Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:16

SimoneeM schreef:
Orijen is ook wel meteen een fikse uitschieter

Porta21 sensible is goed én betaalbaar. Alleen die bevat ook kip geloof ik.
Purizon heb je wel zonder kip. Ik wil uit principe geen purizon meer door hun gestuntel met DL-methionine en dat niet meer vermelden, maar het is wel een prima brok verder. Das meer mijn persoonlijke irritatie dus. Die is dus zeker het proberen waard :j

Ik wil geen purizon omdat Nishi daar van gaat kotsen. Zomaar opeens. Ging al die tijd goed en opeens kotsen. Sinds ze die niet meer krijgt gaat het goed en kotst ze niet meer (ja oké van d’r misselijkheid omdat ze zwanger is) maar niet meer van de brokken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:25

Damelza schreef:
Needje schreef:
Maar even serieus. Wat is duur?
Als je je dieren goed voeren te duur vind waarom heb je dan huisdieren? :o
Klinkt misschien niet aardig. Maar zo voelt dat voor mij wel.

Ik denk dat ik rond de 100 euro per maand zit aan voer voor m'n 2 katten.
Darf en Orijen brok.

oh wauw, alsof duur voer gelijk staat aan goed en gezond voer....

is hetzelfde als zeggen dat arme mensen niet goed voor hun dieren kunnen zorgen en rijke mensen wel... dat een kat die uit gouden bakjes eet het sowieso beter heeft dan een kat die bakjes van de action heeft.

een dure paardenstal is ook niet bij uitstek beter als ze er bijvoorbeeld amper buitenkomen....

Jij leest tussen de regels wat ik niet zeg.
Kwalitatief goed voer IS gewoon duurder als bv een Whiskas Daar kan je lang over banketstaaf en kort over banketstaaf. Het is gewoon zo. Grondstoffen voor dat voer zijn gewoon duurder. Punt.
Hoef je geen bakjes en gouden stallen bij te halen want dat heeft hier niets mee te maken.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:37

SimoneeM schreef:
Orijen is ook wel meteen een fikse uitschieter

Porta21 sensible is goed én betaalbaar. Alleen die bevat ook kip geloof ik.
Purizon heb je wel zonder kip. Ik wil uit principe geen purizon meer door hun gestuntel met DL-methionine en dat niet meer vermelden, maar het is wel een prima brok verder. Das meer mijn persoonlijke irritatie dus. Die is dus zeker het proberen waard :j

Porta 21 klopt ja, die is best interessant. Maar inderdaad weer met kip. :roll:
Er zijn sowieso merken waarvan alles af valt omdat in alle varianten kip zit. Bijv wild freedom. De brok was ik toch al niet van plan om te geven, dus dat is geen punt, maar het natvoer ziet er super uit en Mara vond het ook erg lekker. Maar daar zit dus overal kip in... -O-
In ben nou ook van Purizon af gestapt omdat die DLnogiets zo hoog gedoseerd is, heb er verder geen problemen mee ervaren, maar toch. Toby stinkt de laatste tijd wel enorm op de bak. :r Weet alleen niet of dat met die brokjes te maken heeft, maar was ook een reden om weer voor wat anders te kiezen.

Sodera schreef:
Ja ik heb alleen maar lig-fotos geloof ik :')
Zal straks eens kijken of ik wat in actie fotos van ze kan maken haha.. Ze zijn lekker buiten aan het spelen nu. Het is echt zo kneuterig, er loopt een grote rood-witte jeweetwel kater hier in de buurt en die heeft die 2 echt onder zn hoede genomen. Als ik ze buiten doe 's ochtends, zit ie op de schuur en roept ze dan. Dan wordt er even geneusd en gaan ze met zn 3en op pad :')

Ze zijn echt heel leuk, echt een beetje onze babies <3 En vreselijk verwend natuurlijk :')

Hahaha heel herkenbaar, hier ook voornamelijk slaap foto's. _O-
Ze zijn ook gewoon zo schattig als ze slapen. :')

