Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:05

Nee klopt! Ik wist al dat ze zo goed als geen melk dronk, maar ze at wel groente en kwam aan dus nu had de fokker het niet meer verwacht. Er zal toch wel iets mis zijn geweest.

Ach wat jammer dat het niet goed gaat. Zelfs gras laten liggen is een duidelijk teken dat het niet zo goed gaat :(:) Sterkte met haar! Hoe oud is ze?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:51

6 jaar, dus een mooie leeftijd. Kan natuurlijk nog ouder worden (en zou ook wel mogen van mij), maar als het tijd is dan is het tijd.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:01

Dat is inderdaad een heel mooie leeftijd! Het is jammer dat ze niet wat langer meegaan.. Eigenlijk gaat die tijd best snel voorbij.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:46

Hier zijn dit weekend twee caavjes overleden. ;(
Zo op het oog perfect in orde en beide nog relatief jong.
Ik snap er ook niets van, beide waren de dag voor hun overlijden nog vrolijk en actief, aten goed etc en dan dit. -O-
De rest ziet er ook perfect gezond uit, 1 heeft een schaafwond op haar rug maar zij is degene die altijd met de huisjes loopt te smijten dus gok dat ze er één heeft opgevangen ofzo. :+
Ben nu bezig met de ren helemaal leeg te trekken en weer op te strooien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:50

@lor1: het is altijd sneu als ze op jonge leeftijd gaan, al is het gemis van ouderen er niet minder om.
Vaak is er geen oorzaak aan te wijzen en blijf je met vraagtekens achter.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:51

Sterkte :(:) Wat naar dat je niet weet waar het aan ligt! Ik zou voor de zekerheid alles even goed ontsmetten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:54

Hier ook weer schoonmaak dag kleedjes in de was meiden lekker buiten.

Wel sneu zoveel overleden caafjes :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:55

Ik heb ze even buiten gehad, maar vond het al snel te warm worden. En ze vonden het niet erg om weer naar binnen te gaan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:47

melody7 schreef:
Sterkte :(:) Wat naar dat je niet weet waar het aan ligt! Ik zou voor de zekerheid alles even goed ontsmetten.

Ik heb geen ontsmettingsmiddel maar heb alle hekjes, huisjes en connectoren helemaal schoongemaakt, alle bodembedekking weggehaald en de onderbak schoongemaakt, oude hooi verwijderd, waterflessen schoongemaakt en alles ververst.

Ondertussen waren de opperbitches flink chagrijnig omdat ze met z'n zessen in de duna multy zaten en vonden dat ze niet genoeg ruimte hadden. :+

De leeftijden waren 10,5 maand en 3 jaar en bijna 2 maanden.
Ben er goed zuur van iig. ;(

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:11

Hier vrij bewolkt dus ze vonden het wel prima buiten. Nu weer binnen want inmiddels onweert het.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 21:47

Mijn arme cavia's zitten al een week 's nachts in een kooi van 115x65 cm.

We zouden het dak vervangen van het hok en vorige week met goede moed begonnen. Het dak was nog asbest en zat een barst in. Enfin, alles voorbereid zodat ze een weekendje elders moesten slapen.

Alleen mijn vriend werd tijdens het klussen ziek en ligt nog steeds ziek op bed. Dus nu heb ik een hok zonder dak (met een gedeeltelijk geraamte).

Ik heb nu de cavia's als het droog is wel in hun dakloze hok (zeil erover). Maar in de nacht durf ik het niet aan, want vorige week kreeg ik foto's van de buurtapp van onthoofde kippen. Ik kwam er alleen net achter dat het zeil ook zo lek als een mandje is, dus ze waren net blij dat ze in hun kleine hok mochten :-).

Ik hoop dat we dit weekend wel verder kunnen, want ideaal is net niet. Maar opgegeten worden is ook niet alles. Die balken rechts en dakplaten liggen niet vast overigens. Die moeten nog uitgelijnd worden :)
Afbeelding

@Melody, balen zeg dat het kleintje al overleden is. Klopt wel dat het beter dan kan gebeuren, maar toch.. je verheugt je er wel op.

@dubbeldun, mooie leeftijd! Maar altijd lastig als er nog eentje over is. Al is er voor een oud dametje vast wel ergens een mooie plek te vinden.

@Lor1 wat naar om twee dieren zo snel achter elkaar te verliezen. kunnen ze niet iets verkeerd gegeten hebben ofzo? Sterkte!

vierhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:55

Ik kom me ook melden! ik heb 5 cavia's;

-Bobbie: een vuilnisbakkie zeugje (brindle) van 2 jaar, moeder was gered bij een broodfokker en heeft het helaas niet gered tijdens de bevalling. Toen hebben we via de DA Eva Stoffels Bobbie opgevangen.
-Teddy: een borstel zeugje (goudagouti roodbont) van 2 jaar.
-Tuc: een CH-teddy castraat (roodbont) van 6 maanden.
-McFluffy: een CH-teddy zeugje (driekleur) van 4 maanden.
-Charlie: een borstel zeugje (zilveragouti) van 3 maanden.

