Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:05

kiwiwitje schreef:
Ik zag voor een ''engelse stafford'' nest nu 1250,- per pup voorbij komen. Ik geloof niet dat beide ouders engels staffords zijn, t is ook zonder testen en stamboom..
wij vragen voor de testen en stamboompups 1250,- en dan kregen we nog kritiek dat t duur was........

Ik zou een jaar wachten op een pup nu. dan is t hopelijk weer een beetje normaler..

Ik zou 1250 voor een pup uit getesten ouders prima vinden. Stamboek heb ik minder mee, daar zitten genoeg negatieve kanten aan. Maar ik zoek vooral wel een gezonde hond. En dan vind ik de prijzen dus echt bizar...

We hebben geen haast, al is oma er nu klaar voor dus is 2 jaar wachten ook niet echt wat we willen.
Alternatieve rassen zijn vaak wit, dat willen we niet.
Wij hebben zelf de paarden aan huis ( boerderij) en dat wordt ook het logeer adres voor de hond van oma. Een hond wordt sowieso smerig bij ons, maar witte hondjes krijg je dan ook echt niet schoon meer.
Kruisingen heb ik wel oren naar. Onze kruisingen werden zonder gezondheidsproblemen vaak veel ouder dan de stamboekhonden die we in de omgeving kende. Nieuw bloed doet het bij paarden ook altijd erg goed, bij honden zie ik dat hetzelfde. Al is een shet en trekpaard kruisen dan weer niet wat ik bedoel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 15:19

smurffie schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik zag voor een ''engelse stafford'' nest nu 1250,- per pup voorbij komen. Ik geloof niet dat beide ouders engels staffords zijn, t is ook zonder testen en stamboom..
wij vragen voor de testen en stamboompups 1250,- en dan kregen we nog kritiek dat t duur was........

Ik zou een jaar wachten op een pup nu. dan is t hopelijk weer een beetje normaler..

Ik zou 1250 voor een pup uit getesten ouders prima vinden. Stamboek heb ik minder mee, daar zitten genoeg negatieve kanten aan. Maar ik zoek vooral wel een gezonde hond. En dan vind ik de prijzen dus echt bizar...

We hebben geen haast, al is oma er nu klaar voor dus is 2 jaar wachten ook niet echt wat we willen.
Alternatieve rassen zijn vaak wit, dat willen we niet.
Wij hebben zelf de paarden aan huis ( boerderij) en dat wordt ook het logeer adres voor de hond van oma. Een hond wordt sowieso smerig bij ons, maar witte hondjes krijg je dan ook echt niet schoon meer.
Kruisingen heb ik wel oren naar. Onze kruisingen werden zonder gezondheidsproblemen vaak veel ouder dan de stamboekhonden die we in de omgeving kende. Nieuw bloed doet het bij paarden ook altijd erg goed, bij honden zie ik dat hetzelfde. Al is een shet en trekpaard kruisen dan weer niet wat ik bedoel.

In ons geval is een stamboek MET ouderschapsverificatie. Zeker mbt karakter vind ik dat wel heel fijn. Niet alleen met dit ras. Maar ik vind karakters wel belangrijk. En als je kijkt zijn sommige kruisingen wel uit geteste ouderdieren maar dan maken ze de meest bijzondere (en domme ;) ) kruisingen.

Skippy01 schreef:
Ja klopt, zo gaat het vaak. Wij hebben uiteindelijk voor Lewis ook een paar maanden moeten wachten. In die paar maanden is mijn vader dus al met Toby op pad gegaan, want die had ik toen net. Op die manier is er wel een 'mouw aan te passen' voor een tijdje. Broodfokker waar je binnen loopt en gewoon een willekeurige hond meeneemt, gaat hem natuurlijk niet worden ;)

Maar ik zie soms mensen die echt 2-3 jaar op een lijst staan voor een nieuwe hond. Ik zou zelf - zonder medische noodzaak dus - al echt geen 3 jaar zonder hond willen hoor... : Maar sommige mensen vinden dat prima omdat ze uit een specifieke lijn een hond zoeken. Zo zitten wij er dus niet in. Dat was meer het punt dat ik wilde maken.