En een rode bonus kat er bij, hoe gezellig. En super lief dat ze zulke vriendjes zijn. <3

Hier ook een zwartwitje, die een zwaaare dag had gisteren. :O

Afbeelding

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:35

Purizon gaat hier heel goed, Orijen vonden ze ook lekker maar Carnilove vonden ze niet te eten.. En gingen ze ook van aan de diarree.
Ze zijn hier qua natvoer t meest kieskeurig, de Feringa vinden ze niet zo lekker en de wat vettere soorten (kalf, rund, konijn) wordt ook niet zo gegeten. De Wild Freedom gaan t beste maar ik wil ook wat afwisseling dus soms hebben ze pech en krijgen ze geen brokjes tot t natvoer op is.

Ach wat een snoetje Lisette!

Ik heb een poging gedaan ze lopend op de foto te zetten haha.. ze waren op onderzoek uit. Roe heeft een heel leuk snoetje, die lijkt een beetje Oosters denk ik. Ook een hele lange staart.
Ze zijn ook best groot en af voor nog geen jaar, maar als ik ze vergelijk met de gecastreerde katers hier in de buurt zijn t nog steeds guppies. Hun hangkwabbetje is iig wel al ontwikkeld maar van boven zijn ze nog mooi gestroomlijnd.
Afbeelding
Roe

Afbeelding
Jazz

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:40

Needje schreef:
Jij leest tussen de regels wat ik niet zeg.
Kwalitatief goed voer IS gewoon duurder als bv een Whiskas Daar kan je lang over banketstaaf en kort over banketstaaf. Het is gewoon zo. Grondstoffen voor dat voer zijn gewoon duurder. Punt.
Hoef je geen bakjes en gouden stallen bij te halen want dat heeft hier niets mee te maken.

Maar tussen het duurste kattenvoer wat er op de markt is en whiskas zit nog genoeg wat ook prima kwalitatief voer is ;) en als je daarvoor kiest ben je niet meteen een slechte katteneigenaar.

Lisette0

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:46

Feringa vindt Mara ook niet lekker. Ik vond het zelf ook stinken. Toby vreet alles. :')

Ooow ik vind Roe zo leuk! <3
Ik vind ze voor hun leeftijd wel behoorlijk fors. Maar echt te dik lijken ze niet. :)
En een hangbuikje krijgt elke kat volgens mij wel, de een alleen wat eerder dan de ander.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:10

Ik volg dit topic al een tijdje en nu het over voer gaat wil ik toch ook een post plaatsen.

Over ruim twee weken komen onze halve Brits Korthaar kittens bij ons wonen. Op dit moment krijgen ze Royal Canin maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer op de markt is, omdat ik in het voerschema op internet tegen kwam dat Royal Canin niet aansluit op alle behoeftes. Ik ben eigenlijk op zoek naar een fijn tussenmerk (hoeft niet heel goedkoop maar Orijen vind ik echt te duur). Ik kwam merken voorbij zoals Purizon, Thrive, Applaws en Power of Nature. Het merk moet sowieso een kittenvariant hebben, maar voor de rest weet ik nog niet zo goed wat de fijnste keus is voor onze kittens. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!

De twee linkse kittens komen bij ons! De andere twee gaan naar mijn schoonouders.
Afbeelding

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:24

Zou gewoon even op sites als zooplus snuffelen, aanbod genoeg.

Die tweede van rechts, hebbuh! <3

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:30

Power of Nature is geschikt voor alle levensfasen en dus ook kittens :j.
Thrive vond ik ook prettig. Applaws is mij te laag in eiwit. Power of Nature viel hier alleen minder goed op de darmen (stinken dat ze deden op de bak...). Maar dat is kwestie van uitproberen.

Ik zou even op Catmoneo rondkijken en daar iets uit kiezen :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:31

Ach wat een snoetjes <3!!! Hoe gaan ze heten??

