Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:46

Ik heb ook half huilend het hele huis gedaan. Onze aller allerlaatste kookwasje gaat er nu in.

Ik vind ontwormen ook niks... Als ik iets vermoed wil ik onderzoekje laten doen en verder wil ik eens per jaar onderzoek bij de DA. Heb Dundy in zn leven nooit gegeven en die moest na twee jaar een onderzoek ivm ziek zijn en was niks mee aan de hand. Pil erin gestopt, nog een onderzoek en dat nog niks in ontlasting.

Succes en sterkte met je hond uit handen geven. Lijkt me heel lastig maar geeft ook wel rust lijkt me.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 17:49

Heb geen ervaring met ''mest'' onderzoeken bij hond. Met paarden heb ik er absoluut geen goede ervaringen mee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:02

kiwiwitje schreef:
Heb geen ervaring met ''mest'' onderzoeken bij hond. Met paarden heb ik er absoluut geen goede ervaringen mee.

Ik heb ook gemengde gevoelens, tot nu toe is de ontworming echt wel een aanslag geweest op het lijfje van Lilith dus liever niet. Maar de oudste heeft ook echt nog nooit klachten gehad van wormen, net als de rest van de volwassen honden eigenlijk dus wil zeker niet te vaak ontwormen.

O wat spannend die bevalling *\o/*

Hond uit handen geven is niet fijn, maar klinkt alsof het goed geregeld is :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 18:07

Azmay schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik heb ook gemengde gevoelens, tot nu toe is de ontworming echt wel een aanslag geweest op het lijfje van Lilith dus liever niet. Maar de oudste heeft ook echt nog nooit klachten gehad van wormen, net als de rest van de volwassen honden eigenlijk dus wil zeker niet te vaak ontwormen.

O wat spannend die bevalling *\o/*

Hond uit handen geven is niet fijn, maar klinkt alsof het goed geregeld is :j

Ik herken dat wel. Boellie reageert best fel (flink aan de race) door ontworming. Op de Exil no Worm pro oid gaat t wel goed. Maar hij heeft ook al een keer flinke wormen gehad als pup en dat terwijl we ons gewoon perfect aan het schema hielden.

Ik ontworm nu alleen als ik iets vermoed. En dan alleen die hond/kat. En als ik daar dan iets bij aantref ontworm ik alles. Zie ik niks, ontworm ik de rest ook niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:11

Gaat op visite bij de gokker, dat vind ik wel een leuke autocorrectie. _O-

En ik zag een bevalling die zich aangekondigd heeft, uiteraard duimen draaien! *\o/*

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:30

Exil no worm reageerde AJ heel slecht op, ik schrok me rot. Zig heeft nergens last van. Ik ontworm meestal alleen na onderzoek of als ze laten zien dat ze er last van hebben.

Ik zou graag jullie inzicht hebben op iets waar ik zelf over na zit te denken:

AJ is een vrij gevoelig ventje, over het algemeen is hij enthousiast en vindt hij alles leuk. Hij wandelt graag, werkt graag, rent graag. Ik neem hem vaak mee, naar wedstrijden, trainingen, hondendagen en naar zijn eigen cursus.

Sinds een paar weken lijkt hij heel vaak niet meer te 'willen'. Hij wil niet meer in de auto, ik heb echt een half uur nodig om hem te overtuigen. Hij heeft weinig zin om te werken, terwijl hij wel veel energie heeft en weinig zin om met andere honden te spelen. Hij blijft wel proberen me te overtuigen dat hij mag apporteren en trekspelletjes leuk vinden. In de buurt is een grote tunnel, was altijd leuk en nu vertikt hij er doorheen te gaan. Hij 'wil' niet gaan liggen, wil niet binnenkomen vanuit de tuin als ik hem roep etcetera. Hij is niet ziek, niet sloom etc, hij wil ver en hard en veel wandelen en springt nog steeds mensen omver :'), maar zijn enthousiasme in andere dingen mis ik heel erg. Hij heeft ook helemaal geen lui karakter, maar het lijkt net alsof hij gewoon nergens 'zin' in heeft, behalve apporteren en dat mag nu weer net niet.

Is dit puberteit? Is hij overprikkeld en moet ik hem gewoon even lekker thuis laten en alleen mijn ene hond meenemen? Minder oppashonden doen? Is hij gewoon wat minder enthousiast/druk dan mijn andere hond? Niet genoeg energie in het voer?

