Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:05

Ja ik weet wel dat het anders ook zo duur uit komt hoor.

Mijn eerste katten heb ik altijd gewoon zo gehouden. Nooit bij de dierenarts mee geweest.
De ene is uiteindelijk overreden om 8jaar en de andere is uiteindelijk ingeslapen op 13 jaar.

Ontvlooien doe ik zelf en ontwormen ook, haal ik gewoon een spuit voor.

Ik wil graag terug een katertje en dan laat ik hem wel castreren sowieso.

We zien wel hoe het loopt.

Voorlopig blijf ik weg van de ramen bij het asiel, want ik weet dat als er iets leuks tussen zit, ik het heel lastig zou krijgen :+

Misschien kan ik wel een herplaatsertje gelukkig maken. Zo nu en dan zie je wel advertenties of berichten op FB waar mensen een goede thuis zoeken voor hun kat en die ze dus gratis aanbieden.

Dan zou ik ze thuis misschien wel kunnen overtuigen :o Het gaat hen om het principe denk ik: "je helpt de kat sowieso al, dus waarom nog zoveel geld ervoor moeten neertellen". Dat het asiel er ook kosten aan heeft, ontgaat hen een beetje denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:06

Dat is indd heel dubbel, via het asiel kost het altijd wat maar zie ook genoeg katten op MP voorbij komen die gratis wegmogen ook al zijn ze al geholpen etc. Die mensen hebben indd het motto, je helpt mij al, dus waarom zou ik er nog iets voor vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:07

Die kosten heb je idd anders ook , maar dan in 1 keer :)

Afbeelding

Meneer zijn nieuwe lievelingssprietjes , is hamstervoer dus oa grassen etc en meneer zit er constant in te happen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:11

Is ook veeeeel te lekker!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:13

Wij ontwormen die van ons vaak, en allebei vlooien kuur. Ze zijn gefocust op de cavia's......... :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:14

Wat is jullie ervaring trouwens met katten verhuizen?

Binnen ongeveer een jaar staat er een verhuis gepland en ik heb een beetje schrik wat er dan met de kat moet gebeuren. Zijn ze makkelijk te verpotten? Ik dacht altijd dat een kat veel moeite heeft met een nieuwe omgeving, vooral een buiten kat.

Acrol was een kat die aan kwam waaien op het nieuwe adres (waar ik nog niet woon, maar waar ik wel bijna elke dag ben omdat de paarden daar al staan). Dat was een echte plantrekker, dus die vond het niet erg om voor zichzelf te zorgen als ik er niet was. Des te gelukkiger was hij dan wanneer hij op schoot mocht zitten :)

Maar als ik niet nog een jaar wacht om een nieuwe kat te nemen, dan komt hij normaal eerst nog wonen op mijn huidig adres. We hebben daar een gigantische tuin, maar het loopt er vol met andere katten (zeker een stuk of 8). Helemaal binnen houden is op het huidig adres geen optie.

Denken jullie dat de kat uiteindelijk over een goed jaar mee verhuizen problemen zal opleveren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:21

Heb zelf weinig ervaring met het verhuizen van katten, wij hebben ze toen met zijn viertjes hier als laatste heen gehaald toen alles stond en gewoon los gelaten (huis was voor hun 3x zo groot) en na paar dagen vond alles het wel prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:37

Ik heb sleutel gekregen en buitenkat over gezet met haar krabpaal en haar bed , na wat verf werk en de meubels erin ook de 2de naar huis. Ondertussen kon buitenkat rustig buiten wennen , maar had ook een feliway in het stopcontact gedaan dat spul werkte relaxend. Bange kat eerste paar dagen in haar eigen kamer met haar meubels die naar haar roken , geen problemen gehad eigenlijk

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:47

Crines schreef:
Wat is jullie ervaring trouwens met katten verhuizen?

Binnen ongeveer een jaar staat er een verhuis gepland en ik heb een beetje schrik wat er dan met de kat moet gebeuren. Zijn ze makkelijk te verpotten? Ik dacht altijd dat een kat veel moeite heeft met een nieuwe omgeving, vooral een buiten kat.

Acrol was een kat die aan kwam waaien op het nieuwe adres (waar ik nog niet woon, maar waar ik wel bijna elke dag ben omdat de paarden daar al staan). Dat was een echte plantrekker, dus die vond het niet erg om voor zichzelf te zorgen als ik er niet was. Des te gelukkiger was hij dan wanneer hij op schoot mocht zitten :)

Maar als ik niet nog een jaar wacht om een nieuwe kat te nemen, dan komt hij normaal eerst nog wonen op mijn huidig adres. We hebben daar een gigantische tuin, maar het loopt er vol met andere katten (zeker een stuk of 8). Helemaal binnen houden is op het huidig adres geen optie.

Denken jullie dat de kat uiteindelijk over een goed jaar mee verhuizen problemen zal opleveren?

