Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DubbelDun schreef:Persoonlijk zou ik het nog even aan kijken, want zolang niet duidelijk is wat ze heeft kan een DA er ook weinig mee.
 Bij ons kwam dit gedrag voort uit een tumor die in de buik groeide. Die konden wij zelf niet voelen of zien, maar de DA wel. Dus ik zou ook voor de zekerheid even zijn langsgaan. Beter een keer te veel dan te weinig 
                                                         Ruby1995 schreef:Ze heeft een beginnende gasbuik, dus zeker te behandelen en zeker niet onbelangrijk en ze vonden haar ook mager.
 Onze DA is altijd eerlijk in wat ze weten en noemen de opties die er zijn. Toen onze cavia een tumor bleek te hebben en echt op was, hebben we haar dan ook direct laten inslapen. Ik vind dat je bij het aanschaffen van een dier de verantwoordelijkheid neemt om het goed te verzorgen, en het nodeloos lijden júist te besparen door te achterhalen wat er aan de hand is en op basis daarvan een keuze te nemen. Maar ik kan me voorstellen dat als je DA alleen 'opkikker-spuitjes' voorschrijft je die moeite niet meer neemt. Dat zou ik ook zonde vinden.