De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:58

Ik heb hier in een ver verleden wat geplaatst en daarna altijd meegelezen maar nooit meer gereageerd omdat ik dan een hele dikke bijleespost moest maken van mezelf die steeds langer werd. :')

Toch zou ik graag af en toe wat willen vragen aan jullie, willen reageren op jullie en mijn eigen dikzakjes laten zien natuurlijk. Ga mijn best doen wat actiever te doen!

Ben trouwens blij voor Laugtherline dat haar konijntjes lief doen tegen elkaar nu. :)

Ik wil graag iets hebben wat ik in de tuin kan zetten zodat de konijnen wat vaker op het gras kunnen. Ik laat ze nu af en toe los in de tuin maar dan moet ik van mezelf wel heel erg op ze letten. Het vrouwtje is één keer ontsnapt en dat wil ik niet nog een keer meemaken. Hebben jullie een idee voor een hek of iets dergelijks dat ik een stukje tuin, of alleen de veranda, af kan zetten? Het zijn huge konijnen dus die standaard dierenwinkel rennen heb ik weinig aan.

De laatste keer dat ik hier iets plaatste waren mijn konijnen denk ik nog baby's. Inmiddels groter, ouder en niet wijzer. :D Mijn Joris en Stip.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanmiddag los in de tuin. :')

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 21:46

Die zijn heel cool <3

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:31

Grote flappies!!! <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:49

Ik heb hier ook een extra pak hooi van de aveve ingeslagen. De brokjes waren jammer genoeg al uitverkocht, dus hopelijk ben ik volgende week op tijd als de nieuwe voorraad er is. Heb voor de zekerheid al een pak van de supermarkt gekocht. Hopelijk lust Chester dat ook. Denk dat ik ook maar op tijd brokken voor de rest ga bestellen.

Wat een reuzen, ik kan je niet helpen. Ik heb alleen maar kleine konijntjes. En die springen ook met gemak over die rennetjes, als ze willen. Meestal zijn ze liever lui dan moe.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:14

De mijne zitten in een grote kennel buiten. Misschien nog een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:16

Grote kennel idd , eventueel forse panelen die je makkelijk neer zetten kan (puppyren?) . Wat een toffe dieren <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 06:33

Die zijn leuk zeg Jildau! :D wat een grote oren :))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:52

Wat een leukerds Jilldau <3
Ik heb een nieuwe zak brok van 25 kg en een nieuwe baal hooi, maar we hebben zelf ook hooi dus in geval van nood heb ik toch altijd wel hooi :)

Ik zou een puppyren neerzetten, geen idee of je springers hebt, anders kom je toch iets nog groters neer 'nt zetten :=
Mijn franse springt hoger dan de dwergen hier :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:11

Een puppy ren is niet hoog genoeg. Hier al ervaring mee ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:17

Ah leuk dat jullie ze ook leuk vinden! <3

Het hek van hun hok is zo'n 90 centimeter hoog en daar springen ze niet uit. Het mag ook gewoon een los hek zijn want de hele tuin is wel omheind dus ik kan bijvoorbeeld de muur van de garage ook gebruiken als wand en daar het hek tegenaan zetten. Maar ik dacht misschien is er zoiets te koop enigzins betaalbaar. Anders moeten we zelf even aan de knutsel denk ik. Zat ook al te denken aan zo'n iglo met buiten gedeelte wat voor kalfjes bedoelt is.

Hooi en stro haal ik bij de boerderij van schoonouders maar ik zal zo nog wel even om een groot pak zaagsel en een groot pak kattenbrokken. Dan hoef ik voorlopig de deur niet meer uit wat de dieren betreft. Wat een situatie..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:17

Wat een fantastische konijnen!! :+: Ik moest ook aan een hondenren denken, op marktplaats heb je vaak panelen die je op kan halen voor een mooi prijsje.. maar dan zijn de spijlen misschien te breed... al kun je daar dan weer gaas aan bevestigen?! :P Ontsnappende konijnen zijn niet leuk idd...

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:25

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:56

_Tarzan schreef:
Mijn franse springt hoger dan de dwergen hier :')

Hier ook een Franse springer.......euh ik bedoel hangoor
puppyren springt hij niet over heen, vast verblijf van zelfde hoogte wel. Hij schat in of hij er op kan landen, puppyren is te wiebelig, vaste ren is van heel dik stevig douglas hout en balanceert met regelmaat als een kat over het randje

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:01

Meh ik baal nu momenteel wel even flink door het virus..
Mijn konijnen moeten weer ingeent worden tegen myxomatose en de RHD maar de dierenkliniek waar we normaal heen gaan heeft momenteel niemand omdat die persoon ziek is (kan gebeuren zeker nu) en de dierenkliniek waar we anders heen gaan accepteert momenteel geen vaccinaties en gezondheidschecks.. En ik snap het heel goed zeker nu met het virus maar ik vind het toch wel belangrijk dat ze even hun enting krijgen zeker nu we weer richting de lente en zomer gaan en het steeds beter weer gaat worden en de muggen ook weer voorbij zullen gaan komen .. (of denk ik nu te ver vooruit?)

