Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:45

Marcella schreef:
xoranlover schreef:
Ik voer nog purizon maar heb er 1 die kotst sinds ik die nieuwe zak open gemaakt heb en met het verhaal hierboven toch besloten over te stappen. Ga ze carnis geven.

Wel melden bij zooplus ze hebben geloof ik nog al wat problemen.

Ik had carnis tot de dames het niet meer aten.

Doet zooplus er iets mee? Ik ga carnis geven en als ze dat niet blieven cat lovers gold

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:48

Ze zeggen dat ze bezig zijn met onderzoek, maar volgens mij vooral in Frankrijk. Ze reageren er vrij kalmpjes op is mijn ervaring :+ Maar hoe meer klachten worden gemeld, hoe beter natuurlijk.

xoranlover

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 00:50

Ga ik morgen meteen doen. En ook even mijn kittenkopers informeren.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 00:10

Wat zou er mis mee kunnen zijn dan?
Hier ook Purizon namelijk, dus ben wel benieuwd.

(nog wel tenminste, zak is bijna leeg :+ )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:40

Zo geloof ik een serie tussen zitten met twijfelachtig kwaliteit. Van katten die niet meer eten tot geloof ik ziek worden ervan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:02

Lisette0 schreef:
Wat zou er mis mee kunnen zijn dan?
Hier ook Purizon namelijk, dus ben wel benieuwd.

(nog wel tenminste, zak is bijna leeg :+ )

De DL-methionine is flink verhoogd en dat hebben ze niet vermeld. Zoek maar eens op wat het doet.

In het kort komt het erop neer dat ze dat aan katten geven met blaasgruis. Dit geven aan katten die geen blaasgruis hebben kan enorm schadelijk zijn. Nishi die kotst al sinds ik die nieuwe zak open gemaakt heb. Ik kon alleen die link niet leggen tot ik dit hoorde. Nu per direct ander voer gegeven. En gisteren bleef dat voor het eerst weer gewoon binnen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:04

Verhoogd is ie niet geloof ik; ze vermelden het gewoon op sommige zakken niet meer.

Wel is ie erg hoog in verhouding tot andere brokken, maar dat was altijd al helaas. Aan de andere kant; zonder vermelden heb je geen idee hoe hoog het daadwerkelijk is, dus wie weet idd.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:40

SimoneeM schreef:
Verhoogd is ie niet geloof ik; ze vermelden het gewoon op sommige zakken niet meer.

Wel is ie erg hoog in verhouding tot andere brokken, maar dat was altijd al helaas. Aan de andere kant; zonder vermelden heb je geen idee hoe hoog het daadwerkelijk is, dus wie weet idd.

Ik had ergens een hele dingen gelezen waarop dat stond. Dat ie wel verhoogd was maar ik kan er naast zitten. Hier gisteren de eerste keer carnis brokken gehad en die vonden ze lekker en geen gekots :D

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:08

Sinds wanneer zou dat zijn?
Gisteren de zak weg gegooid en daar stond 5000 mg op namelijk. Maar die had ik een paar maanden geleden besteld (januari).
Ik weet idd van dat stofje, maar verder ziet de samenstelling er goed uit en het is betaalbaar.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:27

Het zou me ook niks verbazen als het verhoogd is, waarom zou je het anders ineens niet meer vermelden :') Bij mij werd het meteen een principekwestie, dus ik wilde het niet meer.

Nou krijgen ze hier inmiddels geen brok meer, maar toch

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:36

Hier krijgen ze alleen ‘s avonds voor t slapen gaan brok. En ik wil dat de kittens het ook leren eten. Niet alle mensen zijn bereid compleet vlees voer te geven. Dus leren ze hier carnibest, barf, schesir, almo en brok te eten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:11

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:42

Geen ervaring, maar vraag me heel erg af waarom je zoiets zou willen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:46

Krijg een lamme arm met dragen met dat een mandje niet handig is voor op de scooter.

Iets met geen auto hebben.

Voor bloedspoed is dus gewoon taxi bellen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:54

Oh ja, slim! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:59

Met dat ik zo dus ook zat te kijken om misschien zo ook eens met Maira buiten te gaan wandelen aangezien ik haar niet met tuigje aandurf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:49

Marcella schreef:
Krijg een lamme arm met dragen met dat een mandje niet handig is voor op de scooter.

Iets met geen auto hebben.

Voor bloedspoed is dus gewoon taxi bellen.

Herkenbaar. Jackie zit nooit stil... En dan gaat dat mandje zo lekker heen en weer.
Ik draag het mandje dan onderhands.

Jackie heeft een beetje staar... en moet haar bloeddruk op laten meten.
Vond dat ze vaak ging liggen. Als het niet haar bloeddruk is moet haar rug op de foto.

Ze word overigens 12. Is dat jong om staar te krijgen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:43

Doe ik ook, maar dan nog krijg last van mijn armen. Maira zit gelukkig wel stil en mag niet meer klagen dat Maira onderweg een beetje loop te piepen, want vorige keer liep er echt een kat vol te janken of die vermoord werd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 06:42

LoveUggs schreef:
Ik zou juist brokken aanraden ipv natvoer uit zakjes en blikjes.. Brokken houden wat dat betreft de tanden gewoon beter schoon dan natvoer. Mits je Barf voert, zou brok je basis moeten zijn, en dan het beste een brok met zoveel mogelijk vlees.

