Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:45

Wij zijn al geweest!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:20

We mochten vandaag de parcoursen 2 maal lopen.

Spel - Disk
Vast Parours - 2 maal FOUTLOOS! 1x 3e en 1x 5e
Nummered Hoops - Disk

Kreeg complimenten langs de kant voor onze combinatie dat zowel hond als baas genieten!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:38

Leuk!! Gefeliciteerd! Wij hooperen nu voor de lol, maar krijgen er binnenkort ook les in. Hopelijk worden wij er ooit handig genoeg in voor een wedstrijdje :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:17

Het was gelukkig voor iedereen een eerste wedstrijd (en een proef wedstrijd) ... veel leer momenten voor iedereen maar ook hele mooie stukken gezien! :D

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:36

Leuk, gefeliciteerd JustJoyce :D

Vandaag gehoorzaamheidstraining gehad, het ging super goed! Volgen gaat nu vlekkeloos, en de meeste dingen kunnen we nu puur op stemcommando in plaats van gebaar er bij. Ook is Quiro niet uitgevallen naar andere honden. Ik ben trots!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:50

Wat goed!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:10

Oh hier was het vooral dinsdag en woensdag volgens mij heel belabberd. Donderdag was het 's ochtends droog maar begin van de middag begon het weer met zeikregenen (sorry, er is echt geen ander woord voor :P ) en de grond was nog niet droog van eerder de week.. Nouja ik vind het geen probleem om te trainen in de regen (liep op de tijd dat ik dus eigenlijk behendigheid gehad zou hebben ook gewoon buiten op de Sandelingen met Oll) maar kleigrond wordt te glad als het nat is en als die hond zich niet blesseert van het glijden ga ikzelf wel onderuit hahahaha :P

Joyce wat goed gedaan!! Knappe Chef :D

Heel wat anders, maar een vriendinnetje en ik hebben vanavond tickets en een hotelletje geboekt; wij gaan naar Crufts *\o/* Vrijdag kijken bij de Welsh Springers en shoppen, en zaterdag de hele dag in de erering kijken bij de behendigheid :D Zin in!!!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:27

Ow wat gaaf!! :D Crufts!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:40

Ja echt zo'n zin in gewoon! Wil al JAREN en al die tijd kon het steeds niet ivm financiën (eerst arme student en daarna een trouwdag op handen) en nu kan het eindelijk :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:50

Ja en dan is het helemaal af als je geboekt hebt.. dan is het ECHT!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:51

----- even mijn verslagje over gekopieerd van hondenforum ----

Vandaag hebben wij mee gedaan aan de eerste Hooper wedstrijd op het terrein van KC Delft. De ochtend begon vroeg en koud, maar alles was mooi op gezet en wij waren er klaar voor!

Bij het zien van het eerste parcours (Spel) moesten wij even slikken, we zijn nog niet zo lang aan het trainen en dit was wel even pittig.
De eerste ronde ging daarom ook drama, maar we maakte er gewoon een feestje van! En dat zag je heel erg in ronde twee (je mocht het parcours twee keer lopen waarvan de beste zou tellen.) dat ging al stuk beter, wel een disk.

Toen van start met het vaste parcours: tonnen, tunnels, hoops en een gate ... hé ja dit is bekend! En dat bleek, Chef ging als een speer.
Ja hoor 2x foutloos waarvan 1e ronde 3e en 2e ronde 5e (overall 5e).

Toen als laatste nog de Numbered Hoops, een mooi parcourtje! Chef was ik op een paar punten even kwijt dus op onze eigen manier uitgelopen. Dit leverde dan ook 2 keer een disk op.

Maar belangrijkste ... wat hebben wij genoten!! En Chef helemaal!
Veel complimenten gekregen over onze combinatie, beide met veel plezier in het parcours, beter compliment kan je niet krijgen.

Hieronder wat willekeurige foto's van onze eerste wedstrijd, 22 november gaan we het nog een keer proberen in Gorssel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 8270_o.jpg

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 4901_o.jpg

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:58

Wat onwijs leuk! Ik zou wel 's een filmpje willen zien van zo'n wedstrijd :P Wij liepen tot nog toe altijd korte parcoursjes. Zijn nu trouwens echt helemaal uit de hoopers want valt op dezelfde dag als behendigheid en ja, dat vind ik toch echt leuker hahahaha :P

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:03

Ja er is gefilmd de hele dag of iig grote stukken dus daar wachten we nog op. Wel handlervak moeten gebruiken ipv stilstaan daar was het parcours ook naar anders werd het te moeilijk.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:04

Hola!
Wij willen morgen proberen een stukje beginnen met fietsen samen :) eerst een stukje lopen naast de fiets en dan proberen te fietsen. Nog nooit gedaan met haar, wel hard gelopen samen. Dat gaat prima! Iemand nog goede beginners tips? Het gaat maar om een klein stukje hoor, hooguit 10 min, rustig opbouwen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 05:22

Ik snap nooit die indeling van Crufts, wil er ook zo graag een keer heen, sowieso weer eens terug naar Engeland. Maar zodra ik die agenda zie snap ik er geen ... Meer van.. En uiteindelijk laat ik het dan weer zitten..