Ik zou zelf ook echt niet zo lang op een hond willen wachten. Maar ook niet als ik al een hond heb. Want ik vind lijnen belangrijk, maar dat wil niks zeggen over hoe de pups worden qua karakter/bouw/gezondheid. En ook uit de beste lijnen kunnen mindere pups komen.. Dus zo'n gok zou ik al niet maken. :)

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:38

Pff wat een sukkels CupCake :n

Gave foto's weer hoor CB!

Ik ben nu ook al wat aan het informeren bij verschillende fokkers. Toevoegen op facebook en even laten zien dat je bestaat dmv een berichtje etc. Ik ben er alleen nog niet eens uit welk ras de 3e wordt _O-

Ik was zonet even lekker aan het fietsen met beide honden en toen kreeg ik heel boos naar mn hoofd dat het totaal onverantwoord was om met twee honden tegelijk te fietsen. Ik wees meneer er maar niet op dat de enige reden dat ik hard op de rem moest, was omdat ik zijn obesitas teckel aan de flex bijna aanfietste :') Overigens gaat hard remmen met twee honden prima, die zitten toch aan mn fiets vastgeplakt en desnoods laat ik ze los en is er nog geen man over boord.

Ik ben benieuwd hoe de genezing van Dexter's nageltje gaat, hij ligt tot nu toe elke keer weer open zodra we naar buiten gaan. Hij komt relatief makkelijk met zijn polsen op de grond als hij rent dus hij zal het wel elke keer open halen.

En dit was tijdens het zwemmen dus bloed werd al steeds weggespoeld.
Afbeelding

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:55

@kaus arme Dexter Skye had eind december hetzelfde, nagel los gekomen tijdens het spelen.. bij hem is het helaas gaan ontsteken en werd het met antibiotica niet beter. Bij hem hebben ze dus de nagel verwijdert. Ondertussen is deze alweer helemaal terug gegroeid gelukkig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 16:04

Ik denk dat als je een dag of 2 niks met hem doet kaus of even inpakken. Dat t zo over is :) t moet alleen even goed kunnen indrogen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:09

Wij gebruikten zo’n soort sok/schoentje om er overheen te doen met wandelen (was met name om
rotzooi eruit te houden).

Maar misschien idd even alleen de nodige wandelingen en andere beweging proberen te minimaliseren ook zoals fietsen? Dan zal het meer tijd krijgen om te helen ook denk ik.

En wel leuk hoor al wetende dat er een derde komt. Benieuwd waar de keus op gaat vallen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:17

Ik dacht zelf ook inderdaad gewoon even rustig doen maar het gebeurt ook als hij aan de riem zit of op het bed springt. Ik weet niet of niet wandelen dus echt het gewenst effect gaat hebben. Heb wel schoentjes besteld die als het goed is net over zijn nagel heen gaan vallen, ik hoop dat die er snel zijn.

CB, het hangt nog wel van heel veel dingen af hoor :D Ik wil eerst een auto + rijbewijs hebben. En dan afhankelijk van hoe lang dat duurt en hoe fit Dundy en Dexter dan nog zijn komt er of een hele luie hond of een 'nieuwe' werkhond. Maar ik ben in elk geval goed aan het oriënteren :))

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:22

Skippy01 schreef:
Ja klopt, zo gaat het vaak. Wij hebben uiteindelijk voor Lewis ook een paar maanden moeten wachten. In die paar maanden is mijn vader dus al met Toby op pad gegaan, want die had ik toen net. Op die manier is er wel een 'mouw aan te passen' voor een tijdje. Broodfokker waar je binnen loopt en gewoon een willekeurige hond meeneemt, gaat hem natuurlijk niet worden ;)

Maar ik zie soms mensen die echt 2-3 jaar op een lijst staan voor een nieuwe hond. Ik zou zelf - zonder medische noodzaak dus - al echt geen 3 jaar zonder hond willen hoor... : Maar sommige mensen vinden dat prima omdat ze uit een specifieke lijn een hond zoeken. Zo zitten wij er dus niet in. Dat was meer het punt dat ik wilde maken.

