Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 18:43

och wat snoezig <3

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:26

Zo knap is Doux <3

Ja hoor en lees veel verschillende dingen over de behandeling van Giardia. We hebben nogmaals contact gehad met de dierenarts en een toelichting gekregen voor deze manier en lengte van behandelen. We hebben wel getwijfeld maar wilden er wel echt vanaf zijn dus wel gekozen om dit te doen. Dus hopelijk hierna weer een blij hondje <3 tussen de kuren in was ze heel blij

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 23:51

Novi is nu bijna 8 maanden en ze is/wordt echt een pittige tante. Ze is voor ons (mijn man en onze 2 pubers) ontzettend lief, een enorme knuffel. We lopen elke dag lekker in het bos of park en dan loopt ze los. Dat gaat ook super. Waar we een beetje mee worstelen is dat ze vreemden erg vervelend (of eng?) vindt. Als voorbeeld bezoek in huis. Als we er op voorbereid zijn krijgt ze een bot in haar mand. Dan is ze meer daar mee bezig dan met het bezoek. Maar zoals nu heeft onze zoon van 14 twee vrienden te logeren en die 'dult' ze niet. Als ze rondlopen of ineens beneden komen dan gaat ze tegen ze tekeer.
Dit doet ze ook als er mensen op ons af komen lopen buiten, als ze een klein kind ziet, als er iemand komt voor de CV ketel etc.

Hebben jullie tips hoe daar mee om te gaan?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 08:10

Majabeestje schreef:
Novi is nu bijna 8 maanden en ze is/wordt echt een pittige tante. Ze is voor ons (mijn man en onze 2 pubers) ontzettend lief, een enorme knuffel. We lopen elke dag lekker in het bos of park en dan loopt ze los. Dat gaat ook super. Waar we een beetje mee worstelen is dat ze vreemden erg vervelend (of eng?) vindt. Als voorbeeld bezoek in huis. Als we er op voorbereid zijn krijgt ze een bot in haar mand. Dan is ze meer daar mee bezig dan met het bezoek. Maar zoals nu heeft onze zoon van 14 twee vrienden te logeren en die 'dult' ze niet. Als ze rondlopen of ineens beneden komen dan gaat ze tegen ze tekeer.
Dit doet ze ook als er mensen op ons af komen lopen buiten, als ze een klein kind ziet, als er iemand komt voor de CV ketel etc.

Hebben jullie tips hoe daar mee om te gaan?

Freek deed dit eerst ook. Bij ons is de oplossing om vreemden te vragen hem volledig te negeren, maar ook absoluut niet naar hem kijken. Vooral dat laatste was echt een trigger voor hem. Mochten de vreemde mensen blijven krijgt hij altijd een kleine kauwsnack om hem een beetje af te leiden.

Vaak is hij daarna meer ontspannen en gaat dan een beetje bij ze snuffelen. Maar dan nog steeds: niet aanraken, niet kijken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:37

Dankjewel voor je reactie Mavantos.
Zo doen wij het ook, vragen of ze haar volledig willen negeren. Dat helpt soms. Maar er zijn soms situaties waarbij dat niet genoeg is. Laatst de keukenmonteur, die negeerde haar compleet. Maar zij gaat er dan alsnog blaffend heen, focust zich op zijn voeten (dat moet ook wel, ze is zelf niet groter :') ). Dan stuur ik haar naar haar mand. Ik wil dat gedrag ook echt niet hebben. Gisteren ook met de puberjongens in huis. Ze zijn niet met haar bezig, maken ook geen oogcontact maar zijn wel aanwezig/druk met elkaar. Dan gaat ze ook tegen ze tekeer. Of wandelaars die ons tegemoet komen. Als ze losloopt en ik ben net te laat met anticiperen dan gaat ze er blaffend op af, 'jaagt' ze weg. Hoe ga je daar op dat moment mee om?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:52

