Fijn dat Flip er weer helemaal bovenop is gekomen! Ik ga morgen gelijk bellen, hopelijk is het dan snel over. Bedankt voor je goeie advies!
Mevrouw ligt lekker rustig bij de verwarming bij te komen en heeft ook alweer gekeuteld en gegeten!
MoppieFilou
Geplaatst: 03-03-17 00:03
Urinebrand kan veel oorzaken hebben maar ik zou er toch een DA naar laten kijken! Goed dat ze alweer eet en keutelt!
Dooortje
Geplaatst: 03-03-17 00:08
DA heeft het natuurlijk al gezien, ze heeft het zelf ontdekt. Dus denk dat een telefoontje voldoende is voor een kuurtje. Vind het alleen wel slecht dat ik het hier moet horen ipv de dierenarts zelf
Edit: ik heb Carprofen Drops meegekregen, maar volgens mij is dat puur voor pijnstilling en niet voor haar pootjes?
EC is besmettelijk maar het gros van de konijnen draagt de parasiet al bij zich. Het kan tot uiting komen door bijv stress. Kan overigens op iedere leeftijd voorkomen.
Ik zou het inderdaad even overleggen. Zeker vlak na een operatie (narcose) kan de EC nog meer opspelen. Je bent er gelukkig op tijd bij, dat scheelt veel. Zo heb ik 5 konijnen al gered
Ik net de dierenarts gebeld, ze hadden niet het idee dat het EC is bij Nora. Omdat ze verder geen symptomen heeft en ze verder een gezond vrolijk konijntje zagen. Maar volgende week moet ik op controle komen en dan gaan ze Nora en Binky beiden controleren. En dan krijg ik eventueel een kuurtje daarvoor mee.
Tja.. ik ben ook geen dierenarts. Ik houd het iig goed in de gaten en over een week worden ze beiden gecontroleerd en ga ik er wel net zolang over door dat ik er wat voor krijg.
Als mijn vriend thuis is maak ik even een foto, lukt me alleen niet helaas.
Moppie heeft ook EC gehad toen hij nog jong was en bij hem zagen we toch wel dat hij zich niet goed voelde en ondanks dat het al wat "verder" was hebben we hem erdoor gekregen. Dus volgens mij, zolang ze vrolijk is en goed eet en drinkt, is het nog niet zo super dringend moest ze het toch hebben. Maar hoe eerder je erbij bent, hoe beter natuurlijk.
Daarmee bedoel ik dus dat panacur vrij te verkrijgen is.
Janey1992
Geplaatst: 03-03-17 16:23
Ik heb dat EC nooit zo gesnapt. Maar het komt dus best vaak voor? Is het dan zoiets dat sluimert als een soort koortslip? Wel handig om te weten van die urinebrand. Nog een reden idd om ze toch af en toe op te tillen en te bekijken. Wat ik hier stug eens in de week blijf doen, ondanks dat ze het maar niks vinden
Heb de proefzakjes van Science Selective ontvangen. Zit idd kleurverschil tussen de nieuwe en de oude brokjes. Ze raden aan om een week lang te mengen en dan te beginnen met 1/4 nieuw op 3/4 oud. Ze eten netjes alle oude brokjes eruit voorlopig
Maar iig blij dat ze weer wat binnen krijgen. Blijft altijd eng konijnen en niet goed eten.
Iemand is hier trouwens schijnzwanger geloof ik...
Busted!
(En ja vieze ramen, krijg je met konijntjes op je balkon)
Ierpier
Geplaatst: 03-03-17 16:55
Toen Eva hier kwam wist ze ook niet wat ze met science selective aan moest, nu vindt ze het heerlijk . Kwestie van wennen.
Ze kijkt ook echt lekker betrapt
Niks is veilig hier in de tuin. Nu is Puk aan de bomen begonnen. Hij trekt de schors er gewoon vanaf mal beest.
Hier gaat het goed met beide konijntjes. Gisteren Bibbi (wilde haar eerst Femme gaan noemen) opgehaald en ze is echt super relaxed. Het is een echt knuffelkonijn en komt gelijk naar je toe als je eraan komt. Boaz wordt gelukkig ook steeds tammer en zoekt me steeds meer op in de ren.
Dooortje
Geplaatst: 04-03-17 13:39
Wat een leuk konijn Janey!
Herkenbaar Ierpier, bij ons zijn ze aan de schutting begonnen te knagen. Oeps
Fijn dat ze er doorheen zijn gekomen Sabine, kunnen ze er weer even tegenaan!
Nora begint weer langzaam de oude te worden, eet en drinkt weer goed en krijgt alweer praatjes. Zal ik haar morgen weer naar buiten kunnen doen?
Kan een konijn opgevoeld worden door een dierenarts? Mijn voedster is vrij dik (werd ook in het asiel benoemt) en heeft redelijk grote tepels. Ze was voor ze bij mij is gekomen net een week terug in het asiel na een mislukte koppeling met een (gecastreerde) ram. Het dierenasiel heeft de ram niet gezien / gecheckt. Ze is alleen helemaal niet super gek op eten, heeft een nestje gemaakt en heeft een dikke onderbuik. Haar ribben, ruggegraat en heupen zijn wel gewoon goed voelbaar.
Ik denk wel dat er een grote kans is dat je binnenkort babykonijntjes hebt... Alleen snap ik niet dat een asiel zoiets niet checkt. Je weet toch ook dat dat om problemen vragen is... Ik denk dat een dierenarts zoiets wel kan nakijken.
Eunomia
Geplaatst: 04-03-17 18:26
Mijn ram wordt maandag pas gecastreerd en toch kreeg ik deze voedster vast mee. Het kan dus best zo zijn dat de ram waarbij ze geplaatst is geweest pas net gecastreerd was of helemaal niet... Ook naïef van mezelf om er gewoon op te vertrouwen, maar goed, ik heb er eventueel de ruimte voor.
Misschien toch maar even vragen of de dierenarts haar kan opvoelen. Ik vind het wel handig te weten waar ik aan toe ben. Ze heeft een heel klein nestje gemaakt naast de berg waarop ze zelf slaapt. Er zit alleen (nog) geen haar bij.
Ja, dat zou kunnen natuurlijk maar ik vind het toch ook wel fout van de opvang. Maar een nestje is ook wel eens leuk . Plus je hebt extra konijnen voor dezelfde prijs .