Ik zou dat zelf ook nooit willen hoor. Ik bijt me ook echt niet vast in een specifieke fokker of combinatie of whatever maar dat is natuurlijk een stuk makkelijker als je geen show ambities hebt.
Met Popo waren we ook in ongeveer een maand klaar met zoeken en de knoop doorhakken dat we het gingen doen. We wisten natuurlijk al wel dat we een hond wilden en dat het een poedel werd, maar niet op welke termijn. Alles kwam gewoon precies goed uit. *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 16:33

Dan zou ik t wel even inpakken Kaus. Want als ie het steeds open tikt dan kan t nog wel eens lang gaan duren en kans op ontsteking groter..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:09

Simoonzel schreef:
Skippy01 schreef:

Ik zou dat zelf ook nooit willen hoor. Ik bijt me ook echt niet vast in een specifieke fokker of combinatie of whatever maar dat is natuurlijk een stuk makkelijker als je geen show ambities hebt.
Met Popo waren we ook in ongeveer een maand klaar met zoeken en de knoop doorhakken dat we het gingen doen. We wisten natuurlijk al wel dat we een hond wilden en dat het een poedel werd, maar niet op welke termijn. Alles kwam gewoon precies goed uit. *\o/*

Ja precies. Met show of fok ambities ligt dat heel anders. Ik wil 'gewoon' een gezonde gezinshond, sociaal, en die een beetje sportief is. Natuurlijk wel binnen bepaald type, maar niet per se een specifiek ras dat vastligt. Nu heb ik Toby en nummer twee staat nu nog niet op de planning hoor.
Fijn als dat goed uitkomt!!

@kaus dat zou ik toch ook even verbinden buiten, zodat het kan indrogen :(:)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:10

Kaus ik ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt. Succes met het pootje!

Skippy logisch dat je dan niet een paar jaar kunt wachten. Ik zou een paar maanden wachten wel makkelijk kunnen, eigenlijk ben ik er tot nu toe altijd tegen aan gelopen. Al is mijn eerste hond wel echt broodfok, maar dat is 11 jaar geleden.

Mijn oudste hond begint echt dement te worden en ik vind dit zo pijnlijk om aan te zien. Hij loopt soms echt als een dwaas door het huis en net begon hij gewoon vanuit het niets ineens te poepen. Hij wil alleen nog maar bij mij zijn, dat wordt echt wat als ik straks weer naar kantoor moet om te werken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:13

@ymor ah gossie, wat naar om ze zo te zien aftakelen :(

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:27

Dat is dan weer de andere kant van het kopen van een pup. Ooit worden ze zo oud, en wat ga je dan doen? Tot waar gaat de kwaliteit.. Zo moeilijk te bepalen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:34

Ymor schreef:
Dat is dan weer de andere kant van het kopen van een pup. Ooit worden ze zo oud, en wat ga je dan doen? Tot waar gaat de kwaliteit.. Zo moeilijk te bepalen.