Majabeestje schreef:
Dankjewel voor je reactie Mavantos.
Zo doen wij het ook, vragen of ze haar volledig willen negeren. Dat helpt soms. Maar er zijn soms situaties waarbij dat niet genoeg is. Laatst de keukenmonteur, die negeerde haar compleet. Maar zij gaat er dan alsnog blaffend heen, focust zich op zijn voeten (dat moet ook wel, ze is zelf niet groter :') ). Dan stuur ik haar naar haar mand. Ik wil dat gedrag ook echt niet hebben. Gisteren ook met de puberjongens in huis. Ze zijn niet met haar bezig, maken ook geen oogcontact maar zijn wel aanwezig/druk met elkaar. Dan gaat ze ook tegen ze tekeer. Of wandelaars die ons tegemoet komen. Als ze losloopt en ik ben net te laat met anticiperen dan gaat ze er blaffend op af, 'jaagt' ze weg. Hoe ga je daar op dat moment mee om?

Ik probeerde hem vooral af te leiden en belonen als hij niks deed. Negatief gedrag vooral 'negeren' en belonen als die plaats ging, maar bij die van ons was het wel echt onzekerheid. Als ik dat streng corrigeer dan wordt het alleen maar spannender.

Hoe ouder die wordt hoe makkelijker het gaat, maar gisteren gebeurde het hier bijvoorbeeld nog bij het halen van een kerstboom in het dorp. Hij doet het ook echt niet bij alle vreemden, mensenkennis denk :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:58

edit;

Als ze er blaffend heen kan… Die kans zou ze eigenlijk niet moeten krijgen en dan zou je haar eigenlijk ‘harder’ moeten begrenzen als in; dat ze gewoon uberhaupt niet naar de monteur toe kan gaan. Ze kan duidelijk niet met de ruimte en keuze tot zelf bepalen wat ze doet overweg - grotendeels misschien ook omdat ze onzeker is, als ze dit buiten ook doet. Dus naast vragen om te negeren, je hond een vaste plek dus mand of bench of ren geven en daar ook houden tot ze helemaal rustig is. En dan onder begeleiding van jou laten kennismaken met vreemden en eventueel nog eerst met een lijn eraan ook in huis toenadering laten zoeken als ook zo’n kleine stap nog nodig is, en je kunt icm met alles idd iets te knagen ter beschikking stellen afhankelijk van timing van alles. Vraag de mensen ook om te gaan zitten eerst op de bank voordat ze in huis dingen gaan doen - de meesten willen hier vast wel even in mee werken qua bezoek maar als er echt werkers dingen moeten doen kun je ervoor kiezen om haar uberhaupt geen kennis te laten maken totdat ze heeft geleerd dat ze niks hoeft met zo iemand en dan zou ik haar in een ren apart houden tot ze weg zijn en met gewoon normaal bezoek oefenen. Maar ik zou haar zeker niet meer zelf laten rondlopen nu. Corrigeren oa zou ik sowieso niet doen (dat onderdrukt alleen en kun je ook je band onderling mee beschadigen in deze situaties en werken vanuit een basis waarbij je zelfvertrouwen bevestigd en beloond werkt dan echt gewoon veel beter, op het tempo van jouw hond als individu), want vaak is dit onzeker gedrag (past ook enorm goed bij de leeftijd nu) en weten ze gewoon niet wat ze er allemaal mee aanmoeten. Vanuit rust en structuur en basis hieraan verder werken is belangrijk; dus vanuit een vaste plek waar ze blijven zitten als er bezoek komt rust inbouwen/negeren en dan pas verdergaan met een volgende stap. In huis dan. Buiten is het ook een kwestie van nog onderling meer vertrouwen opbouwen, dat je hond meer leert te steunen op jou en in gaat zien dat ze niet overal vanalles mee moeten Ook als het spannend is. Daar zou je kunnen werken aan meer afstand creeren en belonen wanneer ze het goed doet en dit met stapjes verder uitbreiden maar ook dat is vrij kort door de bocht. Ik kan je aanraden het BAT-methode boek van Grisha Stewart eens te lezen, daar kon je nog wel eens veel aan hebben denk ik.

