Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette0

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:02

Wildcat en Orijen zijn me veeeel te duur.
Carnis kan ik niet veel over vinden, maar zie dat er een verkooppunt in de stad zit. Daar zou ik wel eens kunnen kijken. Voorlopig nog niet, want heb net nieuwe brokjes besteld. :P

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:08

Carnis vind ik te laag in eiwit persoonlijk, maar je moet iets natuurlijk.
Celtic Connection nog een optie? Weet eigenlijk niet hoe die zit qua prijs. Maar wie weet.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:05

Lisette0 schreef:
soloro schreef:
Mijn steun en toeverlaat is er niet meer ;(

1,5 jaar geleden plaatste ik in dit topic dat er een tumor gevonden was bij Hidde en dat hij nog max 1 jaar had. Dit is 1,5 jaar geworden. Soms moet je een keus maken, hoe moeilijk die ook is.. Dus heb ik hem gisteravond in moeten laten slapen..

Slaap lekker maatje :knuffel:

[ [url=m/FoiUWk.png]Afbeelding[/url] ]

Altijd verdrietig. Veel sterkte! :(:)

Hoe oud is hij geworden?

20 jaar! Al goed op leeftijd dus!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:28

soloro schreef:
Mijn steun en toeverlaat is er niet meer ;(

1,5 jaar geleden plaatste ik in dit topic dat er een tumor gevonden was bij Hidde en dat hij nog max 1 jaar had. Dit is 1,5 jaar geworden. Soms moet je een keus maken, hoe moeilijk die ook is.. Dus heb ik hem gisteravond in moeten laten slapen..

Slaap lekker maatje :knuffel:

[ [url=m/FoiUWk.png]Afbeelding[/url] ]

Och helemaal gemist excuses. Heel veel sterkte met het verlies.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:29

SimoneeM schreef:
Carnis vind ik te laag in eiwit persoonlijk, maar je moet iets natuurlijk.
Celtic Connection nog een optie? Weet eigenlijk niet hoe die zit qua prijs. Maar wie weet.

Die is ook rond 10 euro per kilo.. %)

soloro schreef:
20 jaar! Al goed op leeftijd dus!

Oh wauw, wat een prachtige leeftijd heeft hij mogen halen!
Heel bijzonder. <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:32

Hier eten ze voor nu *klopt af* de cat lovers gold wel. Nog eens een weekje aankijken of ze het blijven eten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:19

Maar even serieus. Wat is duur?
Als je je dieren goed voeren te duur vind waarom heb je dan huisdieren? :o
Klinkt misschien niet aardig. Maar zo voelt dat voor mij wel.

Ik denk dat ik rond de 100 euro per maand zit aan voer voor m'n 2 katten.
Darf en Orijen brok.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:20

Lisette0 schreef:
Daar loop ik ook tegenaan nu ja.
Mara is waarschijnlijk allergisch voor kip en zo veel valt dan af. -O-

De brokjes van PoN had ik graag nog eens willen proberen, maar zowel de fees favorites als de meadowland mix bevatten kip. Meh.

https://eerlijkdierenvoer.nl/shop/power ... ck-in-bag/
Deze kan wel.
Maar ook te duur voor je. ;)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:05

Needje schreef:

Darf en Orijen brok.

Ik vind deze reactie een beetje overtrokken en uit de hoogte. Het is toch niet dat alleen de ‘rijke’ huisdieren kunnen en mogen hebben?
Heel eerlijk? Mijn katten zijn mijn alles en ik zorg echt goed voor ze, durf ik te zeggen, maar 100 euro per maand aan voer vind ik eerlijk gezegd ook wel heel erg veel geld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:06

Alles kan duur zijn. Koop gewoon tegenwoordig grootverpakking brok en vries porties in ben je in een keer hoop geld kwijt, maar veel goedkoper dan iedere keer kleine zakjes. Nu heb ik wel 2 vriezers staan dat zal ook wel schelen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:27

Druif_01 schreef:
Ik vind deze reactie een beetje overtrokken en uit de hoogte. Het is toch niet dat alleen de ‘rijke’ huisdieren kunnen en mogen hebben?
Heel eerlijk? Mijn katten zijn mijn alles en ik zorg echt goed voor ze, durf ik te zeggen, maar 100 euro per maand aan voer vind ik eerlijk gezegd ook wel heel erg veel geld.

