Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:43

bij gehoorzaamheid is die "franse voet" helemaal niet verplicht.. in belgie wordt die tegenwoordig zelfs niet meer aangeleerd, want op wedstrijden wordt je nu regelmatig met je rug tegen een obstakel gezet zodat je hond niet rond kan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:45

Sastaic schreef:
Ik heb zhena gewoon bravecto gegeven en ze leeft nog :P ik geloof niet zo in al de slechte verhalen, zulke dingen worden vaak de wereld in geholpen door concurrentie van het merk.

Tot je het zelf meemaakt, dan piep je wel anders. ;)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:51

KimD schreef:
Sastaic schreef:
Ik heb zhena gewoon bravecto gegeven en ze leeft nog :P ik geloof niet zo in al de slechte verhalen, zulke dingen worden vaak de wereld in geholpen door concurrentie van het merk.

Kun jij met behulp van een onderzoek aantonen dat bravecto schade aan een (gezond) dier kan veroorzaken? Ik heb me er over ingelezen en advies gevraagd bij verschillende dierenartsen en assistentes en geen van allen kon bevestigen dat bravecto gevaarlijk is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:59

Die goedkope vlooienbandjes zijn een goede tip :j
Meteen een kookwas aan, zou boven natuurlijk eigenlijk ook moeten doen maar ik zie er echt vreselijk tegenop allemaal.. Kat en honden komen beide niet boven dus ga dat in ieder geval minder intensief doen. Dan de auto ook nog, want daar is ze zaterdag zowel voor als achter in geweest -O-

Heb nu zelf overal jeuk, geweldig hoe een brein werkt _O-

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:02

KimD schreef:
Sastaic schreef:

Ik waag me er ook niet aan. Ik zou mezelf voor de kop kunnen slaan mocht mijn hond dan toch te komen overlijden door Bravecto...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:05

Ach, altijd dat prutsmuts over onderzoeken. :r Zoals ik al zei, als het je gebeurt piep je wel anders.

Bij vrienden van ons waren beide honden 36 uur na inname overleden. Hij heeft uiteraard geen autopsie laten plegen, want hij wilde zijn honden graag begraven. Hartstikke begrijpelijk, het was al erg genoeg.

Een vrouw uit Reuver heeft haar hond wel laten onderzoeken, en dat is nog steeds een lopende rechtzaak. Maar ik ga er helemaal vanuit dat ze die gaat winnen.

Dan nog onze twee eigen MDR1 honden, wij moesten verplicht Bravecto voor de grens, een dag nadat ze die kregen waren ze behoorlijk ziek. Gelukkig herkende ik het meteen en hebben we ze nog op de been gekregen voordat we daadwerkelijk vertrokken.

Godzijdank is die wetgeving aangepast en mogen andere middelen ook.

Maar buiten dat alles, wie wilt er nou bewust zo'n rommel ín de hond stoppen. Erop kan ik dan nog enigszins begrijpen, maar erin?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:05

als die overlijdens echt door bravecto waren, waarom heeft dan nog geen 1 baasje een autopsie toegestaan? als je zo zeker in je schoenen stond dat het door bravecto kwam dan liet je dat toe.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:08

Azmay schreef:
Meteen een kookwas aan, zou boven natuurlijk eigenlijk ook moeten doen maar ik zie er echt vreselijk tegenop allemaal.. Kat en honden komen beide niet boven dus ga dat in ieder geval minder intensief doen. Dan de auto ook nog, want daar is ze zaterdag zowel voor als achter in geweest -O-

*schopt onder je reet* ga het echt even doen! Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt en hoe sneller ze zich ontwikkelen.

Als je het nú meteen goed aanpakt heb je er alleen maar profijt van, want des te kleiner blijft de besmetting!

Stoomreiniger in huis toevallig? Anders daar de auto even mee doen, die worden meestal boven de 100 graden. Daar gaat ook alles dood van.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:11

Zoe_97 schreef:
als die overlijdens echt door bravecto waren, waarom heeft dan nog geen 1 baasje een autopsie toegestaan? als je zo zeker in je schoenen stond dat het door bravecto kwam dan liet je dat toe.

Citaat:
Een vrouw uit Reuver heeft haar hond wel laten onderzoeken, en dat is nog steeds een lopende rechtzaak. Maar ik ga er helemaal vanuit dat ze die gaat winnen.

Ik quote mezelf even. ;) Het was haar erfhond, dus ze had daar niet zoveel mee behalve financieel verlies.

Ik zou mijn honden ook niet aan gort laten snijden als ze door zo'n omstandigheden overlijden.

