De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:12

Haha wat een schatje! Die dacht hee dezelfde kleur :P

Wombat and Ziggy hebben vandaag een nieuwe hobby uitgeprobeerd. Nog even oefenen :j

Afbeelding
Afbeelding

Heb ze vandaag even geborsteld en de nageltjes zijn weer geknipt. Eerste x eigenlijk dat ik dat deed bij ziggy. Haar nagel loopt een stuk verder door, daar waar het gevoelig is en je niet mag knippen (even vergeten hoe dat heet), dus haar nagels moet ik een stuk langer laten dan wombat. Ziggy heeft echt klauwen :')

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:44

Gisteravond zat Tarzan er weer op :') , sneed even de witlof aan en opeens bewoog het kussen :)) :') .

Surf dudes {:} 8-)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:16

Hoi ik val weer even binnen. Sorry daarvoor!
Ik lees altijd mee en af en toe probeer ik te reageren.

Ik heb net de zoekfunctie gebruikt in het topic maar nog niet een echt antwoord op mijn vraag.

Mijn konijntje Joep(dwerg hangoortje) heeft met up en downs last van zijn evenwicht, eet slecht en plast nu ook op plekken wat niet hoort. Ik verdenk hem op EC maar dan een begin. Vorige keer met deze klachten heeft de dierenarts hierover niks gezegd en gingen we met dwangvoer, metacam, en ciseral naar huis. Hiervan knapte hij een beetje op maar niet helemaal en nu weer bij af. Helaas is de echt konijnkundige arts er pas donderdag weer en met deze crisis wil ik ook niet onnodig bellen.
Zou je ook met fenbendrops kunnen beginnen zonder de da hierover gesproken te hebben?

Ik ga ze straks nog wel even bellen met de dierenarts voor overleg maar heel veel van jullie zijn zo ervaren dat ik ook graag jullie mening wil horen.

Edit: vanavond een afspraak bij een van de dierenartsen hier.
Laatst bijgewerkt door maylotje op 31-03-20 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:18

Hahahhaha Tarzan met z'n schutkleur :')

Oeh surfdude en babe :D staat ze goed ;)

Net enorm geschrokken. De kennel stond wijd open :? en de konijnen vermaakten zich kostelijk in de tuin. Heb geen aardbeienplanten meer over :') en Guus was zwart :')

Gelukkig kwamen ze gelijk toen ik met hun voerbak met brokjes rammelde. Pfffff ik ben in een uur 5 jaar ouder geworden :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:26

Whahaha surfende konijnen _O-
Oef Coconut, schrikken zeg! Kunnen ze de tuin uit?

Hier ook schrikken, ik had de ren van macho en puk een stuk afgezet voor de nieuwe ram zodat hij ook altijd los kan, durfde het niet bij de andere omdat Saartje zo erover heen springt en macho daar te dom voor is, nou niet dus, is hij vannacht bij de andere in gesprongen, nieuw konijn is dus helemaal bang geworden _-:( echt kon Macho wel wat aandoen, stom beest .. maargoed slecht idee dus .. hij heeft zo te zien geen zichtbare verwondingen maar hij is totaal in shock erdoor :(

Maylotje, ik raad je aan om zelf met fenbendrops te beginnen inderdaad, mij is geleerd dat dit medicijn geen kwaad kan dus zeker proberen. Eerste week dubbele dosis gebruiken, als je de dosis niet weet, kan ik dat wel even voor je nakijken (dacht 1ml voor een konijn van 2kg maar weet ik niet meer zeker)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:50

Oef dat is ook even schrikken := gelukkig goed afgelopen!

Ze kunnen niet door het vierkante gaas. Daar zijn ze (gelukkig) te groot voor. In principe kunnen ze niet weg, maar er zijn wel katten die in de tuin komen. Nu gok ik dat Pumba fel genoeg is om ze uit de tuin te jagen hoor :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:03

_Tarzan schreef:
Whahaha surfende konijnen _O-
Oef Coconut, schrikken zeg! Kunnen ze de tuin uit?