*that said, is dit dus een reactie op jouw geschreven teksten van afstand. Het is echt onmogelijk voor iemand hier op bokt om te zeggen wat je hiermee moet eigenlijk omdat je afgaand op wat de oorzaak is, iets ook erger kunt maken. En wij niet kunnen beoordelen of het gedrag volledig onzekerheid is of ook deels waaksheid (wat vaak ook uit onzekerheid komt) of iets anders dus ik zou ook opletten met wat je aanneemt, van wie dan ook - myself included haha. Maar afgaand op wat je zegt mis ik gewoon echt een stukje begeleiding en een basis in rust en begrenzing en zou ik daar op gaan focussen want het is een vrij normaal beeld voor een jonge hond en qua leeftijd speelt zoiets als dit vaak op en helaas word het vaak ook gezien als beschermen/waaksheid wat het deels Kan zijn, maar in de meeste gevallen is het gewoon echt onzekerheid en moet je gaan werken aan de basis tussen vertrouwen met haar en jou alsook duidelijke begrenzing als ze dat (nu) nog nodig heeft. Consequent zijn hierin, vastigheid bieden en met kleine stapjes vooruit werken.

dubbel edit:
En dus ook buiten Niet los als ze dit doet met wandelaars imo. Hang er een lange lijn aan voorlopig. Voorkomen is beter als genezen en als je vaker te laat bent, en het structureel gebeurd, word het alleen maar moeilijker en gaat ze steeds minder onder controle staan hierin. Voor jezelf tov andere mensen wie je tegenkomt niet fijn zo maar voor je hond zelf al helemaal niet dat ze zich zo voelt dat ze dit moet doen. Ze heeft echt meer begeleiding en begrenzing nodig want dat weg jaag gedrag kan ook wederom weer echt duiden op onzekerheid. Ik zou lekker daaraan verder werken en jullie vertrouwensband vanuit een punt waarbij je meer controle hebt en waarbij je hond zich nog prettig genoeg voelt om te leren (en evt echt dat boek overwegen om te lezen of een instructeur op te zoeken wie met de BAT-methode werkt bv. Denk dat jullie daar echt baat bij zouden hebben als je ervoor openstaat :j) Wat als pittige tante word bestempeld, zou ik als onzekere tante bestempelen puur afgaand op wat je allemaal schrijft.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-12-24 11:21, in het totaal 7 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:05

Voor binnen / in huis heb ik niet echt advies. Voor buiten zou ik er een lange lijn aan doen, ze kan dus nog niet omgaan met vrijheid. Fitz liep standaard aan de 10 meter lijn tot hij neutraal kon zijn naar andere mensen en honden. Bij neutraal kunnen zijn en blijven en geen stijging in opwinding mocht hij los. Aan de 10 meter lijn behoud je contact en kun je indien ze de afstand toch niet aan kan en ongewenst gedrag of opwinding laten zien jegens andere mensen of honden, gemakkelijk de lijn korter maken en haar bij je houden.

De BAT methode is een hele goede tip ook inderdaad. :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:37

Heel erg bedankt voor jullie reacties, hier heb ik echt wat aan :)
Het is voor ons soms even zoeken omdat we dit gedrag niet kennen bij onze andere hond en eerder met andere honden ook nooit hebben meegemaakt. We gaan er mee aan de slag. Ik merk trouwens wel dat ze een stuk slimmer is dan onze andere hond/honden (in het verleden). Dat is fijn maar ook lastig omdat negatief gedrag eerder blijft hangen.
Ze is ook gevoelig voor (voer)beloningen, dat helpt ook mee. Ik denk dat ze idd ook niet goed om kam gaan met de ruimte die ze krijgt, ze heeft idd meer begeleiding van ons nodig. Goed om bewust van te zijn.

