Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 15:02

IMJ schreef:
CB, ik vind het ook nooit wat, ook al is het routine.

Ik had bij mijn herderxBouv ook al standaard dat ik de middag helemaal vrij was, want als hij in de ochtend geopereerd werd was hij tijdens de lunch de hele boel bij de DA bij elkaar aan het blaffen en janken..dat was inmiddels al bekend dus ze belden me standaard rond 13 uur of ik hem AUB op kom komen halen :')
Eenmaal in de auto stortte hij dan weer helemaal in om vervolgens thuis zijn roes uit te slapen.
Ja, hij heeft dus meerdere operatie's gehad (2x wat weg laten halen, castratie..en een kapot gescheurd kussentje waar iets mee moest).

En tja, castratie, ik ben er nog niet zo meebezig geweest.. hebben jullie nog intacte reuen?

En slopen, nog weinig *klopt af. Maar het slaapkonijntje van mijn dochter is wel favoriet.. ik denk dat ie naar haar ruikt.. Hij wil m perse!

Charlie is vandaag voor het eerst mee naar het werk van de baas, gaat hartstikke goed :D lag net aan de voeten van een andere collega te slapen :') loopt gewoon over!

Jep intacte reu en 2 intacte teven.

Ik ben er, subtiel gezegd, niet zo voor om te laten helpen zonder medische noodzaak.

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:21

Ik heb 95/96 op de rassen quiz :D geen idee welke ik fout had :D

Bij raskenmerken moet je ook altijd naar echte rashonden kijken als je een conclusie er over trekt. Vaak hebben look a likes en broodfok honden toch andere karaktereigenschappen (en uiterlijk) dan de echte rashonden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:17

Ik wilde die test laatst beginnen maar vond 96 vragen echt teveel _O- _O-

Wij hadden zonet even een spoedje tussendoor. Dexter dacht de frisbee even te vangen met zijn poten maar toen zei zijn wolfsklauwtje krak. Bloedde als een rund natuurlijk dus verbandje omheen gelegd en naar de DA gelopen (is gelukkig maar 5 minuten lopen). Die heeft het restantje eraf getrokken en een shot antibiotica gegeven. Nu heeft ie een heeeeeleeee korte wolfsklauw maar ben blij dat de teen er nog aan zit! *\o/*

We hadden dezelfde dierenarts als vorige week, denk dat hij haar gewoon zo leuk vond dat ie nog een keer terug wilde :') Hij vindt het ge-wel-dig bij de dierenarts, elke keer weer een feestje :)F :)F *\o/* Mijn portemonnee denkt daar anders over :roll: >;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 16:19

agos arme Dex. Pechvogeltje.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:24

Hahaha ja de portemonnee vind dat meestal minder leuk!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:30

Oh pechvogel Dexter. :(:) Gelukkig dat ie de dierenarts een leuke vind dan. :+

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:34

Agos Dexter :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:56

Wat kunnen ze toch ook lompig zijn hè?

Gelukkig is het 'gefixt'!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:59

Aii, dat is minder, gelukkig gelijk geholpen!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:09

Auuu Kaus! Fijn dat het goed is afgelopen!

Ik had 93/96 op de quiz dus dat valt me nog alles mee. :P

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:57

Wat een goede rassenkennis hebben jullie allemaal! Knap zeg.

Pomme lijkt door de loopsheid een terugval te hebben qua zindelijkheid. Gister plaste ze zelfs op de bank :x Kan ze niks aan doen, maar vervelend is het wel. Maar weer wat meer op letten dus, dat ze regelmatig even de tuin in gaat om te plassen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:09

Die rassentest ga ik ook eens doen.

Vanochtend hebben we een nieuw gebied ontdekt, wat praktisch vlakbij het dorp zit! Het is jammer dat honden er niet los mogen, want het is heel overzichtelijk. Alleen jammer dat toen ik naar dat gebied liep er een labrador op ons af kwam, niks aan de hand zou je zeggen. Er liep ook geen eigenaar bij, en vervolgens vloog die labrador zo in Jip zijn vacht. Ik was best blij dat Jip een lange vacht heeft. Alleen ik hoop dat Jip hier geen last van gaat krijgen, aangezien hij al enorm onzeker is naar andere honden toe. Daar werken we nu ook aan in samenwerking met de hondenschool.
Toen ik die labrador eraf trok werd ik zelf bijna gebeten :Y)

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:13

Ow jeetje, dat is niet fijn zeg! :(:)
Hopelijk schudt Jip het van zich af en klaar! En inderdaad: dan is dat lange haar echt wel fijn!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:40

Oh das weer net geen leuke ervaring voor Jip. Hopen dat ie er geen last van krijg.

