beste met hun honden voor.

Dus we wachten rustig af.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:11

Op die leeftijd zal het hopelijk ook niet meer dan een beginnende artrose zijn, dus een lichte vorm van.
Maar dat verergert in de loop der jaren, ook als de hond niets anders doet dan op de bank liggen.
Vergis je er niet in en je moet zeker niet verwachten dat hij fluitend oud zal worden.
Maar mits goed over nagedacht en goed en eerlijk besproken met alle betrokkenen (ook de behandelend arts) kun je er natuurlijk best een leuke hond aan hebben.

Waarom hebben ze in de eerste plaats al besloten hem op de foto te zetten? Dat is geen standaard op die leeftijd.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:18

Omdat hij iets mankt in draf. Aan het normale lopen zie je niets. Hij is verder ook niet traag of stijf als hij opstaat na dat hij gelegen heeft.

Zij hebben ook een eerlijke en oprechte dierenarts. Ik krijg dalijk ook alle foto's te zien en alles gaat inderdaad in goed overleg.

Mocht alles doorgaan en mocht blijken dat Zenna en hij niet samen door 1 deur kunnen, dan mag hij ook gewoon direct terug naar henzelf. Vind ik zelf ook een prettig idee. Dan weet ik ook dat hij in elk geval weer goed terecht komt en naar een vertrouwde plek gaat.

Al met al hebben we allemaal het beste voor met hem inderdaad. Maar we kijken ook allemaal erg reëel.

Het moet juist voor de hond een prettig bestaan zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:26

Nou ik hoop het beste voor jullie, als je voor de hond gevallen bent wil je niet dergelijk nieuws horen.
Waarom is hij trouwens nog bij de fokker, wilden ze hem als pup niet kwijt?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:42

loez schreef:
Omdat hij iets mankt in draf. Aan het normale lopen zie je niets. Hij is verder ook niet traag of stijf als hij opstaat na dat hij gelegen heeft.

Dit is ook 1 van de symptomen van HD. Zo ben ik er bij mijn senior reu achter gekomen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:12

Okee HTS! Wist ik niet, ik ben totaal niet bekend met deze dingen.

Ze wilden hem idd zelf houden als fok reu. En als dan blijkt dat er iets is, dan kiezen ze ervoor om hem als gezinshond te herplaatsen.

Hij heeft ook geen rugzak dus qua rare gedragsdingen oid. Hij heeft een goede, duidelijke stabiele basis. En dat vinden wij erg belangrijk zeker in combinatie met Zenna. :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:43

HD kunnen ze ook op de röntgenfoto zien. Het is gewoon even afwachten.

Ik merk aan jouw reacties dat je nu al helemaal hoteldebotel bent.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:14

Pfff ben ik ook! Enigste puntje vinden we idd de artrose. Jack is ook gek op hem. Het klikt voor ons beide ontzettend met de hond en op zijn leeftijd gewoon al zo kalm en stabiel en goed opgevoed.

Als er maandag weinig aan de hand is dan gaan we er waarschijnlijk voor de 100 % voor. Zelf ook nog even met mijn eigen dierenarts contacten als de foto's er zijn. :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:21

Weinig zal er niet aan de hand zijn, dat is een foute hoop... bij zo'n jonge hond nu al mankverschijnselen zien betekent dat de hond sowieso last heeft
Dit wil dus niet zeggen dat de artrose in een erge vorm zal zichtbaar zijn op foto of operatie maar wil wel zeggen dat de hond zélf er meer gebukt onder gaat dan een andere hond die soortgelijke vorm of graad zou hebben en dat betekent dus ook dat hoe ouder hij wordt (ook al doet hij niks), hij alsmaar meer eronder gebukt zal gaan en ook vlugger zelf zal opgeven uiteindelijk omdat hij het dus niet op karakter trekt zoals sommige andere honden (aangezien hij nu al verschijnselen toont).

Ik vind het gek dat men een kijkoperatie doet en dus een hond onder narcose brengt voor artrose wat perfect op foto gediagnosteerd kan worden... Hier klopt iets niet aan, echt niet.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:32

Het is niet zeker dat ze een kijk operatie gaan doen :) ze maken idd eerst foto's.