Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:08

Splash, gelukkig is Texas weer veilig thuis! En wat zijn je kleintjes toch leuk. Mooie foto's ook!

Heerlijk Prrrr dat je tuin katdicht is! Lijkt mij ook wel heel leuk hoor, maar dat is nog wel wat werk. Misschien laat ik wel een ren bouwen. Zou 3 meter lang en 1,5 meter breed en 2 meter hoog groot genoeg zijn? Zou wel dubbel handig zijn, want dan kunnen mijn konijnen er ook in.

Gwynn ligt ook graag onder een deken ondanks de warmte, ik vind het al best warm als ze op schoot zitten! Die beesten lijken wel kacheltjes.

Het gaat verder super met de bengels! Ze zijn zo lief <3 alleen lagen ze gisteravond bij mij op bed te slapen en toen wilde mijn man er ook bij, dus die had ze in hun mandje in de gang gelegd en toen kwamen ze voor de deur zielig miauwen. Sterk zijn!!! En ze zijn weer afgedropen.

Ze helpen ook zo goed mee met alles, zelfs met op de wc zitten :o
Favoriete klusje is het verschonen van de kattenbak, dan komen ze kritisch kijken of ik het wel goed doe en als de bak schoon is dan gaan ze er even lekker op zitten := Soms nog voordat ie terug staat op z'n plek.
En 's ochtends maken ze mijn zoon wakker, ze weten het al precies. Deur op een kiertje en ze roetsjen naar binnen en springen op zijn bed.

Prrrr

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:15

Leuk he :) Ze zijn er nog maar net en horen er al meteen helemaal bij in de routine.

En inderdaad: sterk zijn. Als ze leren dat de deur niet opengaat houden ze snel genoeg op. De meisjes slapen ook graag bij mij, maar ze zijn te onrustig als mijn lief erbij komt, dus dan moeten ze eruit (tenzij Betje aan mijn kant ligt, dan mag ze blijven ;)).

Mijn tuin is relatief makkelijk katdicht te maken. De meisjes denken dat ze niet hoog kunnen springen, dus dat doen ze ook niet :D Maar voor een gemiddelde kat is het een lachertje ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 16:55

Klinkt heerlijk gezellig Tilmar, sterk hoor om ze niet bij jullie in bed te laten slapen :D
Prrr, dat scheelt weer wat extra constructies als ze denken dat ze niet goed kunnen springen!

Ik moet nog wat verzinnen voor de mannen volgend jaar qua naar buiten gaan. Ik heb geen eigen tuin, dus ik denk dat ze gewoon aan een tuigje volgende zomer naar buiten gaan.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:40

Oh Tilmar, wat klinkt dat toch allemaal bekend :+ Altijd gezelschap op de wc, kattenbak controle en direct plassen nog voordat de deksel erop zit. Maar ook met 30 graden nog onder een dekentje willen slapen :P
Doen Sphynxen dat ook allemaal?

Wij hebben trouwens een ren voor onze knullen. Voor de deur hebben we een hek gemaakt, vanuit dat hek loopt er een buis naar de ren die wat verderop in de tuin staat. Die ren is ongeveer 3x1,5x2. Gaat prima. Ze vinden het heerlijk en wij kunnen gewoon de openslaande deuren open zetten. Helaas is onze tuin niet goed afzetbaar. Vandaar dat we voor een ren gekozen hebben, de hele tuin was wel leuker/mooier.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:57

Hier even een fotootje van onze tuin met het achterste deel van de ren.

Afbeelding

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:14

Leuk gaia! Wil ook een ren straks!

Tilmar klinkt echt heerlijk!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 17:48

Mooie ren!

Hier alles zijn gangetje, mannen groeien goed, Knox is echt een banjer en Wax begint nu ook los te komen. Krijg dagelijks filmpjes en foto's zo leuk. Morgen is Wax alweer 5 weken. Verder lekker aan t shoppen voor de mannen, heb nu alles echt wel (en nog veel meer ;) ) dus alleen nu echt nog een Litter Robot, maar dat heeft niet zo'n haast. :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:53

Heerlijk Splash, lekker om je zo te kunnen verheugen op je nieuwe mannetjes!