Heel lastig inderdaad! Die aftakeling is ons bij Zazou, mijn spaniël, bespaard gebleven. Die kreeg echt kortsluiting in zijn hoofd en werd daardoor gevaarlijk. Hij was fysiek topfit. Dat was ook heel naar: een hond die nog makkelijk 15km mee ging wandelen moeten laten inslapen. Maar dat was een snel proces. We hadden ook geen keuze meer.
Maar als ze echt oud worden, wanneer wordt leven dan lijden hè... Zo lastig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:35

Ik heb ook jaren op een lijst gestaan voor een combinatie. Maar ik was onwijs fan van zowel vader als moederhond dus ik heb met liefde gewacht. :j

Ook voor onze volgende border collie wachten we nu al 2,5 jaar. Net zolang als dat de toekomstige moeder oud is. Ook daar gaat het om de achtergrond van de hond en de prestaties van familieleden en ze is onwijs knap en leuk. <3

En de hond die daarop zal volgen is ook al gepland. Maar aangezien de ouderdieren nog niet geboren zijn is dat uiteraard nog geen concreet plan.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:41

Bij welke fokker sta je op de lijst KimD?

Ik wacht op bericht dat de teef gedekt is, kan niet lang meer duren (hoop ik) :+
Prijzen voor broodfok stijgen echt de pan uit, ongelooflijk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:49

Nynkster schreef:
Bij welke fokker sta je op de lijst KimD?

Ik wacht op bericht dat de teef gedekt is, kan niet lang meer duren (hoop ik) :+
Prijzen voor broodfok stijgen echt de pan uit, ongelooflijk!

Geen fokker deze keer, bij vrienden! :D Je kent ze misschien van naam, ik stuur je een PB!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:55

Dan pak ik m toch even in met een sokje! Mijn schoentjes zijn er morgen al, even kijken hoe ze bevallen en passen. Denk dat ik ze toch met frisbee wel graag om heb omdat hij de frisbee dus graag met zn poten vangt. Totdat ik zijn wolfsklauwtjes wat korter heb, heb ze het liefst niet om natuurlijk (waar ik met kimD ook al even over gesproken had, doet toch meer kwaad dan goed in veel situatie's).

Pff Skippy, dat is heftig :(:) Maar ook wel weer fijn voor de hond dat er geen lijdensweg aan voorafgaat. De hond van mijn schoonouders is al 15, als ik die zie strompelen en met moeite weer kunnen opstaan denk ik ook, zou ik dit willen voor Dundy en Dexter. Nee, dat wil ik niet. Ik denk dat ik hen véél eerder in zou laten slapen. Maar daar kan ik nu nog niet over oordelen natuurlijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:59

Eerlijk. Als ik een aanvraag krijg van mensen die liever gisteren dan vandaag een hond willen, die komen sowieso niet in aanmerking. Ik wil mensen die gegrond nagedacht hebben over wat ze in huis halen. De mijn wachtlijst bestaat vooral uit mensen die al meer dan een jaar op de lijst staan. Mensen die nu een pup moeten hebben in 99% van de gevallen er gewoon niet over nagedacht en die krijgen geen pup

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:01

@kaus nee inderdaad, tot je daar staat, weet je niet wat je doet. Ik zeg meestal 'beter een dag te vroeg dan een uur te laat' over inslapen, omdat je gewoon niet wil dat ze lijden. Maar hoe bepaal je dat... Strompelen en nauwelijks meer kunnen opstaan is er voor mij wel voorbij, extreem dement tot waar ze in hun mand gaan plassen en vergeten te eten, is er ook wel voorbij. Maar tot waar het wel acceptabel is? Hoop er nog heel lang niet over na te hoeven denken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:01

Kaus schreef:
Dan pak ik m toch even in met een sokje! Mijn schoentjes zijn er morgen al, even kijken hoe ze bevallen en passen. Denk dat ik ze toch met frisbee wel graag om heb omdat hij de frisbee dus graag met zn poten vangt. Totdat ik zijn wolfsklauwtjes wat korter heb, heb ze het liefst niet om natuurlijk (waar ik met kimD ook al even over gesproken had, doet toch meer kwaad dan goed in veel situatie's).