Hier ook schrikken, ik had de ren van macho en puk een stuk afgezet voor de nieuwe ram zodat hij ook altijd los kan, durfde het niet bij de andere omdat Saartje zo erover heen springt en macho daar te dom voor is, nou niet dus, is hij vannacht bij de andere in gesprongen, nieuw konijn is dus helemaal bang geworden _-:( echt kon Macho wel wat aandoen, stom beest .. maargoed slecht idee dus .. hij heeft zo te zien geen zichtbare verwondingen maar hij is totaal in shock erdoor :(

Maylotje, ik raad je aan om zelf met fenbendrops te beginnen inderdaad, mij is geleerd dat dit medicijn geen kwaad kan dus zeker proberen. Eerste week dubbele dosis gebruiken, als je de dosis niet weet, kan ik dat wel even voor je nakijken (dacht 1ml voor een konijn van 2kg maar weet ik niet meer zeker)

Dankjewel! Mijn konijn weegt ongeveer 1,5kg (laatste keer bij de da). Vanavond bij de dierenarts leg ik dit ook voor. En haal ze sowieso in huis zeker als het eigenlijk geen kwaad kan.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:08

Pff ja, zometeen even grondig nakijken maar kon zo 123 geen wondjes voelen/zien..
Arm ding!

Oh dat is fijn dat ze niet weg kunnen, scheelt al een hoop haha, hier kunnen ze namelijk wel weg dus schiet dan ook altijd meteen in de stress :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:06

Wat een leuke foto's zeg!! :+: :')

En spannende verhalen over rennen! :oo
Ik ben voor hier ook nog zo aan het dubben... wil heel graag een mooie grote ren (heb ik al eens verteld geloof ik..) naast de volière waar ze nu in zitten.. en dan ook met kipjes erbij :+: Maar we zitten wel aan het bos.. zitten hier genoeg uilen en roofvogels... tuurlijk kan ik het van boven tot onder, overal helemaal dichtmaken, maar da's dan ook weer niet zo mooi... dus weet nog niet helemaal hoe ik het naar m'n zin én veilig ga maken :P

Schrikken maylotje, hopelijk knapt hij snel op!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:15

Ik heb de bovenkant dicht gemaakt met van dat fijne groene gaas. Zit op een rolletje van de action. Kost niks en heet geloof ik ook vogelgaas oid. Rekbaar spul. Ideaal. De eksters blijven nu uit de ren :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:33

Even knuffelen met poepie <3
Hij is helemaal van de leg, zo zielig :(:)

Afbeelding
Afbeelding
Lief beest is het <3

Utopia, ik woon tegenover het bos en heb ook alles van onder tot boven dicht :)
Bovenkant zit van zo’n flexibel plastic gaas, waar je niet zomaar doorheen komt.

Edit: zit nu echt te twijfelen om Macho misschien weg te doen ipv de nieuwe, omdat Macho zo dom tegen andere konijnen doet := pfff sorry zit er even mee dat hij zo stom gedaan heeft..

Nieuwe ram heeft wel een dikke neus en toch wondjes op z’n billen, gelukkig allemaal oppervlakkig ..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:26

Thanks voor de tips! De ren komt echt tegen de bomenrand aan, dus dat groene gaas ga je waarschijnlijk niet eens zien en kan in principe zo hoog dat ik er ook nog gewoon in kan lopen +:)+

Ach... het is wel een knapperd.. en da's die nieuwe?! Sneu dat ie zo gepest is.. :(:)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:12

Ohhh mag ik ook meepraten hier??

Wat een leukie bunny’sss hier!

Mag ik voorstellen:
Donder (wit) en Bliksem (bruin)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donder heb ik uit de dierenwinkel waar ik werk, werd te groot en oud en moest terug naar de ‘fokker’. Enkeltje slangen, hoorde ik mn werkgever zeggen. Dus daar kon ik niet zo goed tegen. Ik vond dr al helemaal geweldig, steeds ontsnappen, geweldig.
Bliksem heb ik als vriendje voor haar uit de opvang gehaald!
En nu, ben ik verslaafd en wil ik er nog meer :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:38

Wat een leukerds :D

Utopia: als je een voorbeeld foto wilt dan pb je maar hoor :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:41

Ahhh die zijn leuk!! Verslavend bijna hè _O- Heb het met paarden én konijnen: móet élk kleurtje hebben _O- :') Maar... inmiddels zitten we toch al wel redelijk vol hahaha

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:44

Hahahahhaa :')

Dat had ik met de cavia's. Van naakt tot een lopende dweil met pootjes :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:55

Dankjulliewel!

