gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:46

Ziet er goed uit! Ik denk ook dat het wel goedkomt.

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:19

MoppieFilou, normaal zou ik ook denken ze eten het maar. Maar de fabrikant heeft zelf een bericht geplaatst dat het in een andere machine gebakken is en dat konijnen het daardoor niet eten. Zijn al veel reacties van mensen die daardoor zelfs al bij de dierenarts zijn beland. Ze bieden nu proefverpakkingen aan van het oude voer om te kunnen mengen. Dan schijnen ze het uiteindelijk wel te gaan eten. Maar omdat het dus weekend is en ze dicht zijn maakte ik me zorgen. Ze eten namelijk al 4 dagen niet/nauwelijks brokjes. Wel groenten en ook geen hooi dus. Dat is altijd al een probleem geweest maar heb ik maar zo gelaten.

Ze hupsen iig nog vrolijk rond en verder hou ik ze goed in de gaten en krijgen ze toch maar wat meer groenten dan normaal.

Marloez, wat een leukies! Komt vast goed met die 2!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:27

Marloez: Echt een goede daad dat je Floki nog een mooi leventje geeft! En Sproet natuurlijk ook!

Janey: Ik hoop dat je snel voer kan gaan halen! Maar we zijn inmiddels al zondagnamiddag dus dat komt wel goed!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:15

Ook in de ren gaat het echt supergoed! Ze wassen elkaar ook, super schattig. <3

Ik had een nieuwe tunnel in de ren geplaatst voor extra afleiding zodat ze misschien iets minder op elkaar zouden focussen. Al was dat achteraf niet persé nodig geweest, een nieuw speeltje is altijd leuk. 8-)

Afbeelding

Ik denk dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:46

Supergoed!!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:05

Wat fijn dat het koppelen zo goed is gegaan, Marloez. Je hebt een leuk stel konijnen zitten. :)

Ik heb ook nog even een vraag: hoe lang duurt het ongeveer totdat een konijn aan zijn nieuwe verblijf gewend is? Zaterdag ga ik het rammetje waarover ik eerder schreef halen en het liefst wil ik hem niet te lang alleen laten zitten, maar hij zal eerst gecastreerd moeten worden voordat er een dame kan komen. Ik vind het alleen lastig om voor mezelf helder te krijgen aan wat voor een periode ik moet denken.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:13

Thanks! :D

Ligt een beetje aan het karakter van je konijn. Mijn Franse hangoor voelt zich overal meteen thuis. :') Floki was een beetje bangig, maar met elke dag een beetje peterselie voeren werd ze een klein "brutaal" lekkerbekje. :9

Als je ram eenmaal gecastreerd is dan zou ik na 4 weken een vriendinnetje zoeken en ze een weekje aan elkaar laten wennen met gaas er tussen. Daarna samen een hele dag op neutraal terrein plaatsen en dan moet het wel goed komen. :) Gelukkig is het meestal makkelijker om een voedster bij een ram in zijn territorium te plaatsen omdat voedsters pittiger zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:19

Ik hoef dus niet per se aan een periode van een aantal weken denken om te wennen? Het kan dus ook zijn dat mijn toekomstige konijn na een week al voldoende gewend zal zijn? Ik had het idee dat dat niet zo snel zou gaan, maar dat kan dus ook meevallen.

Het ziet er naar uit dat ik een voedster bij de dierenbescherming zal gaan halen en zij zouden mij ook begeleiden bij het koppelen van de konijnen, maar bedankt voor de tips. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:20

Idd ligt aan karakter :P , en denk ook aan de inrichting etc . Alle geluiden , ene dier is sneller dan de ander

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:22

Nee hoor je kunt net zo goed meteen al een vriendinnetje aanschaffen alleen kan je dan natuurlijk nog niet koppelen. Ze wennen alleen maar eerder als ze een maatje zien rondhupsen. :)

Goed dat je een voedster ophaalt bij de dierenbescherming! Weet je al welke?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:25

Dat is fijn om te horen, dan kan hij hopelijk in maart al gecastreerd worden en zit hij van het voorjaar lekker met een vriendinnetje in de ren.

