Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:34

Owjo wat vervelend dat je allergisch ben geworden... :(
Als je hem elke dag lekker aandacht geeft op zn oude dag is dat toch perfect :)

Die van mij worden al brutaler, echt alles wat ze zien stelen ze en gaat kapot :D . Maar een van me ratjes vind mij denk ik erg leuk want ze wil alleen maar aandacht, zelfs zo erg dat ik er af en toe moe van word.. ze gaat ook lekker op haar rug liggen en dan moet ik haar buikje kietelen haha :+ had niet verwachtdat ze zo aanhankelijk zou worden. In tegenstelling tot die ander die heel erg opzich zelf is en eerst met alles de kat uit de boom wil kijken :Y) .

Hihi vond nog 2 lieve foto'tjes van dat ze nog wat jonger waren. Inmiddels zijn ze wel volwassen

Solange
Afbeelding

En schurfie (toen ik haar meenam was ze niet knap, extreem klein en een beetje raar, dus een vriendin van mij noemde haar
maar schurfie hihi. Maar ze is best mooi geworden uiteindelijk) :)
Afbeelding

Anneert

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:47

Superleuke ratjes komen hier voorbij!
Een van onze ratjes is helaas zondag overleden. Voor ik naar mijn pony ging leefde ie nog, toen ik terugkwam was ie overleden. We zagen het al wel aankomen, we hadden hem anders deze week naar de dierenarts gebracht.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:29

Ronnie25 : Ja inderdaad heel jammer.. Ik zat eerst altijd uren met hem te kroelen en hij lag als ik thuis was altijd in mijn mouw, op mijn trui, samen in een deken voor de televisie enz... Ik probeer nu nog steeds zoveel mogelijk zo te doen, maar het is wel lastig ja..

Het viel me heel erg op dat Ciske heel erg actief is voor zijn leeftijd hihi! Hij is nu bijna 5 jaar maar hij is nog steeds hetzelfde! Als ik langs zijn kooi loop springt hij net als vanouds tegen te tralies, en hangt net zoalng aan de tralies om te kijken of hij aandacht krijgt, tot ik uit het zicht ben hahah :')

Als hij even niet in de gaten heeft dat ik er bendan betrap ik hem wel op veel dutjes, maargoed.. dat hoort het wel een beetje bij haha :)

Héééle leuke ratjes heb je daar! :D
Schurfie hahah :'D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:31

Ponytjuh: heb jij een rat van bijna 5 ??? Wow... heb je een foto van hem?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:15

Banjer schreef:
Ponytjuh: heb jij een rat van bijna 5 ??? Wow... heb je een foto van hem?

Staat op de vorige pagina.
Alleen was ie in dat stukje tekst bijna 4, dus wat is nou het juiste, ponytjuh? :P

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:27

Ohh sorry sorry! Maar hij is bijna 5, sorry voor mijn typgebrek haha :')

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:21

Weet iemand of een tak van een perenboom geschikt is voor in de kooi?
Alvast bedankt!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:31

_Dribbel: Zou het niet weten. Waarom wil je dat? :P :D Doe er een wilgentak in, weet je zeker dat het goed gaat.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:34

Omdat ik die hier heb liggen. En zag op internet dat fruitbomen geschikt zijn maar wilde het voor de zekerheid hier nog even vragen!

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:26

Fruitbomen zijn inderdaad geschikt net als wilgentakken.. Goed dat je het even navraagt want ik zou het eigenlijk ook niet weten haha :)

Maar een perenboom is wel een fruitboom, zou eigenlijk gewoon moeten kunnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:02

Hoe is het met alle beestjes? De warme dagen overleefd?

De Garpjes hebben een ventilator gekregen en bevroren fruit. Ging perfect!

Nu hebben ze watermeloen voor de eerste keer, grote stukken waar ze mee proberen te lopen, net donderde er al 1 van het plateau af.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:33

Beestjes hier hebben geen last van de warmte gehad... hier in huis was het lekker koel :D
Heb ze bakje water met macaroni gegeven, dacht zo wat verkoeling te bieden... maar helaas... ze waren zo slim om het bakje schuin te houden, zodat de "buit" droog kwam te liggen en ze dus geen natte pootjes kregen :')

Verder gaat het met Bisou wat minder goed... ze heeft last van achterhandsverlamming. Ze is nog te goed om haar nu al in te laten slapen (ze heeft nog lol, eet en drinkt goed, beweegt zich nog vrij snel voort, zet de anderen nog op hun plek, kan zich nog goed verzorgen...

En Stitch is weer onder behandeling voor zijn 2e MOO... dat lijkt de goede kant op te gaan :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:38

Die warmte vonden die van mij niet zo leuk, had er een bevroren flesje spa in hun hok gedaan. Waaren ze lekker mee aan het spelen en geeft weer wat verkoeling :D.

Watermeloen is wel een goed idee :D Eens kijken wat die van mij daarvan vinden!

