Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 09:12

Als je harvey leuk vind gewoon doen! Je komt toch wel dezelfde namen ergens anders tegen. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:52

kiwiwitje schreef:
Als je harvey leuk vind gewoon doen! Je komt toch wel dezelfde namen ergens anders tegen. :)

Vrij snel zelfs, aangezien wij ook een Harvey (Specter) hebben. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 09:55

Die kop zo uit die bench _O-

Ja je gaat toch namen vaker zien. Bedoel ik heb hier een Kat die Dexter heet, de hond van Kaus heet ook Dexter. Boellie hadden we eigenlijk ''Bullet'' genoemd. Maarja boellie roept makkelijker. En Chicka.. daar zijn er ook heeel veeel van.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:58

Ik vind AJ echt een leuke hond !

Kim: is jouw harvey een aussie? Dacht dat je er een had maar weet niet meer welke :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:12

Nee, wij hebben borders, een sheltie en die kale.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:59

Ik had mij hier al een keer eerder gemeld. Inmiddels is Soof er bijna een week en ze doet het best goed!

De nachten gaan prima. Afgelopen nacht sliep ze van 21.00-5.00. Plasje laten doen en toen sliep ze weer door tot 6.30. Van 20.00 tot 21.00 had ze ook al zoet liggen slapen. We willen haar eigenlijk van onze slaapkamer af maar weten niet wanneer we daarmee moeten starten. Ze vraagt in de nacht niet naar ons.

Overdag slaapt ze in de ren. Als ik haar daar niet in zet dan vindt ze alles te leuk en slaapt ze telkens maar korte slaapjes van 15 min. Ze jankt sinds twee dagen in de ren. Valt daarna wel in slaap maar ben zo bang dat ik iets ontwikkel van verlatingsangst bij haar. Zodra ze slaapt doe ik het deurtje open maar vanmorgen was ik dat vergeten. Ze begon enorm te janken en te blaffen. Heb gewacht totdat ze stil was en haar toen flink beloond en eruit gehaald.

Best lastig hoor!! Iedereen heeft zoveel tips en ideeën dat ik soms niet meer weet wat ik moet doen.

Dit is Soof
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kenzo op 20-09-18 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:00

Ahn ok! Oei ben echt mis dan. Dacht dat er ooit een groepsfoto was waar we moesten raden welk ras en dat daar een aussie tussen zat :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 11:03

Soof is heel knap Kenzo!
Als je haar uit de slaapkamer wil hebben kun je kijken of je de bench steeds een stuk verder de kamer uit kan zetten, dus eerst op de gang met de deur open en zo steeds een stukje verder weg naar de plek waar ze ''moet'' komen te slapen. Misschien iets om haar afleiding te geven in de ren en haar daar in doen nadat ze echt iets gedaan heeft (even wandelen, even trainen oid) zodat ze er in gaat als ze moe is?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:20

kiwiwitje schreef:
Soof is heel knap Kenzo!
Als je haar uit de slaapkamer wil hebben kun je kijken of je de bench steeds een stuk verder de kamer uit kan zetten, dus eerst op de gang met de deur open en zo steeds een stukje verder weg naar de plek waar ze ''moet'' komen te slapen. Misschien iets om haar afleiding te geven in de ren en haar daar in doen nadat ze echt iets gedaan heeft (even wandelen, even trainen oid) zodat ze er in gaat als ze moe is?

Ja ze is tegek! Ze hoort er al helemaal bij!

Wandelen en denkspelletjes doen we voor het slapen. Net hebben we een stukje bos aan de overkant gedaan. Andere hondjes ontmoet en daarna naar huis. Even rustig zijn en dan de ren in. Eerste wat ze doet is janken. Na 5 min valt ze wel in slaap maar na 30 min komt ze er alweer uit. We redden zo nooit de 18 uur slapen per dag.

Ren verplaatsen gaat wat lastig. Hij past niet op onze overloop

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 11:23

Oh das niet handig inderdaad. Wij hebben met de bench training ook alle voerbeurten in de bench gedaan. En altijd even met iets lekkers de bench in (wat zo op is en wat je dus in de gaten kan houden) Misschien dat dat helpt? iets van een pensstaafje bijvoorbeeld.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:26

Zo doen we dat ook al vanaf het begin. Ze wil er gewoon te graag bij zijn. Misschien moet dat janken even duren en stopt het dan vanzelf? Volgens onze hondencoach is dit niet de manier. Die vindt dat we 8 uur per dag op de grond naast de ren moeten zitten maar dat is voor ons gevoel te veel van het goede

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 11:30

Boellie is eigenlijk altijd stil geweest, behalve de eerste 2 weken in de nacht. Maar overdag even in de bench was eigenlijk nooit een probleem. De hele tijd naast de bench /ren zitten is ook geen optie.
Boellie ging eigenlijk nooit in de bench als wij er ook waren maar alleen als we weg waren en dan ging hij eigenlijk altijd gelijk slapen. Hebben ook echt aan de buren gevraagd om echt alles te laten weten qua geluid(heel gehorig.. ) En die vertelden altijd dat hij stil was.