Nu loopt hun enting pas 5 april af dus ik wacht het tot die tijd nog wel even af maar ja ik wil ze toch graag beschermd en gezond behouden .. -O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:49

Vandaag nog eens geprobeerd met koppelen maar de nieuwe ram is echt fel naar Billy, hij had hem op een gegeven moment zelfs vast, dus heb ze snel beide gegrepen.. :\

Probeer je het beestje een goed huisje te geven, werkt hij niet mee :\

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:52

Wat akelig, Tarzan := en nu?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 17:10

Ah wat jammer Tarzan!
Wat ga je nu doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:12

Balen Tarzan -O- , wat nu .

Uitgehamsterd :)F , konijnen kunnen weer een maand vooruit . Ideaal een auto :')

Afbeelding

Compact hooi van de welkoop vind ik zalig, duurder dan de boer maar het ruikt zalig en ze eten het goed :D

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:19

Seraphia schreef:
Mijn konijnen moeten weer ingeent worden tegen myxomatose en de RHD maar de dierenkliniek waar we normaal heen gaan heeft momenteel niemand omdat die persoon ziek is (kan gebeuren zeker nu) en de dierenkliniek waar we anders heen gaan accepteert momenteel geen vaccinaties en gezondheidschecks.. En ik snap het heel goed zeker nu met het virus maar ik vind het toch wel belangrijk dat ze even hun enting krijgen zeker nu we weer richting de lente en zomer gaan en het steeds beter weer gaat worden en de muggen ook weer voorbij zullen gaan komen .. (of denk ik nu te ver vooruit?)

Nu loopt hun enting pas 5 april af dus ik wacht het tot die tijd nog wel even af maar ja ik wil ze toch graag beschermd en gezond behouden .. -O-

Ik heb ze gelukkig vorige week nog kunnen laten enten, dus mag niet klagen met weer een jaar veilig. Was hier ook even lastig, want was verkouden(vriendin heeft ze opgehaald) maar goed ik vraag mij af hoe gevaarlijk is het bij konijnen. Bij honden en paardeb wordt steeds meer getiterd en hebben soms na jaren vaccinatie geen entingen meer nodig. Hoe gevaarlijk is het dan om er een paar weekjes overheen te gaan?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:58

Ja, hij had Billy echt vol in z’n kont vast en liet niet los, gelukkig had ik ze beide snel vast, Billy zodat hij zich niet los zou trekken, en die ander dat hij niet nog vaster kon pakken, Pff arme Bil!

Tsja als het echt niet gaat zal ik toch een nieuw huisje voor hem gaan zoeken, hoe moeilijk ook :\ Ik had het hem zo gegund!

3 koppels gaat hem ook niet worden aangezien de 3 goed gaan en Spetter doodsbang is voor andere konijnen en Saartje gaat er tegenin -O-

Flinke domper dus ... zoekt nog iemand een lieve ram? :=
(Hij is verder echt superlief, echt een schatje!)

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:53

cobelens schreef:
Seraphia schreef:

Ik heb ze gelukkig vorige week nog kunnen laten enten, dus mag niet klagen met weer een jaar veilig. Was hier ook even lastig, want was verkouden(vriendin heeft ze opgehaald) maar goed ik vraag mij af hoe gevaarlijk is het bij konijnen. Bij honden en paardeb wordt steeds meer getiterd en hebben soms na jaren vaccinatie geen entingen meer nodig. Hoe gevaarlijk is het dan om er een paar weekjes overheen te gaan?

Ja een paar weken zou ik ook niet zo heel erg vinden maar ja de vraag is natuurlijk hoe lang dit nog gaat duren. := Nouja ik wacht tot 6 april af en anders bel ik even op om te vragen wat de mogelijkheden zijn. :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:16

Denk idd ook dat het nog wel wat langer gaat duren. Heb de brokken maar op tijd besteld, aangezien er bijstond dat het langer kon duren door de drukte.

Nu hoe lang je kan wachten met inenten, ligt er ook een beetje aan hoe oud je konijn al is. Met een 4-jarig konijn durf ik langer te wachten dan met een 1-jarig konijn dat pas voor de 2de keer zijn inenting moet hebben. Aangezien ze op oudere leeftijd waarschijnlijk al meer immuniteit hebben. Nu zou ik ook geen maanden willen wachten, dus hopelijk kunnen ze iets voor je regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:23

Helaas Tarzan heb al 2 monsters -O-

Kast bijgevuld met hun bodembedekking en hooi

Afbeelding

Hun over de bovenverdieping rennen , telefoon kan alleen geen rennende konijnen op de foto zetten . Maar he het is duidelijk Lilo :')

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:41

:') geweldig! Dat hooi heb ik hier ook altijd gegeven, super fijn hooi! Geef nu tophay baaltjes in de winter en gewone baaltjes in de zomer.

Jammer Rebecca -O- ik baal ook echt als een stekker, wil hem zo graag zelf houden maar dan moet hij zich wel gedragen :\

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:42

Genoeg voorraad. Ik moet ook nog even inslaan.

Ingrijpende maatregelen weer van het kabinet. Ben er echt verdrietig van ;(