gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:37

Dat doe ik sowieso al! :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:07

De ram die ik zaterdag zou gaan halen, heb ik vandaag al opgehaald. Hij heeft het volgens mij wel erg naar z'n zin en is lekker rond aan het huppelen en springen. Morgen zal ik even wat foto's van hem plaatsen. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:24

Ik betaal €138 voor een voedster :) in april mogen er hier ook 4 dames onder het mes

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:25

AnnaB: Leuk! Ik ben benieuwd :D .

Eoweyn: Wow, dat is ook niet goedkoop! :oo

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 01:25

Heb een mooie prijs afgesproken, €360 :')
Maar alsnog veel geld. Heb het er voor over. Ben blij dat ik na een jaar koppelgedoe eindelijk stabiliteit heb. Geen grote groep zoals ik wilde, maar een 5tal en een 4tal. Ook goed :D
En dat hou ik graag zo, geen hormonaal gedrag graag _-:(

Leuk! Ben benieuwd naar 'm!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:42

Dat zou ik er ook voor over hebben hoor!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:08

Afbeelding

Boaz lag nog lekker te slapen toen ik hem op kwam zoeken. Aan zijn natte haartjes (en kaal-lijkende oren) te zien is hij buiten wel op verkenning geweest. Later kwam hij ook even kijken wat ik allemaal aan het doen was en was hij weer vrolijk rond aan het huppelen in z'n ren.

Maandag zal hij gecastreerd gaan worden en dan vinden we hopelijk snel een leuke vriendin voor hem (of twee, ben nu al besmet met het konijnenvirus :') ).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:36

Schattig! <3 Ja, dat virus ken ik! Jammer genoeg heb ik ouders... ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:40

Die heb ik ook, en 11 konijnen :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:29

Ik woon niet meer bij m'n ouders, maar wel een vriend die 2 konijnen, een hond en een paard meeeeer dan genoeg vind :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:48

Eoweyn: Gelukzak! ;) Dat zou hier niet waar
zijn... :')

Jannickee: Dat kan ik nog begrijpen. ;) Bij ons zijn twee konijntjes al meer dan genoeg... :')

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:34

MoppieFilou schreef:
Aangezien mijn lieve Moppie twee weken geleden is overleden ( ;( ), zou ik graag iets speciaals hebben als herinnering aan hem. Heeft iemand een leuk idee? (Ik had de site van Cuddle Clones gezien maar dat gaat een klein beetje boven mijn budget... :') )

Ik heb van al mijn dieren het haar en veren laten verwerken in een pandorabedel.
Koste maar _/-\o_ 15 euro per bedel

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:25

Ik heb gelukkig ook mijn ouders nog en zolang het niet uit de hand loopt vinden ze het prima. Neemt niet weg dat voorlopig 2 of 3 konijnen voldoende zijn. :)

Boaz is echt ontzettend blij met z'n zandbak. Ik heb er echt heel lang naar zitten kijken, zo leuk om te zien! Hij is druk aan het graven en doen.

Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:39

Leuk konijn AnnaB! Zandbak vinden ze hier ook geweldig.

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:29

Sabine: Ook een leuk idee en niet duur!

Die amuseren zich! :D Een zandbak ga ik ook zeker maken! En die foto spookyskippy :') .
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 28-02-17 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:30

Die foto! :')

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:36

Heerlijk om al die knappe konijnen te zien! Hier inmiddels een jaar geen konijnen meer, heb ze van jongs af aan gehad en ik mis ze wel :) kan ze helaas niet geven wat ze verdienen hier..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:53

Ooit komt dat wel in orde! Kan je alvast een leuk ontwerp maken van een hok en ren en uitdokteren welk ras bij je past. :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:15

Sproet dekt Floki nu toch.. Blijkbaar heeft ie nog genoeg lust zonder ballen.. In het begin lokte Floki het ook uit maar ze is nog te jong om gesteriliseerd te worden. Ik heb niet het idee dat Floki het erg vindt, zodra Sproet haar wil berijden dan gaat ze weer achter hem aan rennen wat resulteert in twee konijnen die achterelkaar aan in een cirkel hupsen. :+

