Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:47

Thanks voor de informatie! Dan laat ik het frisbeeën maar even helemaal achterwege totdat het echt weer goed dicht is en dan doe ik ze aan met wandelen.

Dremel heb ik maar ik heb een paar maanden terug per ongeluk in zijn leven geknipt en sindsdien mag ik niet zo graag meer aan zn nagels zitten -O- Op de één of andere manier groeien die van hem heel snel en slijten ze totaal niet, die van Dundy zijn erg mooi kort. Had mezelf voorgenomen het maar even te laten en het rustig weer te trainen en dat ze dan maar even wat langer waren en dan gebeurt dit -O-

Poeh Ymor dat is heftig :(:)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:58

Hij is 11. Hij is inderdaad langzaam geworden, wil wel graag lopen maar raakt mij vaak uit het zicht. Dan gaat hij zoeken terwijl ik soms voor hem sta. Als hij echt in paniek raakt rent hij terug naar de auto en dan kan ik hem niet meer bereiken. Dus hij loopt nu veel aan de lijn. Hij heeft staar, slecht gehoor en ze verdenken hem van een soort epilepsie. Misschien heeft iemand hier er ervaring mee. Hij blijft aanspreekbaar, de achterhand begint onverklaarbaar te schudden. Hij gaat daar niet per definitie voor liggen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:59

@kaus dat is bij Toby ook zo. Die nagels zijn vreselijk. Groeien als een malle en hoeveel kilometers ik ook maak, ze slijten nauwelijks. Volgens mij beweegt Toby te lichtvoetig om veel te slijten, die loopt echt als een hertje :j :')

@ymor 11 pas, dan is al vanaf 8 echt aan het teruglopen. Dat is best vlot voor zo'n kleintje.
Wat Zazou had was gelinkt aan epilepsie, maar de uitwerking was natuurlijk anders ('agressie'), maar die kon je dan ook niet meer bereiken. Met rust laten en vooral niet aanraken en wel blijven praten dat ze je stem horen, was vaak nog het beste bij hem. Krijgt Joep er medicatie voor?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:39

Wie z'n hond was er hier nou ook zo paniekerig in de auto?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:40

De mijne. Maar moet zeggen dat het spontaan voorbij is gegaan :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:55

Kaus waar bloed de nagel?
Is ie deels afgebroken?anders zou ik hem er toch afknippen maar ik kan het niet goed zien op de foto.
Wat je eventueel ook kan gebruiken ipv een sokje is zo’n soort pleister bandage die ze bij de da gebruiken.
Dat kan je hem tegen zn poot aan tapen zeg maar en dat plakt niet aan haar.
Ik heb het in mn salon ook liggen voor je weet maar nooit.

Ymor lastig hoor als ze zo dement worden.
Blijft rot om erover na te moeten denken.

Pff hier is die pup die drachtig was wat ik vertelde bevallen van 10 pups waarvan 1 met een hazenlip en ze hebben heb niet eens na laten kijken door een dierenarts.
Aangezien de prijzen zo bizar de pan uit rijzen zie ik deze mensen de volgende loopsheid weer een per ongeluk expres nestje krijgen want dat is wel leuk verdienen zo.
Vind het gewoon ontzettend sneu voor dat beestje.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:57

@cinniz jeetje een hazenlip ja? Arme pup. Kan hij wel drinken dan? Of is dat gewoon 'we zien wel of hij het redt' bij die mensen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:20

xDenies schreef:

Als je blaffen bedoelt _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:53

Cinniz, zijn nagel is gisteren afgebroken en toen verwijderd door de DA. Het bloed bij het uiteinde dus echt waar de ader in de nagel zit, die nagel heeft helemaal geen onderkant meer.

Die pleister bandage had ik eentje van, die had ik er al opgeplakt (moest van de DA) maar is daar dus weg gegooid. Heb er stom genoeg niet meer op voorraad := Het schoentje komt morgen uiterlijk om 18.00u dus tot die tijd moet ie maar even aan de riem blijven.

Bah wat naar van die pups :n Zul je zien dat ze er lekker aan verdienen met 9 pups.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:56

CupCakes_ schreef:
xDenies schreef:

Als je blaffen bedoelt _O-

Blaffen .. janken, zoiets :P Ik stuur je wel even een PB.