De ene dag dat ik hem vers vlees gaf, was hij plots veel feller.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:48

Ze zit op een goede plek.
Momenteel 3 andere rottweilers waaronder dus moeder en broer.
En vrijdag nog een broer erbij van haar.
Dus met 5 andere rotties
Huis is al erg leuk....
Maar wel weer schoon sinds ik haar heb xD

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 20:55

Ahh daar heeft ze het vast naar haar zin! Dat komt helemaal goed.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:08

Zeker weten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 01:14

Dat klinkt mij als overprikkeling ZoZenn. Moet zeggen dat ik het hier niet zo ken maar bijvoorbeeld aan het einde van de frisbee les merk ik wel dat Dundy het allemaal wel best vindt. Hoeft allemaal niet zo goed meer gevangen te worden, hoeft niet zo hard meer gelopen te worden en die frisbee kunnen we ook wel wat langer in de bek houden.

Dat autorijden denk ik echt dat hij misselijk is of het echt niet leuk is. Zou toch kijken of je hem in een bench kan vervoeren en daar een kleed overheen doen. Of je raam afschermen maar weet niet wat daar precies legaal en veilig van is :')

Misschien is hij nog wel aan het ontprikkelen van de familiedag. Dexter is altijd de dinsdag ook moe als hij maandag op cursus is geweest.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met biothane halsbanden (en eventueel riemen)? Ik vind het zo'n drama hoe vies alles hier steeds is en dan moet ik het weer afspoelen en is het nat en kunnen ze het niet om en gewoon bah allemaal. Biothane lijkt me ideaal maar heb het nog nooit gezien. Zag het vandaag toevallig in een winkel hangen (had er al eerder naar gekeken) en het leek heel mooi maar is het ook een beetje handig en comfortabel? Vooral de lijnen lijken me misschien niet heel lekker in de hand liggen? Maar wij hebben dan ook ultra softe met neopreen gevoerde lijnen :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:49

Ik heb leder. Ook heel makkelijk. Af en toe eens invetten en klaar. De modder gewoon laten opdrogen en veeg je er zo af.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:56

Biothane halsbanden geen ervaring mee, heb wel soft biothane teugels en die zijn erg fijn.

Zo eens uit bed voor de eerste ronde stofzuigen ^)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 09:49

Met biothane geen ervaring. En helemaal niet met neopreen. Iets met allergisch zijn :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:13

Kaus schreef:
Dat klinkt mij als overprikkeling ZoZenn. Moet zeggen dat ik het hier niet zo ken maar bijvoorbeeld aan het einde van de frisbee les merk ik wel dat Dundy het allemaal wel best vindt. Hoeft allemaal niet zo goed meer gevangen te worden, hoeft niet zo hard meer gelopen te worden en die frisbee kunnen we ook wel wat langer in de bek houden.

Dat autorijden denk ik echt dat hij misselijk is of het echt niet leuk is. Zou toch kijken of je hem in een bench kan vervoeren en daar een kleed overheen doen. Of je raam afschermen maar weet niet wat daar precies legaal en veilig van is :')

Misschien is hij nog wel aan het ontprikkelen van de familiedag. Dexter is altijd de dinsdag ook moe als hij maandag op cursus is geweest.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met biothane halsbanden (en eventueel riemen)? Ik vind het zo'n drama hoe vies alles hier steeds is en dan moet ik het weer afspoelen en is het nat en kunnen ze het niet om en gewoon bah allemaal. Biothane lijkt me ideaal maar heb het nog nooit gezien. Zag het vandaag toevallig in een winkel hangen (had er al eerder naar gekeken) en het leek heel mooi maar is het ook een beetje handig en comfortabel? Vooral de lijnen lijken me misschien niet heel lekker in de hand liggen? Maar wij hebben dan ook ultra softe met neopreen gevoerde lijnen :=

Ik denk zelf ook overprikkeling, we doen natuurlijk wel heel veel. Ik ga de komende paar weken gewoon even helemaal niks van hem vragen en kijken hoe hij dan reageert. Niet in de auto, niet naar cursus, niet ver wandelen, helemaal niks.