Had van de week dit huisje gekocht, vond het zo grappig. Kon het niet laten om mee te nemen :D

Afbeelding

Het staat naast me hok, ze kunnen erin en eruit wanneer ze zin hebben als ze los lopen. Vind het zelf te grappig :D Zelf vinden ze er eigenlijk weinig aan, tenzij ik er wat lekkers in leg haha.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:46

Hallo! Ik ben aan het kijken voor een mooie rattenkooi. Nu is mijn vraag, wat is de maximale tralie afstand? Heb bij veel kooien het iedee dat de ratjes zo tussen de tralies passen. Alvast besankt!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:53

ik had een kooi met afstand van 1cm en dat ging prima, maar als je echt kleine ratjes of rittens hebt willen ze zich daar nog wel eens doorheen wurmen

ik heb m'n ratten nu weggedaan, omdat ik in Ierland ben gaan wonen en werken als au pair, en ze konden helaas niet mee. Ze zijn wel naar een vriendin van me en daarna verhuizen ze door naar een andere vriendin dus ik weet waar ze zijn en ik word goed op de hoogte gehouden, gelukkig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:34

Aw ik vond het au pair zijn echt een k u tbaantje, maar de stad maakte alles goed (ik zat in London).

Hoe is je omgeving? Veel mensen van jouw leeftijd?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:09

Haha nou de mijne hadden wel veel last van de hitte hoor
Maar ja met water willen ze niet spelen alleen wel eten uit vissen, flesje uit de vriezer dedn ze ook niks mee.
Heb nu een icepod besteld :P
Zo lagen ze erbij
Afbeelding

Mijn ene ratje Kimba is geopereerd aan een tumor, ze had al een tijdje een bult tussen der voorpoten zitten.
Ik twijfelde of het een abces was maar ja niet dus nu is ze geopereerd en is ze lekker apart tot rust gekomen en het gaat nu weer super met der :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:20

Ik wil niet zeiken maar volgens mij is het niet helemaal oké voor ratjes om zo te liggen... Die van mij moeten ook niet zoveel hebben van bevroren flesjes maar ik heb gewoon een ventilator in m'n kamer gezet...

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:48

lieveli: waarom niet? Alle dieren gaan zo liggen als ze het warm hebben. Helemaal uitgestrekt hihi. Hoeft niet te betekenen dat ze bijna doodgaan.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:05

Hallo allemaal, mag ik mij hier melden als toekomstige ratteneigenaar? :+

Vroeger zelf ook ratten gehad en nu wilt mijn zoontje van 8 ze heel graag en dat vind ik
natuurlijk no problem aangezien ik het wel wel weer heel erg leuk vindt!
Vriendlief is timmerman en gaat een mooie kast-hok maken voor zoon lief zijn nieuwe kamer.
We wonen sinds kort in onze nieuwbouw woning en zijn nu de tuin aan het aanleggen.
Volgend project is een grote slaapkamer voor zoonlief maken op zolder waar de kast dan helemaal
tot zijn recht komt met de ratjes *\o/*

Ben nu wat Rattery sites aan het bezoeken voor nestjes maar helaas geen nestje aanwezig of in de planning.
Dus mocht iemand een goede weten die dit wel heeft in Gelderland (liefst arnhem/nijmegen) dan hoor ik het graag.
We willen overigens 2-3 vrouwtjes.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:32

Een tralie kooi is zoveel handiger! Echt waar. :j

Ik zou zelf mannen hebben gekozen vanwege hun veel rustiger karakter. Vrouwen die met je willen knuffelen is eerder een uitzondering. :P Daarnaast krijgen ze ook sneller mamatumoren.. Dat mannen meer stinken is een fabel hoor. Ik heb er 4 (in een Critter Nation, zie paar pagina's terug) en die verschoon ik elke week en dat gaat prima. :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:09

Jooon: Ik heb er een :P, een vrouw die alleen maar wil knuffelen. Zelfs tot je er zelf moe van word :P Haha.

Ik zou ook graag een hoge kast willen hebben omgebouwd tot hok. Lijkt me echt helemaal mooi. :)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:57

Ik heb gister één van m'n ratten laten inslapen... Beestje had tumoren in haar baarmoeder en begon zich af te zonderen. Dus voordat het erger zou worden heb ik er een einde aan laten maken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:48

Sterkte Elevien!

Ik heb helaas dinsdagavond Stitch moeten laten inslapen...zijn 2e MOO is hem fataal geworden... de dokter heeft hem nog helemaal onderzocht en hij zei waar ik mezelf al op had voorbereid... "ik ben niet positief... " terwijl het 's ochtends nog beter met hem ging (leek te gaan)... ;(

Stitch is heel rustig ingeslapen in mijn armen... de damesgroep heeft afscheid van hem genomen en Stitch ligt nu op een mooi plekje in de tuin.

Het ga je goed lieve Stitch... ik hou van je... ik ga je missen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:04

Jij ook veel sterkte! Het was zo te zien een erg mooi beestje :)