Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:26

Ik deed gewoon met haar spelen . Als ze door haar voor poten ging om mij uit te dagen zei ik buig. Ze doet het als de beste.
De pup leer ik voorlopig geen kunstjes .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:48

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:50

sorry dacht dat ik gereageerd had, het is niet helemaal het zelfde maar kan het wel een beetje vergelijken omdat dat wat jij aankaartte ook vanuit zelf denken gaat

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:53

Hhilde schreef:
De opmaak van bokt kun je weer veranderen bij je instellingen! Moet je bokt 5 veranderen in bokt 4. Tenminste. Ik denk dat dat het probleem is :=

Dat is het probleem idd :j maar bokt4 gaat er tzt wel uit, het is echt de bedoeling dat we uiteindelijk allemaal aan de bokt5 gaan :Y) Ik vind het ook ernstig wennen :j

@lovewestern Esther heeft al een heel eind opgeschreven wat IC inhoudt, maar kijk anders ook eens op http://www.kgc-d.com/ :) wat jij daar aanhaalt is wél heel leuk om te doen, maar lijkt mij eerder een soort ABC :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:01

essiesilly schreef:
sorry dacht dat ik gereageerd had, het is niet helemaal het zelfde maar kan het wel een beetje vergelijken omdat dat wat jij aankaartte ook vanuit zelf denken gaat

Maakt niet uit. Aangezien zo'n cursus (impuls control) mij wel handig lijkt. Maar ik volgens mij word dat niet gegeven hier in de buurt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:14

ik wil je best helpen aan een aantal oefeningen hoor :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:44

Neej, al geoefend? :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:21

Meen je? Ik wil geen bokt 5.. Het is ontzettend onhandig op mobiel :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:36

En op de computer....

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:25

Tis wennen ja :j ik vind het op mobiel eigenlijk wel fijn eigenlijk, maar ik riep twee weken terug (toen ik automagisch overgezet was) ook "baaaaaah williknieeeeet" _O- Maar ik moet eerlijk zeggen, het went wel :)

Beetje offtopic verder :')

Ik heb nog niet met Ol de buiging geoefend trouwens, ben tegen de middag perongeluk anderhalf uur met 'm wezen wandelen (kwam een kennisje tegen in het park toen ik al op de weg terug was en toen ben ik toch maar even met haar opgelopen omdat Ol en haar teefje elkaar vréselijk leuk vinden :P ) en daarna heeft ie een uur of wat in coma gelegen :') en ben ik maar naar stal gegaan :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:29

Arme Ol :P

Vanochtend ook een uurtje met Jinn serieus getraind op de hondenschool. We zijn met een nieuw puppygroepje begonnen en ik kan er zo met Jinn bij mee lopen als ik wil. Doordat die andere puppys rond de 8-10 weken zitten doen we natuurlijk rustig aan en volgen we redelijk veel omdat dat toch wel de basis is van het lopen met honden.
Jinn had sinds enkele dagen de neiging om heel erg te trekken en steeds ze zwerven van links naar rechts en dan voor je langs. Erg irritant!
Dat kon ik nu mooi oefenen omdat we toch veel aan het volgen zijn.

Even iets anders.
Wie gebruikt er hier een slipketting en wat vind je er van?
Gewoon even een vraag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:32

essiesilly schreef:
ik wil je best helpen aan een aantal oefeningen hoor :j

Dat zou super zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:33

Hier geen gebruik van slipketting, alleen jachtlijntje met stop.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:33

Och, hij heeft het zo zwaar he :')

dat klinkt wel fijn met Jinn! Ging het goed?

Ik gebruik geen slipketting. Heb wel slippende jachtlijnen en halfchecks voor 'm, maar das meer voor het gemak van het omdoen haha :P Ze slippen allemaal tot het punt waar een "normale" halsband zou zitten, zeg maar.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:35

Nope hier geen slipkettingen.. Ik loop met 3 grote honden a 110 kilo bij elkaar tegelijk aan halsband of tuig en dat gaat prima :)
Ik ben van mening dat het helemaal niet nodig is. Je hond leren volgen is nl het grootste "probleem" als hij niet goed geleerd heeft te volgen zal hij trekken aan de riem..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:36

ik heb jachtlijnen, halfslip en gewone halsbanden. ik gebruik ze door elkaar zo he tme uitkomt :P

als de hond al trekt werkt een "uhh" of een tikje tegen de achterhand beter dan lopen plukken met rukjes ed.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:36