Ik vind de Catmoneo website heel fijn. Ze heeft niet heel veel info voor kittenvoer, maar ik heb vanuit daar wel mn beslissing gemaakt voor Purizon: hoge kwaliteit maar wel fijn geprijsd!

Lisette, Ja ze zijn fors maar ook wel groot. Ze hebben nog steeds een taille en als je ze aait, voel je hun ribben ook gewoon (net voor de zekerheid nog even geprobeerd).
Ik merk dat ze langzaam wat minder gaan eten nu ze meer buiten zijn en minder hard groeien. Ik heb nog een zak kittenbrok en daarna gaan ze over naar volwassen brok, die zijn ook wat minder energierijk dus dan komt t vast goed met ze :-D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:31

Ketly schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje en nu het over voer gaat wil ik toch ook een post plaatsen.

Over ruim twee weken komen onze halve Brits Korthaar kittens bij ons wonen. Op dit moment krijgen ze Royal Canin maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer op de markt is, omdat ik in het voerschema op internet tegen kwam dat Royal Canin niet aansluit op alle behoeftes. Ik ben eigenlijk op zoek naar een fijn tussenmerk (hoeft niet heel goedkoop maar Orijen vind ik echt te duur). Ik kwam merken voorbij zoals Purizon, Thrive, Applaws en Power of Nature. Het merk moet sowieso een kittenvariant hebben, maar voor de rest weet ik nog niet zo goed wat de fijnste keus is voor onze kittens. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!

De twee linkse kittens komen bij ons! De andere twee gaan naar mijn schoonouders.
[ [url=m/oc2Yu0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een dotjes!
Ik zou idd Catmoneo checken voor ideeën voor voer. Alles wat zij een 1 of 2 geeft is ok.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:34

Dat schema heb ik er inderdaad bij gehad en een paar uitgepikt, ik ga kijken wat het beste bij onze wensen aansluit! :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:56

Ik kom qua eten telkens bij Purizon uit, maar wat ik hier lees is deze samenstelling dus recent veranderd waardoor dit geen goede keus is?

Edit: helemaal vergeten om te reageren op je reactie, sorry :o De zwart witte is een poesje en gaat Filou heten, de andere is een katertje en gaat Frummel heten :D
Laatst bijgewerkt door Ketly op 10-06-21 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:58

Volgens mij van de kitten niet, maar van een deel van de adult varianten.
Ik gebruik het nu al een flinke tijd naar volle tevredenheid.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:17

Oke! Ik las ook dat er een bepaald ingredient niet meer vermeld staat op de zakken en dat veel mensen hierdoor gestopt zijn met deze brokken te voeren.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:26

Ik kom hier weer even binnenvallen naar aanleiding van de voer discussie. :) Ik ben ook op zoek naar goed voer voor onze senior poes (zij is 14), zij is alleen erg kieskeurig en weegt maar 3 kilo (het is ook een klein katje). Er moet in ieder geval niets af. Nu ken ik zowel Voerwijzer als Catmoneo. Ik heb onlangs Essential Foods Jaguar besteld naar aanleiding van een positieve review van Voerwijzer, echter zie ik nu dat deze bij Catmoneo onder categorie 3 (niet aanbevolen) valt. -O- Nu valt me op dat deze twee sites het vaker oneens zijn over wat goede brok is. Weet iemand waar dit in kan zitten?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:33

Ik vind het ook erg lastig hoor. Waar het bij Catmoneo een goede brok lijkt zijn er slechte recensies op Zooplus en andersom ook weer.

Ik twijfel tussen de volgende merken:
- Applaws
- Hill's
- Purizon
- Feringa
- Smilla
- Thrive

Misschien dat ik wel een probeerpakket bestel van deze 3 merken. Maar wil de kittens aan de andere kant ook niet telkens laten switchen.

Lastig Sem, hoe doet hij het op deze brok?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:59

Catmoneo kijkt niet puur naar de analyse van een brok, maar ook naar transparantie van het merk, kwaliteit van ingredienten e.d. Daardoor verschillen ze wel eens. Bovendien houden ze wrs beide net andere standpunten aan qua eiwitgehalte.