Geen idee of je al eens een autopsie hebt meegemaakt van een hond, maar dat gaat er niet hetzelfde aan toe als bij een mens.

Mensen die hun hond (Of kat of ander kleinvee) aan 'ons' doneerde voor de studie moesten eens weten.

Dus nee, ik zou mijn hond ook niet voor autopsie wegbrengen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:11

KimD schreef:
Azmay schreef:

*schopt onder je reet* ga het echt even doen! Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt en hoe sneller ze zich ontwikkelen.

Als je het nú meteen goed aanpakt heb je er alleen maar profijt van, want des te kleiner blijft de besmetting!

Stoomreiniger in huis toevallig? Anders daar de auto even mee doen, die worden meestal boven de 100 graden. Daar gaat ook alles dood van.

Ik ben er ook mee bezig, maar het duurt niet lang meer of ik sta het jankend te doen. Heb gewoon serieus de energie er niet voor :o
Net naar de Aveve gereden voor pipetten en toen naar de Action voor bandjes voor in de stofzuiger en stort eigenlijk helemaal in nu.
Huis was al 3 weken niet meer gezogen dus moet nu eerst het vegen nog af maken. Het huishouden groeide me al boven het hoofd en dit kon ik eigenlijk niet gebruiken..

Wat bravecto betreft, ik vind ontwormen ook al akelig omdat het het lichaam toch best wat aan valt. Niet alleen de kwade organismen gaan er aan. Als ik het even kan laten werk ik niet met vergif, zeker niet inwendig.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:13

Zoe_97 schreef:

Dat is dus ook wat ik mij afvraag. En die pipetjes komen ook in de bloedbaan, dus erop en erin is voor mij hetzelfde ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:20

Ik heb deze keer Simparica gegeven. Wat blijkbaar het kleine broertje is van Bravecto.
Mijn eigen fokker raad dit ook aan en ken nog mensen die dat geven aan hun aussies etc.

Ik heb op mijn manege al eens aan autopsie gezien van een paard. Was absoluut niet mooi om te zien (scheelt dat ik zo'n dingen allemaal graag heb) maar als ik niet zeker ben van de oorzaak en het kan zijn door een medicijn en daarmee zou je het kunnen weten zou ik dit zeker doen. Zowel bij mijn hond als mijn paard.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:23

Sastaic schreef:
Zoe_97 schreef:

Dat is dus ook wat ik mij afvraag. En die pipetjes komen ook in de bloedbaan, dus erop en erin is voor mij hetzelfde ;)

Pipetten komen in het huidvet. Daarom werken die ook niet meer, of verminderde werking als de hond zwemt of gewassen wordt. Vooral wassen zorgt ervoor dat huidvet aan gort gaat.

Als het in de bloedbaan kwam dan zou dat geen probleem zijn.

Azmay schreef:
KimD schreef:

Ik ben er ook mee bezig, maar het duurt niet lang meer of ik sta het jankend te doen. Heb gewoon serieus de energie er niet voor :o
Net naar de Aveve gereden voor pipetten en toen naar de Action voor bandjes voor in de stofzuiger en stort eigenlijk helemaal in nu.
Huis was al 3 weken niet meer gezogen dus moet nu eerst het vegen nog af maken. Het huishouden groeide me al boven het hoofd en dit kon ik eigenlijk niet gebruiken..

Wat bravecto betreft, ik vind ontwormen ook al akelig omdat het het lichaam toch best wat aan valt. Niet alleen de kwade organismen gaan er aan. Als ik het even kan laten werk ik niet met vergif, zeker niet inwendig.

Ach meid toch! :(:)

Niemand die je een uurtje kan komen helpen? Ouders, vrienden, vriend?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:24

xLaraaj schreef:
Ik heb deze keer Simparica gegeven. Wat blijkbaar het kleine broertje is van Bravecto.
Mijn eigen fokker raad dit ook aan en ken nog mensen die dat geven aan hun aussies etc.

Ik heb op mijn manege al eens aan autopsie gezien van een paard. Was absoluut niet mooi om te zien (scheelt dat ik zo'n dingen allemaal graag heb) maar als ik niet zeker ben van de oorzaak en het kan zijn door een medicijn en daarmee zou je het kunnen weten zou ik dit zeker doen. Zowel bij mijn hond als mijn paard.

Ik vind het zelf ook heel interessant, deed het ook graag. Maar bij mijn eigen honden zou ik het niet laten doen tenzij het echt medisch noodzakelijk is. Om de andere honden te redden of iets dergelijks.