Zou een kledingstuk van jullie met geur verschil maken?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:39

Hier een een kledingsstuk met onze geur gegeven. En soms van je hart een steen maken en laten piepen/blaffen. Naya heeft 1 dag heel de straat bij elkaar gekrijst. Daarna was het gedaan en ze blijft nu ook super alleen. Natuurlijk hebben we eerst geoefend met kleinere stukjes en dat was nooit een probleem. Vooral de 1ste dag dat ik terug echt aan het werk moest

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:40

Kledingstuk is idd een goed idee. Die ga ik direct bij haar leggen.

Ze mag er van mij best bij zijn de hele dag maar dan slaapt ze te weinig. Vandaar dat ik haar de rust gun in de ren maar dat vindt ze niet zo’n leuk idee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:59

Ik heb onze honden nooit laten janken, geen van allen.

Ik laat de pups altijd zelf in slaap vallen op een willekeurige plek in huis en leg ze al slapend in de ren of bench. als ze dan wakker worden in het een groot feest. Belonen, meteen naar buiten, plasje, weer een feest! Alleen 's nachts, dan leg ik ze direct weer in de ren of bench.

Voer kregen ze bij ons ook in de ren, om te leren dat daar feest is, maar ook om te leren dat ze zich alleen met hun eigen bak moeten bemoeien.

Het kledingstuk met geur doe ik niet, wel een nestknuffel de eerste paar dagen, daarna gooi ik dat dier snel weg. Meestal stinken die een uur in de wind. :+

Het uit de slaapkamer halen zou ik nu nog even mee wachten, en straks gewoon in een keer doen. Beneden laten, wat lekkers voor het slapen, en naar boven gaan. Maar dit werkt wel beter als ze 's nachts volledig zindelijk is en je 'niet meer nodig heeft'.

Vreemde redenatie van de hondencoach... Dat krijg je echt nergens zo geleerd. :Y) Heeft die wel een opleiding gedaan, of is dan een zelfbenoemde hondencoach?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:05

Boellie had een nestkleedje.. Dat gekke ding heeft ie op dag 1 ondergepiest en op dag 2 uit elkaar getrokken tot snippers.. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:08

kiwiwitje schreef:
Boellie had een nestkleedje.. Dat gekke ding heeft ie op dag 1 ondergepiest en op dag 2 uit elkaar getrokken tot snippers.. :')

Wij hadden van beide honden een knuffel, en ik ben normaal niet snel vies van hondenspeeltjes, maar dat ding was zó vreselijk smerig! Op gegeven moment rook ik het door de hele woonkamer, en heb ik ze weggesmeten. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:18

Dat is wel heel vies inderdaad. Boellie's kleedje rook je eigenlijk niet. Denk dat die vers uit de verpakking kwam....

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:39

KimD schreef:
Ik heb onze honden nooit laten janken, geen van allen.

Ik laat de pups altijd zelf in slaap vallen op een willekeurige plek in huis en leg ze al slapend in de ren of bench. als ze dan wakker worden in het een groot feest. Belonen, meteen naar buiten, plasje, weer een feest! Alleen 's nachts, dan leg ik ze direct weer in de ren of bench.

Voer kregen ze bij ons ook in de ren, om te leren dat daar feest is, maar ook om te leren dat ze zich alleen met hun eigen bak moeten bemoeien.

Het kledingstuk met geur doe ik niet, wel een nestknuffel de eerste paar dagen, daarna gooi ik dat dier snel weg. Meestal stinken die een uur in de wind. :+

Het uit de slaapkamer halen zou ik nu nog even mee wachten, en straks gewoon in een keer doen. Beneden laten, wat lekkers voor het slapen, en naar boven gaan. Maar dit werkt wel beter als ze 's nachts volledig zindelijk is en je 'niet meer nodig heeft'.

Vreemde redenatie van de hondencoach... Dat krijg je echt nergens zo geleerd. :Y) Heeft die wel een opleiding gedaan, of is dan een zelfbenoemde hondencoach?

Ze slaapt maar heel kort al ze zelf haar slaapplekje mag kiezen. Ieder geluid oid maakt haar weer vrolijk. Ik heb thuis nog een 2 jarige. Hij laat haar goed met rust als ze slaapt maar kletst natuurlijk wel. Dat zijn de geluiden van het huis en went ze al heel goed aan. Sommige geluiden doen haar niks meer maar als ik naar de toilet ga bijvoorbeeld, dan loopt ze mee. Daarom doe ik haar voor de rust in de ren. Ik loop pas weg zodra ze slaapt en zet het deurtje open. Zodra ze na iets minder dan een uur wakker wordt begroeten we haar blij en mag ze naar buiten voor een plasje.

