Dremel heb ik maar ik heb een paar maanden terug per ongeluk in zijn leven geknipt en sindsdien mag ik niet zo graag meer aan zn nagels zitten

Poeh Ymor dat is heftig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:xDenies schreef:Wie z'n hond was er hier nou ook zo paniekerig in de auto?
Als je blaffen bedoelt
Skippy01 schreef:https://www.alle-tests.nl/quiz30/quiz/1 ... m37bNfivVI
Ok, wie weet er meer... Ik kwam op 91 van de 96. Gelukkig geen fouten in de groepen van mijn interesse gemaakt haha.
Let vooral NIET op alle spelfouten... Degene die deze quiz gemaakt heeft, moet haast wel een enorme dyslect zijn
(Ik had fout nummers 6, 13, 14, 44, 89)
Esplendido schreef:Skippy01 schreef:https://www.alle-tests.nl/quiz30/quiz/1 ... m37bNfivVI
Ok, wie weet er meer... Ik kwam op 91 van de 96. Gelukkig geen fouten in de groepen van mijn interesse gemaakt haha.
Let vooral NIET op alle spelfouten... Degene die deze quiz gemaakt heeft, moet haast wel een enorme dyslect zijn
93 van de 96 goed en dat terwijl ik nog moet leren voor mijn examen rassenkennis. Maar dan is het geen meerkeuze, de meerkeuze maakte het hier in de meeste gevallen wel eenvoudig.
Esplendido schreef:Skippy01 schreef:https://www.alle-tests.nl/quiz30/quiz/1 ... m37bNfivVI
93 van de 96 goed en dat terwijl ik nog moet leren voor mijn examen rassenkennis. Maar dan is het geen meerkeuze, de meerkeuze maakte het hier in de meeste gevallen wel eenvoudig.
xDenies schreef:Blaffen .. janken, zoietsIk stuur je wel even een PB.
Zojuist eerste cursus gehad. Positief afgesloten maar ging niet zo positiefWe zijn wel ontzettend goed begeleid en niemand die negatief deed. We hebben hier thuis een witte herder rondlopen waar een hele grote negatieve bubbel om heen hangt, en nu zit er in ons 'klasje' dus ook een witte herder met een negatief randje. Er waren een hoop honden dus het was voor iedereen spannend & ook meerdere blaffende honden. Uiteindelijk de rust terug kunnen vinden en op een afstand (iets meer dan 1,5meter
) ook gewoon de oefeningen mee kunnen doen. Dus, positief afgesloten en nu weer fijn handvaten om mee verder te werken.
Tsja het kan niet altijd perfect gaan natuurlijk.
Volgende week vakantie![]()
![]()
KimD schreef:Esplendido schreef:93 van de 96 goed en dat terwijl ik nog moet leren voor mijn examen rassenkennis. Maar dan is het geen meerkeuze, de meerkeuze maakte het hier in de meeste gevallen wel eenvoudig.
Rassenkennis is ook iets meer. Als ik me het goed herinner ruim 300 met een foutmarge van 15% ofzoiets?
Esplendido schreef:KimD schreef:
Rassenkennis is ook iets meer. Als ik me het goed herinner ruim 300 met een foutmarge van 15% ofzoiets?
Nee, bij VKK krijg je 50 foto’s en daarnaast terminologie. Maar het zijn wel flink wat rassen die je moet leren want je weet natuurlijk niet welke 50 je te zien krijgt.
KimD schreef:Terminologie vond ik zelf vrij makkelijk omdat op veel rassen in een bepaalde groep hetzelfde van toepassing is.
Ik merk wel dat naar mate de jaren vorderen de rassenkennis vele malen beter en makkelijker wordt.
In die testen vind ik het achteraf jammer dat vooral gegrepen wordt naar de bekende onbekende rassen. Mijn korthaar is er daar één van maar bijvoorbeeld ook de Bobtail.
Zelden dat er echt moeilijke rassen in voorkomen.
Skippy01 schreef:KimD schreef:Terminologie vond ik zelf vrij makkelijk omdat op veel rassen in een bepaalde groep hetzelfde van toepassing is.
Ik merk wel dat naar mate de jaren vorderen de rassenkennis vele malen beter en makkelijker wordt.
In die testen vind ik het achteraf jammer dat vooral gegrepen wordt naar de bekende onbekende rassen. Mijn korthaar is er daar één van maar bijvoorbeeld ook de Bobtail.
Zelden dat er echt moeilijke rassen in voorkomen.
Zouden ze dat niet expres doen? De kans dat je in Nederland te maken krijgt met een korthaar collie is nét groter dan met een shikoku natuurlijk. Ze zullen ervan uitgaan dat iedereen een labrador wel herkent. Of een duitse herder. Maar een parson russell of kortharige collie zie je veel minder. En sommige rassen zie je zó zelden dat kennis daarvan testen eigenlijk gewoon bijna zinloos is.
Dat lijkt mij de gedachtegang erachter?