Hahaha jaa echt he, alle kleurtjes. Helaaa van beiden maar 2 haha.
Zag op marktplaats 2 super leuke konijntjesss! Maarja, vriendlief is netaan akkoord met deze haha. En koppelen is niet mijn favoriet.
Vriendin van me(heeft 10 konijnen en 10 jaar ervaring) heeft me geholpen. Ging gelukkig best makkelijk om hen te koppelen.

Haha cavia’s vind ik ook leuk!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:00

Arme nieuweling Tarzan! Hij is wel heel knap!

Met Joep gaat het iets beter maar nog steeds niet fantastisch. Dierenarts van dienst kon er zijn vinger niet op leggen de konijnkundig arts was er niet en nu zijn we met metacloral en dwangvoer gestart om hem in ieder geval aan te laten sterken. Is in 2 maanden tijd al de 3e keer dat we er met vage klachten zitten dus wil graag duidelijkheid. Kiesjes hadden haken dat gaan ze in de loop van de week als ie wat meer eten in zijn buik heeft verhelpen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:22

Wat vervelend dat er nog steeds geen duidelijkheid is maylotje..

Cavia's vind ik ook wel leuk, maar kan me zo storen aan het geluid dat ze maken _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 06:46

Beterschap met Joep Maylotje :(:) snap dat je graag duidelijkheid wilt. Arm ding!

Vervelend Tarzan, Succes met de beslissing :(:)

Bliksem en donder zijn knap :D

Hier gaat T trouwens goed met de verhoging van de zijkant van de ren er niet meer op :j nog niet ontsnapt en voor mij er makkelijker instappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:04

:(:) tarzan was een sukkeltje

Welkom Jolmer!

Vervelend Maylotje , je wil toch duidelijkheid op den duur

Fijn dat ze zitten blijven LL *\o/*

Gisteravond was weer een dikke bende , toen ik vroeg wie het was kreeg ik vermoeden dat Lilo wat verbergen wou :') (vast de waarheid :') )

Afbeelding
Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:26

Fijn dat het beter met je nijntje gaat Maylotje!

Haha wat een rotzooi hebben ze gemaakt Rebecca!
Hebben ze een kamer voor hen alleen??

Gister bezig geweest met een ren maken voor onze bunny’s!
Als de dood dat ze eroverheen springen, aangezien Donder al bekend staat om haar springkunsten haha.
Voorlopig eerst er alleen in als ik thuis ben.

Afbeelding
Afbeelding

Nu de rest van de tuin nog opknappen, zoals de schuur haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:44

Klopt ! Staat een hek voor de deuropening normaal gesproken met de ruif eraan , maar geregeld mogen ze over de bovenverdieping hupsen (dan ruim ik wat beter mijn rotzooi op :') , werkt best goed )

Op de 2de foto l i jkt het net of ie al een poging waagt :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:44

Gisteren liep Simba opeens door de tuin, oeps, hij springt dus toch over panelenhekjes heen _O-

Kreeg hem gelukkig snel te pakken Haha :')
Edit: en ik heb waarschijnlijk een goed huisje voor hem gevonden :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:46

_Tarzan schreef:
Gisteren liep Simba opeens door de tuin, oeps, hij springt dus toch over panelenhekjes heen _O-

Kreeg hem gelukkig snel te pakken Haha :')
Edit: en ik heb waarschijnlijk een goed huisje voor hem gevonden :)

Wat fijn dat er een leuk huisje in zicht is.

Joep word morgen ochtend aan de haakjes geholpen en dan gaat de konijnkundig arts ook even beoordelen wat zij vind.