Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:16

Ben aan het rondkijken op dierenvilla voor krabpalen en zie er een hele mooie die binnen het budget valt maar die is huge. :wow:
Die maine coon paal bedoel ik, in beige-wit.
Meteen even een en ander in een winkelwagentje gemikt (2x krabplank, 2x simpele krabpaal, 1x mainecoonpaal, 1x kattenbak, 1x transportmand), blijkt dat je 5% korting krijgt als je je aanmeld voor de nieuwsbrief, ipv ong €300,- ben ik nu ong €285,- kwijt als ik bestel. *D
Is toch de evt bezorgkosten plus wat extra wat ik uitspaar. :D

xniieeenke

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:19

Mijn katten zijn veel buiten, lopen soms over de straat (stenen hier bij huis), scherpen aan bomen en de krabpaal. Niet knippen hier dus! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:58

Buitenkatten zou ik ook niet knippen, die hebben de nagels nodig om zich te verdedigen als er gedonder is met andere katten ofzo.
Maar die 2 van mij komen nooit buiten, mss tzt als ik ergens anders woon maar ook dan blijft het bij de tuin of het balkon omdat Mowgli onbenaderbaar is en door haar uiterlijk zeer gewild is om te jatten wat voor erg gevaarlijke situaties kan zorgen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:07

Wat voor soort nagelschaartje gebruiken jullie?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:42

Ik heb zoiets:
Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:54

Dank je! Handig om te weten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:59

Zijn bijna overal wel te vinden, geloof voor om en nabij de €3,50. :)
Maar bij aliexpress heb je al voor beneden de euro:
http://nl.aliexpress.com/item/Pet-Dog-C ... 066f3c7305
Deze is zonder verzendkosten, dus de prijs is het totaal van wat je betaald voor dit schaartje. :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:30

Ik gebruik een gewone nagelschaar, groot formaat. Ik knip de nageltjes wanneer ik gaatjes in mijn benen krijg of wanneer ikbij de oudste gaten op zijn hoofd zie.
Ze zijn het gewend en vinden het licht irritant, maar prima vol te houden.
Mijn oudste ( nu 14) heeft er eerst veel tegen gevochten, maar die kan ik rustig tussen mijn knieën nemen en dan blijft hij meestal wel zitten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:03

Vandaag van 10 tot 7 bezig geweest het balkon katproof te maken. De meiden durven nog niet echt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:06

Fotooo :D

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:32

Jack is intussen alweer 1 jaar geworden en gister samen met Kenzo goedgekeurd bij de dierenarts. Jack weegt nu 6 kilo, ik vind hem wat botterig maar de dierenarts vond hem keurig. Hij is best iel voor een maine coon maar zijn karakter is goud waard!

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:34

Mooie aftekeningen!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:35

Ah leuk, bij jou is het nog redelijk makkelijk te doen, bij ons wordt het een flinke uitdaging.. :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:38

Gezellig zo!

Ja hier ook , heb een fikse tuin die ik liefst afdek. Moet eerst maar een nieuwe schutting komen , owee als ik aan die van buurman kom. Hij moest eens weten wat de konijnen ermee gedaan hebben :x

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:39

Was wel lastig het strak te krijgen en hoe te doen bij balkonrand, wil niet dat ze daar alsnog onderdoor kunnen. Er komen nog hangende plantenbakken aan de balkonrand zodat het net daar ook nog vaster zit. :D
Heb ook stroken van 7,5 cm aan de zijkanten die dicht moesten, daar zit nu gaas.

Vind m'n balkon er niet mooier op geworden, maar voor de meiden is dit heerlijk! Anders kan ik ook nooit m'n balkondeur open hebben.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:39

Heyo is weer actief hier :)
Mijn katten vinden de nieuwe cavia's heel awkward :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:40

Rebecca schreef:
Gezellig zo!