Many das ook niet zo fijn plassen op de bank. Hopelijk een korte fasen of ongelukje.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:01

Dat maakt het zo lastig, de meeste honden zijn super vriendelijk maar een paar keer een vervelende treffen en je eigen hond krijgt er zo'n last van.

Many geen blaasontsteking? Daar zijn ze gevoeliger voor tijdens hun loopsheid toch?

Ik heb een " gekke " vraag, ik weet ook niet of hij op bokt zomaar mag.
Wij hebben Abby als " herplaatser" gehad. Getesten moeder, vader gezien en contact met oude nesten. We hebben in mijn ogen een hele nette prijs betaald, maar het is ook geen mega geliefd ras.
Nu ben ik voor oma opzoek naar een klein tot middenslag hondje. Bij voorkeur poedel erin want ze vind die vacht heel fijn en heeft altijd dwerg poedeltjes gehad. Een dwergpoedeltje is echter wel heel klein ergens rond de 8 a 10 kg eindgewicht zou perfect zijn. Daarom staan we ook open voor kruisingen.
Nu worden voor kruisingen zonder getesten ouders gewoon 1750+ euro gevraagd. Komt dit door corona of was hiervoor de maltipoo/cavapoo en alles in die richting ook al zo duur?
Ik heb nu contact met een dwergpoedelfokker die in het najaar met 2 grote ouder dieren gaat fokken. Ik denk dat we daar rustig op gaan wachten. Maar vroeg met wel af of deze prijzen zeg 2 jaar terug er ook waren of echt van nu zijn?
Ik kan me van onze eigen (grote) honden niet herinneren dat ze zo duur waren.

Hier doet pupje het prima. We hebben de bench eruit gegooid omdat ze ontzettend lag te hijgen erin. Nannycam geïnstalleerd en zonder bench slaapt mevrouw de hele nacht rustig door. Alleen zijn overdag gaat ook beter zonder. Dus na 6 weken in de bench hem er toch maar uit gedaan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:34

@smurffie de prijzen voor alles met een krulvacht zijn gewoon hoog sinds een jaar of 7/8. Poedels zijn vaak lager geprijsd dan doodles. Waterhonden zijn eveneens hoog geprijsd. Maar voor 1750+ verwacht ik gewoon wel geteste ouderdieren hoor... 1750 euro voor een enorm risico betalen gaat echt te ver.

Je zou kunnen kijken naar andere hondjes met krulvacht of niet verharend in de rasgroep gezelschapshonden? Voor zover ik weet liggen de prijzen voor Havanezers, Bichon's en malteser nog niet in die richting, mét papieren.

De prijzen zullen nu met corona wel NOG meer gestegen zijn: geld verdienen voor de fokkers nu he...
Of dat de fokkers zijn waarmee je in zee wil gaan, is een volgende vraag...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:06

Ik hoor hier in de omgeving dat de prijzen echt abnormaal hoog zijn sinds corona. Niet te doen! Iedereen wil graag een hond.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:14

kiwi
Dat is ook wel fijn ja dat je iemand hebt die dan geen gewone praktijk zaken erbij heeft en je dan fijn kunt wachten.

skippy
Ik ben idd niet ontevreden met 85/96 xD Wat fijn dat jij er bij de Spaniel ook bij kon blijven toen.