Ze vindt er zelf ook wat van :')

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:52

Er zit zo te zien ook wel Echt een koppie op ja haha :j <3

En ja, het is ook soms zoeken en je blijft ook bij leren. Ik zou nu ook alweer dingen heel anders doen met Arya tov 5,5 jaar terug waardoor ik haar in haar pup/jonge hond tijd ook Nog beter had kunnen begeleiden weer bv. Ik heb in de tussentijd ook weer veel geleerd en tov onze vorige hond Nog meer haha want heb nu al ruim 17 jaar honden gehad en tijden veranderen enorm maar ook jij als eigenaar blijft gewoon bij leren en elk individu is ook gewoon anders, ook binnen dezelfde rassen/rasgroepen etc.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 12:11

Freek heeft ook zeker wat eigenaardigheden hoor, maar wij kunnen er mee leven en zijn gek op hem. Met slimme hondjes is het vooral belangrijk ze uit te dagen. Als Freek niet genoeg uitgedaagd wordt, dan wordt hij vooral met de uitlaatservice dan echt onwijs vervelend. Terroriseert de hele boel, terwijl hij met eenmaal per week hondenschool een engeltje is.

Harrie is veel neutraler in energie en daardoor veel makkelijker.

Deze blik zegt genoeg toch _O-
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:05

Haha, die kop zegt genoeg idd!!

Wat ik nog wel eens doe is als er mensen komen (bij onze angstige hond) brokjes rond strooien. Dan is hij druk aan het zoeken en vaak flink afgeleid.

Mijn andere honden geven niks om speelgoed, dus ik dacht dat ik niet ‘zo’n baasje was wat steeds speelgoed voor dr hond koopt’.
Nou, wel dus :+
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:14

Ik verwacht nu eigenlijk wel een foto met de hele verzameling tot nu toe Kaplaars :Y). Ik ben altijd al zo'n persoon geweest die speelgoed links en rechts koopt, ik ben dat maar gaan omarmen :')

Wat lastig Majabeestje! Van mij geen advies want nou ja, Chef. En ik heb altijd honden gehad die altijd iedereen geweldig vonden (behalve inbrekers gelukkig), waarschijnlijk oversociaal om mij te compenseren ofzo :+

Mocht iemand nog op een Chef update zitten te wachten... Chef deed en doet het briljant op de lessen! Dus het werd wat vreemd gevonden dat ik er niet enorm warm van werd zondag en dat ik rondliep met een uitdrukking van HELP! Dus ze besloot langs te komen en dat heeft ze vanochtend gedaan... Haar conclusie is tot nu toe dat ik hem wel kan lezen (wat er te lezen valt) en het niet ligt aan mijn/onze training/opvoeding. Ze is in alle rust met hem bezig geweest maar hij bleef komen met "ongewenst gedrag" om het even heel bot te zeggen. Alle voorwaarden waren gesteld om hem zijn rust te laten pakken maar nee. Doodop ja, dutje doen nee, mensen met rust laten nee... Ze heeft in alle jaren dit pas 1x eerder zo meegemaakt en die hond bleek iets medisch te hebben en ze denkt dat Chef ook ergens last van heeft wat niet uit de standaard onderzoeken komt en wat hij niet direct zo laat zien. Ze heeft vanmiddag overleg met meerdere mensen, andere gedragsdeskundigen en dierenartsen, en dan komt ze er later vandaag op terug waarschijnlijk maar ik gok dat we de medische molen in gaan...

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:42

Is Chef al genezen van Giardia? Want dat kan zomaar de oorzaak zijn van zijn onrust. Brein en buik staan in 1 lijn. Zolang hij daar nog last van heeft, zal hij zich onrustig blijven gedragen. En zal hij ook minder goed slapen en niet zelf zijn rust zoeken.

En heeft ze het gehad over negatieve aandacht is ook aandacht? Sommige honden reageren heftiger na een correctie of een 'nee'. Omdat ze dan dus aandacht krijgen voor ongewenst gedrag. Dus misschien kun je dat eens proberen? Dus als hij je blijft opzoeken voor ongewenst gedrag, misschien naar een andere kamer lopen, deur dicht en dus even helemaal uit zijn zone lopen. Dat helpt vaak beter dan alleen oogcontact vermijden etc.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:57

Giardia lijkt tot nu toe over, maar we hebben nog een test gepland staan.