Qua auto denk ik niet dat hij het rijden echt vervelend vindt en hij heeft al tijden niet meer overgegeven. Hij geeft ook geen stress signalen af in de auto, hij hijgt/kwijlt/piept/etc absoluut niet. Oortjes ontspannen, oogjes ontspannen en hij kijkt af en toe wat uit het raam, maar meestal slaapt hij gewoon.
Ook uit de auto wil hij overigens lastig, ik maak hem los en hij blijft gewoon liggen, dan moet ik hem ook overtuigen weer de auto uit te komen. Vooral als hij moe is bv na een cursus of zo'n dag, dan vertikt hij het in alle talen. Autobench zit ik ook al naar te kijken, maar ik vraag me af hoe groot die dan moet? Ik heb niet veel ruimte voor een autobench en mijn vriend z'n kofferbak is nóg kleiner.

Geen ervaring met biothane halsbanden, maar wel met een riem. Ik vond het zelf absoluut niet flexibel en erg hard in de hand, ik heb er één omdat we vaak gaan zwemmen in een meertje dichtbij en toen hij puppy was, mocht hij nog niet los. Blijft wel mooi schoon, maar om mee te wandelen vind ik het 3x niks.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 11:29

Vorige week foto’s gemaakt omdat Bas zn moeder de hondjes gaat schilderen.
Geen hoogstandjes dus, maar wel duidelijke kopfoto’s. Ik ga jullie niet pesten met alle foto’s en welke foto’s er gebruikt gaan worden weet ik niet. Dat zal ik pas zien als ze af zijn denk ik!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En chick’s meest charmante foto
Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:34

Ik vind biothane erg handig, zeker bij de zwemmers/viezerikken. Even afspoelen en kan weer gelijk mee.

Ik kreeg vanmorgen een foto van de fokker van Prim. Ze heeft vandaag haar rabies enting gehad en mag dus over drie weken mee.

Ze was erg lief bij de dierenarts en vind iedereen leuk een aardig!

Afbeelding

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:38

Kiwiwitje, jouw staffies zien er zo aaibaar uit :) Echt hele mooie honden!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 11:40

Wat is ze al groot Diandra! Knappe pup!

Haha Mercury, ze zijn ook heel aaibaar <3 Je mag het altijd eens proberen!
Dat mooie zijn de meningen over verdeeld. Voornamelijk door de Oren in combi met de rasstandaard

En ik hoop dat chick haar litteken kwijt raakt op haar neus

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:49

kiwiwitje schreef:
Wat is ze al groot Diandra! Knappe pup!

Haha Mercury, ze zijn ook heel aaibaar <3 Je mag het altijd eens proberen!
Dat mooie zijn de meningen over verdeeld. Voornamelijk door de Oren in combi met de rasstandaard

En ik hoop dat chick haar litteken kwijt raakt op haar neus

Ik vind Chicka echt heel erg mooi. Sportieve en stevige hond om te zien :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 11:53

Daar betrap ik mezelf ook steeds vaker op. Ik hou echt van het Type van Boellie. Maar begin haar sportieve maar toch brede bouw wel steeds meer te waarderen. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik toch voor haar naar sportievere reutjes ben gaan kijken voor als t niet lukt met Boellie.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:12

Wat een schatje is prim! Wat zal je aan het aftellen zijn.

Ik vind juist de bouw van boellie leuker :o

Ik heb biothane echt niet graag, vind de textuur niet leuk en vind het ook te hard.

Hier ook nog even Naya showen. Ze is echt irritant aan het worden en heeft energie voor 100 krijg haar niet moe. Zowel mentaal als fysiek. Maar dan kijkt ze weer eens zo lief en vergeet ik alles :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 12:13

Dat drukke zal wel in de lucht hangen Lara, Hier zijn ze ook zo druk. Al helpt het wel nu ze al 2 dagen gezwommen hebben :+

En hoe kun je nu lang boos zijn op dat snoezige hoofdje van Naya!

Boellie's bouw zien ze liever wat Vetter. Hij is vrij gespierd, maar heeft weinig vet. (wel flubberende buikspieren.. :P )

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:03

Pupje is dood geboren... ons wonderpupje... het mocht niet zijn... het leek niet ‘af’...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:04

Oh nee wat erg silketje :( Heel veel sterkte

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:08

Dank je kiwiwitje