NoeskaMoos schreef:En ik heb een raam-vetbol-houder op het raam geplakt.
Zat binnen 2 minuten een koolmees op, die zich rot schrok omdat ik nog direct aan dat raam stond![]()
Vanmorgen een moedig pimpelmeesje dat juist helemaal niet onder de indruk was van mij en vrolijk door at.
Ah, dat is leuk. Dan kun je ze echt van dichtbij bekijken!
Hier veel bessen in de boomsingel om het perceel, maar weinig kleinfruit direct bij het huis, dus de koperwieken komen meestal alleen even een kijkje nemen en zijn daarna slechts nog met de verrekijker te zien. Brengt me wel op het idee om wat kleinfruit (en/of hulst
) dichter bij het huis te planten. Hier ook een voederhuisje aan het raam geplakt en de kool- en pimpelmezen waren snel over hun verlegenheid heen. M'n dochter vindt het prachtig. Gister heb ik de zonnebloempitten weer aangevuld, die zijn echt favoriet. De eerste paardenvoerschep is al op. Gelukkig hebben we gelijk 12,5 kilo gekocht, dus we kunnen even vooruit.
Zijn dagen bij dat de hele koker in een dag leeg is.
en het roodborstje heb ik ook weer gezien!
Er zitten grote en kleine mussen in de heg en sommige hebben ook bruine veertjes.
Gelukkig was ik niet de enige met het idee 'mus-achtige die in een heg woont' --> heggemus.
Mijn vriend vindt de vogels ook veel leuker dan ik had gedacht. We zitten vaak samen naar buiten te kijken. Nou is het huis zelf ook niet veel bijzonders, dus wij hebben het weliswaar niet alleen voor de vogels, maar wel vooral voor de ruimte en het uitzicht gekocht.
Misschien vind hij het de moeite niet meer nu we zo weinig visjes in de vijver hebben. (Met weinig bedoel ik: een geschat hondertal; vorig jaar waren het er meerdere honderd maar onze roofzuchtige baars heeft zijn werk gedaan voor hij zelf het slachtoffer van vermoedelijk een reiger is geworden.