Many
Jaa, was een leuke wandeling gister. En ik ben bij lange na niet altijd op tijd erbij met reageren hihi - heb vandaag ook weer zo’n mooi voorbeeld - maar ik probeer me er wel elke keer bewust(er) van te zijn en m’n best te doen ermee en (pro)actief te zijn en meer kan ik niet doen. Ik heb ook de neiging om vaak dingen in m’n hoofd heel erg te maken en het is voor mij dus echt belangrijk dat ik ook even de tijd neem om erna te analyseren en realistisch te kijken naar de situatie. Als ik andermans honden zie, zie ik bepaald gedrag vaak al heel snel en is het veel makkelijker lezen en reageren op iets (als ik daarmee over in gesprek ben met iemand) als dat ik dat soms bij Arya heb. Bij m’n eigen hond kan ik het toch minder goed in praktijk brengen vaak en dat komt denk ik ook omdat ik met momenten zelf ook gewoon nog wat onzeker ben. Onze vorige hond had angstagressie en daar hebben we heel anders mee geleefd als wat we nu met Arya doen. Dit is voor mij ook m’n eerste pup die ik opvoed en vind dat soms echt rete spannend haha. Theoretisch kan ik vaak dan ook in m’n hoofd hebben zitten hoe ik het wil, maar iets tot uitvoering brengen op het moment supreme als je dan aan’t wandelen bent enz. Dat blijft een uitdaging hihi.

En o jee omgekeerde wereld dan; speeltjes heel laten en spullen slopen haha. Het is belangrijk om te achterhalen wat de oorzaak van het slopen is en dan daarop te reageren, want dan kan het verschillend zijn in hoe je dat bv. Het beste zou kunnen aanpakken. Beginnen kan bv. Door verleidingen zo min mogelijk aanwezig te laten zijn en ze dingen te geven waar ze dan beter op kunnen knagen als ze dat willen; snacks bv. en meer spullen weg te leggen. Arya bv. pakt eigenlijk altijd nu zelf haar knoken als ze wil knagen > daar wordt ze rustig van en dat heeft ze soms nog nodig dan. Het is echt heel intensief werk om dat slopen om te draaien naar knagen op een speeltje/bot wat wel mag, maar dat zal wel z’n vruchten afwerpen in mijn ervaring. Maar als het sloop gedrag de oorzaak is van overprikkeling of te weinig lichamelijke en/of mentale voldoening zul je er ook weer anders op moeten reageren. Ik zou dus vooral even goed gaan zoeken naar de oorzaak. Ik herken dit zelf namelijk niet, dat Arya dat zo extreem deed, maar dat kan ook gewoon toeval zijn en dat zal per individu misschien ook gewoon verschillen dan. Waar je lig mee kunt starten is om op het moment dat ze wil gaan slopen, iets te geven waar wel op geknaagd mag worden. Arya heeft een tijdje terug opeens een paar dagen gehad dat ze bank kussens ging slopen. Maar dat was logisch verklaarbaar gedrag; M’n zoontje was opeens fulltime thuis, m’n man werkt fulltime thuis dus het hele rust/ritme/regelmaat was van de baan (iets wat belangrijk is voor pups en jonge honden- oudere honden ook eigenlijk wat dat betreft haha). Daar hadden we niet heel veel invloed op dus ik kon daar weinig aan veranderen, maar ik heb haar dus weer, net als toen ze jonger was, tussendoor wat meer in de bench gelegd op momenten dat ze dus overprikkeld raakte en zelf d’r rust niet nam. Dat werkte heel goed. Maar dat kan in jouw geval bv. Misschien totaal niet werken omdat de oorzaak van het gedrag anders kan zijn en een andere ‘aanpak’ nodig heeft, afhankelijk ook van het karakter van het individu. En wat rot van het plassen.

IMJ
O dat klinkt idd ook alsof je je handen vol aan ‘m had als hij dan naar de DA moest hihi.
Onze Rex was gecastreerd en dat was met name medisch omdat hij telkens een ontstoken voorhuid kreeg. Hij lekte ook gigantisch veel bv. Hij was 2 jaar zoiets toen we ‘m hebben laten castreren. Als hij dat niet had gehad, denk ik niet dat we ‘m hadden laten helpen, maar denk dat het echt per individu afhankelijk is van wat het beste is. Ik ken ook genoeg intacte reuen die echt heel vervelend en opdringerig zijn en ook echt van de wap zijn als ze een teef ruiken en dan voor rede niet meer vatbaar zijn. Een hond wat zichzelf dan hormonaal zo ‘in de weg zit’ zou ik dan bv. Wel laten helpen. Is dus echt iets wat je voor jezelf even moet uitzoeken en bepalen en eventueel aankijken hoe Charlie zich ontwikkelt ook tzt. Wat fijn dat Charlie mee naar het werk kan en dat dat zo goed is gegaan!