Hondencoach is er eentje van de BAT methode. Zij en 8 anderen coaches in het land doen het volgens deze methode. Ze is bij ons in de buurt zeer bekend en iedereen is positief.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:57

Tsja, niet bij iedereen past het toch? Ik vind dat BAT ook niet echt iets.. net zoals de roedelmethode, dat vinden veel ook zo geweldig, maar ik krijg er de kriebels van.

Heb al lang geleden geleerd om gewoon mijn eigen ding te doen. Volgde vroeger ook braaf al die trainers totdat ik er erg moe van werd :') Maar ja als je niet zoveel ervaring hebt, is dat lastig natuurlijk.

Is gewoon onzin om er uren bij te zitten, moet het langzaam opbouwen.
Ik had er eentje die ging al loeien in de bench als ik alleen even naar de wc ging. Dat ging ook vanzelf over, nadat die er meer gewend aan raakte. Liet hem soms ook in de bench slapen, ook al was het niet echt nodig. Maar dan leerde die dat in ieder geval.

En over die namen, ik ken ook iemand die dezelfde naam heeft als mijn hond, daarom wilde ik hem niet zo noemen. Was ook sowieso niet echt een super bijzondere naam ofzo. Maar vond hem vanaf het begin een Olly, die van haar heet Ollie;) Maar Frans ras, dus Olivier, kort Olly. Heb zoveel andere namen bedacht die je niet zoveel hoort, maar hij was toch echt een Olly :+ Olivier is alleen voor als die stout is 8-)

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:12

Dat is absoluut waar Ianthe. Ik merk dat ik nu mijn eigen plan ga trekken. Ze is vrolijk, gezellig en doet het voor een pup van 9 weken gewoon al heel goed. Dit zal wel wennen. Ik moet het de tijd geven. Ze heeft net heerlijk bijna 1,5 uur liggen slapen in de ren met deurtje open.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:46

ik trek ook mijn eigen plannen, ik luister naar anderen ik overweeg wat ze vertellen en als het past dan schroom ik niet om iets te proberen :j gaat het echter totaal in tegen wat ik geloof dan respecteer ik hun mening maar doe ik toch mijn eigen ding of iets wat een ander aandraagd en wat past

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:55

Ik heb Roetsj wel laten janken, wat die had blijkbaar geleerd dat herrie maken voor aandacht zorgt en dat je dan wat krijgt of eruit mag. Nadat ik er toen gewoon naast ben gaan zitten op een stoel met mijn laptop, werd ze vanzelf stil en kon ik haar belonen. Na 3 x had ze door dat herrie schoppen niet het beoogde doel had en dat ze beter rustig kon gaan liggen slapen. Nog altijd plezier van, hoewel het niet mijn eerste keus was, was het voor haar wel de juiste keus.
Biothane halsband: Roetsj heeft er eentje om, bevalt prima. Helaas is alleen het telefoonnummer eraf gevallen (je ziet nog wel de contouren, maar de kleur is er helaas vanaf), terwijl haar naam er nog steeds op staat.
Ik las ook over het doodgeboren pupje, jammer hoor.
Roetsj had trouwens een nestknuffel en die heet ze nog steeds. Hij wordt soms in de bek genomen of me gespeeld, maar is verder nog helemaal heel. Het is zo'n Ikea kat.
En nog wat leuke foto's voorbij zien komen.
Hierbij een fotootje van Roetsj gister, helemaal moe, omdat ze een middagje bij iemand anders was geweest (ik was een dagje efteling)
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:06

Dexter had ook geleerd dat uit volle borst krijsen ervoor zorgt dat mama er weer aan komt. Die was dan namelijk aan het werk met de schapen en kwam er zo weer aangehuppeld als de pups krijsden. Wij hebben Dexter eigenlijk ook nooit laten krijsen omdat dat gewoon niet kon. Dus in slaap laten vallen en dan in de bench zetten. Als hij dan wakker werd, gewoon in de bench leggen en ervoor blijven zitten met deurtje open.

Nu kan hij vrij makkelijk in de bench maar hij miept wel als er leukere dingen aan de gang zijn :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 15:24

Knappe roetsj!

Hier ook eigen plan getrokken. Maar Boellie was ook erg makkelijk en ik had ook geen trainers oid in de buurt.
Boellie had ook geleerd dat krijsen uit de bench betekende. Maar behalve de nacht heeft ie dat nooit gedaan. En de bench op de kamer was ook gewoon de oplossing voor hem. En we vinden het wel prima dus dat blijft zo