Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:09

s1993 schreef:
Ik wist niet dat de dry-up ook met pootjes verkrijgbaar was! Ik kende de groomcoat wel, maar vind daar de kleuren zo lelijk van O:) Obi heeft de badjas van Kramer om eens te proberen, alleen heeft Jabba de rits en gesp kapot gekauwd (hij hing over de verwarming te drogen en toen kreeg het kleine monster hem te pakken). Jabba vindt het doodeng als ik de badjas optil, dan komt hij niet meer in de buurt :(:) Terwijl hij het juist vaak koud heeft als hij een beetje nat is, Obi heeft het nooit koud maar is gewoon een vieze stinkerd. Wil dus eigenlijk voor allebei wel nog een goeie badjas.

de zipfit is er ondertussen wel in leuke kleurtjes te krijgen vind ik dus misschien zit er dan idd daar iets tussen. Ik vind zelf de nieuwere BRICK kleur bv waanzinnig. We hebben zelf de donkergroene nu maar vind de andere kleuren die ze hebben ook erg mooi. Kan me voorstellen dat sommige honden het even spannend vinden als ze het niet gewend zijn zoiets te dragen. Is Jabba voer gemotiveerd? Anders zou ik icm lik matjes e.d. eens ermee oefenen bv. Als ze het eenmaal een paar x aan hebben gehad dan zijn ze snel gewend.

De kwaliteit is ook gewoon zo goed dat het een hondenleven lang meegaat wat KimD idd al mooi kan laten zien met hoelang zij sommige jassen al heeft dus qua investering heb je het er zo uitgehaald.

Jammer genoeg zijn ze alleen nooit met Veel korting te vinden maar bv Jachthondenwinkel heeft jaarlijks kortingen van sws wel €10 bv. Ik heb laatst dr WarmUp cape met korting gekocht dus dat scheelde wel iets. Arya zit met haar 2Xl maat altijd wel in een flinke prijs range want een grotere maat is duurder, maar ik heb als normale honden eigenaar dat er wel voor over, want je weet wat je ervoor terugkrijgt qua kwaliteit.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:39

Vallen die van Kramer een beetje op maat? Ik heb wat simpele badjasjes die prima functioneren maar eentje met pootjes wil ik wel eens proberen.

Esplendido

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:53

Ik lees graag met jullie mee over jassen voor langharige honden. Wij hebben zeven kortharige honden, maar waarschijnlijk komt er over een poosje een langharige hond nog meer gezelligheid in huis brengen. Onze kortharen denken dat ze allergisch zijn voor regen en nattigheid dus die komen meestal behoorlijk schoon thuis na een wandeling in een nat bos. Maar bij een langharige hond is dat natuurlijk heel anders want daar blijft alles lekker in hangen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:55

*kruipt onder steen vandaan*

Evi heeft van Kramer een badjas maat M (ruglengte 45), die valt voor haar goed. Dat klopt ook wel met wat ik meet op haar rug.
Die van kramer is voor ons een reserve/extra voor vakantie in Schotland haha.

Wij hebben als "hoofd"badjas een chillcoat. Die heeft ze in maat XS volgens mij, ruglengte tussen 39-44cm. Die vind ik qua stof wel echt een stuk fijner, maar ook andere prijs uiteraard.

Evi heeft wel zonder pootjes overigens _O-

Dit is de Chillcoat van Dierenoppas Amersfoort
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:59

Esplendido schreef:
Ik lees graag met jullie mee over jassen voor langharige honden. Wij hebben zeven kortharige honden, maar waarschijnlijk komt er over een poosje een langharige hond nog meer gezelligheid in huis brengen. Onze kortharen denken dat ze allergisch zijn voor regen en nattigheid dus die komen meestal behoorlijk schoon thuis na een wandeling in een nat bos. Maar bij een langharige hond is dat natuurlijk heel anders want daar blijft alles lekker in hangen.

In principe zou ik dan sws bij een ongevoerd iets blijven. Wij hebben voor regen de Fjord van NonStop, ongevoerde regenjas . Deze is qua design ook gemaakt voor de actieve hond dus hij zit ook niet in de weg op verkeerde plekken tijdens bewegen- wat hem ideaal maakt om met activiteiten en wandelingen aan te houden (veel merken en jassen zijn hierin niet ideaal gemaakt namelijk dus wel iets om op te letten). Het is Lichtgewicht en makkelijk tussendoor weer op te bergen en qua waterafstotend zijn, kan hij echt heel veel hebben.

Als ze jong zijn en snel groeien kun je ze misschien tweedehands vinden of een tijdelijk goedkoper alternatief, afhankelijk van of je het het geld waard vind tijdens de groei. Als ze ergens uit groeien kun je dit soort merken wel goed doorverkopen weer bv.