kaus
O dat is wel een rot spoedje zeg :( Gelukkig herstellen ze meestal van zo’n ‘wond’ wel snel. Arme Dexter :( Veel beterschap gewenst! Minder fijn voor de portemonnee idd! Wij waren onlangs voor die grasaar stukjes verwijderen ook even €120 zoiets kwijt (was een zondag). Ik snap de kosten wel, met het roesje erbij en spul om weer wakker te worden, maar kan snel aantikken haha. Zeker omdat we nog niet zolang geleden al daar waren ivm oorontsteking van het andere oor. Volgende week komt de sterilisatie van Sansa erbij. Dure maand zo hihi.

Cupcakes
Op zo’n moment kan het idd wel enorm schelen als ze zo’n dikke vacht hebben. Dat maakt dan hopelijk wat minder indruk op ze als ze zo’n hap minder goed voelen. Echt vervelend dat je idd in deze fase nu, waarin je aan’t werken bent aan die onzekerheid, dan zo’n situatie tegenkomt. De eigenaar ook niet meer gezien van die hond?

smurffie
Ik ben helaas niet zo heel goed thuis in die prijzen met alle rassen. Wel echt een hoop geld wat gevraagd wordt voor kruisingen ja.

---

Wij zijn net weer op de hei geweest waar Arya heel fijn met een andere DH van 9 maanden heeft gespeeld. Ik kwam nog een koppel met kinderwagen tegen, en ik heb haar toen maar even aangelijnd totdat ze langs waren (die waren flink aan't zwoegen met de wagen om het terrein te trotseren... waarom ga je ook in die 10% losloop van de heide lopen? zucht haha) en ik kwam erna nog een paar bekenden tegen waar ik even mee heb staan praten en toen heeft Arya in die groep ook even wat rondgescharreld en met de labrador die erbij was even gerend en gespeeld. Tussendoor heeft ze even rustig bij me gezeten en toen had ik eigenlijk ook moeten afkappen en terug naar de auto moeten gaan.

Op een gegeven moment raakte ze overprikkeld en was ik dus te laat met reageren (kan mezelf dan ook wel voor m'n kop slaan). Toen ging ze overmatig blaffen en achter de labrador aan als in niet dat ze wat agressiefs deed ofzo maar wel opjagen, wat ik niet fijn vind - die haar bleef uitdagen dus no way dat ik nog door drong tot d'r op dat moment. Dan baal ik achteraf dus Echt dat ik dus niet op tijd ben geweest he om haar dan bij me te houden voordat dat 'emmertje overloopt', grr. Niet dat ze gekke dingen doet an zich, maar het is wel ongewenst gedrag voor mij (dat overmatig blaffen bv) en dat werk ik dan zelf in de hand omdat ik niet op tijd signalen oppik dat ze 'klaar is'. Leer voor de volgende keer weer :') Verder was ze an zich wel heel lief. Ze probeerde nog op te springen bij de eigenaren van die groep wat ik tegenkwam, maar het is heel fijn dat deze mensen mij meehelpen ipv 'oh is niet erg hoor, laat d'r maar' zeggen tegen me of me veroordelen dat ik een hond heb die opeens weer wat meer opspringt haha. Van Arya is het op dat moment uiting van enthousiasme of overprikkeling, maar ik sta op afstand dus kan d'r gewoon niet laag houden dan. Dan is het wel heel fijn als de andere mensen dan in mijn ogen juist erop reageren *\o/* Ze deed het al minder als gisteren, dus dat is wel fijn. Zal wel weer een 'fase' zijn want ze heeft het ook een hele tijd niet gedaan. Denk dat ze weer even moet acclimatiseren om weer meer in het losloop gebied te zijn, en dat ze weer even moet leren d'r enthousiasme ietwat te beteugelen := Verder heb ik een hele lieve hond hoor :j :'). Vlak na zo'n situatie moet ik mezelf dan wel echt proberen om niet 'naar onder te halen' en op alleen de 'foute' dingen te focussen want dat is gewoon niet eerlijk naar ons allebei toe, maar pfoe, het is lastig soms hoor. Wat is het toch een uitdaging om zo'n pup/jonge hond te hebben soms hihi.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Wat kan ze toch heerlijk lelijk doen/kijken :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 14:16

Ik zag voor een ''engelse stafford'' nest nu 1250,- per pup voorbij komen. Ik geloof niet dat beide ouders engels staffords zijn, t is ook zonder testen en stamboom..
wij vragen voor de testen en stamboompups 1250,- en dan kregen we nog kritiek dat t duur was........