Verschild per kat... Ginger zal misschien wel even lichtelijk van slag zijn, maar Tonic zal het wss niks boeien, die lijkt geen probleem te hebben met verandering van omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:48

Sonmige katten zijn net als paardjes, got food? Oki. Everything is fine.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:50

Afbeelding
Afbeelding
Hun vrouwtje heeft het nogal druk maar Neko en Kedi wilden zich even laten zien hier.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:51

Heb zelf twee gigantische angsthazen, blij dat ik voorlopig geen verhuisplannen heb!
Balkon vinden ze ook heel spannend! :')

Roos, leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:52

Zijn zo leuk roos!

Hier pas over 5 jaat verhuisplannen, maar ach.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:55

Leuke foto's Roos!

Ik typ morgen even hoe wij de verhuizing aangepakt hebben!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 22:02

Verhuisplannen heb ik voorlopig niet. Na wat kasten in elkaar te hebben gezet de laatste dagen en wat geklust te hebben ben ik er de komende tijd wel klaar mee. :')

Afbeelding
Neko vond het wel mooi geworden allemaal.

Ik denk dat een verhuizing prima kan als je het goed aanpakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:05

Ik heb Tonic gewoon de woonkamer ingeflikkerd toen die bij mij voor het eerst kwam :') Heb ze het maar laten uitzoeken. Tonic heeft geen moment problemen met nieuwe omgeving gehad. Ginger was dag 1 heel bang tot in de avond, toen opeens sloeg ze om en was ze heel blij :') beetje wispelturige persoonlijkheid :') Maar denk dat dit anders is dan een echte complete verhuizing met inboedel. Ik denk, als ik dat ga doen, ik de katten als laatste verhuis en er voor zorg dat mijn nieuwe woning al voor het grootste gedeelte is uitgepakt en de kattenmeubels al goed en wel op zn plek staan. Dan katten mee en gewoon meteen loslaten. Ik zou wel kijken of je nog kattengrit/bak van het vorige huis mee kan nemen, dan hebben ze nog een bekende geur. Ik ben wel op zoek naar een huis, toevallig gisteren een uitnodiging gekregen, is een grote gezinswoning, maar.... het is in een boerengat :') Dus ik twijfel heel erg

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 22:18

Een boerengat is toch heerlijk! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:39

Boerengat leuk :j , ben dan wel benieuwd wat voor boerengat :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:16

Werkt dat Feliway echt naar jouw idee Rebecca?
Pukkie is nog steeds zo bang en verstopt zich het liefst onder mijn dekbed overdag, misschien toch maar eens zo'n ding proberen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:26

:j Fioon , ja hier werkte het perfect. Geen spanningen tussen de dames , Rambo zen (door mishandeling vroeger wat trauma's en schuw maar die was op dag 2 al de Rambo die ik kende in grote lijnen. De eerste keer naar mij toe zat ze dagen onder de bank ,ook veel relaxter en ze durfde meer. Laatste tijd al helemaal veel nieuwe hoogtepunten , maar dat is gewoon puur omdat ze happy is nu er meer ruimte is (voor ontwikkeling :P ) )

Nadeel is die dingen gaan snel stuk , 1 rookte en de ander rookt ook al . De 2de had ik nieuw van Feliway gehad , levensgevaarlijk dus

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:12

Kom als meelezer weer even wat vragen.
Zondag komt er een maatje (poes) voor Loes. Ik heb een Feliway verdamper gekocht. Hoe lang van te voren moet ik dat gebruiken? Dacht zelf eraan vanaf vrijdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:09

Pff die kitten die blijft naar andere bordjes toelopen, heb der met plantenspuit gestraft, tikjes gegeven.. Ergens anders neergezet, weet het niet meer hoor, hier iemand dé tip zodat ze bij der eigen bordje blijft? Tis alleen met brokjes, vleesjes of ed doet ze het niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:18

Snap werkelijk niet dat je dat beestje daar voor straft :n Maar goed, gewoon kitten met eten oppakken en in de badkamer/andere ruimte zetten en wachten tot ze klaar is. Zo moeilijk is dat toch niet?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:18

Waarom loopt ze naar de andere bordjes? Straffen werkt sowieso niet, snapt een kat niets van. Focus op wat je wel wilt dat ze doet, niet op wat je niet wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:47

Straffen werkte bij de rest perfect. Dus zodoende mijn logica. Snappen ze donders goed hoor.

In andere ruimte zetten werkt ook niet, gaat ze net zo lang aan de deur zitten en mauwen tot ze eruit mag, niks eten.

Ik heb geen idee waarom ze naar de andere bordjes loopt, hier ligt volwassen voer op, en zij krijgt kitten, maar een van onze andere katten wil niks anders meer dan kitten dus die zetten we er dan naast, en zelfs dit bordje is dan lekkerder. Precies zelfde voer.. Allemaal kitten doet ze het ook (moest het toch proberen).. Blijkbaar zijn brokjes niet interessant genoeg.