Bij de paarden zou ik het wel laten doen, die zijn voor mij gevoelsmatig anders.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:25

KimD schreef:
Ach meid toch! :(:)

Niemand die je een uurtje kan komen helpen? Ouders, vrienden, vriend?

Helaas, vriend heeft al te veel op zijn vork. Ouders wonen ver weg en schoonouders zijn op vakantie.
Vorige week een stressweek achter de rug dus had een rustige week gepland maar we knallen maar gewoon door. #)

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:07

Spannende uren, bevalling kondigt zich aan, pupje in aantocht van onze plots overleden reu, moeder heeft de pups geresorbeerd op eentje na, uiteraard is dat ons 'wonderpupje' *\o/* *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 15:15

He Azmay Knuffel hoor! Als je niet zo'n eind weg zou wonen was ik je graag komen helpen (niet dat je daar nu iets aan hebt, maar goed. )

Ik vind dat soort dingen ook altijd heel interessant Kim en Lara. Het is dat ''jaloers'' een groot woord is, want zo'n autopsie lijkt mij echt wel wat. Zo om mee te kijken, niet van je eigen beest natuurlijk. Ik vond het ook altijd prachtig om de DA te helpen en om mee te kijken bij de operaties op de kliniek. Heb zo ooit nog geholpen een dood paard uit de OK te krijgen. Die hadden ze op een soort kar getakeld maar toen ie half de deur door was kwamen ze er achter dat ie niet goed lag en zwaartekracht deed de rest.. Dus meegeholpen het paard op de kar toch buiten te krijgen. dat vonden ze daar ook wel apart. Ja heel hard/banketstaaf misschien. Als t niet mijn beest is dan heb ik er weinig mee en vind ik t alleen maar interessant.

Over de bravecto. Ja ik zou t ook niet zomaar geven. Maar dat is net als die Novibac L4 enting. Chick heeft deze bij haar vorige baasjes wel gehad. Maar die geven wij ook niet. De vaste DA die we hadden voor entingen enzo die had deze ook niet meer. Maar heb genoeg andere alternatieven voor Bravecto en andere merken Weil enting (mocht ik die weer willen geven) dus ik maak me er verder weinig zorgen over.

We zijn net weer naar het water geweest. Riviertje stond een stuk hoger dan in die ''hittegolf''. Maar beide even fanatiek laten zwemmen door zelf op een stuk te gaan staan waar hun niet meer konden staan. Boellie kwam steeds heel trots rondjes om mij heen zwemmen en Chick vond het nog wel even spannend zo nu en dan. Flinke kras op mn voet(zo dicht zat ze dus bij de bodem.. ) maar beide Knock-out nu. Helaas geen foto's. Want ja mn telefoon mee t water in vond ik niet zo handig en Bas heeft 1 x gefilmd, maar dat is maar een heel kort filmpje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 15:15

silketje schreef:
Spannende uren, bevalling kondigt zich aan, pupje in aantocht van onze plots overleden reu, moeder heeft de pups geresorbeerd op eentje na, uiteraard is dat ons 'wonderpupje' *\o/* *\o/*

Wauw! Spannend! Hopelijk gaat alles goed en een mooie gezonde pup!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:16

silketje schreef:

spnnend! ik ben benieuwd wat vista ervan maakt! :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:23

spannend , hopelijk gaat alles goed :D Maar had jij niet al een foto van een pup geplaatst ? :P

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:27

xLaraaj schreef:
spannend , hopelijk gaat alles goed :D Maar had jij niet al een foto van een pup geplaatst ? :P

klopt, een cattledog, waar mijn man mee traint :)

mogen er meer aangemeld?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:40

De AD in Franeker staat voor de deur.
Dat betekent voor mij 10 tot 14 uur per dag werken.
Dus Leslie gaat uit Logeren.
Ze gaat tot maandag bij haar gokker logeren.
Daar is de mams en haar broer.
Zal voor mij erg onwennig worden denk ik.
Alle spullen zijn gepakt en ingeladen het past er net in die bench xD
Dus we gaan zo op naar Schagerbrug.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 15:43

Wat fijn dat ze die dagen bij de fokker terecht kan! Dat geeft ook wel wat rust denk ik?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:44

Ja ik zat er wel een beetje mee.
Is voor haar beter.
De maamdag dat ik haar ophaal heb ik in de avond examen op de cursus dus hopelijk is ze haar gedrag dan nog niet verleerd xD

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 15:47

Ja ik snap dat wel. Ik zou t ook niet zomaar kunnen haha. Maar ze heeft het daar vast naar haar zin!