Wij hebben bv ook een tijdje deze gebruikt voor de kortere wandelingen in de wijk:
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/ZNhi

Maar die zou ik niet met actieve wandelingen gebruiken, daar vind ik hem van voor niet fijn genoeg voor zitten en betwijfel ook of hij langdurig regen kan handelen. Voor zo de korte stukken en jongere honden in groei e.d. die vaak toch geen uren wandelen nog, is hij voor dit geld echt prima.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:35

Ik heb er één met pootjes van Kramer besteld, ze zijn nu ook met 10% korting.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:50

Haha ik heb een heel gesprek opgestart zie ik :)). Inmiddels hebben wij bij jachthondenwinkel de Bordeaux en de groene besteld, ben heel benieuwd hoe ze gaan bevallen! Vast goed zoals ik het hier lees.

Ze zijn al verzonden dus hopelijk ondanks de kerstdagen snel binnen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:21

Evi wenst jullie een fijne kerst!!

Afbeelding

Ze is vandaag jarig & alweer 2 geworden, de tijd vliegt :+:

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:26

Is die zipfit er ook voor mensen zodat je matchy matchy kunt zijn met je hond? Ik vraag dat voor een vriend uiteraard :Y)

Ohhh, wat een leuke foto van Evie! Wij slaan kerst waarschijnlijk over dit jaar, maar voor iedereen hele fijne dagen! <|- <|-

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:28

Fijne kerstdagen iedereen!
Wat ontzettend schattig is Evi met haar kersttrui <3 gefeliciteerd met haar verjaardag! De tijd vliegt!!

Wij zitten 2.5 week in Noorwegen, kerstgroetjes van onze sneeuw Snorrie <|-
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:04

Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal!
En ja, Beer doet altijd iets vreemds als hij moet poseren. Heb zoveel foto's waar in hij of kijkt alsof hij de zieligste hond ter wereld is, of waar je zijn tanden ziet :D . Hij staat er echt altijd hetzelfde op!

Wij zijn de laatste weken een paar keer gaan snowshoe-en, en dat vonden de honden helemaal fantastisch! Vooral bij Layla komt dan echt haar "Artic" side boven. Beer vindt het ook helemaal fantastisch, al is het bij hem iets meer opletten met de sneeuw. Hij krijgt van die sneeuwballen aan zijn poten en tussen zijn tenen :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een paar weken geleden was Layla 2 jaar bij ons. Het sjaaltje past niet meer om haar nek (wel om die van Beer en ook om die van mijn man, maar zij heeft zo'n dikke nek!).
Elke dag is echt een avontuur (en soms ook echt wel een uitdaging) met haar, maar we zouden haar voor geen goud willen missen!

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:32

Fijne feestdagen!!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 22:59

Jullie allemaal ook hele fijne dagen!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 02:35

Fijne feestdagen gewenst!

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 09:36

Afbeelding

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:18

Fijne feestdagen allemaal! <3 <|-

Afbeelding

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:26

Ook van mij en Bowie! <3

Afbeelding

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 21:24

Beetje aan de late kant, maar hele fijne dagen allemaal!

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 21:27

Fijne dagen allemaal {:)

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 07:38

Ginger en ik (ook mama Fudge, maar die staat niet op de foto) hopen dat jullie tot nu toe een fijne kerst hebben gehad <3
Afbeelding

En dat jullie heerlijk gegeten hebben :')
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:28

Fijne dagen!

De dry-ups blijken inderdaad de goede maat *\o/*
Afbeelding

Ro moet nog wel even wennen, Maize heeft er niks om :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:45

Stille meelezer valt even binnen.
Iemand een idee waar ik leuke fleece vestjes kan vinden in leuke printjes. Mijn oudje heeft mijne geen ondervacht meer, dus als ze lang buiten is wil ik haar een vestje om doen. Nu vind je fleece dekentjes en manden in allerlei leuke printjes. En vroeg ik me af of je deze ook vind in jasjes. Rugmaat 50. Ik vind de leuke enkel in kleine maatjes :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:52

Qua leuke printjes zou ik eens naar Pomppa kijken. Daar zou je ook op Facebook nog in de verkoop groepen naar kunnen zoeken, alsook Vinted. En dit merk zit gewoon ontzettend mooi ook, wat belangrijk is wanneer ze ze aanhebben tijdens wandelingen/activiteiten. :j

En de badjassen staan ze goed Imandra!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:28

Zoe_97 schreef:
Stille meelezer valt even binnen.
Iemand een idee waar ik leuke fleece vestjes kan vinden in leuke printjes. Mijn oudje heeft mijne geen ondervacht meer, dus als ze lang buiten is wil ik haar een vestje om doen. Nu vind je fleece dekentjes en manden in allerlei leuke printjes. En vroeg ik me af of je deze ook vind in jasjes. Rugmaat 50. Ik vind de leuke enkel in kleine maatjes :+

Aangezien je geregeld in de UK komt, daar hebben ze het merk 'equafleece' voor ook functioneel buiten. Maar als je echt leuke fleece wilt moet je bij 'Barker and Browns' zijn. Ik wil (uiteraard!) de dino nog voor een aantal!

**\O/** **\O/**

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:40

Dankje voor de tips!
Die dinausaur ken ik!!! Daar even snuffelen. Zoiets zocht ik