Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Soof is heel knap Kenzo!
Als je haar uit de slaapkamer wil hebben kun je kijken of je de bench steeds een stuk verder de kamer uit kan zetten, dus eerst op de gang met de deur open en zo steeds een stukje verder weg naar de plek waar ze ''moet'' komen te slapen. Misschien iets om haar afleiding te geven in de ren en haar daar in doen nadat ze echt iets gedaan heeft (even wandelen, even trainen oid) zodat ze er in gaat als ze moe is?
kiwiwitje schreef:Boellie had een nestkleedje.. Dat gekke ding heeft ie op dag 1 ondergepiest en op dag 2 uit elkaar getrokken tot snippers..
KimD schreef:Ik heb onze honden nooit laten janken, geen van allen.
Ik laat de pups altijd zelf in slaap vallen op een willekeurige plek in huis en leg ze al slapend in de ren of bench. als ze dan wakker worden in het een groot feest. Belonen, meteen naar buiten, plasje, weer een feest! Alleen 's nachts, dan leg ik ze direct weer in de ren of bench.
Voer kregen ze bij ons ook in de ren, om te leren dat daar feest is, maar ook om te leren dat ze zich alleen met hun eigen bak moeten bemoeien.
Het kledingstuk met geur doe ik niet, wel een nestknuffel de eerste paar dagen, daarna gooi ik dat dier snel weg. Meestal stinken die een uur in de wind.![]()
Het uit de slaapkamer halen zou ik nu nog even mee wachten, en straks gewoon in een keer doen. Beneden laten, wat lekkers voor het slapen, en naar boven gaan. Maar dit werkt wel beter als ze 's nachts volledig zindelijk is en je 'niet meer nodig heeft'.
Vreemde redenatie van de hondencoach... Dat krijg je echt nergens zo geleerd.Heeft die wel een opleiding gedaan, of is dan een zelfbenoemde hondencoach?