Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:17

misschien een kattenluikje? Of een andere mogelijkheid dat hij naar buiten kan? Raam ofzo? Ik had mijn vorige kat geleerd via het dakraam te komen :') (zolder). Echt geniaal was dat. Ik hoefde maar met een plastic zakje te kraken en ze kwam al aangeraced :P

Tonic had last van diaree, weer, dus ik had gelukkig nog hill's I/D hier in huis en wat probiotica, ook moest ik de wormenkuur weer herhalen. Wat het ook was, nu zijn het vrijwel allemaal prachtige drollen :') en dat in 2 dagen... Ik wil ze doodgraag eens normaal iets kunnen blijven voeren zonder dat ze scheten laten en aan de schijt zitten. Ik heb nu nog zoveel voer dat eerst op moet (Applaws, Porta21, kattovit gastro en hill's I/D) dat ik er een beetje klaar mee ben om telkens iets nieuws uit te proberen :') Mocht dit allemaal op zijn, dan overweeg ik eventueel om of de wat grotere brokken van applaws te kopen, want die ze nu hebben zijn zo klein dat ze niet kauwen en alles uit kotsen, dus het moet gemengd worden met porta21. Of ik overweeg iets met nog meer vlees aandeel en hogere kwaliteit, al is applaws eigenlijk al duur genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:21

Mwah ben altijd op mijn hoede om snachts iets open te zetten , met het inbrekersgilde etc. Kan het raam bij balkon open zetten , maar snachts raam open vind ik best spannend :o

Leuk zulke dieren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:22

Hier komen ze eigenlijk niet buiten dus dat scheelt weer. Als de schilders eindelijk is klaar zijn willen we het dakterras weer katproof maken zodat die ook zonder zorgen open kan.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:28

@Lifaya: kan het niet zijn (en dit is maar een aanname) dat ze diarree krijgen omdat je al een paar keer bent gewisseld van voer?
@Rebecca: en een kattenluikje dan? Of mag dat niet van de woningbouw?

Ik ben gisteren met Skye gaan wandelen in haar tuigje. Ze vond het nog niet heel tof :') Ik heb alleen een rondje om het appartementencomplex gelopen maar ik denk als ik het ga oefenen met haar dat het wel leuke verrijking voor haar is :j

Afbeelding
Afbeelding

Edit: oh crap ik zie dat de foto's gedraaid zijn...
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 21-04-16 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:34

Deur is niet echt geschikt , ik zie me wel 50 jaar hier wonen :P . Beetje schijt eraan , alleen dat kan pas op lange termijn . Moet geld hebben en iemand die het luik erin kan zetten , zoek echt een korte termijn nood oplossing

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 00:03

Karlijn, als het wisselen van voer een reden zou zijn dan zouden ze juist niet goed reageren op de acute overstap naar hill's I/D :P ik geef ze sowieso gemengd voer, is beter voor de darmen schijnt en worden ze minder kieskeurig van. Ik besloot eergisteren na een flinke stinkende scheet van Tonic gewoon al het voer voor Hill's te vervangen (wat ze dus al een hele tijd niet hadden gegeten, ze staan de laatste maanden op applaws en porta21 en kattovit Gastro (geschikt voor katten met diaree) maar I/D is een wat beter voer voor katten met darm problemen, dus vandaar dat ik er voor heb gekozen om dit nu weer even te voeren tot de darmflora weer een tijdje in orde is. Maar het is wel vervelend als ik dit de hele tijd zo moet blijven doen. Want ze hebben ook hun goede dagen met dat voer gehad.

Wat een leuk tuigje! Hoe zit het vast? En is het goed stevig?
vind ze het verder wel leuk aan de lijn buiten? Wel interesse in de buitenwereld of alleen maar geirriteerd door het tuigje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:07

Ik iets geretourneerd naar zooplus, hebben ze 1 artikel niet binnen en het andere wel, hoewel het in dezelfde doos zat.. Das toch knap.