Hier ook geen slipketting, nergens voor nodig bij Do maar zou bij trekken ook niet mijn voorkeur hebben.
Wel heb ik een soort jachthalsband?? met een stop, dat is wat sneller af te nemen bij de behendigheid.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:40

Ik was gewoon even nieuwsgierig :P
Heb met Jesda wel getraind met een slipketting toen ze een jaar/1.5 was. Omdat ik haar echt niet meer hield. Inmiddels goed gaan volgen (overgestapt naar huidige hs) en nu heb ik gewoon een schattig rood bandje :P

Jinn heeft een zwart bandje omdat Jesda al rood heeft en ze bij de winkel alleen nog maar zwart hebben xD

Met Jinn ging het vanmorgen erg goed. Was wel zielig xD Een van de puppys was los gekomen. Vraag me niet hoe en toen kwam die puppy aangerend en ik wilde remmen naar Jinn liep door en toen op een of andere manier trok ik aan de riem en toen vloog Jinn salto achterover. Oepssie. Kan gebeuren xD Voor de rest ging het erg goed.

Nog een vraagje.
Wij doen bij Jinn zijn eigen les (Les na de puppys) doen we versnelde pas en langzame pas. Wanneer ik met Jinn versnelde pas ga doen gaat hij springen en grommen. Wel enthousiasme. Ik heb nog geen manier gevonden om hem laag aan de grond te houden en hem gewoon in een looppasje met mij mee te laten lopen.

Brand los? :Y) :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:46

Ooo daar ben ik expert in jesda :p bisou is nl bij mij terug gekomen oa doordat ze dat deed ;)

Vooral heel heel langzaam beginnen, 2 passen looppas = klik belonen en dan weer stoppen! Dat zijn hondjes die daardoor snel overprikkeld raken en de boel bij elkaar willen houden (leuk he drijvers ;) )
Dat dus echt heel langzaam opbouwen, ik ben inmiddels zo ver dat ik een eind kan rennen met haar naast en ik haar kan laten lopen met hoofd en staart normaal laag ipv opgewonden hoog :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:48

Tijdens appèl trainen gebruik ik geen clicker :Y)
Tijdens de gewone pas loopt meneer met de kop en staart ook overeind. Overigens reageert hij niet op andere honden/mensen.

Zal het eens proberen met wat minder passen (ik deed eigenlijk maar 5 passen.) dan nog maar een stapje terug.

Edit; waarom doen jou foto's het niet in je profiel?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:49

Ik heb een tijdje een halfcheck gebruikt,maar sinds de training loopt mn hond netjes mee.

En hij deed altijd heel raar bij katten, maar in onze buurt zitten nogal veel katten,dan hield ik m niet, dat was ook een van de redenen voor de halfcheck(hij zat wel strak, als ie slipte ging ie echt tot de ringen zegmaar)
Nu 2 verschillende setjes riem en halsband

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:51

Ik vind het cool als de honden 'setjes' hebben :P
Jesda heeft een rode halsband met rode riem en een rode zwemlijn.
Zo noem ik het omdat tie makkelijk op en af kan.

Jinn heeft een zwart bandje met blauwe riem (nog van onze vorige hond) en een zwarte zwemlijn.
Meer een nylon slip zegma xD

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:53

Ollie heeft ook alleen maar setjes :') En echt te veel ook _O-

Een paarse halfcheck met paarse riem, een blauwe gewone halsband met blauwe riem, een zwarte-met-voetjes-halfcheck met bijbehorende riem, een groene-met-printje met bijbehorende riem.. Ik heb zelfs een bijbehorende riem bij z'n tuig _O-

Zou met het volgen in looppas idd wat minder passen proberen eerst :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:59

Hier geen slipketting. Wel slippende jachtlijntjes, maar die gebruik ik vaak bij wandelingen waarbij hij heel veel los loopt en voor de twintig meter naar de auto oid.

Ik heb net een club gevonden waar ik eventueel in de winterstop van mijn club behendigheid mee mag trainen zolang hun veld goed is. Alleen is met OV wel een uur en een kwartier enkele reis dus twijfel nog een beetje :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:03

Waar kom je vandaan dan? :)