Zojuist eerste cursus gehad. Positief afgesloten maar ging niet zo positief :') We zijn wel ontzettend goed begeleid en niemand die negatief deed. We hebben hier thuis een witte herder rondlopen waar een hele grote negatieve bubbel om heen hangt, en nu zit er in ons 'klasje' dus ook een witte herder met een negatief randje. Er waren een hoop honden dus het was voor iedereen spannend & ook meerdere blaffende honden. Uiteindelijk de rust terug kunnen vinden en op een afstand (iets meer dan 1,5meter :+ ) ook gewoon de oefeningen mee kunnen doen. Dus, positief afgesloten en nu weer fijn handvaten om mee verder te werken.
Tsja het kan niet altijd perfect gaan natuurlijk.
Volgende week vakantie *\o/* *\o/* *\o/*

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:23

Skippy01 schreef:
https://www.alle-tests.nl/quiz30/quiz/1 ... m37bNfivVI

Ok, wie weet er meer... Ik kwam op 91 van de 96. Gelukkig geen fouten in de groepen van mijn interesse gemaakt haha.
Let vooral NIET op alle spelfouten... Degene die deze quiz gemaakt heeft, moet haast wel een enorme dyslect zijn 8)7

(Ik had fout nummers 6, 13, 14, 44, 89)

93 van de 96 goed en dat terwijl ik nog moet leren voor mijn examen rassenkennis. Maar dan is het geen meerkeuze, de meerkeuze maakte het hier in de meeste gevallen wel eenvoudig.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:38

Esplendido schreef:
Skippy01 schreef:

Ok, wie weet er meer... Ik kwam op 91 van de 96. Gelukkig geen fouten in de groepen van mijn interesse gemaakt haha.
Let vooral NIET op alle spelfouten... Degene die deze quiz gemaakt heeft, moet haast wel een enorme dyslect zijn 8)7

93 van de 96 goed en dat terwijl ik nog moet leren voor mijn examen rassenkennis. Maar dan is het geen meerkeuze, de meerkeuze maakte het hier in de meeste gevallen wel eenvoudig.

Klopt hoor, hoewel van véél rassen je het vermoedelijk al weet voor je naar de mogelijke antwoorden kijkt. :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:07

Skippy tot nu toe zegt ze dat die pup gewoon drinkt maar ze zullen ongetwijfeld redeneren dat 9 ook genoeg is.
Ze zei tegen mij die poedersuiker dierenarts zei dat het er 3/4 zouden zijn.
Toen werd ik echt pissig en zei die poedersuiker dierenarts??jullie hebben die reu toch niet weggehouden!!
Echt zo schijnt ophouden.

Kaus ze hebben die bandage pleisters ook gewoon bij de drogist van hansaplast(zijn blauwe rollen)
Meer kan je denk ik niet doen als ik het zo hoor.
Hebben ze hem niet dichtgebrandt?
Nagels zijn zo klote want bij elke stoot begint het weer.
En ik heb er ook 3 waarvan de nagels lang zijn ook al knip ik ze bij wijze van elke week.
Heeft te maken met de stand van de pootjes dan kan je lopen wat je wilt maar als de nagels de grond niet raken slijten ze ook nauwelijks.
Kijk maar naar artrose hondjes die nagels groeien vaak helemaal scheef.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:26

Esplendido schreef:
Skippy01 schreef:

Rassenkennis is ook iets meer. Als ik me het goed herinner ruim 300 met een foutmarge van 15% ofzoiets?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 05:48

xDenies schreef:
Blaffen .. janken, zoiets :P Ik stuur je wel even een PB.

Zojuist eerste cursus gehad. Positief afgesloten maar ging niet zo positief :') We zijn wel ontzettend goed begeleid en niemand die negatief deed. We hebben hier thuis een witte herder rondlopen waar een hele grote negatieve bubbel om heen hangt, en nu zit er in ons 'klasje' dus ook een witte herder met een negatief randje. Er waren een hoop honden dus het was voor iedereen spannend & ook meerdere blaffende honden. Uiteindelijk de rust terug kunnen vinden en op een afstand (iets meer dan 1,5meter :+ ) ook gewoon de oefeningen mee kunnen doen. Dus, positief afgesloten en nu weer fijn handvaten om mee verder te werken.
Tsja het kan niet altijd perfect gaan natuurlijk.
Volgende week vakantie *\o/* *\o/* *\o/*

Goed bezig!!! En lekker bijna vakantie

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:03

KimD schreef:
Esplendido schreef:

Rassenkennis is ook iets meer. Als ik me het goed herinner ruim 300 met een foutmarge van 15% ofzoiets?

Nee, bij VKK krijg je 50 foto’s en daarnaast terminologie. Maar het zijn wel flink wat rassen die je moet leren want je weet natuurlijk niet welke 50 je te zien krijgt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:15

Kaus
Hopelijk gaan de schoentjes helpen, in ieder geval nu tijdens het heelproces.