Helemaal niet uit de hoogte. ÍK vind dat.
Je koopt ook geen paard als je m niet goed kan voeren en de DA niet kan betalen.
Waarom dan wel een kat?
Als je minder te besteden hebt en dus geen goed voer voor je kat kan kopen vind IK idd dat je geen kat moet nemen.
Het is imo nl best egoïstisch dat omdat JIJ een kat wil die kat maar slechte brokjes moet eten.

Dat mensen onwetend zijn kan. Die kan je voorlichten. Maar als die dan vervolgens gaat roepen dat dat ze te duur is ben je imo idd geen huisdier waard. Hard? Ja. Maar nog steeds MIJN mening.

Overigens zal een kat van goed voer gemiddeld zo'n 70 gram per dag nodig hebben.
Dat is 25 kg per jaar. dat zou 250 euro zijn als je brok 10 euro de kilo is....
(per kat dan)

Ik zal eens herberekenen wat ik kwijt ben.
want als ik op m'n afschriften kijk haal ik 1x in de 1,5 maand een grote zak brokken.
Kan maar zo dat ik met m'n 100 iets te ruim gerekend heb.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:52

Wat een ronduit lompe opmerkingen en misschien moet je even een keer extra nadenken voor je zoiets plaatst. En dat zeg ik niet omdat het aan mij gericht is, maar bedoel gewoon in het algemeen.
Je weet helemaal niet hoe iemand leven er uit ziet. Of er misschien wat gebeurd is. Iemand kan wel, om wat voor reden dan ook, zonder het zelf te willen, in de bijstand zitten, of arbeidsongeschikt zijn, en het gewoon niet breed hebben. Jij kan nooit voor een ander bepalen wat hij of zij kan missen.

Ik ga er verder ook niet persoonlijk op in. Er is gelukkig nog steeds wel goed voer te vinden wat wel betaalbaar is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:10

Als je om wat voor een reden geen geld hebt dan moet je gewoon geen huisdieren willen hebben. (het is uiteraard anders als je de dieren al had toen je inkomen anders werd)
Je kan mijn mening lomp en hard vinden. Dat mag. Dat is dan jouw mening.
Ik vind dat als je kiest voor een dier je het geld moet hebben om er goed voor te zorgen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:17

Needje, prima maar ík vind dat enigszins uit de hoogte, als we dan toch op die toer bezig zijn. Verder ga ik er niets meer over zeggen, want dat verpest dit verder erg leuke topic.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:26

De katten waren er inderdaad eerst.
En ik kan prima voor ze zorgen hoor. Kan en ga er alleen niet de hoofdprijs voor betalen.
Er is ook nog zoiets als een tussenweg. Prima voeding voor een wél betaalbare prijs dus.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:23

Dat is vervelend!
Ik heb zelf gemerkt dat kwalitatief goed voer beetje zit tussen de 0,40 en 1,50 per dag.
Dat is per kat.
Dus daar zit nog best een marge.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:43

Lisette0, dat ben ik met je eens hoor. Ik koop écht geen supermarktvoer, maar die 2 monsters (9 en 11 mnd, kleine 4 en dikke 5 kg kat) hier eten nu Purizon kitten brokjes en eten daar zo'n 150 - 200 g per dag van, plus samen een 200 g blikje natvoer van Feringa, Animonda of Carny.
Ik was de laatste keer laat met bestellen en Zooplus is langzaam sinds Brexit dus zat bijna zonder voer. Ik heb een 2 kg zak Orijen gehad van €23 en dat ging er in een week of 10 dagen doorheen. Dat wordt me echt te gek.
Met dit voerregime blijven ze op gewicht, zijn echt niet dik en kost me nog steeds een kleine €100 in de maand...

Er is geen Purizon zonder kip, of wel? CatMoneo heeft hun mening daarover aangepast nu voor een aantal varianten, omdat ze meer onderzoek naar de DL-Methionine heeft gedaan. Dat vind ik qua prijs prima, iets van €40 voor een 6 kg zak.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:52

De purizon eend vis is hier heel erg favoriet. Maar de kitten wordt ook met smaak gegeten.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:28

Dus 75 a 100 gram per kat per dag, bovenop het natvoer?? Zijn het dan grote katten ofzo? Want dat is echt heel veel. :o
4 en 5 kg voor zulke jonge katten lijkt me ook erg zwaar? Maar nogmaals, ik weet niet wat voor rassen het zijn. :)

Grappig dat je de langere levertijd van zooplus noemt. Ik heb vorige week besteld en het was er juist super snel. :P Maandag avond besteld en woensdag middag was het er al!

