Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 11:32

grappig zo'n doolhof en fijne oplossing met die lijn zo.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:23

Leuk hoe skip zo loopt hoor!!

Hier net al een ochtendwandeling gemaakt met mijn roedeltje. Ik ben zo blij dat mijn jongens goed overeen komen (ik ben rocky langzaam in mijn roedel aan het introduceren. Hij woont nog niet bij mij full time, maar is in de toekomst wel de bedoeling).
Van links naar rechts: Rocky, Aelynn, Daeva en Kenai.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 12:26

Lekker gewandeld dus. Blije hondjes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 19:12

Gisteren weer geoefend met Djessey en even een slachtoffer gepakt om een foto te maken en hier ben ik toch al heel tevreden mee!
Ergens een beetje onzin zo’n foto aangezien je staffies van voren showt. Maar t is natuurlijk wel de bedoeling dat ze netjes staan en dat vind ik beter te beoordelen op deze manier voor mezelf zodat ik goed kan zien hoe ze goed staat

Afbeelding

Misschien dat ik binnenkort er wel eentje van voren laat maken :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:34

Van voren kun je toch nooit de bouw goed zien?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 19:41

Van schreef:
Van voren kun je toch nooit de bouw goed zien?

Ik heb heel eerlijk gezegd ook geen idee waarom een sbt van voren geshowd word hoor. Veel keurmeesters bekijken ze uiteraard wel van de zijkant en uiteraard lopend en dan betasten maar t is volgens mij ook t enige ras wat je met zn neus naar de keurmeester opstelt.
Maar waarom. Al sla je me dood... (liever niet :D )

Je ziet ze op de meeste dekaankondigingen en pedigree sites ook nagenoeg nooit van de zijkant.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:03

Belange na niet het enige ras :p ik vind het er ook laar gek uitzien. Maar een Engelse bulldog bv wordt ook zo geshowd. Of een beauceron (maar daarbij hoort de handler dan nog eens volledig achter de hond te staan, wat bij de meeste rassen ervoor is)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:04

vind het maar raar hoor, alsof alleen de voorkant belangrijk is _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:08

Het is eigenlijk enkel bij het in groep opstellen. Bij de individuele keuring bekijkt de keurder uiteraard de volledige hond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 20:22

Zoe_97 schreef:
Belange na niet het enige ras :p ik vind het er ook laar gek uitzien. Maar een Engelse bulldog bv wordt ook zo geshowd. Of een beauceron (maar daarbij hoort de handler dan nog eens volledig achter de hond te staan, wat bij de meeste rassen ervoor is)

Nou laat ik t dan zo zeggen dat t er niet heel veel zijn en dat t niet de ''meest voorkomende'' of ''reguliere'' manier is. De amstaff word bijv ook niet zo geshowd.
Wat t ook maar weer bewijst omdat de meeste niet weten dat ze anders geshowd worden. Net zoals dat Van het vreemd vind en die is nou ook niet perse onbekend in de honden :o :')

Zoe_97 schreef:
Het is eigenlijk enkel bij het in groep opstellen. Bij de individuele keuring bekijkt de keurder uiteraard de volledige hond.

Maar ook daar zet je ze wel met hun snuit naar de keurmeester. Wat ik weer stom vind, want dan heb je als keurmeester geen goed zicht over de hond, vind ik, en staan ze steeds weer op tijdens dat de formulieren ingevuld worden om toch nog even te kijken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 08:23

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:51

Candalisa zo te zien een heerlijke plek die zand put ! En wat wordt Mila al groot
Kiwiwitje mooie foto’s hoor ! Ik vind ze goed gelukt
Super spannend zeg Van :D
XxdiandraxX prachtige 3 tal
Mvdende waaw super leuk een doolhof
Zoe mooie roedel zeg <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:14

Leuke groep Zoë!!

Mooie foto van djessey *\o/* zetten jullie de honden zelf neer? Of doen ze dat uit zichzelf, zoiets heet freestack??

Pff even ego hoor, zonet waren we in de jumper en Guinness was mee. Als hij mee kan vind ik het niet nodig hem thuis te laten. Tot twee keer toe gemarkeerd in de winkel. We hadden hem buiten al laten plassen dus dat was het echt niet. Netjes naar personeel gelopen en alles opgeruimd maar het voelt wel dom.. ik hoop dat dit gedrag snel weer voorbij is :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:20

Oeps dat is vervelend :=

Wij waren laatst ook in een winkel en ik draai me 5 seconden om van Dexter en opeens ligt er een hele grote plas >;) Ik kon me écht niet voorstellen dat hij het was, hij markeert sowieso nooit en ik had ook niks gezien of gehoord. Netjes opgeruimd natuurlijk. Maar toen kwam de aap uit de mouw. Want we liepen verder in de winkel en daar zag ik nog twee flinke plassen op plekken waar wij niet waren geweest. Het was dus gelukkig niet Dexter *\o/* Maar ze waren wel blij dat ik het had opgeruimd :Y)

Kiwi, ik vind djessey echt prachtig <3 Kan nog steeds niet wachten tot ze +-2 is _O-

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:36

Ugh, AJ markeert sowieso veel als hij de kans krijgt. Op wandeling doet hij het niet, want dat heb ik hem afgeleerd. In dierenwinkels moet ik altijd goed opletten :=

Djessy is zo'n knappie! Echt een leuke combi heb je gefokt :j.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 16:57

Nynkster schreef:
Leuke groep Zoë!!

Mooie foto van djessey *\o/* zetten jullie de honden zelf neer? Of doen ze dat uit zichzelf, zoiets heet freestack??

