Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:23

He wat een nare berichten zeg!!

Enorm veel sterkte met je verlies Babootje. Hij heeft een prachtige leeftijd bereikt Y;(

En Carolina, jij ook ontzettend veel sterkte! Y;(

Babootje

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:11

Ach Fabster... Ook veel sterkte. |(

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 03:42

ow bah.. sterkte!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:45

We laten haar vandaag inslapen. Ik weet niet of ze nu ineens zo erg achteruit gaat of dat ik get gewoon niet wou zien, maar het is echt op. Eind van de middag komt de DA om haar thuis te laten inslapen en morgen gaat ze naar het crematorium.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:01

awh wat verdrietig fabster.
Heel veel sterkte vanmiddag.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:52

sterkte Y;(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:15

Dank jullie wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:33

Heel veel sterkte! Fijn dat het thuis kan gebeuren.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:42

Sterkte
Wel lekker dat het thuis gebeurd. Minder stress.

Bedankt.
Ik heb er vrede mee.
Ging best snel. Ook omdat hij verder nog goed was. Kwa gezondheid.
Mijn vader dacht afgelopen zondag dat hij naar hem toe kwam kwispelen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:15

Babootje en fabster heel veel sterkte.

Hier tikt de tijd ook flink. Vrijdag had Clyde het echt heel zwaar. Zaterdag heb ik een koel deken gehaald voor hem. Wat een verschil. Je zag hem verbeteren. Heb nu ook aan een vriendin gevraagd mocht de tijd er zijn of hij bij hen begraven mag worden op de boerderij. Cremeren wil ik liever niet. En in mijn tuin kan hij echt niet, plus ik heb een huurhuis.

Afbeelding

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:19

Waar heb je die koeldeken gehaald als ik vragen mag? Zou ideaal zijn voor Dommel!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:31

Ik heb ook een koeldeken, maar voor Jenna was het niks. Met die lange vacht kreeg ze smetplekken. De DA heeft me toen als tip gegeven om de voetzooltjes in te smeren met alcohol. Dat verdampt snel en neemt dan veel warmte mee. Ook de oren koelen helpt goed (nat maken). Later bij Jenna nog wel een natte handdoek in de vriezer gelegd (10 minuten, anders is hij strak bevroren) en die over haar heen gelegd. Dat ging wel.

Hier is Mia echt sip na het overlijden van haar vriendin. Ik heb echt met haar te doen. Ze vindt er niks aan, zo alleen. Gisteren wilde ze al met de kat spelen, maar die vond het natuurlijk niks. Kan niet wachten tot de nieuwe hond er is. Zonis iok wel echt treurig. Ik probeer veel met haar te doen, maar ze heeft geen zin meer im met me mee te gaan naar de paarden

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:39

De deken koelt vanzelf hij hoeft niet nat gemaakt of in de koelkast. Ik heb hem bij de pets place vandaan. Daar was hij goedkoper dan de ranzijn.

Er staat op de doos: afp all for paws. Always cool dog mat

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:49

Hallo dames, hoe gaat het jullie oudjes?

Ik heb deze week het besluit genomen dat ik Clyde in de 1e week van juli hoogstwaarschijnlijk 5juli laat inslapen. Heel zwaar maar het moet. Hij wil nog wel zo graag, maar hij gaat naast opstaan steeds moeilijker lopen en ik wil niet dat hij zo helemaal niet meer kan lopen. Plus de bult onder zijn schouderblad groeit ook steeds meer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:19

O bah! Eigenlijk is het wel een depressief topic :( .

Hier klaart Miep weer een beetje op. Na het verlies van haar vriendin was ze echt verdrietig. Ik probeer haar zoveel mogelijk mee te nemen, maar het viel haar zwaar. Maar met dit warme weer kon ze weer zwemmen in de beek en ze knapt meteen op. Ze vindt dat zó leuk! Ik vind dat zelf een beetje eng, want ze is ook al 13 en haar achterpoten werken ook niet helemaal meer naar behoren. Ik ben elke keer bang dat ik er achteraan moet springen om haar te redden. Dus ik laat haar maar kleine stukjes zwemmen. Tot een paar jaar geleden zwom ze zo 4 km achter elkaar. Ik moet haar mss een tuigje met 10 m longeerlijn aan doen. Kan ik haar opvissen. Is alleen niet handig met al dat riet....

Over 2 weken komt de nieuwe hond. Ik hoop dat ze daar ook nog een beetje van opfleurt.

Afbeelding

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:24

Het Dommeltje gaat het ook goed. Hij heeft wel last van het weer nu en slaapt heel erg veel. Begint wel steeds vaker geen zin meer te hebben in wandelen. Dan zijn we aan het eind van de straat en dan zet hij zijn hakken in het zand en wil terug.

