kiwiwitje schreef:Ik zag voor een ''engelse stafford'' nest nu 1250,- per pup voorbij komen. Ik geloof niet dat beide ouders engels staffords zijn, t is ook zonder testen en stamboom..
wij vragen voor de testen en stamboompups 1250,- en dan kregen we nog kritiek dat t duur was........
Ik zou een jaar wachten op een pup nu. dan is t hopelijk weer een beetje normaler..
Ik zou 1250 voor een pup uit getesten ouders prima vinden. Stamboek heb ik minder mee, daar zitten genoeg negatieve kanten aan. Maar ik zoek vooral wel een gezonde hond. En dan vind ik de prijzen dus echt bizar...
We hebben geen haast, al is oma er nu klaar voor dus is 2 jaar wachten ook niet echt wat we willen.
Alternatieve rassen zijn vaak wit, dat willen we niet.
Wij hebben zelf de paarden aan huis ( boerderij) en dat wordt ook het logeer adres voor de hond van oma. Een hond wordt sowieso smerig bij ons, maar witte hondjes krijg je dan ook echt niet schoon meer.
Kruisingen heb ik wel oren naar. Onze kruisingen werden zonder gezondheidsproblemen vaak veel ouder dan de stamboekhonden die we in de omgeving kende. Nieuw bloed doet het bij paarden ook altijd erg goed, bij honden zie ik dat hetzelfde. Al is een shet en trekpaard kruisen dan weer niet wat ik bedoel.