Purizon heeft wel varianten zonder kip, hiervoor had ik de eend met vis. Die Marcella toevallig ook noemt, haha.
Maar heb nou toch weer een ander merk besteld.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:38

Lisette0 schreef:
Dus 75 a 100 gram per kat per dag, bovenop het natvoer?? Zijn het dan grote katten ofzo? Want dat is echt heel veel. :o
4 en 5 kg voor zulke jonge katten lijkt me ook erg zwaar? Maar nogmaals, ik weet niet wat voor rassen het zijn. :)

Grappig dat je de langere levertijd van zooplus noemt. Ik heb vorige week besteld en het was er juist super snel. :P Maandag avond besteld en woensdag middag was het er al!

Purizon heeft wel varianten zonder kip, hiervoor had ik de eend met vis. Die Marcella toevallig ook noemt, haha.
Maar heb nou toch weer een ander merk besteld.

Klopt. Het zijn gewoon vuilnisbakken-straatkatten (de een is hier in de goot geboren in het dorp en de andere komt van een stichting).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jazz is echt wel groot (zwart wit) en Roe (wit met zwart) is wel duidelijk kleiner.
Ze spelen ook enorm veel samen en zijn een aantal uur buiten en rennen daar rond.
MAar ze hebben allebei nog steeds een duidelijke taille: bij allebei zie je nog steeds dat ze smaller worden voor de heupen.
De onderste foto is van een tijd geleden, Jazz past nog net in het mandje van de krabpaal..... En Roe nog net in het huisje :x

Ik woon in Ierland, voor Brexit kwam het uit een depot in Engeland en was het idd de volgende dag/de dag erna hier. Nu gaat het rechtstreeks vanuit Duitsland naar hier en dat duurt over het algemeen echt 5 werkdagen minimaal....

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:54

Needje schreef:

Darf en Orijen brok.

oh wauw, alsof duur voer gelijk staat aan goed en gezond voer....

is hetzelfde als zeggen dat arme mensen niet goed voor hun dieren kunnen zorgen en rijke mensen wel... dat een kat die uit gouden bakjes eet het sowieso beter heeft dan een kat die bakjes van de action heeft.

een dure paardenstal is ook niet bij uitstek beter als ze er bijvoorbeeld amper buitenkomen....
Laatst bijgewerkt door Damelza op 10-06-21 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:54

Wat een leukerds. Zwartwitjes. <3
Gewicht is verder niet te beoordelen zo op de foto's, als ze liggen. :P

Ooh Ierland, dat had ik niet gezien! Dan zal het inderdaad wat anders zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:07

Wat ik van purizon ook fijn vind is dat je om te proberen wel kleine zakjes ook kan nemen en niet direct aan een grote zak zit voor een keer proberen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:11

Orijen is ook wel meteen een fikse uitschieter

Porta21 sensible is goed én betaalbaar. Alleen die bevat ook kip geloof ik.
Purizon heb je wel zonder kip. Ik wil uit principe geen purizon meer door hun gestuntel met DL-methionine en dat niet meer vermelden, maar het is wel een prima brok verder. Das meer mijn persoonlijke irritatie dus. Die is dus zeker het proberen waard :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:15

Lisette0 schreef:
Wat een leukerds. Zwartwitjes. <3
Gewicht is verder niet te beoordelen zo op de foto's, als ze liggen. :P

Ooh Ierland, dat had ik niet gezien! Dan zal het inderdaad wat anders zijn.

Ja ik heb alleen maar lig-fotos geloof ik :')
Zal straks eens kijken of ik wat in actie fotos van ze kan maken haha.. Ze zijn lekker buiten aan het spelen nu. Het is echt zo kneuterig, er loopt een grote rood-witte jeweetwel kater hier in de buurt en die heeft die 2 echt onder zn hoede genomen. Als ik ze buiten doe 's ochtends, zit ie op de schuur en roept ze dan. Dan wordt er even geneusd en gaan ze met zn 3en op pad :')

Ze zijn echt heel leuk, echt een beetje onze babies <3 En vreselijk verwend natuurlijk :')