Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:52

kiwiwitje schreef:
Maar nu is nieuw bloed dus alleen mogelijk door te dekken met buitenlandse gecoupeerde honden? Ipv een gecoupeerde aan te schaffen bedoel je?

Ja omdat de raad ze dan misschien ook niet opneemt in het nhsb. Maar er zijn er ook genoeg die natuurlijk niet naar amerika gaan vliegen met hun teef voor een dekking en niet iedereen is happig op KI.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:53

Ohh Candy stop met groeien :P
Ze heeft een behoorlijke groeispurt gehad heerlijk om haar zo zien te groeien en bloeien
Afbeelding

Zo zit madam te kijken als ik thuis kom :')
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:30

Ohhh dat gaat echt snel biggirl!

Zo blij dat ik nu een teef heb haha, totaal de behoefte niet om te markeren :P

Mijn lieftallige collega vind het een sport om Skye op de gekste plekken neer te zetten voor een foto. Deze keer was het toekijkend op mijn sleep-skills :D staan altijd de nodige snoepjes tegenover dus madam doet alles wat hij vraagt natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

biggirl

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:34

Whahah geweldig kim

Volgende week staan 2 dagje richting zee gepland met de hondjes en eind september weekendje centerparks met de hondjes ben benieuwd hoe het ons af gaat

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:46

Ik las sleep-skills als sleep :z skills. En ik dacht waarom slaap jij op je werk, kijkt je hond toe en maakt je collega daar foto's van >;) Maar ik snap m _O-

Wat leuk biggirl! Is ze al eerder bij de zee geweest? En wat wordt candy groot <3 Heb het idee dat ze vooral nog jong is door de missende kraag. Denk dat er nog flink wat vacht bij komt :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 21:46

Nee begrijpelijk Diandra! Ik twijfelde of ik je goed begrepen had :D

Wat gaat dat hard he Biggirl! Heel herkenbaar! maar Candy is wel heel knap!

Haha leuke foto's zo Kim!

Inmiddels ook van de andere fotograaf de foto's gehad. :)
Er zitten wel een paar gave tussen! Sommige hadden qua bewerking beter gekund misschien maar ik ben zeer tevreden!

Djessey
Afbeelding

Chill
Afbeelding

Chill en Djessey

Afbeelding

Boellie Djessey en Chicka
Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:51

XxDiandraxX schreef:
Raad heeft half juli besloten dat per 1 augustus gecoupeerde honden niet meer welkom zijn op show/wedstrijd en in mijn ras word nog heel veel gecoupeerd..

Linkje? Olly ga ik volgende maand de DNA test bij doen, zodat die ook overal gewoon naar binnen mag.. :')

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:56

Kaus inderdaad de kraag mag flink gaan groeien! Begint nu wel al een beetje voller te worden. Ben benieuwd als ze dalijk 1 wordt in december hoe haar kraag gegroeid is. :D
En dit wordt de eerste keer zee voor Candy ben heel benieuwd hopelijk mooie plaatjes van haar maken <3

Kiwiwitje vind het echt prachtige foto’s :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:08

Ianthe schreef:
XxDiandraxX schreef:
Raad heeft half juli besloten dat per 1 augustus gecoupeerde honden niet meer welkom zijn op show/wedstrijd en in mijn ras word nog heel veel gecoupeerd..

Linkje? Olly ga ik volgende maand de DNA test bij doen, zodat die ook overal gewoon naar binnen mag.. :')

https://www.houdenvanhonden.nl/nieuws/r ... 9qgLelJnJU

Let er wel op dat dna niet altijd geaccepteerd word. Dna zegt namelijk niet hoelang de staart was dus die halve staart kun je alsnog gecoupeerd hebben tot geen staart bijvoorbeeld. Daarom heb ik van Prim rontgenfotos en laat ik evt dna testen als ik haar nog wil showen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 22:17

Dankjewel Biggirl!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:43

XxDiandraxX schreef:

Let er wel op dat dna niet altijd geaccepteerd word. Dna zegt namelijk niet hoelang de staart was dus die halve staart kun je alsnog gecoupeerd hebben tot geen staart bijvoorbeeld. Daarom heb ik van Prim rontgenfotos en laat ik evt dna testen als ik haar nog wil showen.

Op zijn stamboom staat ook gewoon dat hij een natural bobtail is.. dus tsja. Als ze dat niet accepteren, dan zijn ze zelf fout bezig. Anders kan je bezig blijven. Bij de WDS volgend jaar staat ook dat je DNA test moet hebben voor NBT.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:49

Ianthe schreef:
XxDiandraxX schreef:

Op zijn stamboom staat ook gewoon dat hij een natural bobtail is.. dus tsja. Als ze dat niet accepteren, dan zijn ze zelf fout bezig. Anders kan je bezig blijven. Bij de WDS volgend jaar staat ook dat je DNA test moet hebben voor NBT.

Ja staat er bij Prim idd ook op, ik weet vanuit andere aussie eigenaren dat de dna test soms niet geaccepteerd word maar dit was tot nog toe belgie en duitsland.. Hoop dat ze in nederland niet te moeilijk gaan doen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:54

Maar kan je nu wel of niet zien vanuit een DNA test of ze een staart zouden moeten hebben of niet? Dat kan ik hier niet helemaal uit opmaken.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:54

Kimvicious schreef:
Ohhh dat gaat echt snel biggirl!