Ja hier ook , heb een fikse tuin die ik liefst afdek. Moet eerst maar een nieuwe schutting komen , owee als ik aan die van buurman kom. Hij moest eens weten wat de konijnen ermee gedaan hebben :x

Buurmannen... :x
Laten we het er op houden dat een van de buurmannen vandaag niet blij was dat we gingen boren.
Gelukkig reageerde de rest heel anders. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:42

Mandyy schreef:
[naam] schreef:
Gezellig zo!

Buurmannen... :x
Laten we het er op houden dat een van de buurmannen vandaag niet blij was dat we gingen boren.
Gelukkig reageerde de rest heel anders. :))

Heb een stoeptegel breedte van zijn tuin , oude bewoner zijn achterschutting vond ie niet mooi :x .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:55

Klopt deze gelijkenis?

Afbeelding

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:56

Ik zie geen verschil :Y)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:37

Erin_89 schreef:
Jack is intussen alweer 1 jaar geworden en gister samen met Kenzo goedgekeurd bij de dierenarts. Jack weegt nu 6 kilo, ik vind hem wat botterig maar de dierenarts vond hem keurig. Hij is best iel voor een maine coon maar zijn karakter is goud waard!

[ [url=m/JMtRUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKs932.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een Coon groeit door tot zeker 3 jaar vaak zelfs wat langer dus geef hem de tijd om verder te ontwikkelen.
De dierenartsen zijn niet vaak gewend aan de gewichten van de grotere rassen en vinden ze vaak te zwaar als ze alleen maar naar het gewicht kijken wat de schaal aangeeft en niet naar het type kat.
Als jij hem te botterig vind dan kan dat kloppen want 6 kilo voor een Coon is niet zo heel veel en hij zal zeker in de komende jaren nog wat meer gaan wegen denk ik. Is hij al wel geholpen?
Mijn Noorse boskat dame weegt al 6.5 kilo :o

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:32

gaby12 schreef:
Erin_89 schreef:

[ [url=m/JMtRUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKs932.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een Coon groeit door tot zeker 3 jaar vaak zelfs wat langer dus geef hem de tijd om verder te ontwikkelen.
De dierenartsen zijn niet vaak gewend aan de gewichten van de grotere rassen en vinden ze vaak te zwaar als ze alleen maar naar het gewicht kijken wat de schaal aangeeft en niet naar het type kat.
Als jij hem te botterig vind dan kan dat kloppen want 6 kilo voor een Coon is niet zo heel veel en hij zal zeker in de komende jaren nog wat meer gaan wegen denk ik. Is hij al wel geholpen?
Mijn Noorse boskat dame weegt al 6.5 kilo :o

Wij geven hem ook alle tijd om te groeien, mis alleen wat vetjes (op de rug en heupen, op buik heeft hij wel wat vet) maar dat komt vanzelf wel.
Hij is wel wat iel gebouwd ( moeder was ook best rank) vind ik zelf..maar dat geeft niet want hij is geen show of fokkat.
Hij is met 6 maand geholpen ;)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:48

Mooi gewicht voor een Noor trouwens!
Mijn Noorse boskat weegt 4.8 kilo haha maar hij is ook klein voor een Noor en heeft darmproblemen...

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:20

Erin_89 schreef:
Mooi gewicht voor een Noor trouwens!
Mijn Noorse boskat weegt 4.8 kilo haha maar hij is ook klein voor een Noor en heeft darmproblemen...

Ze moet niet dikker worden hoor :P
Nadat ze een nest kittens heeft gehad en nu als castraat verder door het leven gaat zijn de spekjes wel gekomen.
Mijn twee open dames van 2 jaar wegen rond de 4/4.5 kilo beetje licht maar ook zij moeten nog verder ontwikkelen en ik weet zeker dat als ze kittens hebben gehad het wel goed gaat komen :o

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:06

Afbeelding
Afbeelding
Zo kwam mijn bijna geen kitten meer net binnen. Wat een smeerpoes haha