Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fotsy schreef:Oortjes worden geplakt omdat ze klein zijn en er kans bestaat, ik zeg kans, dat ze helemaal omhoog komen te staan zoals bij borders. Laat dit nu net verboden zijn bij aussie's. Ik zou er wel graag ooit mee willen fokken.
Fotsy schreef:geen probleem, ik kende het ook niet maar ja ik ken voorlopig nog heel weinig van aussie's,
eigenlijk is dit geen fokfout, mams en paps hebben geen rechtopstaande oortjes dus is niet iets dat erfelijk is ofzo, ze hangen echt wel maar als ze veel in de wind staat of rondloopt plappen ze wel en ter voorkoming zeker dat ze te hoog gaan staan, worden ze geplakt, is ook niks ergs aan, gewoon even wat plakband van het ene oor naar het andere en dat is het.
Ze hadden me ook gezegd dat ze terug wel wat omhoog gingen komen, vind ik net mooi, alleen niet als ze recht opstaan.
Wordt in nog veel rassen gedaan hoor, om ze net wel rechtop te laten staan bijvoorbeeld.
mams heeft ook meer rechtopstaande oortjes in vergelijking met de standaard
[ [url=m/79E5I6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tigress schreef:Fotsy schreef:geen probleem, ik kende het ook niet maar ja ik ken voorlopig nog heel weinig van aussie's,
eigenlijk is dit geen fokfout, mams en paps hebben geen rechtopstaande oortjes dus is niet iets dat erfelijk is ofzo, ze hangen echt wel maar als ze veel in de wind staat of rondloopt plappen ze wel en ter voorkoming zeker dat ze te hoog gaan staan, worden ze geplakt, is ook niks ergs aan, gewoon even wat plakband van het ene oor naar het andere en dat is het.
Ze hadden me ook gezegd dat ze terug wel wat omhoog gingen komen, vind ik net mooi, alleen niet als ze recht opstaan.
Wordt in nog veel rassen gedaan hoor, om ze net wel rechtop te laten staan bijvoorbeeld.
mams heeft ook meer rechtopstaande oortjes in vergelijking met de standaard
[ [url=m/79E5I6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klopt, mijn corgi zijn oortjes hangen nog. Als die niet gaan staan, gaan we een handje helpenNu beginnen zijn oren (Jarvis is bijna 12 weken) stevigheid te vinden. Maar goed ook, want anders helpen we een handje
Al heb ik een vermoeden dat, na mijn "dreigement" om te gaan plakken, de oren zo geschrokken zijn dat ze het zelf maar gaan doen