Ik zou een jaar wachten op een pup nu. dan is t hopelijk weer een beetje normaler..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:21

kiwiwitje schreef:
Ik zag voor een ''engelse stafford'' nest nu 1250,- per pup voorbij komen. Ik geloof niet dat beide ouders engels staffords zijn, t is ook zonder testen en stamboom..
wij vragen voor de testen en stamboompups 1250,- en dan kregen we nog kritiek dat t duur was........

Ik zou een jaar wachten op een pup nu. dan is t hopelijk weer een beetje normaler..

1250 wat jullie vragen vind ik een nette prijs! Wel idioot dat mensen met ongesteste honden en zonder papier dat durven vragen idd.

Maar de vraag is zo hoog dat mensen het nog betalen ook. De broodfok wordt goed in stand gehouden nu met Corona :(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:25

@kiwi vind dat wel lastig altijd 'ik zou een jaar wachten nu'. Heel banketstaaf gezegd: als er bij mijn ouders iets gebeurt, hebben wij geen jaar tijd. Mijn vader heeft echt een hond nodig. Als die van hun omvalt, kan hij best een tijdje teren op Toby, maar geen jaar hoor... (medisch, vader is hartpatient, hond houdt zijn stress laag. toen de vorige dood ging, lag mijn vader binnen een paar weken weer in het ziekenhuis).

Ik ga ervanuit dat Lewis nog zeker 7/8 jaar blijft, die is 4 nu. Maar goed, er zitten vast meer mensen in zo'n schuitje, en dan op dit moment.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 14:39

Skippy01 schreef:
@kiwi vind dat wel lastig altijd 'ik zou een jaar wachten nu'. Heel banketstaaf gezegd: als er bij mijn ouders iets gebeurt, hebben wij geen jaar tijd. Mijn vader heeft echt een hond nodig. Als die van hun omvalt, kan hij best een tijdje teren op Toby, maar geen jaar hoor... (medisch, vader is hartpatient, hond houdt zijn stress laag. toen de vorige dood ging, lag mijn vader binnen een paar weken weer in het ziekenhuis).

Ik ga ervanuit dat Lewis nog zeker 7/8 jaar blijft, die is 4 nu. Maar goed, er zitten vast meer mensen in zo'n schuitje, en dan op dit moment.

Maar dat is, niet l.ullig bedoeld, geen excuus om bijv dan maar een broodfokhondje of een idiote(ongezonde) kruising aan te schaffen.. Of maar gewoon een hond die op je pad komt waar je een belachelijke prijs voor neer moet leggen.
Dan zou ik eerder, als je dit weet, jezelf goed inlezen in een passend ras en je nu al bij een fokker op de lijst laten zetten.
Want op de manier hoe jij t schetst, komt eigenlijk over van; als er iets gebeurd hebben we NU een hond nodig. En dat zijn meestal niet de meest verstandige aankopen.
Dus ja, ik zou pas over een jaar t naar een hond gaan kijken. Dan zijn een hoop van die corona fokkers ineens klaar. En grote kans dat er dan herplaatsers vrij komen waar anderen wel blij van worden. En een herplaatser zou in jullie situatie misschien ook gewoon goed passen. Die selectie is weer heel anders dan een pup..
Chick kwamen wij als herplaatser ineens tegen zonder iets te zoeken. En binnen een uur nadat t oproepje geplaatst was, was ze voor ons gereserveerd. Dat is ook gewoon deels impuls, maar ze voldeed aan onze eisen (teefje, stamboom, niet geholpen, deels geteste ouderdieren etc, fijn karakter, kon met honden en katten)

Een pup vind ik toch wel een hele andere selectie dan een herplaatser, en dan blijf ik echt zeggen; wacht maar eens een jaar. Want dan is de markt waarschijnlijk weer gestabiliseerd.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:48