Natvoer zou je er dan bij kunnen voeren, zou dagelijks kunnen, maar ook 1x per week of 1x per maand.

Voor katten is het juist aangeraden om natvoer/vers te voeren ivm vocht.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:37

Mijn steun en toeverlaat is er niet meer ;(

1,5 jaar geleden plaatste ik in dit topic dat er een tumor gevonden was bij Hidde en dat hij nog max 1 jaar had. Dit is 1,5 jaar geworden. Soms moet je een keus maken, hoe moeilijk die ook is.. Dus heb ik hem gisteravond in moeten laten slapen..

Slaap lekker maatje :knuffel:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door soloro op 08-06-21 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:41

Ach wat verdrietig! Heel veel sterkte!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:49

Needje schreef:
LoveUggs schreef:
Ik zou juist brokken aanraden ipv natvoer uit zakjes en blikjes.. Brokken houden wat dat betreft de tanden gewoon beter schoon dan natvoer. Mits je Barf voert, zou brok je basis moeten zijn, en dan het beste een brok met zoveel mogelijk vlees.

Natvoer zou je er dan bij kunnen voeren, zou dagelijks kunnen, maar ook 1x per week of 1x per maand.

Voor katten is het juist aangeraden om natvoer/vers te voeren ivm vocht.

Drinkgedrag/toename vocht van katten kan je ook op andere manieren beïnvloeden. Meerdere plekken water neerzetten, of een drinkfontein bijvoorbeeld.

Natuurlijk is iets van Barf het beste voor je kat. Hier zit alles in. Maar niet iedereen kan dat (Of wil dat voeren) en hierbij is het dan weer belangrijk om elke maand te ontwormen.

Maar ik ken ook mensen die de kat alleen maar natvoer geven. En dan heb ik het niet over een kwalitatief goede natvoer, maar over felix. Beestje eet alleen maar felix. Blieft niets anders dan felix natvoer. Beestje is 2 jaar en heeft de eerste reiniging op de tanden, en trekken van tanden al gehad omdat haar gebit zo slecht is.

Maargoed, als je écht een goede brok voert, dan kán je zonder vlees bijvoeren. (Brok is je basis ;) ). Helaas grijpt men al heel snel naar whiskas, felix of RC omdat ze dat kennen. RC heeft wel weer hele goede rasspecifieke voedingen, en dat maakt ze uniek. Ze hebben daarbij precies uitgezocht wat deze rassen nodig hebben. Maar er zit zoveel rommel in waar de kat niks mee doet..

Ik probeer mijn klanten altijd te verwijzen naar een goede brok, en wanneer ze deze mee nemen, weet ik dat ze hun kat een goede basis mee geven om mee te starten. En tuurlijk laat ik altijd onze netvoedingen zien! Maar wanneer een klant mij vraagt hoe vaak ze de netvoeding moeten geven, is daar eigenlijk geen goed antwoord op, want het is voor iedereen verschillend. (+ Ik kan niet in iemands portemonnee kijken)

Ik heb liever dat mijn klanten met een zak Orijen en een doosje felix netvoeding de deur uit gaan, dan dat ze de deur uit gaan met een doos felix brokken en een blikje Almo Nature natvoeding. :=

En ik sta nu zo'n half jaar op kat, en ik heb eigenlijk nog nooit de vraag naar barf gehad.. Mocht iemand daarnaar vragen moedig ik dit natuurlijk aan, maar de meesten staan met een doos felix of zak whiskas in hun handen met de vraag of dit een goede brok is..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:59

Maar je kunt ook een goed, compleet natvoer voeren als hoofdvoeding :)
Maar eens, als ze dan brokken willen voeren, dan liever een goede brok. Maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar natvoer. Je kunt stimuleren wat je wil qua drinken, maar het haalt het nooit bij natvoer.

Barf is overigens ook niet zo eenvoudig. Ik was vroeger heel erg fan van kvv’s e.d maar na flink erin verdiepen valt het vies tegen hoe compleet veel daarvan zijn. Wat dat betreft raad ik nu dus vaak eerder natvoer aan, zeker als mensen er niet veel tijd in willen steken.

Ik vind persoonlijk dus niet dat brok je basis hoeft te zijn. Liever niet zelfs. Maar dat kiest ieder uiteraard persoonlijk.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:49

Hier staan ze wel standaard op brok. De ene op RC *foei* veterinary, omdat hij van al het andere voer dat we geprobeerd hadden diarree kreeg. De andere op Purina One *dubbel foei*, want madam weigert al het andere :roll: natvoer krijgen ze hier van Almo Nature omdat onze RC kat dus niets anders verdraagt en ze vinden het allebei lekker. Ben ik nu een ontaard baasje? ;)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:53

Dat sowieso niet natuurlijk :)
Er kunnen altijd redenen zijn om het anders te doen. Maar als ik mocht kiezen, zou ik voor natvoer als basis gaan. Maar als dat om wat voor reden dan ook niet kan, dan is dat zo.

Eten gaat altijd voor niet eten, ook als dat slechtere brok is. Net als medische problematiek; als dan enkel RC werkt, beter dat :j