We zitten niet bij elkaar in de buurt zeker? Ik woon in België, naast Leuven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
keeyzie schreef:Mioux: Ik snap niet helemaal waarom je daar binnen een half uur twee keer over begint?? Ik weet het nu ondertussen en ben al stappen aan het ondernemen. Maar ik zal dat volgende keer meteen even melden. Want blijkbaar zit het je erg hoog. Dus niet gaan zeggen dat ik niets doe met de adviezen hier. Ik ben alleen niet iemand die meteen dingen aanneemt wanneer iemand iets roept en dus eerst zelf op onderzoek uit wil gaan.
De post boven jou gaat helemaal niet over de maanvissen maar puur over het kopen van vissen en aanverwante artikelen. Maar goed, laten we het gezellig houden.
Citaat:Mioix: Nee, voorlopig laat ik ze nog even zitten. Mochten ze er echt onder lijden dan kunnen ze altijd naar een kennis die heeft een groter aquarium. Maar die was komen kijken en zei dat het zo prima kon. Als ze maar niet groter werden. Eventueel de sluierstaarten in een ander bak maar het zag er rustig en keurig uit.
Spruitjee schreef:Kozbi, de Corydoras Pygmaeus, Habrosus en Panda kunnen in een 60cm bakje. De rest wordt te groot en verlangt een 80cm bak![]()
Mioux, Super om te horen!Hier ga je nog veel plezier aan beleven hoor ik al ^^ Hier in de baitshop in de buurt schijnt ook levend voer verkocht te worden, ook maar eens kijken
Heb van het zomer al eens muggenlarven uit de regenton gehaald, de guppen vonden het geweldig! Ik kijk al uit naar de fotospam morgen
Keeyzie, ik ga met Vanillia en Mioux mee.
http://www.licg.nl/rx/dieren/vissen/vissen/maanvis.html
https://www.visaquarium.nl/vis/Pterophyllum-scalare
In beiden wordt genoemd hoe hoog ze ongeveer kunnen worden. De jouwe zijn kweekvarianten van de altum, er worden hoogtes (top rugvin - top borstvin) van 25/35 cm genoemd.
Mioux schreef:@wenmlove welkom ! Kom binnen pak een stoel![]()
Vragen mag altijd ! Er zijn hier meer mensen met kennis van aquaria en er bestaan geen domme vragen !
Voor je gaat kijken zou ik eerst bedenken welke vissen je wilt, aan die hand kan je zien hoe groot de bak ongeveer moet zijnEn welke vissen bij elkaar passen, zo hoort bv guppen niet bij malawi, en goudvissen niet bij zoet warm water etc. Mede door temperatuur verschil en verschil in water waardes. Maar ook wegens ruimte etc. Goed dat je eerst informatie inwint ! Heel verstandig !
knip
Westernfreak schreef:Ik word ook niet enthousiast van dat vissenbestand in een 60cm bak, maar ik denk dat we allemaal wel begonnen zijn met fouten.
Mensen hoeven van mij ook niet meteen alles te geloven wat wij hier zeggen, maar ik hoop wel dat ze zich er vervolgens verder in gaan verdiepen. Ik ben ook niet alwetend en voel me nog vaak een beginner terwijl mijn bak inmiddels ook ruim 3,5 jaar staat en ik daarvoor alle beginnersfouten heb gemaakt in een bak van 60cm dankzij de 'ik wil graag een goede omzet draaien' visverkoper in de dierenspeciaalzaak. Drie x raden...daar zaten ook 2 maanvissen in die binnen een jaar zijn verhuisd naar een grotere bak.