Edit: mijn kittens moeten ontwormt vandaag, kan ik dat pilletje in het eten doen? Of moet het echt in de bek?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:48

Het is al gelukt! Ze hebben allebei het pilletje met het natvoer opgegeten.

Moet je binnen katten eigenlijk net zo vaak ontwormen als buitenkatten? Ze kunnen toch haast geen wormen oplopen?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:12

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met je knullen, Splash! En shoppen is altijd leuk ;)
Tilmar, wij ontwormen ze 2x per jaar. Da's volgens mij de helft van wat wordt aangeraden bij buitenkatten. Naar mijn idee vaak zat. Ontvlooien doen wij trouwens nooit. Ik hou ze wel in de gaten, maar zie nooit wat lopen. Ze komen ook niet in contact met vreemde katten.

Onze knullen genieten zo van het warme weer, echt heerlijk om te zien :) En ons plan om Yaro meer aan vers vlees te krijgen is nu al behoorlijk mislukt...Hij wil gewoon zijn brokken. En anders eet hij gewoon niets. Nou ja, we gaan wel zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:40

Wij doen ook tweemaal per jaar ontwormen en nooit ontvlooien, we hebben nog nooit een vlo in huis gezien.
Wij hebben trouwens de tuin kat proof gemaakt, met hoge schutting, gaas/rekken schuin naar binnen en schrikdraad.

Mijn Gustavje is nu trouwens bij de dierenarts... meneer had gisteravond laat in de tuin een grasplant aangevallen waarvan er waarschijnlijk nog een spriet vast zat in zijn keel. Eten e.d. deed hij goed, maar hij bleef slikkende en kokhalzende bewegingen maken. Arm ventje :(:)
Hij krijgt zo een roesje en dan gaan ze in zijn keel kijken. Hij vond de dierenarts trouwens weer erg aardig, bleef haar kopjes geven :')

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:15

Och jeetje, hopelijk valt met mee met Gustav!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 18:03

Ah gos, hopelijk hebben ze de grasspriet er snel uit, arme Gustav! Vertroetel hem maar als hij straks thuis komt.

Ik heb nu al 4x gedroomd dat Chuck weer thuis kwam, ff knuffelen en zo levensecht. En dan vraag ik me elke keer af in die droom welke kat ik dan heb begraven, want Chuck is écht bij me nu? Hoezo raar, en een rotdroom. Vandaag alweer 7 weken geleden, bizar.. waar blijft de tijd. :\

Nog 9 weken en dan mogen mijn mannen naar huis *\o/*

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:10

He bah nare droom.
Had laatst ook zo'n levensechte droom, een leuke dat wel maar toch als je dan wakker wordt is de realiteit niet leuk.

Negen weken zijn zo voorbij!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 08:19

Even een fotospam van de mannen!

Knox is nu 7 weken en echt een banjer eersteklas :D Wax is 5 weken en 2 dagen en heeft zijn hele groeiachterstand bijna weggewerkt en speelt ook lekker. Ze zijn zo leuk al zeg ik het zelf <3

We beginnen met Wax
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verliefd hihi

Afbeelding

Dan nu Knox, die een week voorloopt op zijn gewicht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over 4 weken worden ze allemaal ingeënt, dus over 5 weken mag ik eindelijk gaan kijken.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:51

Ze zijn echt prachtig <3

Lizzie (die kat met de sphynx kont omdat het geschoren was _O-) krijgt eindelijk weer haar op haar kontje :D Met goed nieuws erbij: Zonder de kale plekken en jeuk! Inclusief extra kriebeligheid op haar kont :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:07

Splash, wat zijn ze mooi! Wat een prachtige foto's weer.
Ik merk nu dat het niet zo makkelijk is om ze te fotograferen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat die van mij altijd aan het racen of aan het slapen zijn.

Afbeelding

Gisteren met vaderdagontbijt had Tijger een stukje gekookt ei van de tafel gejat. Hij vond het heerlijk! Kan dat kwaad? Want hij lust niet zoveel, dan lijkt me af en toe een ei best lekker voor hem.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:15

Heerlijke foto's!