Wat houd vast parcours bij Hoopers in? Bij behendigheid, is dat er raakvlakken in staan maar die heb je niet bij hoopers toch?

Pffff we zijn aan het verbouwen /verhuizen hier... Bodhi doet nu niet zoveel omdat we zo weinig tijd hebben, maar gek genoeg klaagt ze helemaal niet! Vanaf woensdag eindelijk weer een beetje normaal ritme inbouwen, maar dan vanaf ons eigen nieuwe huisje :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:50

Veel plezier op crufts Neej!

Gewoon rustig proberen vivian. Ik ga vandaag ook weer beginnen met fietsen, met opbouwschema. Maar Levi kan al wel naast de fiets

Heerlijk Angelique dalijk lekker in jullie huisje.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:41

OW wat lekker je huisje!

Spel is alleen maar tonnen en paar Hoops (je hoort altijd te starten en eindigen met een hoop)

Vast parcours is tunnels, tonnen, Hoops en Gates dus alle elementen

Numbered Hoops is een parcours van alleen maar Hoops.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:32

Vandaag begonnen met hardlopen. We beginnen heel rustig want Chef en ik hebben dit beide nog nooit gedaan.

Vandaag 2,5 km (interval wandelen/hardlopen/wandelen enz).
Ik heb een hardloopband aangeschaft waar Chef aan vast zit en het loopt heerlijk en hij doet het super.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:27

Seni schreef:
Ik snap nooit die indeling van Crufts, wil er ook zo graag een keer heen, sowieso weer eens terug naar Engeland. Maar zodra ik die agenda zie snap ik er geen ... Meer van.. En uiteindelijk laat ik het dan weer zitten..

Wat houd vast parcours bij Hoopers in? Bij behendigheid, is dat er raakvlakken in staan maar die heb je niet bij hoopers toch?

Pffff we zijn aan het verbouwen /verhuizen hier... Bodhi doet nu niet zoveel omdat we zo weinig tijd hebben, maar gek genoeg klaagt ze helemaal niet! Vanaf woensdag eindelijk weer een beetje normaal ritme inbouwen, maar dan vanaf ons eigen nieuwe huisje :)

Haha oh is me nog nooit zo opgevallen eigenlijk :+ Volg het elk jaar heel fanatiek via de livestream maar dan staan de timetables er al op en dan is het volgens mij niet te missen :P Ik ga voornamelijk voor de vrijdag, gundogday *\o/*

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:07

Naja als ik bijv behendigheid wil zien en bijv. De border collie dan raak ik al de kluts kwijt :p

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:00

Hahaha ja de planning staat er natuurlijk nog niet helemaal op, maar de BC zit in de Pastoral group en die is op zaterdag :) Volgens mij is er elke dag wel iets van behendigheid of flyball, de international is volgens mij meestal zaterdag maar daar moet ik je gelijk in geven, daar kan ik nog niks van vinden...

Er staat ook pas sinds vorige week ofzo duidelijk op welke rasgroepen welke dagen zijn, normaliter schuift alles tov vorig jaar een dagje op (dus gundogday was vorig jaar op donderdag, dit jaar op vrijdag en volgend jaar op zaterdag) maar als ze dat ineens zouden besluiten om te gooien... Dus ik snap wel ergens wat je bedoelt, eigenlijk :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:19

Heerlijk lesje behendigheid weer gehad vanmiddag! We hadden een privélesje :D Weer echt lekker getraind, Oll is gewoon echt te leuk en het blijft grappig om te zien hoe snel kwartjes vallen *\o/*

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:48

Heerlijk!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:34

Lekker!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:46

Neej schreef:
Heerlijk lesje behendigheid weer gehad vanmiddag! We hadden een privélesje :D Weer echt lekker getraind, Oll is gewoon echt te leuk en het blijft grappig om te zien hoe snel kwartjes vallen *\o/*

Leuk!