@kiwi uiteraard gaat dat niet via broodfok of rare wegen bij ons. Ik vind welzijn van een hond nét zo belangrijk als het welzijn van mijn vader ;) Maar wij zitten óók niet 'vast' aan één ras. We hebben duidelijke voorkeuren voor een bepaald type hond, maar niet voor één specifiek ras.
En nou is corona inderdaad een rare situatie, maar dat hele 'jaren op een lijst staan' vind ik ook een beetje gek altijd. Doe ik voor een paard ook niet. Dan ga je ook gewoon zoeken, mensen bellen, contacten leggen. Zie ik met een hond oprecht niet anders. En dan kun je inderdaad met een jonge herplaatser thuiskomen ipv met een pup. Ook nu in corona zie ik echt regelmatig herplaatsers voorbij komen die zo zouden kunnen passen.

Nogmaals: corona is natuurlijk gewoon een storende factor. En hopelijk hebben we geen aanhoudende corona de komende tien jaar nee... ;)
Ik snap als je echt per se één specifiek ras wil, dat je je bij een fokker op de lijst laat zetten. Maar als je nou best veel leuk vindt, en een hond niet nodig hebt om mee te werken, ga je toch niet bij 20 fokkers op de lijst voor 'ooit'. Vriendin van mijn moeder heeft altijd yorkies. Soms komen ze als pup, soms als herplaatser, maar ze heeft in de 30 jaar dat wij haar kennen nog nooit zónder yorkie gezeten. Waar een wil is, is dan ook gewoon wel een weg. En soms moet je dan misschien een aantal maanden wachten, maar meer dan een jaar... Gaat er bij mij niet in - zeker dus als je niet een specifiek eis hebt qua ras.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 14:55

Ik denk dat je t een beetje verkeerd oppakt wat ik bedoel met jaren op een lijst staan. Want dat heeft zeker ook niet mijn voorkeur. Dat zou in mijn geval waarschijnlijk niet eens zijn voor een combi die ik graag zou willen bijv. Maar dat was als optie genoemd als je altijd een back up zou willen hebben omdat het hebben van een hond in jullie situatie zo belangrijk is.
Als je een beetje je best doet zit je makkelijk in een wereldje waar je bijv een geschikt adres kan zijn voor uitgefokte honden, of honden die niet geschikt zijn voor de fok of gewoon herplaatsers. Dus van het voorbeeld met de Yorkies kijk ik niet op.
En ja waar een wil is is een weg; daarom zijn er zoveel broodfokkers en zoveel impuls aankopen. Want niet iedereen denkt fatsoenlijk na over iets wat ze aanschaffen. Maar ja, als ik een hond wil ga ik zoeken. En de ene keer heb je mazzel dat wat je wil snel op je pad komt en t andere moment niet. Zeker als je rasspecifiek bent.
Ja je hebt meer speelruimte als je niet rasspecifiek bent. Maar dan nog is een goede fokker niet altijd zomaar te vinden of heeft altijd pups. En dan komt t een beetje over van; oh ras 1 heeft geen nest, bij ras 2 niks beschikbaar maar ras 3 verwacht over 2 weken pups en bij ras 4 kunnen we ze over 3 weken ophalen.
Niet dat jij dat perse doet. Maar zo word gewoon wel vaak gekocht. Zelfs binnen t zelfde ras.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:02

Ja klopt, zo gaat het vaak. Wij hebben uiteindelijk voor Lewis ook een paar maanden moeten wachten. In die paar maanden is mijn vader dus al met Toby op pad gegaan, want die had ik toen net. Op die manier is er wel een 'mouw aan te passen' voor een tijdje. Broodfokker waar je binnen loopt en gewoon een willekeurige hond meeneemt, gaat hem natuurlijk niet worden ;)

Maar ik zie soms mensen die echt 2-3 jaar op een lijst staan voor een nieuwe hond. Ik zou zelf - zonder medische noodzaak dus - al echt geen 3 jaar zonder hond willen hoor... :\ Maar sommige mensen vinden dat prima omdat ze uit een specifieke lijn een hond zoeken. Zo zitten wij er dus niet in. Dat was meer het punt dat ik wilde maken.