Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Majabeestje schreef:Novi is nu bijna 8 maanden en ze is/wordt echt een pittige tante. Ze is voor ons (mijn man en onze 2 pubers) ontzettend lief, een enorme knuffel. We lopen elke dag lekker in het bos of park en dan loopt ze los. Dat gaat ook super. Waar we een beetje mee worstelen is dat ze vreemden erg vervelend (of eng?) vindt. Als voorbeeld bezoek in huis. Als we er op voorbereid zijn krijgt ze een bot in haar mand. Dan is ze meer daar mee bezig dan met het bezoek. Maar zoals nu heeft onze zoon van 14 twee vrienden te logeren en die 'dult' ze niet. Als ze rondlopen of ineens beneden komen dan gaat ze tegen ze tekeer.
Dit doet ze ook als er mensen op ons af komen lopen buiten, als ze een klein kind ziet, als er iemand komt voor de CV ketel etc.
Hebben jullie tips hoe daar mee om te gaan?
Majabeestje schreef:Dankjewel voor je reactie Mavantos.
Zo doen wij het ook, vragen of ze haar volledig willen negeren. Dat helpt soms. Maar er zijn soms situaties waarbij dat niet genoeg is. Laatst de keukenmonteur, die negeerde haar compleet. Maar zij gaat er dan alsnog blaffend heen, focust zich op zijn voeten (dat moet ook wel, ze is zelf niet groter). Dan stuur ik haar naar haar mand. Ik wil dat gedrag ook echt niet hebben. Gisteren ook met de puberjongens in huis. Ze zijn niet met haar bezig, maken ook geen oogcontact maar zijn wel aanwezig/druk met elkaar. Dan gaat ze ook tegen ze tekeer. Of wandelaars die ons tegemoet komen. Als ze losloopt en ik ben net te laat met anticiperen dan gaat ze er blaffend op af, 'jaagt' ze weg. Hoe ga je daar op dat moment mee om?
Tigress schreef:Hier groot fan van pomppa![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik zocht specifiek een jasje met een goeie buikflap én meer bescherming aan de zijkanten.
cursebreaker schreef:Hier echt fan van de Non-Stop fjord dus ik heb niet echt iets anders om aan te raden haha en ik vind het de investering wel dubbel en dwars waard. Het is zo’n mooie kwaliteit en gaat een hondenleven lang en nog langer misschien wel, mee. Lekker licht gewicht ook met een handig tasje erbij dus je kunt het heel makkelijk meenemen tijdens wandelingen en tussendoor opbergen als het niet meer nodig is wat ik echt een groot pluspunt vind ook. Maar goed ik ken je budget niet. Heb je dan een Max prijs in gedachten bv? Voor NS krijg je altijd ergens wel een 20% korting code- geen idee wat de prijs is op die site wat je noemde.
Edit: de buik flap van NS is niet gigantisch en loopt smal af, omdat er ook rekening mee gehouden word dat er bewegingsvrijheid moet blijven dus je zult nooit iets vinden wat En goed past zonder belemmering zoals het zou moeten en met zo’n langhaar volledig bedekt, dus daar zou ik denk ik wel rekening mee houden. Voor mij was bewegingsvrijheid belangrijk aangezien ze er ook gewoon mee rent e.d. dus ik neem het voor lief dat de buik niet 100% droog is- maar wel grotendeels. Maar poten en deel van de buik haren worden wel nog nat, maar ze heeft ook wel echt lang haar onder de buik en is een smeerkees. Maar dat weegt niet op tegen hoeveel werk het was zonder jas haha. Als je de zoekfunctie gebruikt in het topic vind je nog wat foto’s terug wel met hoe het bv bij Arya uit ziet - de foto’s even niet bij de hand - maar het is toch bij elk type hond weer net wat anders.
En qua goedkoper segment hebben wij deze nog gehad, via zooplus:
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/ZNhi
Maar geen idee hoe die zich houd langer in de regen, en hoe hij dan qua pasvorm is als je hond actiever bezig is, want die gebruikten we alleen voor de korte avond rondjes eerder. Voor wat ie kost en waar wij ‘m voor gebruikten vind ik ‘m wel echt meer dan prima met ook een tuig opening maar sinds we de Fjord hebben wil ik niks anders meer voor nu. Ik heb ook nog een gevoerde van weatherbeeta ooit heel goedkoop gekocht maar dat soort modellen zijn niet gemaakt voor actieve wandelingen dus die heb ik nu liggen voor de korte rondes ooit als ze bv ouder word ofzo.