En ja, ze is zelf naar een andere ruimte gegaan, heeft Chef naar een andere ruimte gedaan, heeft doodstil gezeten zonder ook maar een teken van erkenning te geven etc. Net als wij al die tijd al doen. De eerste 30 minuten dacht ze dat het aan onze uitvoering lang maar na een uur niet meer. Ze heeft echt ontzettend veel getest en iedere keer lijkt er iets te werken en na 2 minuten heeft hij erover nagedacht lijkt het, te hebben besloten dat het niet de juiste uitkomst was en dus wat harder in moet komen. Ze heeft volgens mij niet eens een "nee" gegeven, ze gaf hem steeds de keuze tussen een arm en een bijtrol waarbij de bijtrol een beloning opleverde en een arm helemaal niets of een bijsturing tot hij de juiste keuze zou maken. Engelengeduld heeft ze.

Maar net als ons ziet ze een hele lieve hond in de basis maar hij blijft constant "aan". Ze test en traint honden die in beslag genomen zijn dus ik gok dat ze alle truukjes wel kent en beiden hebben we ook niet het onderbuikgevoel dat dit (enkel) Giardia is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:00

Hebben jullie nog tips voor een goede regenjas voor de honden? Liefst iets wat iets langer valt en moet sowieso zo'n buikflap hebben. Ik heb nu een Trixie jasje en die is prima, maar de zijkanten zijn zo kort dat er nog een halve hond onderuit steekt.

Ik zag de non stop dogwear fjord raincoat en die lijkt me top, maar ik zou liever een wat goedkopere variant willen... Zag ze wel in de aanbieding bij www.varuste.net, maar dat komt niet echt betrouwbaar over ofzo _O-

Hopelijk weten jullie wat :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:08

Hier groot fan van pomppa *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Ik zocht specifiek een jasje met een goeie buikflap én meer bescherming aan de zijkanten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:10

Tigress schreef:
Hier groot fan van pomppa *\o/*
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik zocht specifiek een jasje met een goeie buikflap én meer bescherming aan de zijkanten.

Oh ik vergat erbij te zetten dat ze een opening voor een tuig moeten hebben. Dat heeft de Pomppa volgens mij niet?

En een lange kraag aan de onderkant zodat ik al het haar in het jasje kan proppen, dus Bucas valt ook af.

Al het haar moet erin het liefst
Afbeelding

Want met zoiets sleept alles over de grond als die snuffelt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mavantos op 06-12-24 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:13

Ik ben erg blij met de Fjord raincoat, die heeft inderdaad een tuigopening, licht van gewicht en je stopt hem zo opgerold in je rugtas.
Paikka heeft ook enorm mooie jassen (ook met tuig opening), was erg te spreken over de kwaliteit (maar ik was al voorzien).
Pomppa ook mooie kwalitatieve jassen. :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:18

Tegenwoordig wel :D Hun nieuwe jasjes hebben een opening voor het tuig :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:35

Hier echt fan van de Non-Stop fjord dus ik heb niet echt iets anders om aan te raden haha en ik vind het de investering wel dubbel en dwars waard. Het is zo’n mooie kwaliteit en gaat een hondenleven lang en nog langer misschien wel, mee. Lekker licht gewicht ook met een handig tasje erbij dus je kunt het heel makkelijk meenemen tijdens wandelingen en tussendoor opbergen als het niet meer nodig is wat ik echt een groot pluspunt vind ook. Maar goed ik ken je budget niet. Heb je dan een Max prijs in gedachten bv? Voor NS krijg je altijd ergens wel een 20% korting code- geen idee wat de prijs is op die site wat je noemde.

Edit: de buik flap van NS is niet gigantisch en loopt smal af, omdat er ook rekening mee gehouden word dat er bewegingsvrijheid moet blijven dus je zult nooit iets vinden wat En goed past zonder belemmering zoals het zou moeten en met zo’n langhaar volledig bedekt, dus daar zou ik denk ik wel rekening mee houden. Voor mij was bewegingsvrijheid belangrijk aangezien ze er ook gewoon mee rent e.d. dus ik neem het voor lief dat de buik niet 100% droog is- maar wel grotendeels. Maar poten en deel van de buik haren worden wel nog nat, maar ze heeft ook wel echt lang haar onder de buik en is een smeerkees. Maar dat weegt niet op tegen hoeveel werk het was zonder jas haha. Als je de zoekfunctie gebruikt in het topic vind je nog wat foto’s terug wel met hoe het bv bij Arya uit ziet - de foto’s even niet bij de hand - maar het is toch bij elk type hond weer net wat anders.