Pff even ego hoor, zonet waren we in de jumper en Guinness was mee. Als hij mee kan vind ik het niet nodig hem thuis te laten. Tot twee keer toe gemarkeerd in de winkel. We hadden hem buiten al laten plassen dus dat was het echt niet. Netjes naar personeel gelopen en alles opgeruimd maar het voelt wel dom.. ik hoop dat dit gedrag snel weer voorbij is :=

Deels zelf en deels door hoe je haar zelf neer zet. Sommige gaan uit zichzelf al goed staan (een vriendin heeft t geluk er zo eentje te hebben :P ) Djessey staat ook wel redelijk vanuit zichzelf gelukkig!

Is best normaal hoor dat markeren, dat doen er heel veel!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:29

Nou dat markeren kan normaal zijn voor een reu maar hoeven ze hier echt niet te proberen. Kenai heeft het nooit gedaan (die ging met zijn drie jaar nog 9 van de 10 keer zittend plassen) maar meeko deed het ook toen hij jonger was, dat word hier toch echt heel streng gecorrigeerd.

Prim is ook een hondje die vanuit zichzelf al heel makkelijk goed staat, elin wil een beetje inzakken dus die moet ik echt een beetje wakker schudden. Maar elin is dan weer een uitzonderlijk goede beweger en dat heeft prim weer wat minder. Over drie weken met elin naar rotterdam, ben benieuwd hoe ze het gaat doen en hoe druk het er gaat zijn.

Raad heeft half juli besloten dat per 1 augustus gecoupeerde honden niet meer welkom zijn op show/wedstrijd en in mijn ras word nog heel veel gecoupeerd..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 17:46

Nee ze mogen het hier ook niet. Maar het is wel vrij normaal gedrag.
Ohhhh Ben je er op zondag Diandra? :P Ik vind het wel begrijpelijk. Couperen ben ik niet voor maar voor honden tot ''nu'' vind ik wel dat ze het toe zouden moeten staan. Dus geboren voor ***

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:48

Voor zover ik weet gaat een rechte hond ook wel recht staan. Maar dan zijn er natuurlijk wel manieren om dat mooier en beter te maken. Zeker met langharige honden kan je ze flink beïnvloeden met een goede knipbeurt (positief en negatief) maar en goede keurmeester voelt dat natuurlijk wel.

Ik heb hier en foto van Dexter die dus uit zichzelf vrij recht gaat staan. Nu betekent het niet dat je hond scheef is als die eens niet recht staat. Maar een rechtgericht paard staat ook makkelijker vierkant dan een kromme.

Afbeelding

Ik vind markeren tot op zekere hoogte oké. Als ze loslopen in het bos prima. Maar dan doen die van mij hoogstens de poot omhoog voor een lange plas tegen een boom. Ze hebben geen behoefte het hele bos onder te plassen. Maar plassen mag niet aan de lijn (behalve de eerste plas buiten) en ik ga al helemaal niet stilstaan om ze te laten markeren. Dat doet mijn uitlaathond veel. Echt een hekel aan :Y)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:57

kiwiwitje schreef:
Ohhhh Ben je er op zondag Diandra? :P Ik vind het wel begrijpelijk. Couperen ben ik niet voor maar voor honden tot ''nu'' vind ik wel dat ze het toe zouden moeten staan. Dus geboren voor ***

Nee ik ben er zaterdag.

Wat ik begreep is dat de raad verwijst naar een nederlandse wet en dat daarin ook zou staan dat de handel in gecoupeerde honden verboden is. Dat is voor de aus echt een enorm probleem, "nieuw" bloed uit het buitenland halen is dan stuk lastiger omdat in heel veel landen gecoupeerd word en we hebben dat nieuwe bloed juist zo hard nodig..

En een overgangsregeling was idd ook fijn geweest. Ken een aantal fokkers die nog jonge gecoupeerde honden hebben die ze nu niet meer kunnen showen of wedstrijden mee kunnen doen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:15

Roek pist ook het hele bos onder maar gelukkig nog nooit binnen :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 18:21

Van schreef:
Roek pist ook het hele bos onder maar gelukkig nog nooit binnen :Y)

Haha ja hetzelfde met Boellie. Hij heeft wel een keer in een ''dierenwinkel'' gepiest. Maar daar lag dus tapijt en volgens die medewerker deden ze dat daar allemaal. En dat snap ik wel weer. Want er werd even een doekje overheen gehaald en meer niet. Dus dat blijf je ruiken.. Of in ieder geval de hond :')

Jammer dat je er niet bent op Zondag. Dan ben ik er met Djessey.
Maar nu is nieuw bloed dus alleen mogelijk door te dekken met buitenlandse gecoupeerde honden? Ipv een gecoupeerde aan te schaffen bedoel je?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:30

Als ze zo schoonmaken zou Roek er wrs ook wel overheen gaan ja :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:50

XxDiandraxX schreef:
Over drie weken met elin naar rotterdam, ben benieuwd hoe ze het gaat doen en hoe druk het er gaat zijn.

Raad heeft half juli besloten dat per 1 augustus gecoupeerde honden niet meer welkom zijn op show/wedstrijd en in mijn ras word nog heel veel gecoupeerd..

Ik ga mee met zoë heel het weekend naar rotterdam :D Wel zonder Naya.
Hier in België is dit al veel langer. Ze zijn zelf aan het denken dat je verplicht röntgen moet laten nemen om aan te tonen dat ze niet gecoupeerd zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 19:04

Leuk Lara! Dan zie ik je vanzelf vast wel :P