Sterkte met Clyde!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:24

Ons oudje wordt steeds slechter te been. Krijgt moeite met opstaan. En van de week dacht hij nog 6 te zijn en ging sprinten door de tuin. Maar dat ging goed mis. Hij zakte door de achterpoten en viel. Meerdere pogingen gedaan hem op de been te krijgen, en uiteindelijk is het gelukt. Maar wel een reden om de dierenarts te laten komen, om hem te checken en of die hem nog kan helpen. Of dat misschien inslapen een verstandige keuze gaat worden.
Hij is al bijna 13, wat voor een grote akita al een hele leeftijd is.
Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:38

Hallo, mag ik mij hier ook melden.
Wij hebben een Border Collie, 4 augustus wordt hij 10. En met gemak begint hij een oude heer te worden.
Ligt veel te slapen, gaat minder enthousiast mee naar de ponys.
Ik zal s even een foto maken van de heer.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:43

Mandy_89 schreef:
Ons oudje wordt steeds slechter te been. Krijgt moeite met opstaan. En van de week dacht hij nog 6 te zijn en ging sprinten door de tuin. Maar dat ging goed mis. Hij zakte door de achterpoten en viel. Meerdere pogingen gedaan hem op de been te krijgen, en uiteindelijk is het gelukt. Maar wel een reden om de dierenarts te laten komen, om hem te checken en of die hem nog kan helpen. Of dat misschien inslapen een verstandige keuze gaat worden.
[ [url=m/yr9wzM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een ontzettend wijs hoofdje heeft jouw hond zeg. Heel erg mooi!
Sterkte en succes met de keuze. :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:50

Mandy_89 schreef:
[ [url=m/yr9wzM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij valt ook regelmatig. Vandaag met het uit de beek klimmen, redde ze het ook niet. Dan moet ik haar wel een kontje geven. :D

Wel een mooie ouwe hond!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:09

Dank dames, ik heb het ook moeilijk. Mijn maatje meer dan maatje. Ik mijn praat mijzelf ook elke dag moed in dat het goed is.

Hoe zou ik het vinden om elke keer als ik wil opstaan afhankelijk te zijn van een ander. Clyde is een hond die doorgaat tot hij niet meer kan. Ik had hem graag nog even bij mij gehouden tot in de herfst. Maar stel hij kan niet meer zelf lopen wat dan? Dan moet ik het alla minuut het doen.

Gisteravond heb ik het verteld. Je kan het zweverig of raar vinden maar ik voel het als een plicht.

Noem het toeval? Maar er liepen druppels uit zijn ogen en hij legde zijn poot op mijn hand. Toen brak ik.

Hij gaat begraven worden op een dieren begraafplaats. Heb ook over cremeren gedacht, voor mijn oudste zoon dat hij eventueel as in een hanger kan krijgen. Maar dat wou hij zelf niet.

Wat een mooie oude Akita en idd wat oud al voor zo'n grote hond.

Carina heb je een foto van jou border?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:50

Ik ben ook zo n sentimentele trut hoor! Ik heb nu een belofte gedaan aan een hond die ik nog nooit heb gezien. Eigenlijk denk ik dat een andere een betere keuze was geweest, maar kan/wil nu niet meer terug. Heb t al beloofd..... :o

Ik heb Jenna wel in een hanger om mijn nek. Voelt heel fijn.

Miep is vandaag echt stram. We gaan nog naar het bos vandaag met een vriendin. Maar de ochtend maar een beetje rustig aan dan. Van het weekend maar verplicht rustig aan.

Ik was het hele topic weer het aan het doorlezen en kwam 'hooperen' tegen. Mss niet zi gek om te gaan doen met die ouwe knar. Doen we samen weer iets nieuws.

Sterkte Testebeest!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:21

Afbeelding
Ons oudje

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:29

Wat een leuke bejaarden komen hier voorbij! <3 Maar helaas horen daar inderdaad ook de minder leuke berihten bij Y;(

Kayla is 10,5 jaar oud. Ze is echt ontzettend grijs en heeft een buikje, maar verder merk je niet aan haar dat ze al senior is. :D Ze zwemt, rent en speelt. Soms heeft ze weleens last van haar heup en ze verstapt zich af en toe. Tot een jaar geleden ging ze nog mee op bosrit, maar dat zou ik nu niet zo snel meer doen. Ze is wel ijzersterk, maar dat kan ook niet anders met een vuilnisbak ;)
Afbeelding

Voorheen was ze dus pikzwart :=
Oh en ze houdt van luieren:
Afbeelding

En varen =:)
Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:33

Leuk hondje.
Onze hond was ook helemaal zwart om zn Bek. Inmiddels niet meer.

Edit, bij t zwarte, want wit had ie natuurlijk al wel.
Ik was heel scherp gelijnt