En qua goedkoper segment hebben wij deze nog gehad, via zooplus:

Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/ZNhi

Maar geen idee hoe die zich houd langer in de regen, en hoe hij dan qua pasvorm is als je hond actiever bezig is, want die gebruikten we alleen voor de korte avond rondjes eerder. Voor wat ie kost en waar wij ‘m voor gebruikten vind ik ‘m wel echt meer dan prima met ook een tuig opening maar sinds we de Fjord hebben wil ik niks anders meer voor nu. Ik heb ook nog een gevoerde van weatherbeeta ooit heel goedkoop gekocht maar dat soort modellen zijn niet gemaakt voor actieve wandelingen dus die heb ik nu liggen voor de korte rondes ooit als ze bv ouder word ofzo.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:02

Hier heel blij met pomppa en die hebben sinds dit jaar jassen met tuigopening.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:39

Pomppa blijft niet altijd even mooi zitten. Bij mijn kleintjes met krulstaart is ie perfect maar bij mijn border collies gaat ie altijd draaien. Dus dan hebben ze 1 heup bloot.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:42

cursebreaker schreef:
Hier echt fan van de Non-Stop fjord dus ik heb niet echt iets anders om aan te raden haha en ik vind het de investering wel dubbel en dwars waard. Het is zo’n mooie kwaliteit en gaat een hondenleven lang en nog langer misschien wel, mee. Lekker licht gewicht ook met een handig tasje erbij dus je kunt het heel makkelijk meenemen tijdens wandelingen en tussendoor opbergen als het niet meer nodig is wat ik echt een groot pluspunt vind ook. Maar goed ik ken je budget niet. Heb je dan een Max prijs in gedachten bv? Voor NS krijg je altijd ergens wel een 20% korting code- geen idee wat de prijs is op die site wat je noemde.

Edit: de buik flap van NS is niet gigantisch en loopt smal af, omdat er ook rekening mee gehouden word dat er bewegingsvrijheid moet blijven dus je zult nooit iets vinden wat En goed past zonder belemmering zoals het zou moeten en met zo’n langhaar volledig bedekt, dus daar zou ik denk ik wel rekening mee houden. Voor mij was bewegingsvrijheid belangrijk aangezien ze er ook gewoon mee rent e.d. dus ik neem het voor lief dat de buik niet 100% droog is- maar wel grotendeels. Maar poten en deel van de buik haren worden wel nog nat, maar ze heeft ook wel echt lang haar onder de buik en is een smeerkees. Maar dat weegt niet op tegen hoeveel werk het was zonder jas haha. Als je de zoekfunctie gebruikt in het topic vind je nog wat foto’s terug wel met hoe het bv bij Arya uit ziet - de foto’s even niet bij de hand - maar het is toch bij elk type hond weer net wat anders.

En qua goedkoper segment hebben wij deze nog gehad, via zooplus:

Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/ZNhi

Maar geen idee hoe die zich houd langer in de regen, en hoe hij dan qua pasvorm is als je hond actiever bezig is, want die gebruikten we alleen voor de korte avond rondjes eerder. Voor wat ie kost en waar wij ‘m voor gebruikten vind ik ‘m wel echt meer dan prima met ook een tuig opening maar sinds we de Fjord hebben wil ik niks anders meer voor nu. Ik heb ook nog een gevoerde van weatherbeeta ooit heel goedkoop gekocht maar dat soort modellen zijn niet gemaakt voor actieve wandelingen dus die heb ik nu liggen voor de korte rondes ooit als ze bv ouder word ofzo.

Ik zie ze alleen maar voor €86 per stuk en dat vind ik te gek aangezien ik er natuurlijk 2 nodig heb.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:54

Ook ik ben fan van de NS Fjord, we hebben hem dan maar 2x gebruikt voor hij eruit gegroeid was maar Chef was er blij mee terwijl hij het liefst niets aan zijn lijf heeft :j

Is er 2de hands niets te vinden?