De dierenbescherming Amersfoort zit bij mij in de buurt dus daar zal ik samen met Boaz (zo gaat hij heten) een leuke voedster voor hem zoeken. Zij plaatsen echter geen voedsters bij een ongecastreerde ram, dus alvast een vriendin aanschaffen is via die weg helaas niet mogelijk. Op dit moment heb ik wel een leuke voedster op het oog, maar voor haar hoop ik dat ze tegen die tijd al een liefdevol huis gevonden heeft. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:54

Even een vraagje: is er iemand die Schleish konijnen repaint?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:42

Marloez wat een super leuk koppel heb jij, als ik later meer plek heb wil ik ook wel 2 van die grote :D

Heb de dierenarts net gebeld waar ik Binky had laten castreren om Nora te steriliseren. Kreeg als antwoord stop er maar een knuffel bij in zijn lente kriebels. Straks maar even een andere dierenarts bellen..

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:44

Jannickee schreef:
Marloez wat een super leuk koppel heb jij, als ik later meer plek heb wil ik ook wel 2 van die grote :D

Heb de dierenarts net gebeld waar ik Binky had laten castreren om Nora te steriliseren. Kreeg als antwoord stop er maar een knuffel bij in zijn lente kriebels. Straks maar even een andere dierenarts bellen..

Ehm... juist -O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:19

Kost natuurlijk meer moeite om gewoon te zeggen dat jij als dierenarts voedsters niet castreert... 8)7

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:26

Fijn dat het zo goed gaat Marloez!
Leuk dat je alsnog een konijn bij de dierenbescherming wil halen! Mijn konijnen waren binnen 1 á 2 dagen gewend.
Vreemd antwoord van die DA, die zouden mij niet meer terug zien :evaw:

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:43

Bizarre reactie van die dierenarts inderdaad!

Nou de twee doen het nog steeds heel goed, alleen Floki drolt de hele ren onder.. ^) Dus ik ga ze maar elke dag bij elkaar vegen en in de wc-hoek gooien, ik hoop dat het werkt.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:00

Heb een andere dierenarts gebeld, donderdag wordt ze geholpen! Kost 136 euro is dat een normale prijs?

Och altijd fijn, hopelijk doet ze het snel op 1 plek :=

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:29

Ik betaal bij de dierenarts hier in de stad 100,- En daar komt dan nog een zakje met krachtvoer bij voor als ze opeens niet meer willen eten na de operatie. Iets van 105,- dus maar in de stad is het meestal een stuk duurder dan daarbuiten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:05

Aangezien mijn lieve Moppie twee weken geleden is overleden ( ;( ), zou ik graag iets speciaals hebben als herinnering aan hem. Heeft iemand een leuk idee? (Ik had de site van Cuddle Clones gezien maar dat gaat een klein beetje boven mijn budget... :') )

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:50

Heb je toevallig nog een beetje haar van hem? Ik heb laatst een ketting laten maken waar haar van mijn overleden pony in zit.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:59

http://www.jbmemorials.com/assieraden/z ... raden.html
Ik wil nog een sieraad laten maken met Stampertje's as en een ik wil een 'leukere' urn voor haar. Van Spooky een Skippy wil ik ook nog wat laten maken, alleen daar heb ik enkel haar van.

Mijn DA was 128,- geloof ik

Edit: het crematorium heeft nog 2 pootafdrukken in klei gemaakt en een plukje haar erbij.
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:51

Leuke ideeën maar spijtig genoeg heb ik weinig haar van hem. Enkel een klein plukje als souvenir.
Pootafdrukken is ook leuk maar mijn beste vriend heeft al een mooi plekje gekregen in de tuin. Cremeren vind ik een beetje een vreemd idee voor een konijn, maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik heb liever dat ze een mooi grafje krijgen in de tuin.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:54

Jannickee schreef:
Heb een andere dierenarts gebeld, donderdag wordt ze geholpen! Kost 136 euro is dat een normale prijs?

Och altijd fijn, hopelijk doet ze het snel op 1 plek :=

Ik heb 85,- betaald paar weken terug.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:20

Anders gewoon op een mooi plekje een mooie foto neerzetten?

85 euro is echt een stuk goedkoper! Is wel aan de dure kant dus, nouja als het maar goed gebeurd :D