Ymor
Dat is idd wel echt pijnlijk ja om je hond dement te zien worden :( Zo moeilijk lijkt het me om zelf die grens te moeten trekken met tot hier en niet verder. Het lijkt me heel lastig om objectief naar de situatie te kijken omdat er gewoon zoveel emoties/gevoelens mee gepaard gaan.

cinniz
O wat vreselijk zeg van dat nestje en die pup met de hazenlip. Ik wordt er echt misselijk van als ik eraan denk dat zo’n mensen idd over de rug van die pups geld verdienen. Vreselijk gewoon :(

Denies
Dat is zo fijn, dat je het positief kunt afsluiten! Het kan idd niet altijd perfect gaan nee en dat is dan ook zeker niet altijd even leuk om dat te verwerken dan. Ik probeer wandelingen/trainingen ook altijd positief af te sluiten en dat helpt al mee aan je ‘mindset’ ook weer voor de keer erna. Maar zo te lezen ging het toch nog wel goed hoor! Soms heb je van die dagen dat een aantal honden, veel honden of alleen jouw hond, wat prikkelbaarder zijn en dat afreageren. Wij hebben ook eens een les gehad waarin zo ongeveer iedere deelnemer constant tegen dingen aanliepen met de honden. De honden waren allemaal afgeleid en prikkelaar en dat was frustrerend weer voor de eigenaren en dat sterkt elkaar dan lekker aan haha. Maar als je de rust weer terug kunt vinden en positief kunt afsluiten is dat fijn! Daar leer je toch uiteindelijk wel veel van, als je die minder goede momenten hebt, want dan weet je op een gegeven moment sneller hoe je het beste op jouw hond kunt reageren in zo’n situaties.

---

Ik kreeg nog bericht van m'n instructrice dat ze me het certificaat zou opsturen van de Gehoorzaamheids cursus. Ondanks dat we niet alle lessen meegelopen hebben, vond ze dat we 'm wel verdiend hadden want in basis kon Arya het gros van wat gevraagd zou worden op examen ook echt wel goed uitvoeren (kan ze nog steeds, alleen is ze momenteel gewoon gewoon meer prikkelgevoelig en in die 'bananen in de oren' fase. Maar als die focus er is, gaat ze echt lekker. Ik moet zeggen dat me dat wel even een positieve boost en een gevoel van voldoening geeft; want we heben immers toch een hoop van wat we geleerd hebben tot nu toe aan die cursus te danken. Ik hoop in September te kunnen starten met de volgende gehoorzaamheidscursus. Dan kunnen we nu in de zomer nog even focussen op stapje voor stapje weer terug

Wat wachtlijsten betreft en nieuwe pups;

Ik vind het niet erg om ergens op een wachtlijst te komen staan, maar ik ben blij dat het bij ons sneller is verlopen gelukkig want na het verlies van Rex was de leegte die achterbleef wel heel erg groot (helpt dan niet als je heel veel thuis bent en niet werkt haha). Maar we hadden de intentie om op de wachtlijst gezet te gaan worden, alleen is dat voor ons gewoon allemaal anders verlopen. Hadden we moeten wachten hadden we dat dus met alle liefde gedaan, maar ik kan niet zeggen dat ik niet blij ben dat het anders is gelopen voor ons en het sneller is gegaan. Het is voor mij niet zo dat ik perse 1 bepaalde combinatie wil. Er zijn gelukkig meerdere ouderdieren binnen het ras waar ik een eventueel 2e hond van wil welke ik interessant vind, alsook fokkers dus dat helpt dan wel mee (als je niet kijkt naar hoe het nu is dankzij Corona).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:30

Esplendido schreef:
KimD schreef:

Nee, bij VKK krijg je 50 foto’s en daarnaast terminologie. Maar het zijn wel flink wat rassen die je moet leren want je weet natuurlijk niet welke 50 je te zien krijgt.

Terminologie vond ik zelf vrij makkelijk omdat op veel rassen in een bepaalde groep hetzelfde van toepassing is.

Ik merk wel dat naar mate de jaren vorderen de rassenkennis vele malen beter en makkelijker wordt.

In die testen vind ik het achteraf jammer dat vooral gegrepen wordt naar de bekende onbekende rassen. Mijn korthaar is er daar één van maar bijvoorbeeld ook de Bobtail.

Zelden dat er echt moeilijke rassen in voorkomen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:32

:wave:

Hoera Cursebreaker, gefeliciteerd met jullie certificaat! *\o/*

Denies, balen dat de training niet zo super ging, maar fijn dat je het nog goed hebt kunnen afsluiten. Is dit een vervolg op de training waarvoor je vorige week examen moest doen?

