mavantos schreef:cursebreaker schreef:Hier echt fan van de Non-Stop fjord dus ik heb niet echt iets anders om aan te raden haha en ik vind het de investering wel dubbel en dwars waard. Het is zo’n mooie kwaliteit en gaat een hondenleven lang en nog langer misschien wel, mee. Lekker licht gewicht ook met een handig tasje erbij dus je kunt het heel makkelijk meenemen tijdens wandelingen en tussendoor opbergen als het niet meer nodig is wat ik echt een groot pluspunt vind ook. Maar goed ik ken je budget niet. Heb je dan een Max prijs in gedachten bv? Voor NS krijg je altijd ergens wel een 20% korting code- geen idee wat de prijs is op die site wat je noemde.
Edit: de buik flap van NS is niet gigantisch en loopt smal af, omdat er ook rekening mee gehouden word dat er bewegingsvrijheid moet blijven dus je zult nooit iets vinden wat En goed past zonder belemmering zoals het zou moeten en met zo’n langhaar volledig bedekt, dus daar zou ik denk ik wel rekening mee houden. Voor mij was bewegingsvrijheid belangrijk aangezien ze er ook gewoon mee rent e.d. dus ik neem het voor lief dat de buik niet 100% droog is- maar wel grotendeels. Maar poten en deel van de buik haren worden wel nog nat, maar ze heeft ook wel echt lang haar onder de buik en is een smeerkees. Maar dat weegt niet op tegen hoeveel werk het was zonder jas haha. Als je de zoekfunctie gebruikt in het topic vind je nog wat foto’s terug wel met hoe het bv bij Arya uit ziet - de foto’s even niet bij de hand - maar het is toch bij elk type hond weer net wat anders.
En qua goedkoper segment hebben wij deze nog gehad, via zooplus:
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/ZNhi
Maar geen idee hoe die zich houd langer in de regen, en hoe hij dan qua pasvorm is als je hond actiever bezig is, want die gebruikten we alleen voor de korte avond rondjes eerder. Voor wat ie kost en waar wij ‘m voor gebruikten vind ik ‘m wel echt meer dan prima met ook een tuig opening maar sinds we de Fjord hebben wil ik niks anders meer voor nu. Ik heb ook nog een gevoerde van weatherbeeta ooit heel goedkoop gekocht maar dat soort modellen zijn niet gemaakt voor actieve wandelingen dus die heb ik nu liggen voor de korte rondes ooit als ze bv ouder word ofzo.
Ik zie ze alleen maar voor €86 per stuk en dat vind ik te gek aangezien ik er natuurlijk 2 nodig heb.
Zelfs de grootste en duurste maat is met de korting eraf van 20% €68,76 zoiets bv. Bij de kleinere maten zit je dan nog ietsjes lager. Je krijgt via hun eigen site 20% korting met korting codes die online te vinden zijn van ambassadeurs. En je zit dan boven het gratis verzenden bedrag. Dus das wel een verschil weer tov €86 per stuk maar goed dat is idd wat je zelf wilt. Ik zou het met 2 honden ook gewoon betalen ervoor maar dat is uiteraard ieder voor zich. Ik vind de kwaliteit (hoeveel water het kan hebben + goede pasvorm tijdens actief zijn) de investering gewoon waard aangezien deze jassen gewoon een hondenleven lang meegaan en wij maken er echt goed gebruik van.
Edit:
Geloof dat pomppa oa iets lager zit in prijs. Ook een mooi merk. Maar de meeste goed zittende jassen zul je sws niet onder een bepaalde prijs gaan vinden ook. Nu zit NS wel wat hoger maar met de 20% laat het zich nog doen mits je het eraan wilt uitgeven natuurlijk, dat is idd een eigen beslissing.
Misschien helpt het als je een max bedrag doorgeeft, dan kunnen mensen gerichter met je meedenken ook. En idd eventueel tweedehands kijken anders, wat Bielsje aangeeft, kan ook met dit soort merken.