Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:53

Ik doe mee met de 30 foto's challange en ik wilde deze toch graag even delen, dat laat echt karma zien :))

Afbeelding

01San

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:58

Super gaaf!!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:55

Awh wat een lieve foto <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:28

Afbeelding

:')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:31

Hahaha :')

'dude.. wtf.' Zo kijkt je hond. :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:34

Ja hahaha Manu is een ster in verveeld kijken _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:48

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:19

Haha leuke foto Lisitano, lekker droog hoofd van Manu inderdaad :')

Leuk filmpje dierenfan :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:56

Hier nog 1 met een husky, maar denk niet dat jullie dit bedoelen hè hahaha.Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:20

Grappige foto Lisitano :P

Leuk filmpje dierenfan :D

Wat een lief koppie heeft je ratje EarthFocus <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:09

Ik zie hier in Zuid-Frankrijk waar het momenteel bijna permanent warmer dan 28 graden is heel veel mensen met husky's en malamutes lopen, ook hele dagen op plekken als Carcassone in de volle zon enzo. Is dat nou goed? Kunnen husky's daar tegen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:38

Zullen ze tegen kunnen anders liepen ze er niet rond ;)

Dikke vachten isoleren tegen kou en warm he. Hier liggen de husky's heerlijk buiten in de regen en de sneeuw maar net zo goed in de volle zon met 25 graden.

Merk geen verschil tussen de husky's de herders de x labrador of de boxer. Hoewel ik vind dat de boxer nog het snelst de warmte uit de weg gaat.

Ik let wel op bij warmte dat de hussen zich niet teveel inspannen. Nu heb ik 2 rustige types maar het zijn en blijven lopers. Bij warm weer vermijden we de echt enorme warmte wel

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:10

Resistance schreef:
Ik zie hier in Zuid-Frankrijk waar het momenteel bijna permanent warmer dan 28 graden is heel veel mensen met husky's en malamutes lopen, ook hele dagen op plekken als Carcassone in de volle zon enzo. Is dat nou goed? Kunnen husky's daar tegen?

Manu is in die omgeving opgegroeid. We gingen in de hitte ook op pad maar wel als ik zeker wist dat ik water tegen kwam.
As we speak ligt hij zwaar hijgend te zonnen maar hij wil niet weg :')

Vanochtend had hij een fotoshoot in Zeeland en hij was zo braaf <3 Lekker wat quality time gehad.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:10

karma ligt ook gerust in de zon te bakken :+ let wel ik ga er niet uit als het extreem warm is. Ja misschien alleen als ze een plasje moeten plegen dan is het naar buiten en weer naar binnen. Ik heb ook lekker een kinder badje staan waar ze in kunnen spetteren.

Maar he wij hebben nu regen en regen en nog eens regen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:11

Aah mooi! :) Een vriendin van me zei namelijk dat je geen husky moet nemen in een warm land of zelfs Nederland om deze reden, maar dat is dan dus niet waar.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:15

nee absoluut niet! het kan makkelijk :j je moet natuurlijk niet met 35 graden lang gaan lopen haha maar ja dat geld voor elke hond :))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:26

Resistance schreef:
Aah mooi! :) Een vriendin van me zei namelijk dat je geen husky moet nemen in een warm land of zelfs Nederland om deze reden, maar dat is dan dus niet waar.

De vacht biedt isolatie en dus ook met warmte. Ze hebben het niet veel warmer dan de gemiddelde labrador. Ik vind dat als je in een land woont waar het dagelijks gemiddeld 35 graden is je wel goede airco voor je hond moet hebben en je activiteiten aan de temperatuur moet aanpassen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:44

Dat is wel heel verschillend per hond hoor :j !
Onze mexx heeft het met temperaturen als vandaag 25/26 echt veelste warm en komt het huis niet uit. Die zal ook echt niet in de zon gaan liggen.

Lange wandelingen zitten er boven de 20 graden niet in dan is hij heel snel oververhit.

Scheelt wel dat hij geen rust in zijn kont heeft en continue voorruit wil als hij buiten is...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:08

A_nouk schreef:
Dat is wel heel verschillend per hond hoor :j !
Onze mexx heeft het met temperaturen als vandaag 25/26 echt veelste warm en komt het huis niet uit. Die zal ook echt niet in de zon gaan liggen.

Lange wandelingen zitten er boven de 20 graden niet in dan is hij heel snel oververhit.

Scheelt wel dat hij geen rust in zijn kont heeft en continue voorruit wil als hij buiten is...

Manu heeft het ook snel warm nu maar in Frankrijk was hij het echt gewend. Nu hoef ik echt geen uur te gaan lopen als het 25 graden is. En die is wel heel rustig :D

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:08

Die van mij kan absoluut niet tegen die warmte, maar sommige hussen lopen juist wel net zo druk te doen in de brandende zon.
Onze dame ligt het liefste de hele dag in de tuin in de schaduw en hoeft dan niet veel te doen. Dat wil ze ook echt niet.
Dus we houden er in de vakanties (want dan gaat ze mee) altijd rekening mee dat het voor haar ook leuk is. Daarom gaan we vaak naar Oostenrijk waar het voor haar prima te doen is.
Zeker op de bergtoppen waar het vrij koel is.
In het dal zijn heeeel veel stroompjes waar ze altijd heerlijk in af kan koelen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 11:18

Wij zijn naar Noorwegen geweest ivm onze mexx, maar daar was het ook 30 graden. Wonderbaarlijk kon hij het daar wel goed hebben.

Zal wel
Met de vochtigheid te maken hebben...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:58

noorwegen en zweden is een stuk minder vochtig ja :j in nederland had ik het altijd koud met min zoveel. Hier hadden we min 20 en ik had het niet koud! puur omdat er zoveel minder vocht in de lucht zit.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:34

Kayuh kan niet zo goed tegen die hoge temperaturen, die doet 't ook liever rustig aan met dit weer.

Van 't weekend heeft hij voor 't eerst mantrailing (speuren op menselijke geur) gedaan. Hij vond 't geweldig, was onwijs fanatiek en pikte 't erg snel op. Was echt heel erg leuk om te doen :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:43

Oh wat gaaf Uska!
Ik ben nu ook bezig met dummy training met Manu en hij doet het ook heel goed. Mantrailing zou ik ook heel leuk vinden om eens te proberen! Zeggen ze dat je Husky's niet kunt trainen puh.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:14

Mantraining is heel gaaf! Heb ik eens een proefles van gehad, de instructeur zei na de tijd: heel eerlijk, ik had verwacht dat je husky het het minst zou doen vanwege de concentratie etc. Maar hij was de beste van de groep voor zijn 1e keer -:) trots baasje