Oh Cinniz, wat vreselijk sneu van die pupjes. Onvoorstelbaar dat er nog altijd mensen zijn die dat laten gebeuren.

Ymor, moeilijk hè, die fase dat ze ouder worden. Het is vaak ook zo'n glijdende schaal: eerst zeg je 'als x of y niet meer kan, dan is het genoeg geweest', maar als dat moment dan daar is, is het zó moeilijk om het besluit ook echt te nemen. Hier ook een oudje van (bijna) 11 die nu toch ook echt wel minder begint te worden. Lastig hoor...

Als onze oude hond overlijdt, willen wij er wel weer een hond bij. Pomme is geen hond die je alleen kunt houden (het is natuurlijk een echte meutehond) en bovendien vind ik het ook wel heel gezellig, twee van die snotapen. Van mij hoeft dat niet per se een pup te zijn en mag het ook volwassen hond zijn, mijn vriend heeft liever wel een pup. Als het weer een GBGV wordt, hebben we al wel een fokker in gedachten. Maar eerst maar eens afwachten hoe lang Zaya nog meegaat ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:54

KimD schreef:
Terminologie vond ik zelf vrij makkelijk omdat op veel rassen in een bepaalde groep hetzelfde van toepassing is.

Ik merk wel dat naar mate de jaren vorderen de rassenkennis vele malen beter en makkelijker wordt.

In die testen vind ik het achteraf jammer dat vooral gegrepen wordt naar de bekende onbekende rassen. Mijn korthaar is er daar één van maar bijvoorbeeld ook de Bobtail.

Zouden ze dat niet expres doen? De kans dat je in Nederland te maken krijgt met een korthaar collie is nét groter dan met een shikoku natuurlijk. Ze zullen ervan uitgaan dat iedereen een labrador wel herkent. Of een duitse herder. Maar een parson russell of kortharige collie zie je veel minder. En sommige rassen zie je zó zelden dat kennis daarvan testen eigenlijk gewoon bijna zinloos is.
Dat lijkt mij de gedachtegang erachter?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:09

Wat fijn cursebreaker!!! Dat geeft echt even een positieve boost. Precies wat je nu kunt gebruiken in deze fase.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:22

Cinniz, nee dichtbranden was niet nodig. Bleek dat hij zelf al het volledige bloedvat door had gescheurd dus de DA hoefde alleen de nagel zelf er nog af te trekken (had ik waarschijnlijk dus zelf ook gekund maar nooit gedurfd). Het was op dat moment dus al volledig dicht.

Moet zeggen dat het vandaag al beter gaat, hij moet straks wel even rennen maar dan tape ik er wel even een stuk wc papier omheen :') Schoentjes nog niet binnen.

Wat is het idee van zo'n rassentest? Ik zie het nut daar niet helemaal van in maar zal het vast wel hebben :')

Gefeliciteerd CB! Had je helemaal niet herkend met je nieuwe pf _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:26

@kaus rassentest als onderdeel van opleiding voor trainers en kynologen bedoel je? Omdat het als trainer wel handig is te weten waarom een bepaald ras op een bepaalde manier reageert, of juist niet. Dat een herder misschien een andere benadering nodig heeft dan een poedel en die weer een andere benadering eist dan een cairn terrier. En dat bepaald ingefokt gedrag nou eenmaal diepgeworteld is en weliswaar gestuurd kan worden, maar niet altijd volledig uitgedoofd kan worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:28

Skippy01 schreef:
KimD schreef:

Zouden ze dat niet expres doen? De kans dat je in Nederland te maken krijgt met een korthaar collie is nét groter dan met een shikoku natuurlijk. Ze zullen ervan uitgaan dat iedereen een labrador wel herkent. Of een duitse herder. Maar een parson russell of kortharige collie zie je veel minder. En sommige rassen zie je zó zelden dat kennis daarvan testen eigenlijk gewoon bijna zinloos is.
Dat lijkt mij de gedachtegang erachter?

Absoluut niet mee eens.

Rassenkennis is rassenkennis. Zeker nu importeren steeds aantrekkelijker wordt. De Shiba inu & Malamute zijn ook bekende onbekenden, toch is dat momenteel een mode ras.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:31

@Kim niet eens met mijn uitleg waarom ze dat mogelijk zo doen? Of niet met die gedachtegang eens ALS dat de reden is waarom ze het doen?
Er wordt inderdaad steeds meer geimporteerd. De tijd dat iedereen een labrador, boerenfox, jack russel of duitse herder had, is gewoon vér achter ons, dat klopt :)