Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:29

Haha, dat zou wat zijn :P

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 20:51

Ik ben wel nieuwsgierig denies? pb?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:13

xDenies, je bent in ieder geval een ervaring rijker en verschillende fokkers vergelijken kan zeker geen kwaad.

Zo kwam ik net in het bos een man tegen met een BC reu, hij was er helemaal vol van en vertelde hoe zorgvuldig hij zijn pup had uitgezocht en wat hij allemaal deed met zijn hond. Helemaal leuk, baas en hond erg blij met elkaar, dat was duidelijk.
Zelf had ik die hond nooit uitgezocht, hij had een beetje typische bouw erg gedrongen, en het kwartje viel toen hij vertelde hoe ze met alle nakomelingen de vader van zijn hond hadden uitgezwaaid, terug naar Amerika.

Isis heeft overigens heerlijk met de hond in kwestie gespeeld.

Gewoon lekker verder bij fokkers kijken, geduld hebben en dan komt vanzelf het juiste pupje op jouw pad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:24

Jaa inderdaad! Dat was ook zeker de bedoeling :) Er zit totaal geen haast achter en ook als er een nestje pup is geboren geeft dat geen zekerheid dat ik er met één naar huis ga. Alles op z'n tijd.

Maar ik schrok wel een beetje haha.

Ja, hoe meer ik zie-bekijk en zoek .. hoe meer ik het verschil ga zien in de bouw van de BC. Ook heb ik de database van OCD en Epilepsie rond zitten speuren. Zo blijf je bezig ..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 13:02

Als je maar gelukkig bent met je hond en je hond met jou! En dat de hond gezond is en een goede start heeft gemaakt bij de fokker is voor mij het belangrijkste ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:35

Vandaag gewerkt. Even kopje thee drinken en dan heerlijk naar het bos

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:58

Zo, ik ben ook weer terug van een lange wandeling. Samen met de twee sheltie's van mijn collega :) En nog een boel andere honden, was spitsuur volgens mij ...

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:58

Net lekker gewandelt, nu liggen ze heerlijk te slapen :)

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:34

Ik heb ook gewandeld. Ben een goed 1.5 uur weggeweest.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:52

Hoe zwaar zijn jullie borders eigenlijk uiteindelijk geworden? Mijn jongste reu van 7,5 maand weegt nu 11,6 kilo ben benieuwd hoe zwaar / groot hij uiteindelijk gaat worden haha :P

Mn border x ausie is rond de 20 kilo maar heb geen flauw idee meer wat zijn gewicht was op deze leeftijd, ik geloof wel dat die al zwaarder was :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:04

Mijn jongste woog met 6 maand 15,6 kilo. Bij een grootte van bijna 50 cm.
Me dunkt dat die aardig aan de maat gaat worden :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:06

Ik heb geen idee wat hij woog.

Nu issie wat aan de zware kant. 19 kg. Hij is mooi rond de 17/18 kg.
Hij is 51 cm

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:17

Lupa weeft 16.5 kilo en zit dus op een prima gewicht, niet te dik en niet te dun :) Geen idee hoe hoog ze is..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:23

Wat zouden jullie doen om Jinn iets af te laten vallen?

Qua beweging ontbreekt er niks er aan.
Samen met met DH krijgen ze 1 kg vlees per dag.
Smorgens 500 gr. Verdeeld over 3kwart voor de DH en een kwart voor Jinn.
Savonds zelfde verhaal.

Moet ik hem dan nóg minder geven? Hij krijgt al zowat niks :=

Elke dag om 20:00 (koffietijd) krijgen ze een koekje. Zo'n staafje en dan door de helft. Ieders een helft. Voor de rest krijgen ze niks..

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:28

Misschien ander voer eens proberen. Hier zit misschien te veel vet in.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:40

Die ene kilo dat hij te zwaar is valt wel mee toch? Op welk tijd stip krijgt hij zn laatste keer eten? het kan schelen om de laatste keer naar de middag te verplaatsten. Wij kregen toen als tip om een te magere hond s avonds laat voor het slapen eten te geven omdat ze dan gaan slapen en rust houden en zo het eten opslaan in vette.

Vergelijk het met een sumo worstellaartje veel eten en dan gaan slapen zodat het eten niet verteerd word maar zich opslaat in vet haha :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:49

Wat voor vlees geef je? Lijkt me sterk dat een hond te dik word van vlees. Ik zou dan inderdaad kijken hoe en wanneer je het voert - of daar iets in te verbeteren is bijvoorbeeld.