Zo blij dat ik nu een teef heb haha, totaal de behoefte niet om te markeren :P

Mijn lieftallige collega vind het een sport om Skye op de gekste plekken neer te zetten voor een foto. Deze keer was het toekijkend op mijn sleep-skills :D staan altijd de nodige snoepjes tegenover dus madam doet alles wat hij vraagt natuurlijk.
[ [url=m/WOGZJD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3DKZdq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn teef markeert dus wel.
Mijn Duitse herder teef deed het ook dus misschien ligt het wel aan mij :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:02

Kaus schreef:
Maar kan je nu wel of niet zien vanuit een DNA test of ze een staart zouden moeten hebben of niet? Dat kan ik hier niet helemaal uit opmaken.

Ja dat kan, maar het dna zegt niet hoelang/kort de verkorte staart is. Dus alleen lang of natuurlijk verkorte staart, maar verkorte kan 1 kootje minder of 6 kootjes minder zijn en dat verschil zie je niet in dna.

En dus kan een hond met een aangeboren verkorte staart alsnog gecoupeerd zijn. Aussies worden bijvoorbeeld regelmatig geboren met halve staarten en die couperen ze dan alsnog zodat hij geen staart meer heeft. In dna dus als NBT en toch gecoupeerd..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:59

Ik ben eigenlijk helemaal voor de maatregel. Als je nieuw bloed wil importeren en je bespreekt met die fokker dat je de staart lag wil laten, zijn er bar weinig fokkers die dat niet gaan doen. Maar je de mensen van hier zien ook liever kort....
ik België zijn ze zelfs bezig in alle sportevenementen gecoupeerde honden te verbieden. Ik kan dit echt enkel maar aanmoedigen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 08:21

Zoe_97 schreef:
Ik ben eigenlijk helemaal voor de maatregel. Als je nieuw bloed wil importeren en je bespreekt met die fokker dat je de staart lag wil laten, zijn er bar weinig fokkers die dat niet gaan doen. Maar je de mensen van hier zien ook liever kort....
ik België zijn ze zelfs bezig in alle sportevenementen gecoupeerde honden te verbieden. Ik kan dit echt enkel maar aanmoedigen

Maar in dat nieuwe bloed zijn dus ook al nu bestaande honden zonder staart. En dat is t probleem in deze. Een overgangsregel zou welkom geweest zijn.

Maar uiteraard ben ik het met je eens dat t super is dat ze iets aan het couperen doen!!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:30

Niemand verbied ze om de gecoupeerde die ze nu al hebben wel voor de fok te gebruiken hè. Ze verbieden ze op tentoonstellingen.
Ik snap het wel. Neem bv de dobberman of de amstaff. Oren worden in enkele landen nog gecoupeerd. Hier moeten ze groot blijven. Hoe frustrerend is het als gewone fokker met niet gecoupeerde hond (want mag niet). Te verliezen tegen een import, want de keurder ziet liever gecoupeerd. (En ja dat gebeurd). Bij aussie minder dat probleem want je hebt de nbt. Maar ze kunnen ook niet zeggen dat ras mag gecoupeerd wel showen en dat niet.
Om dan nog maar te zwijgen over alle “gecoupeerd om medische redenen” briefjes die de ringcommisaris onder zijn neus geschoven krijgt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 08:44

Een overgangsregeling was gewoon beter geweest. Alleen honden toestaan gecoupeerd van bijv voor 1 januari 2019.
Dan was showen geen probleem geweest en importeren ook niet.
En bij sommige rasverenigingen is showen verplicht. Dan moet je dus maar zonder rasvereniging gaan fokken wat in NL betekend dat je qua fokken gewoon duurder uit bent.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:47

Klopt hoor dat fokkers ze evt lang willen laten (liever niet en ze lachen je in amerika vierkant uit maar dat daar gelaten). Je moet dan alleen wel binnen 24uur na geboorte je pup kiezen omdat de rest dan wel gecoupeerd word, ik ben van mening dat je dan nog niet kan zien wat potentieel goede show/fok honden zijn.
Voor de aus heeft het in elk geval behoorlijke gevolgen ben ik bang.. (laat voorop stellen dat ik ook tegen couperen ben maar om dit zo binnen twee weken in te voeren zonder overgangsregeling ben ik het niet mee eens.)

Ascn, rasvereniging van de aus heeft ook een show/inventarisatie eis voor je mag fokken met je honden trouwens.

Zoe, dat is in nederland dus ook. Bij alle wedstrijden en shows die onder naam van de raad worden georganiseerd zijn gecoupeerde honden niet meer welkom.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 09:43

Ik ben het helemaal met je eens Diandra! Uiteraard zijn we allemaal (ofja dat mag ik hopen :P ) tegen couperen. Maar in dit geval ben je wel behoorlijk gebonden aan het buitenland dus was een overgangsregeling voor NHSB, show en sport wel praktisch geweest.

En een topic gemaakt van de fotoshoot!

kiwiwitje @ [BB-ITP] staffie pups portfolio shoot

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:21

Ik snap dat het voor bepaalde rassen beste gevolgen kan hebben maar ik denk dat dit wel de beste manier is om van het couperen af te komen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:21

Ik ben blij dat Mila wel gewoon een staart heeft! Vind het ook niet misstaan maar dat komt mss ook omdat dit mijn eerst aussie is. Joy is mijn eerste rottweiler met staart en nog vind ik ze zonder mooier al Zie ik in Amerika dat ze nu vaak 1 staart wervel langer laten en dat vind ik echter er verschrikkelijk uitzien dan liever met!

Even een foto vergelijking

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 11:22

op beide foto dat tongetje <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:26

Mila word echt al hond! Knappie <3