Ze wonen met z'n allen in een caviaflat die we 2 jaar geleden hebben gebouwd.

Helaas hebben we vorige week afscheid moeten nemen van Kwebbel, een van onze eerste cavia's. Ze had hele erge blaasontsteking en nierfalen. Nadat we er alles aan hebben gedaan was ze op. Helaas is ze maar 4 jaar geworden

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:22

Lor sterkte met het verlies van je caafjes.
Beert wat een mooi hok! Hopelijk is je vriend snel weer beter

Welkom Vierhoef! Wat een leuke caviabende heb je

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 07:55

Dank jullie wel. :)
Beert: het lijkt me stug, ze zitten binnen en er ligt niets binnen hun bereik wat ze niet mogen eten.

Net met het lood in de schoenen naar de caavjes gelopen en vooralsnog leeft alles nog.

Vierhoef welkom. :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:07

Dat klinkt als een leuk gevarieerd groepje vierhoef!

Balen dat het bouwen stil ligt beert! Gelukkig is het vrij warm, dan vinden ze het iets minder erg om in een klein hok te zitten :=

Gelukkig lor1_1984! Ze waren ook jong zeg, wat eng dat ze dan ineens overlijden :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:13

Hier is de talgbult van Chase geknapt gisteren. Zag het met voeren, alles schoon gemaakt was opa niet blij mee. Had hem al aangeprikt de bult maar kwam niks uit en Chase is niet zo'n lieverdje met dit soort dingen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 15:24

melody7 schreef:
Balen dat het bouwen stil ligt beert! Gelukkig is het vrij warm, dan vinden ze het iets minder erg om in een klein hok te zitten :=

Alleen jammer van de regenbuien :). Ik had twee zeilen over het hok gelegd, maar die gebruiken wij normaal alleen om ergens onder ofzo te leggen. Nooit gezien dus dat ze vol met kleine gaatjes zaten.. maar goed, er waren nog wel droge stukken in het hok gelukkig. Al gaat het morgen teveel regenen, dan moeten ze even klein blijven zitten.

@lor, jij hebt ze binnen natuurlijk. Ik hou ze buiten, vandaar dat ik dat dacht. Nee binnen is dat niet logisch.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:34

Hallo allemaal.

Het is even geleden maar door de drukte, bij mij, kan ik niet alles goed mee volgen :o ik lees wel af en toe jullie verhalen.

Maar dit wil ik nog wel mededelen...

Afgelopen nacht, rond een uur of 1, heeft onze lieve Menthus ons verlaten en is hij de regenboogbrug opgewandeld.

De ouderdom heeft hem ingehaald. Het is beter zo, maar we gaan hem vreselijk missen.

Vanmiddag breng ik hem weg. Hij zal eervol worden gecremeerd en uitgestrooid. Wij zullen zelf thuis een kleipootje van hem ontvangen.

Afbeelding
Rust zacht lieve Miniman Y;(

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:55

Heel veel sterkte, hoe oud heeft hij mogen worden?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:58

Dankjewel :+:

We weten niet precies hoe oud omdat hij een vondeling is. Maar mijn vriend heeft hem 7 jaar geleden uit het asiel (Knaagspoor in Ridderkerk) gehaald.
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 01-07-21 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:13

@nientsje: dat is een hele mooi leeftijd, maar het gemis wordt er dan juist niet minder om. sterkte !!

Hier gaat het met het oude zeugje wat beter; ze is levendiger en eet beter. Ik denk dat ze buiten iets gegeten heeft wat niet zo goed gevallen is.

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:49

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik helaas afscheid moeten nemen van een van mijn cavia’s. :( Helaas zit daardoor het andere dametje wat ik nog heb, Saartje, alleen, wat me behoorlijk aan het hart gaat :o Een andere cavia erbij nemen is helaas voor ons geen optie, daarom ben ik voor haar opzoek naar een huisje waar ze weer samen met andere cavia’s komen te zitten. Ik woon in Hoofddorp en heb al contact opgenomen met de caviaopvang in Haarlem, maar helaas nog niks vernomen.
Ik vroeg me af of jullie misschien nog andere adressen in de buurt weten? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:55

@Juliette: wat sneu. Sterkte !!
Hopelijk vind je een goed adresje voor haar, ze is ook de jongste niet meer tenslotte.

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:10

DubbelFun schreef:
@Juliette: wat sneu. Sterkte !!
Hopelijk vind je een goed adresje voor haar, ze is ook de jongste niet meer tenslotte.

Dankjewel, ik was gisteren echt flink in tranen. Zo’n klein beestje, maar toch ben je er zo gek op. Maar dat zal iedereen in dit topic wel begrijpen denk ik :o

Ze is inderdaad niet meer de jongste, 6 a 7 jaar. Maar het is nog een fitte dame, ze is ontzettend lief en rustig.. Ik hoop daarom echt nog een fijn huisje voor haar te vinden zodat ze van een mooi pensioen kan genieten haha :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:10

Wat sneu Juliette... ik kan je begrijpen hoor... heb vannacht ook in bed liggen huilen om het verlies van Menthus. Heb geen oog dichtgedaan.

Jij ook sterkte :(:)