Nu gooien ze het er gewoon op dat het kwijt is en ik ben me €35 kwijt.. Lekker dan.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:04

Nou ook lekker dan beloven. Ik zou hier niet mee accoord gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:48

Ja ze reageren ook zo vlot op de mail..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:48

Dat is wel vreemd... ik heb ook 2 x een krabpaal moeten retourneren maar daar geen problemen mee gehad. Bel gewoon met de klantenservice..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:55

Lol ik kom nu tot de conclusie dat Tonic pas 10 maanden is en 6 dagen :') en Gin is 1 jaar, 3 maanden 2 weken en 3 dagen oud :')

Ik dacht dat hij al praktisch 11 maanden was. Wat een flinke vent is het dan voor een 10 maand jong mormel :))

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:56

Oh die Oosterse <3

Als Lenthe & Iepie er ooit niet meer zijn dan komt hier een Devon Rex. Die zou er eigenlijk al komen, maar toch nog even uitgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:00

Ja als ik ga bellen krijg ik de melding dat ik moet mailen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:01

Zegt de klantenservice dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:02

Jup.. Wordt beetje moe ervan :(. Hij is wel heeel groot al dan voor 10 maanden, flinke man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:02

Ik Denk dat ik geen nieuwe katten neem hierna ..

Cat nip is magisch , 11 jaar en 10 jaar jonger erdoor :')

Afbeelding

Wat raar dan, ben je mooi klaar mee

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:27

lifaya schreef:
Wat een leuk tuigje! Hoe zit het vast? En is het goed stevig?
vind ze het verder wel leuk aan de lijn buiten? Wel interesse in de buitenwereld of alleen maar geirriteerd door het tuigje?

Het zit vast met klittenband onder haar buik en onder haar nek en daar ook nog met een kliksluiting. Ik heb expres voor dit tuigje gekozen omdat ik die dunne tuigjes niet zo vertrouw :') Bang dat ze zichzelf eruit werkt.
Ze vind het gewoon erg spannend, al die indrukken. Last van het tuigje heeft ze buiten niet echt, volgens mij merkt ze het niet eens. Ik verwacht qua karakter wel dat als we het een paar keer gedaan hebben dat ze het dan wel leuk gaat vinden :j Het is wel een katje dat uitdaging nodig heeft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:03

Een vriend van mij zoekt een sphynx kitten. Hij is zelf nog niet echt bekend met de cattery wereld en hij stond bijns op het punt een broodfokker te bezoeken dus heb hen daar gelukkig van kunnen weerhouden. Nou wil ik hem graag helpen zoeken naar een sphynx uit een gezonde geteste lijn bij een goede cattery. Iemand die toevallig iets weet?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:11

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:14

Knippen jullie wel eens zelf de nagels van jullie katten?
Die van Loes zijn best scherp, maar denk niet dat ze het toe laat.
Als ze bij de trimster is wordt het wel gedaan. Maar dat is twee keer per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:28

Nee eigenlijk nog nooit nodig geweest :o. Als ze hun nageltjes zelf goed aan de krabpaal doen is hoort het genoeg te slijten toch?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:38

Ik doe het wel zelf, ze tikken anders enorm op het laminaat. Heb de beesten nu 7 maanden en denk 3 keer geknipt. Gaat prima. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:09

Ik knip ze ook, puur om de reden dat mijn kleding en gordijnen dan langer heel blijven en ze er ook niet meer in blijven hangen wat vnl voor het angsthaasje een hoop paniek oplevert.
En het is ook wel zo fijn als er 1 niet uitkijkt waar die z'n pootje neerzet en wegglijdt, je niet gelijk hele diepe krassen over je hele lijf hebt staan of tijdens het 'stampen/trappelen' je geen tig gaatjes in je huid hebt. :Y)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:18

Ik knip de 'duim'nagels soms, omdat ze soms met die nageltjes blijven hangen in kleding/de deksel van het terrarium van mijn gerbils/de bank en dan in paniek raken omdat ze vast zitten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:58

Ik knip ze ook regelmatig. Vooral van Tonic omdat die tegen je op springt bij begroeten :') maar met scherpe nagels is dat niet zo grappig... Gin ook wel maar niet vaak. Zij is voorzichtiger en minder lomp