Scheelt ook dat Floki veel meer conditie heeft dan Sproet.. Hij weet nu wel te stoppen geloof ik (ik zie het nog maar net gebeuren). Ze moeten nog eten krijgen, waarschijnlijk kalmeert dat Sproet zijn lusten wel een beetje. :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:53

Rijden is ook bedoeld om de rangorde te bepalen hè :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:03

Eoweyn_x schreef:
Rijden is ook bedoeld om de rangorde te bepalen hè :)

Ja dat weet ik maar daar lijkt het niet echt op. Sproet weet geloof ik niet eens wat rangorde is. :') Floki gaat soms ook echt half onder hem zitten en likt z'n geslachtsdeel en dan raakt meneer een beetje opgewonden waarna hij haar dus begint te dekken. := Ze vinden elkaar erg lief geloof ik. :+
Geweldig uitzicht ook die seks scenes.. %)

Maar ergens is het misschien ook wel rangorde, je kunt niet in die koppies kijken he. Ze zijn in elk geval heel close naar elkaar en vooral Floki zoekt Sproet de hele tijd op om tegen aan te kruipen of gewoon om te doen wat hij ook doet. Zal wel jonge-konijnen gedrag van haar zijn denk ik.

Ze zitten nu lekker samen te eten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:02

Haha :D . Succes met de nijnen ;) . Ze komen tenminste overeen moet je maar denken... Wat als je er twee hebt die alleen maar vechten := .

Heeft iemand misschien ervaring met Teddy Dwergjes?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:03

Over het rijden durf ik geen uitspraken te doen, Marloez. Ik heb (nog) geen ervaring met koppelen.

Wat voor 'n dingen moet ik allemaal regelen voor na de castratie? Ik heb een verblijf voor binnen gecreëerd voor de dagen na de castratie, een potje olvarit + spuitje mocht hij niet willen eten, dekens/handdoeken als bodembedekking, ...

En dan, net als mijn voorganger hierboven, de vraag of iemand ervaring heeft met Angora konijnen? In de opvang zag ik twee voedsters (zitten al samen) en één daarvan is een Angora konijn. In eerste instantie vond/vind ik het geen optie omdat ik geen ervaring met de vachtverzorging heb, maar dat valt natuurlijk wel te leren. Voor degene met (ervaring met) een Angora konijn: hoeveel tijd neemt de verzorging in beslag? Is dat een dagelijkse of wekelijkse borstel- en knipbeurt?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:29

Voor de rest hoef je niet veel te regelen AnnaB. Je hebt alles al prima klaargelegd! Eventueel kan het ook wel aangenaam zijn om een kruik gewikkeld in een handdoek of deken in het verblijf te leggen, dan kan hij daar tegenaan liggen als hij wil.

Met Angora konijnen heb ik geen ervaring. Teddy's hebben wel dezelfde vacht en daar heb ik van gelezen dat je ze 2-3 keer per week moet borstelen, en volgens mij duurt het zo'n klein halfuurtje als je het echt goed wil doen. Is natuurlijk heel goed voor jullie band. Knippen hoef je niet persé te doen, mss rond de oogjes of pootjes af en toe. Ook is het aan te raden om ze in de lente kort(er) te knippen voor maden en zodat ze het niet te warm krijgen. Dat heb ik toch op verschillende websites en boeken gelezen, ik weet niet of het allemaal waar is maar ik denk van wel. Mss kan je de opvang ook even contacteren? Zij zullen er ook wel ervaring mee hebben.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:32

De fokker van mijn ram, fokt ook met angora konijnen. De haren van een angora konijn blijven doorgroeien, dus die moet je wel scheren of knippen. Een teddy konijn hoef je niet te knippen alleen te borstelen. Ik vind ze erg mooi, maar gaat heel veel tijd in zitten :)