Voerwijzer is vooral op honden gericht heb ik het idee, dus ik kijk liever naar catmoneo.

Ketly; ik zou van die merken gaan voor Feringa (maar dan wel enkel de koudgeperste, mits geschikt voor kittens) of anders Purizon.

Sem_ Essential Food staat op catmoneo daar volgens min vanwege eiwit. 36% vd kcal komt van eiwit en ze houden 40 als ondergrens aan. 19.9% komt uit koolhydraat. Das dus net wat veel, maar ook niet verschrikkelijk. Als ie het er goed op doet, hoef je niet per se een drastische switch te maken denk ik. Zeker als je er ook een natvoer bij voert hoger in eiwit, maar weet niet of je dat doet :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:06

Dank voor de reacties! Ik ben nog niet begonnen met het voer dus dat is even afwachten. Qua natvoer is ze net zo kieskeurig dus ze krijgt nu supermarkt spul want dat is tot nu toe het enige waarvan ze niet alleen het sausje eraf likt. :') Tips voor natvoer voor moeilijke eters zijn altijd welkom. :j

Ze lust ook nauwelijks snoepjes, alleen de meer vloeibare snacks zoals GimCat pasta gaan er goed in.

Ik dacht trouwens dat er 40% eiwit in zat? Even van de site geplukt:

Eiwit 40,0%
Vet 20,0%
Mineralen 9,0%
Water 7,0%
Omega-6 1,4%
Omega-3 1,7%
Calcium 1,7%
Fosfor 1,5%
Glucosamine 0,09%
Chondroïtine 0,07%

Of kijk je naar iets anders? :)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 11-06-21 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:09

Qua snoepjes wil ik het graag "gezond" houden dus ik koop vaak stukjes gevriesdroogde kip/kalkoen/eend, bijv. van Cosma bij ZooPlus.
Het Ierse equivalent van Action had ze een hele tijd van Hill's geloof ik, bakje voor €1 maar dat is opgehouden....
Wel een goede, de snoepjes zijn bijna op. Even op zoek naar iets dus.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:11

Sem_ schreef:
Dank voor de reacties! Ik ben nog niet begonnen met het voer dus dat is even afwachten. Qua natvoer is ze net zo kieskeurig dus ze krijgt nu supermarkt spul want dat is tot nu toe het enige waarvan ze niet alleen het sausje eraf likt. :') Tips voor natvoer voor moeilijke eters zijn altijd welkom. :j

Ze lust ook nauwelijks snoepjes, alleen de meer vloeibare snacks zoals GimCat pasta gaan er goed in.

Ik dacht trouwens dat er 40% eiwit in zat? Even van de site geplukt:

Eiwit 40,0%
Vet 20,0%
Mineralen 9,0%
Water 7,0%
Omega-6 1,4%
Omega-3 1,7%
Calcium 1,7%
Fosfor 1,5%
Glucosamine 0,09%
Chondroïtine 0,07%

Of kijk je naar iets anders? :)

Klopt, maar je moet ook naar kcal kijken. Een calorierijk voer eten ze minder van en dan komt er per saldo minder eiwit binnen.
Dus wat ik bekijk en catmoneo ook doet, is berekenen hoeveel kcal er uit eiwit wordt gehaald. En dat ligt dan dus net ietsje lager dan de analyse in dit geval.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:13

Ah op die manier!

Even kijken hoe het gaat met dit voer en misschien daarna eens kijken naar Wildcat Etosha, lees daar op beide sites goede dingen over.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:28

Afbeelding <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:38

Oooh wat een doetjes!! <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:04

Maira is hier ook de lastige eter brok en natvoer. Maar de purizon brokken en natvoer almo, schesir en carny gaan hier er super erin. En met maar 2 kg ook een kat waar niks af moet en eigenlijk wel iets erbij zou mogen, maar er niet bij komt.