Pff Skippy, dat is heftig :(:) Maar ook wel weer fijn voor de hond dat er geen lijdensweg aan voorafgaat. De hond van mijn schoonouders is al 15, als ik die zie strompelen en met moeite weer kunnen opstaan denk ik ook, zou ik dit willen voor Dundy en Dexter. Nee, dat wil ik niet. Ik denk dat ik hen véél eerder in zou laten slapen. Maar daar kan ik nu nog niet over oordelen natuurlijk.

Ik denk niet dat je kunt frisbeeen met de schoentjes aan. De hond verliest namelijk compleet zijn grip waardoor heel makkelijk blessures ontstaan aan schouders, ellebogen en rug. Voor het afzetten en landen gebruiken ze namelijk hun nagels.

Tot het geheeld is zou ik niet sporten, alleen wandelen. Als de nieuwe nagel erover zit deze kort drempelen en stomp houden, dan zal het veel minder makkelijk gebeuren.

En hem natuurlijk een fatsoenlijke techniek aanleren, dat scheelt ook de helft van de ellende. :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:07

Ik twijfel zelf ook heel erg, heb ze maar gewoon besteld want ze waren een paar € en tis van een goed merk en goede winkel: https://rundog.nl/pootverzorging/53-wel ... ura/maat-s

Mocht het niet bevallen, gooi ik ze weer achterin de kast :Y)

Techniek zijn we hard mee bezig, god je had hem eens een jaar terug moeten zien vangen _O- _O-

Sporten doen we inderdaad niet, maar hij is gewoon erg flexibel dus bij draven komen zijn polsen al aan de grond, dan ligt het dus zo open.

Afbeelding

edit; dat vangen demonstreert deze foto wel goed :))

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:12

Kaus schreef:
Ik twijfel zelf ook heel erg, heb ze maar gewoon besteld want ze waren een paar € en tis van een goed merk en goede winkel: https://rundog.nl/pootverzorging/53-wel ... ura/maat-s

Mocht het niet bevallen, gooi ik ze weer achterin de kast :Y)

Techniek zijn we hard mee bezig, god je had hem eens een jaar terug moeten zien vangen _O- _O-

Sporten doen we inderdaad niet, maar hij is gewoon erg flexibel dus bij draven komen zijn polsen al aan de grond, dan ligt het dus zo open.

[ [url=m/fn8EL7.jpg]Afbeelding[/url] ]

edit; dat vangen demonstreert deze foto wel goed :))

[ [url=m/SfaigY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken ze maar heb ze nog nooit in het echt gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit iets van grip / functie kan hebben. Buiten bescherming inderdaad bij een wond of iets dergelijks.

Wij hebben deze: https://www.actievehonden.com/p/bergwan ... ieuwd/1618

Guinness & Puk hebben deze om als er weer eens een klauw afgaat en met wandelen gaat het er net zo hard aan toe dan normaal. Maar ermee sporten zou ik zelfs met deze en zelfs op het kunstgras niet aandurven. Dan sporten ze dus bloot. :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:32

Skippy01 schreef:
@kaus nee inderdaad, tot je daar staat, weet je niet wat je doet. Ik zeg meestal 'beter een dag te vroeg dan een uur te laat' over inslapen, omdat je gewoon niet wil dat ze lijden. Maar hoe bepaal je dat... Strompelen en nauwelijks meer kunnen opstaan is er voor mij wel voorbij, extreem dement tot waar ze in hun mand gaan plassen en vergeten te eten, is er ook wel voorbij. Maar tot waar het wel acceptabel is? Hoop er nog heel lang niet over na te hoeven denken!

Ja dat is moeilijk. En het proces gaat ook langzaam. Wij zitten al drie jaar in het proces waarin het steeds iets slechter gaat.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:44

@ymor heftig hoor! Begint natuurlijk met kleine dingetjes, iets langzamer worden, beetje slechter horen, dat soort dingen. Prima acceptabele dingen.
Hoe oud is Joep? Echt op leeftijd al?