Hier waarschijnlijk toch dit jaar nog sphynxjes :))...Change of plans.......zodra ik zeker weet of er een dekking komt, ga ik ook inkopen :))

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 09:18

Waaah. Wat super leuk Loes! *\%/*

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 09:24

tilmar, ik denk dat een ei niet zoveel kwaadkan. Maar zeker weten doe ik het ook niet. Wat een schatje die slapende Gwynn!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:27

Splash_ schreef:
Waaah. Wat super leuk Loes! *\%/*

Jaaaaa echt zoooo gaaf...gisteren was de fokker op visite, zo'n lief mens.
Als alles goed gaat waarschijnlijk net voor kerst de frummels in huis....

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:33

Tilmar schreef:
Splash, wat zijn ze mooi! Wat een prachtige foto's weer.
Ik merk nu dat het niet zo makkelijk is om ze te fotograferen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat die van mij altijd aan het racen of aan het slapen zijn.

[ Afbeelding ]

Gisteren met vaderdagontbijt had Tijger een stukje gekookt ei van de tafel gejat. Hij vond het heerlijk! Kan dat kwaad? Want hij lust niet zoveel, dan lijkt me af en toe een ei best lekker voor hem.

Uit: Hart voor Dieren, nummer 6, juni 2004

Eieren zijn gezond. Er zitten veel hoogwaardige proteïnen in en ook de noodzakelijke vitamines. Daarom mogen ook honden en katten af en toe een ei hebben.
Maar het ei moet wel gekookt of gebakken zijn. Eieren zijn namelijk niet altijd gezond.
Rauwe eieren kunnen ook voor de gezondheid van huisdieren gevaarlijk zijn. Een salmonella-infectie is echter alleen mogelijk als ongekookte eieren worden gegeten.
Bovendien onttrekt rauw eiwit vitamine B aan het lichaam. Want het bevat het enzym avidine dat de biotine, een belangrijke vitamine uit de B-groep, afbreekt. Biotinetekort leidt tot huidontstekingen en beschadiging van de zenuwen.
Bovendien is een gekookt ei gemakkelijker verteerbaar. Het dier kan de waardevolle stoffen beter opnemen, terwijl deze bij rauwe eieren vaak de darm onverteerd verlaten.

:j het mag dus :) Die van ons krijgen ook regelmatig eens een stukje ei, vinden ze heerlijk!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:05

O top Tigress, dank je wel! En dus wel gekookt en niet rauw.

Fijn dat ik dan weer wat heb wat Tijger lekker vindt en mag hebben. Hij wil voornamelijk alles wat wij eten.

Hij kwam gisteren trouwens van de verkeerde kant van de open trap naar beneden.. gelukkig via de kapstok. Maar hij kwam, zoals veel katten :D , netjes op zijn pootjes terecht en wandelde onverstoorbaar verder.

Wat leuk LoesLucky! Ik ben benieuwd. Kunnen we weer alles volgen van jouw kittens!! Fokker vast voorbereiden dat we regelmatig foto's willen :j

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:09

Ze houdt een heel dagboek bij en ze zei al, ik stalk je met foto's...geen probleem natuurlijk :)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:00

Wat een heerlijke foto's weer, Spalsh! Die foto van Wax met zijn open bekkie <3
Tigress, wat fijn dat ze nu zonder jeuk is, en weer haar krijgt. Wij hebben ook ooit een kat moeten scheren (deels) zag er echt niet uit en duurde best lang voor het weer aangegroeid was. Ach, zelf had ze er geen last van :)
Tilmar :D Bekend probleem. Die van ons zijn ook aan het slapen of aan het rennen! Een ei eten die van ons ook regelmatig. Vinden ze heerlijk. Wel rauw, in het wild kunnen ze ze ook niet eerst koken. Kan geen kwaad hoor. Ik merk ook nooit iets aan de ontlasting als ze ei gegeten hebben. Maar wel allemaal in proportie, dat er inderdaad geen scheve verhoudingen komen in vitamines e.d. Katten zijn niet gevoellig voor salmonella. Rauwe kip eten ze hier ook regelmatig. Maargoed, wij zijn wel echt van het rauwe voer. Helaas zijn niet al onze katten het met ons eens }:0 :+
Loeslucky, leuk ook kittens! Wij hebben eigenlijk steeds onze katten uitgezocht op het moment dat ze het nest al (bijna) mochten verlaten. Ik moet zeggen dat zo met ze meegroeien ook wel heel erg leuk is! Zeker als je een fokker hebt die veel foto's maakt <3