Lupa krijgt pas haar eten als we gewandeld hebben en ze weer wat rustiger is (wij lopen altijd met een tennisbal buiten, vind ze zo fantastisch) en dan krijgt ze eten.
Maar ons Luupje krijgt maar één keer op een dag eten .. ga daar ook aanpassingen in maken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:24

Ze krijgen Lotgering.

Laatste keer om half 5 ivm training.

Die ene kilo maakt wel degelijk verschil. Het is nu een vierkant. Zonder iets ingevallen flankjes. Met een kilo minder zit er meer 'inval' in.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:29

Mijn border collie weegt ongeveer 14 kilo en is een teefje.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 21:44

mijne is 7,5 maand...teef en zal nu denk ik tussen de 12 en 15 kilo zitten. Laatse keer dat we haar wogen is ff terug al en was ze 11 kilo.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:39

Er schijnt wel veel vet in Lotgering te zitten heb ik mij laten vertellen .

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:41

Isis weegt 14,5 kg. Ze is net onder 50 cm hoog en nu 1,5 jaar.

Ze krijgt dagelijks ong. 250 gram vlees van Kivo, afwisselend rund, pens, kip/vis of vleesmix. Alles behalve de pens is complete voeding.
Zou ik alleen de kip/vis voeren zou ze te dik worden, die is nl. behoorlijk vet.
Verder gaat er zo'n 50 gram gedroogd lamshart en zalm in als beloning met trainen en wandelen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:31

Swirl was volgens mij met 6 maanden iets van 14kg. Ze is nu bijna anderhalf, 51cm en weegt ongeveer 16kg. Gizmo was met 6 maanden rond de 15-16kg, en nu met bijna 4 jaar is ie 53-54cm en 19-19.5kg.
Meestal voeren we sochtends brok en savonds vlees, maar als ze alleen op vlees staan krijgt Swirl 325gr per dag en Gizmo 425gr en een schep gelatinaat (dat zet aan dus sinds we dat geven voeren we iets minder).

Wel merk ik duidelijk verschil met welk vlees we voeren. Ze krijgen nu Herby en daarvan kunnen we meer geven dan van Kivo dus die zal wel wat vetter zijn. Lotgering schijnt ook behoorlijk vet te zijn dus misschien toch een ander merk proberen?
Een kilo lijkt weinig maar is inderdaad behoorlijk veel. Gizmo kwam vorige winter ff boven de 20kg uit en was toen echt te zwaar. Hij is een hele tijd netjes op gewicht geweest daarna, maar de laatste keer dat ik m woog was ie net onder de 19kg (anderhalve kilo lichter dan vorige winter) en dan issie weer aan de magere kant.

Thnx allemaal voor de beterschap voor Gizmo. Gaat gelukkig wel weer prima eigenlijk, behalve dat ie t nut niet snapt van rustig blijven :') denk ook dat ik ga stoppen met de pijnstillers, hij heeft gisteravond nog een halve gehad maar ik heb totaal niet het idee dat ie pijn heeft. Alleen jeuk op t stuk wat geschoren is.
Swirl heeft een geweldig weekend gehad. Ik zou met Gizmo meedoen aan frisbee demo's op de huisdierdagen maar dat kon dus niet. Uiteindelijk heeft mijn vriend meegedaan met Swirl als leuk extra oefenmomentje (we hebben nog maar heel weinig freestyle met haar geoefend). Ze deed het super, alleen de laatste demo was ze erg moe maar dat is natuurlijk niet zo gek.

Mandje hoe is je wedstrijd gegaan?

Tiwi ik heb iemand op facebook van dat nest, idd behoorlijk gedrongen, zeker voor die leeftijd. Maar ook die is helemaal blij met haar hondje.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:32

Mijn wedstrijd is super gegaan :D

Hieronder het filmpje van de wedstrijd in Tolbert. Vast parcours eerste plaats. Geweldig rondje gelopen. Jumping helaas een diskwalificatie hindernis stond niet recht achter de slurf waardoor hij hem niet goed gezien had. Boco ging zo hard dat ik er niet zo snel bij kon komen. Hij rende er al voorbij en vervolgens sprong hij hem vanaf de verkeerde kant. Gambling 4de scheelde maar 10 punten met de eerste plaats. Om het verschil aan te geven als hij de sprong niet had omgegooid waren we 2de geweest i.v.m dat de 1ste een snellere tijd had. Trots op mijn maatje Boco!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:48

Super gaaf!